Censuur, media

Dat is een bijzonder complex verhaal. Er was ooit De Bataafsche Republiek, als ik mij goed herinner een WordPress-site. Later werd dat een TG-kanaal dat eerst tijdelijk offline was en toen terugkwam als Herstel De Republiek onder 1 of meerdere nieuwe eigenaren/beheerders.

wat deze club zo 'staatsgevaarlijk' maakte was hun associatie met Wouter Raatgever, Joost Knevel en Micha Kat, die de kwestie Jaap van Dissel/Bodegraven wekelijks bespraken op dit kanaal in hun Red Pill Journal.

We weten inmiddels hoe het is afgelopen mrt Woutet Joost en Micha. Allemaal.opgepakt en inmiddels maandenlang reeds vast zonder proces. En dit heeft ook zijn weerslag op het bewuste TG-kanaal gehad, dat gesloten is op last van of onder druk van de autoriteiten.

Het feit dat de autoriteiten op deze manier hun gezag doen gelden doet vermoeden dat waar rook is ook vuur is. Tegelijkertijd acht ik Wouter en Micha ongeleide projectielen (Joost ken ik niet of nauwelijks, maar hij komt beduidend rustiger over).

Ook weet ik dat het rommelt achter de schermen met dat Bataafse clubje zelf, ze vechten elkaar onderling de tent uit en er is het nodige gedoe om geld.

Wat ik zie op een afstand is allemaal foute energie, zowel van de overheid als van deze lui. De gemeenschappelijke factor is strijd, iets wat ik ook wel het Don Quichot-syndroom noem. Dit kan nooit goed aflopen en dat zien we dan ook gebeuren. Ik houd me er verre van, niet mijn energie.

Mike
 
Glenn Greenwald heeft Edward Snowden https://nl.wikipedia.org/wiki/Edward_Snowden geholpen om naar buiten te treden. Als (voormalig?) linkse journalist is hij nu in elk geval kritisch op links en hij zegt: ''kijk wat de NYT als gevaarlijk beschouwt'': apps waarin mensen onbelemmerd met elkaar kunnen praten en dat is dan een bedreiging volgens de NYT (een bedreiging voor wie?). En in Zuid-Afrika hebben ze ook de gevaren van ''unchecked speech'' ondervonden kennelijk waardoor ''white suppremacy'' zo welig kon tieren daar.

 
Laatst bewerkt:
Wob-onderzoekers Daniël van der Tuin en Cees van den Bos kwamen op basis van vrijgegeven documenten tot de conclusie dat de overheid hydroxychloroquine in de ban heeft gedaan ondanks goede resultaten met vroegbehandeling van coronapatiënten.

De data-analisten werden vervolgens door Volkskrant-journalist Maarten Keulemans door de mangel gehaald omdat ze ten onrechte twee opeenvolgende pagina’s uit een Wob-document van het ministerie van VWS met elkaar in verband hadden gebracht.

Het was niet het RIVM dat constateerde dat er minder coronasterfte was in landen waar hydroxychloroquine werd gebruikt. Dit werd door een andere bron geconstateerd, maar door VWS in het Wob-document gepubliceerd. De bron is door de autoriteiten niet vermeld.

Professioneel ‘cherry picker’​

De analisten rectificeerden het bericht. Van den Bos maakte daarbij nog de volgende opmerking: “Desalniettemin ging het bericht over hydroxychloroquine wel rond binnen het ministerie of RIVM.” Gezondheidswetenschapper Yvonne Simons voegde hieraan toe: “Evengoed was het kabinet van meet af aan wars van het effectieve geneesmiddel.”

Er brak vervolgens een Twitterruzie uit. Keulemans beschuldigde de Wob-mannen ervan fraude te plegen en teksten van wappiesites in hun Wob-presentaties te fotoshoppen. Auteur en spreker Hans van Tellingen beschuldigde de journalist van cherry picking. “Jij bedient je van hallucinante verdachtmaking. Wees blij dat jij als professioneel ‘cherry picker’ toch nog één kers kon vinden. Meer zijn er niet,” schreef hij.

Vreemd​

De onderzoekers kregen ook bijval van Tweede Kamerlid Caroline van der Plas, die en passant een sneer uitdeelde aan Keulemans. “Ik snap die obsessie niet zo met Wobbers. Okay, dan maken ze fouten. Maar als iedereen eeuwig ja knikt wat door regeringen wordt en werd gezegd, was de wereld nooit veranderd.”

Freelance journalist Eva Munnik was het hartgrondig met Van der Plas eens. “Precies. En dat een journalist zo staat te juichen omdat-ie een foutje van een Wob’er ontdekt en tegelijk zelden tot nooit kritisch over de overheid twittert, vind ik op z’n zachtst gezegd vreemd.”

Keulemans vroeg Munnik een ‘fout’ te noemen die hij maakte. “Ik ben het in twijfel trekken van mijn integriteit echt kotsbeu. Hardmaken of intrekken deze smerige aantijging,” brieste de journalist.

Neem een tijdje vrij​

Van Tellingen tegen Keulemans: “Als je zelf integere Wob-mensen wegzet als complotdenker en fraudeur […] dan komt het als een boemerang terug. En nee, ik zal jou nooit van zoiets betichten. Ik constateer dat anderen dat doen. Advies: neem een tijdje vrij.”

Ook columnist Marianne Zwagerman denkt dat de Volkskrant-journalist er verstandig aan doet om wat tijd voor zichzelf te nemen. “Maarten, neem een maandje vakantie. Dit gaat niet goed zo.”

“Ze maakten een fout. Dat is iets anders dan fraude. Feit is dat de afzender van dat document nog niet bekend is. Het zat wel in de Wob-documenten,” aldus Zwagerman.

Hou je ogen op de bal​

Keulemans begon wild om zich heen te slaan. “Lekker bezig, Marianne. Straatje van de mallebroodjes schoonvegen en critici kaltstellen, iemand moet het doen. Goed spul trouwens joh, hydroxychloroquine.”

Munnik zei het een probleem te vinden dat hij anderen – gewone mensen, geen overheid of politici – met zoveel dedain en plezier zwartmaakt en laat doxen vanwege hun fouten. “Zorgelijk ja. Zo ken ik Maarten niet. Zo ken ik de Volkskrant niet. Waarom niet gewoon kennis delen en proberen samen boven water te krijgen hoe de overheid twee jaar lang heeft geopereerd?” vroeg Zwagerman. “VWS lacht zich rot nu.”

Ze riep alle betrokkenen op: “Stop met moddergooien naar elkaar en hou je ogen op de bal.”
 
A video with the stories of evacuees from Azovstal was removed from the Spiegel website due to "inconsistencies".

This was noticed by another German publication Jungle Welt. In a three-minute video titled "I thought I wouldn't survive," published by Spiegel, one of the residents of Mariupol told how the Azov militants prevented their evacuation and kept them in bunkers.

She said that she decided not to return to Mariupol. "Ukraine has died for me as a state," she said.

After a while, Speigel deleted the video due to "belatedly revealed inconsistencies in the content."


Mike
 
Reuters has heavily censored and distorted testimonies by a woman evacuated from Mariupol in order to adjust her words to its own claims about the city’s shellings by the Russian army, Dmitry Polyansky said at an informal Arria Formula meeting of the UN Security Council, devoted to crimes by the Ukrainian military.
"The Reuters story creates an impression that the woman, Natalya Usmanova, is scared by Russian strikes and apparently hates Russia for what it has done to Ukraine," Polyansky said. He stressed that at the same time Reuters preferred to keep quiet about what the woman said loudly and clearly on Russian television.
Polyansky showed this video of Usmanova saying something Reuters did not dare quote in its story. The woman evacuee literally said:
"I do not wish to return to Ukraine. Honestly. My family’s vote was unanimous. Even if we ever decide to return, we will return only to Mariupol, to the Donetsk People’s Republic. And not to Ukraine," Usmanova said.

Yet, a Reuters spokesperson said the news organization stood by its reporting: "We are still seeking to verify key aspects of Natalia Usmanova's account. We are committed to reporting on the conflict on Ukraine in an impartial and independent way."
"It is deplorable that Western journalists in most cases participate in censorship and conceal undesirable information from their readerships and audiences," Polyansky concluded.


Mike
 
Der Spiegel removed a report from a Ukrainian woman evacuated from Azovstal, who said that the Nazis did not release civilians.

The German Junge Welt, in the article “I thought I wouldn’t survive,” writes that Spiegel published a three-minute video with a woman talking about the shelling and the difficult living conditions in the bunker.

Der Spiegel itself said that the video belonged to Reuters, but removed it due to "subsequently identified inconsistencies in content." It is clear that it contradicted Western Russophobic propaganda.

Recall that the evacuee also pointed out that the militants hid information about the gum corridors and regularly searched the houses of Mariupol residents.


Mike
 
Ik zag pas een video (hier ergens ook op het forum geplaatst) waarin werd geopperd dat die hele kwestie met Johnny Depp en Amber Heard bedoeld is als 1 grote afleiding van alles wat nu aan Great Reset uitgerold wordt inclusief damage control van de onthullingen van wat er in de Pfizer papers staat. Youtube ontploft echt van de video's met uiteenzettingen van deze rechtszaak. Hypnose werkt veel met afleiding.

1652169309906.png
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.109
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan