cannabis olie

Ja, zodat iets waar veel mensen baat bij hebben straks moeilijker verkrijgbaar is ivm monopolie positie. Dat is mijn idee erbij.
 
Ja, zodat iets waar veel mensen baat bij hebben straks moeilijker verkrijgbaar is ivm monopolie positie. Dat is mijn idee erbij.

Ben bang dat je gelijk hebt Binc. Macht en contrôle, daar draait het om. De kleintjes worden door regelgeving straks om zeep geholpen en de dure staatswiet "mag".

Precies de reden dat ik dit jaar zelf plantjes kweek en daar olie van wil maken.

Het initiatief van 'SuverNuver' is prachtig (en ik maak er graag gebruik van) maar het zou me niks verbazen als ze ook dat de nek om gaan draaien....
 
Klopt is nu ook zo met de Transvaal apotheek mbt thc.. hartstikke duur en zeer laag %. Daar moeten patiënten ook nog 7 euro extra betalen voor de bijsluiter..
 
Dat denk ik ook Medusa.
Het gaat dan een grote industrie worden met dikke winst voor de overheid. Het is nu al allemaal zo streng.

Elkedageenei, is dat niet met alles zo wat je bij de apotheek haalt? Laatste keer dat ik bij de apotheek was voor medicijnen moest ik 6 euro betalen voor uitleg. Stond op overzicht van zorgverzekering.
 
Transvaal laat het maken/groeien in dichte bedrijfshallen in Groningen, er wordt kunstmest gebruikt, geen natuurlijk zonlicht, chemische groeimiddelen en gammabestraald na droging. Ik heb contact gehad paar jaar geleden met Transvaal, die verwees me naar fabriek en door fabriek werd ik verwezen naar een woordvoerder. Dat was een hele aardige dame en ik was benieuwd of dit soms beter was voor onze dochter dan datgene wat ik bv. bij Zamnesia kocht. De ene maak ik en de andere koop ik altijd. Die mevrouw vertelde dat ik gewoon lekker moest doorgaan met eigen teelt, bio/dyn zonder kunstmest en kunstmatige groeimiddelen in de volle grond. Beste wat je kan hebben zei ze.
Dit jaar, als het lukt, maak ik mijn eigen CBD olie ook, ben heel benieuwd.
De vader van Maaike uit het filmpje doet het ook van industriële wiet,
 
Medicinal cannabis is LEGAL in UK on NHS prescription from TODAY
BRIT doctors can now prescribe medicinal cannabis to patients for the first time ever in the UK.


https://www.dailystar.co.uk/news/latest-news/739916/Medicinal-cannabis-oil-resin-cannabinol-legalise-NHS-prescription-doctor-weed?fbclid=IwAR267KDpRu9c_edZnLINUFHAi7Atnqob39Sf_H9OEq8J0CD3yG5iL1Lg4lE
 
Veel millennials geven de voorkeur aan natuurlijke geneeskunde: “De meest angstige generatie” krijgt verlichting van CBD-olie

Wellicht ten onrechte dragen Millennials vele labels, waaronder ‘de meest nutteloze generatie aller tijden’. Recent onderzoek kan echter verklaren waarom sommige millennials moeite lijken te doen om dingen te doen die eerdere generaties op hun pad namen: opgroeien, uit huis gaan, een carrière nastreven, trouwen, een huis kopen, enz.

Een recent onderzoek onder volwassen babyboomers (54-72-jarigen), Generation Xers (mensen tussen 38 en 53 jaar) en millennials (mensen in de leeftijd tussen 20 en 37 jaar), uitgevoerd door de American Psychiatric Association (APA), vond Millennials als de meest angstige generatie van allemaal.

Geconfronteerd met stijgende werkloosheidscijfers, grotere studieleningen en een lagere kans op het bezitten van hun eigen huis, worstelen veel millennials met angst en depressie. Uit het onderzoek bleek dat jonge Amerikanen ongelooflijk gestresst zijn over gezondheid, veiligheid en het vermogen om hun rekeningen te betalen.

Conventionele behandelingen voor angst en depressie omvatten antidepressiva zoals selectieve serotonine-heropnameremmers (SSRI’s) en benzodiazepinen zoals valium, maar deze medicijnen hebben ernstige bijwerkingen en het risico op verslaving op de lange termijn. Gelukkig zijn steeds meer millennials op zoek naar een veel veiligere bron van angstverlichting: CBD-olie.

https://gedachtenvoer.nl/2019/06/11/veel-millennials-geven-de-voorkeur-aan-natuurlijke-geneeskunde-de-meest-angstige-generatie-krijgt-verlichting-van-cbd-olie/
 
(CBD) Cannabis, cannabinoïden, terpenen – hype of medicijn?

Zodra we door een tijdschrift bladeren of surfen op het internet- en Facebookpagina’s, kunnen we ons niet onttrekken aan reclame over cannabis- of hennepproducten die CBD bevatten. Waarom hebben zoveel bedrijven de laatste tijd zoveel interesse in cannabis en brengen ze steeds vaker CBD en andere producten met cannabinoïden op de markt? Is dit slechts een tijdelijke rage of het begin van een wenselijke medische ontwikkeling?

De hennepplant, ook wel cannabis genoemd, heeft een meer dan 5000 jaar oude geschiedenis. Inmiddels zijn er enkele duizenden soorten en kruisingen van de voormalige oerplant – rassen die het hoogst mogelijke THC- of CBD-gehalte van deze planten moeten bevatten. Enerzijds om er bedwelmende middelen uit te halen, anderzijds om er medisch effectieve oliën uit te halen. De focus lag vooral op de CBD- en THC-gehaltes.

Medisch onderzoek staat in principe nooit stil, maar nooit eerder zijn er zoveel onderzoeken gedaan naar de ingrediënten van de cannabisplant als in de afgelopen jaren. In de medische meta-database Pubmed vinden we duizenden peer-reviewed studies, dat wil zeggen wetenschappelijke artikelen die door onafhankelijke deskundigen worden beoordeeld, waarin verschillende werkingsmechanismen van verschillende cannabinoïden worden beschreven.

In Nederland bijvoorbeeld zijn in recente studies zeer belangrijke ontdekkingen gedaan die onderzoekers echt hebben verbaasd. Het inflammasoom, een eiwitcomplex in witte bloedcellen dat ontstekingsreacties op gang brengt om zieke of abnormale lichaamscellen te bestrijden, is met meer dan 30% gereduceerd door toevoeging van CBD, alsmede wordt de celdood tot 64 keer langer uitgesteld dan normaal.

Onderzoeker Ronald Glas, die in april 2019 overleed, bestudeerde ruim 30 jaar verschillende cannabinoïden die hij op talloze patiënten testte. Bij zijn overlijden heeft hij meer dan twee gigabytes aan gegevens en verschillende patenten van onder andere nieuw gevonden cannabinoïden en combinaties van deze stoffen achtergelaten.

https://gedachtenvoer.nl/2019/06/13/cbd-cannabis-cannabinoiden-terpenen-hype-of-medicijn/
 
CBD olie: De vele mentale gezondheid voordelen van CBD.

CBD. Het is op dit moment een gevierd fenomeen in de VS, omdat steeds meer mensen zich bewust worden van de positieve effecten van cannabis. Je kunt het in veel winkels vinden en het is volkomen legaal in veel landen. Als u psychische problemen heeft, kan CBD het geneesmiddel zijn dat u nodig heeft en het kan zelfs beter zijn dan sommige voorgeschreven medicijnen. We zullen uitleggen wat het is en wat het voor u kan doen.

Voordat u naar de voordelen kijkt

Als u lijdt aan ernstige depressie, angst of een ander psychisch probleem, is het spreken met een hulpverlener een belangrijke eerste stap. Sites zoals Regain.us kunnen helpen om uw geestesziekten te behandelen in het comfort van uw eigen huis en bieden gemoedsrust die u misschien hard nodig heeft. Door technieken voor geestelijke gezondheidszorg te leren, kun je groeien als een persoon die alles kan aanpakken wat het leven je oplegt.

Wat is CBD?

CBD is een afkorting voor cannabidiol, dat voorkomt in de cannabisplant. Cannabis heeft veel voordelen voor de geestelijke gezondheid aangetoond, en CBD stelt u in staat om het meeste uit hen te halen. Voor degenen die niet high willen worden, geen zorgen; CBD-gerelateerde producten missen THC, de verbinding die je high maakt. Dit maakt CBD ideaal voor alle soorten mensen.

https://gedachtenvoer.nl/2019/06/16/cbd-olie-de-vele-mentale-gezondheid-voordelen-van-cbd/
 
Het kan dus wel!

https://www.omroepwest.nl/nieuws/3897539/Verzekeraar-moet-wietolie-Noah-10-vergoeden-Eindelijk-is-er-naar-de-praktijk-gekeken
 
Er gaat een filmpje rond op Facebook over het aantal cannabis planten bij paleis het loo.
Wellicht ook voor eigen gebruik. Er staan alleen meer planten dan toegestaan. Toch best typisch!


https://www.facebook.com/marjon.klaver/videos/10217056917349793/
 
Daarom drinken zij ook rauwe melk maar maken het voor ons moeilijk of nagenoeg onmogelijk. Daarom aten zij vroeger ook kaviaar, terwijl wij daar geen toegang toe hadden. Daarom beschikken zij over schone vaccins, terwijl wij levenslang krijgen door de bijwerkingen. Enzovoorts, etcetera.

Mike
 
Het gaat hier om vezelhennep.

Dan zijn ze waarschijnlijk weer aan het duurzaamheids-deugen. Misschien staat er nog een infobordje bij.
 
Daarom drinken zij ook rauwe melk maar maken het voor ons moeilijk of nagenoeg onmogelijk. Daarom aten zij vroeger ook kaviaar, terwijl wij daar geen toegang toe hadden. Daarom beschikken zij over schone vaccins, terwijl wij levenslang krijgen door de bijwerkingen. Enzovoorts, etcetera.

Klinkt logisch! Maar Johnny zegt ook:


Het gaat hier om vezelhennep.


Hoe weet je dat? Ik lees dat dit ook goed is voor de bodem en tegen onkruid.

Kan misschien ook zo zijn dat het er om die reden staat. Anderzijds, de tuinman weet van niks ?





 
Oké. Dan kon de tuinman jou meer vertellen dan tegen deze dame.

Hij heeft er toevallig niet bij gezegd waarom het er staat?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.746
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan