Carnivoor eten

Wat denken jullie? Had gevraagd of hun vlees grasgevoerd en biologisch is, hieronder het antwoord.
Prijzen zijn wel erg aantrekkelijk!
Ziet er goed uit, alleen een beetje karig aanbod qua orgaanvlees, alleen lever en die is wel duur hoor. En geen niervet of ossewit, ook geen reuzel, maarja ik ben wel erg verwend met een slager als van der Geer in Veenendaal

Ziet er goed uit, alleen een beetje karig aanbod qua orgaanvlees, alleen lever en die is wel duur hoor. En geen niervet of ossewit, ook geen reuzel, maarja ik ben wel erg verwend met een slager als van der Geer in Veenendaal
Ja, lever is daar idd loeiduur maar kan ik gelukkig gratis krijgen bij boer in de buurt.

Ik 'zat' meer met onderstaande:
In de laatste 6 tot 8 weken worden ze bijgevoerd met een graan- en maisrantsoen.
Maar misschien is dit wel heel gebruikelijk en gebeurt dat ook bij de koeien van de eerlijk-eten boeren?

Ja, lever is daar idd loeiduur maar kan ik gelukkig gratis krijgen bij boer in de buurt.

Ik 'zat' meer met onderstaande:

Maar misschien is dit wel heel gebruikelijk en gebeurt dat ook bij de koeien van de eerlijk-eten boeren?
Ik zou dat vlees niet kopen, dan kan je beter vlees bestellen bij bijvoorbeeld Boeren in het bos of bij Free nature of bij van der Geer, die Koeien worden niet bijgevoerd, die lopen in de natuur.

Bekend verhaal, ik heb ook een jaar zonder zout geleefd en ook grotendeels zonder water. Dit was onder invloed van Aajonus Vonderplanitz, ik ben blij dat ik tot inkeer ben gekomen. Ik merkte het vooral aan spierkrampen snachts. Ik begon op een gegeven moment vanzelf zout eten en de volgende podcast heeft me uiteindelijk helemaal over de streep getrokken:

Here are the key distinctions and classifications:

Carnivore (Biological Definition)
  • Definition: An animal that derives its energy and nutrient requirements from a diet consisting mainly or exclusively of animal tissue.
  • Obligate Carnivore: An organism that must eat meat to survive, as their bodies cannot properly digest vegetation (e.g., cats, snakes, hawks).
  • Facultative Carnivore: An animal that prefers meat but can eat small amounts of plant matter, though it is not ideal (e.g., dogs).
  • Physiology: They often have sharper teeth, specialized digestive systems, and high intelligence for hunting.
Meat-Eater (General Definition)
  • Definition: A general term for any creature that consumes animal flesh.
  • Context: Used commonly for animals (predators) and sometimes interchangeably with "omnivore" when describing human dietary choices (someone who eats both meat and plants).
Key Differences Summary
  • Scientific vs. General: "Carnivore" is the scientific classification; "meat-eater" is a common descriptor.
  • Obligation: A "carnivore" (specifically obligate) often means they must eat meat. A "meat-eater" might just mean they do eat meat, but might also eat plants (like a human).

Een hamburger-eter is dan al een 'meat-eater'

Laatst bewerkt:
Dr. Ken Berry geeft regelmatig aan dat echte carnivoren buiten de onderzoeken worden gehouden omdat die veel gezonder zijn dan de rest van de populatie.

Deze van Dr. Ken Berry vind ik ook wel erg grappig 🙂

Forum statistieken

Onderwerpen
4.673
Leden
8.702
Nieuwste lid
devon corey
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan