Carnivoor eten

Ook het ontbreken van vezels kan een positief effect hebben op het darmmicrobioom, het ecosysteem van bacteriën in de darmen.

Lees je mee, Julian? De enige vezels die er toe doen zijn spiervezels in vlees. Al die bullshit over boterzuurproducerende bacterien is waar voor een paard met een gigantische blinde darm, niet voor mensen.

Mike

Als je carnivoor gaat moet het rauw zijn? Of kan ik het bereiden in niervet, reuzel of echte boter? Ik ben niet zo van het rauwe vlees. Van plantaardige vetten zijn we hier al tijden af (behalve goeie bio olijfolie in de salade). Nu de suiker en gluten nog. Rauwe bio geitenmelk drinken we ieder een liter van per week.

We experimenteren momenteel met zelfgemaakte lactobacillus reuteriyoghurt met inuline. Dat geeft oa een rustig hoofd en rustige darmen. Dat kan helaas niet met rauwe melk, alleen met (bio) volle houdbare.

Helemaal top !

Alleen die RVS vork dan hè.
RVS zit vol met metalen die je echt niet binnen wil krijgen.
Bestek of eetstokjes van hout of zelfs plastic is dan een beter alternatief.

Het allerbest is natuurlijk zoveel mogelijk met je handen eten.

Door uit komvormen - zonder 'oren' - te eten en te drinken maak je energetisch contact met je voeding door die tussen je beide handen te nemen.

Laatst bewerkt:
RVS zit vol met metalen die je echt niet binnen wil krijgen.

Oh.. misschien moet ik het topic gezonde pannen nog eens lezen dan. Volgens mij is er niets mis met RVS pannen. Ik heb er twee, naast de stoofpannen, die ik dagelijks gebruik. Moet ik me zorgen gaan maken?

Oh.. misschien moet ik het topic gezonde pannen nog eens lezen dan. Volgens mij is er niets mis met RVS pannen. Ik heb er twee, naast de stoofpannen, die ik dagelijks gebruik. Moet ik me zorgen gaan maken?
Ligt er aan.

RVS bevat aanzienlijke hoeveelheden chroom en nikkel die bekend staan om hun toxische impact - met name allergische reacties - op organismen bij overschrijdende doses.

Je merkt direct verschil qua gezondheid als het een factor is die voor jou gezondheid van belang is, als je een paar weken voeding zonder gebruik van RVS hulpmiddelen eet.
Dat is niet eenvoudig omdat heel veel voedingmiddelen tegenwoordig mbv RVS hulpmiddelen worden bereidt en/of bewerkt.

Als je al carnivoor eet hoef je daar wellicht niet zoveel voor te doen.
Een of twee weken alle RVS bestek en RVS pannen mijden, alsook alles waarvan je vermoed dat het intensief met RVS bewerkt of bereidt zou kunnen zijn, en dan weet je of dat iets voor je gezondheid doet.

Je weet dan iig ook hoe puur onbewerkt voedsel echt smaakt zonder RVS metaalbijsmaak :)

Laatst bewerkt:
Velen beweren dat je vezels moet eten, anders wordt je darmmicrobioom ziek en sterft het af. Dit is niet waar. Er zitten collageenpeptiden in een carnivoor dieet die je darmbacteriën prima voeden, misschien zelfs beter dan vezels. Een carnivoor dieet stimuleert de groei van nuttige en ontstekingsremmende bacteriën in je darmen en dit is waarschijnlijk de reden waarom ziekten zoals PDS, colitis ulcerosa en de ziekte van Crohn zoveel beter worden met een carnivoor dieet.

Is supermarktrundvlees ongezond? Kook met me mee terwijl we erover praten.​

Tsja, maar de meeste van die beesten zijn ook gevaxxed. En volgens mij die grasgevoerden ook. Hoe lang blijft dat dan bv in het vlees of de melk ?

• Leuk
Waarderingen: Surv

Forum statistieken

Onderwerpen
4.638
Leden
8.693
Nieuwste lid
chiaseeds
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan