cannabis olie

De SnelCBD olie wordt wel goed onder de aandacht gebracht door de nieuwkomers. Mientje en Emily, riekt naar spam.
 
Over Mienjetrientje had je volkomen gelijk. EmilyOswald is weliswaar verdacht maar ik kijk het nog even aan.

Mike
 
Coca Cola komt met...cbd-frisdrank:

https://fenixx.org/2018/09/18/coca-cola-gaat-cannabis-limonade-verkopen/

Mike
 
Misschien als Coca Cola dit gaat verkopen dat de taboe die er nog heerst omtrent cannabis dan ook minder word, of wellicht verdwijnt. Waarschijnlijk als Coca Cola het in zijn producten doet dat het dan ineens geaccepteerd word. Net als dat alcohol beter geaccepteerd word dan cannabis.
 
Het verwondert mij enorm dat CBD en THC ineens zo'n vlucht krijgen. Ik bekijk het dan ook met argusogen en vraag me af wat de belangen hierachter zijn. Alles wat zo plots ineens legaal bevonden wordt en waar de commercie op duikt vertrouw ik niet zo.

Ik ben bekend met beide stoffen en ken vele kanten ervan. Het is niet alleen maar een verhaal vol gejuich en hoera-geroep, mede daarom mijn terughoudendheid.

Er zijn ook al teveel verkopers die slechte kwaliteit verkopen. Het grote geld heeft al weer dikke winsten geroken. Het is dan ook zaak om jezelf goed te informeren over deze stoffen.

Waarom de overheid ineens zo welwillend is? Ik heb mijn ideeën hierover en denk wel dat iemand zich dat eerst goed moet afvragen alvorens achter het zoveelste supergezonde artikel aan te rennen.
 
Oh ?? heb net beide aangedragen als pijnbestrijding in je topic over het verwijderen van de clips.

Ik ben er niet zo huiverig voor. Maar kwaliteit moet goed zijn. Zeluf maken bv.
 
THC en CBD doen een hoop dingen. Er staan genoeg juichende verhalen op het internet, maar er zijn ook andere ervaringen die maar weinig benoemd lijken te worden.
Ik heb er in ieder geval een tweestrijd over. Het doet namelijk geestelijk en spiritueel ook -behoorlijk- wat waarbij ik me afvraag wat er dan precies gebeurt. Dit is dan ook de reden waarom ik denk dat een kritische blik naar de legalisatie wel gewenst is, want waarom willen 'de machten' dit ineens vrij geven?
Alles wat bovenaan de piramide goedgekeurd wordt is gelijk iets overigens om terughoudend over te zijn naar mijn mening.

THC werkt overigens ook op de neurotransmitter GABA.
GABA verlagen betekent Glutamaat verhogen. Deze balans is wel belangrijk namelijk, maar bij veel mensen eruit.

Naar ik weet ben ik standaard te laag in GABA. Voorzover ik heb begrepen drukt THC GABA, dus dat zal ook de reden voor mij zijn dat ik het spul niet te vaak moet nemen.
CBD olie zit vaak toch nog een percentage THC in dus dat loopt ook al snel verkeerd bij mij.

In plaats van dat ik me er meer ontspannen door voel en het pijn stilt, voel me ik me juist meer opgefokt en gestressed.
Ik heb dan elke keer het gevoel dat er teveel aan mijn kop wordt gezeurd, terwijl dat niet meer dan anders is.

Pure CBD is moeilijk verkrijgbaar, zowel als kruid als al geprepareerd.

Zelf maken is iets waar ik nog steeds niet aan toe gekomen ben. De methode met alcohol verhitten trekt me niet omdat ik afkering van alcohol ben. Heb jij misschien een of meer links naar een andere methode die ook echt werkt Tanja?
Ik heb wel gezien dat ze het op olie laten trekken, maar volgens mij moet je het dan toch eerst verhitten. Kortom, ik kon er niet uit komen dus heb het uiteindelijk helaas maar links laten liggen.
 
Ik ervaar het ook elke keer anders. Inmiddels weet ik dat ik het juist niet moet nemen als ik teveel aan me hoofd heb of te hoog in me emotie zit. De thc kan juist je gevoel op dat moment versterken iplv kalmeren.
 
De EU is weer lekker bezig, wil nu CBD olie gaan verbieden. Is blijkbaar een bedreiging voor big pharma.

LEGAL
CBD Oil Setback In Europe As Brussels Reclassifies Cannabis Derivative To Ban Sale


https://www.greenmarketreport.com/cbd-oil-setback-in-europe-as-brussels-reclassifies-cannabis-derivative-to-ban-sale/?fbclid=IwAR3JvBnQwnZLDNfQDFlMlKWGMwc1FON4x2gn9V53m8LjTexoJih0vOGWzVY
 
Op onderstaand adres kun je goede CBD olie verkrijgen, met THC, voor een zeer schappelijke prijs. Met THC is uiteraard eigenlijk verboden om te verkopen, dus het werkt volgens een lidmaatschap, waarbij in jouw opdracht een aantal planten worden geteeld. Als je aanmelding is geaccepteerd, kun je direct bestellingen doen, of een gratis proefmonster verkrijgen. Ze zetten zich ook in voor legalisering.

https://www.suvernuver.org/
 
Ha, da's ook toevallig! Ik ben sinds 2 weken donateur van Suver Nuver en gebruik nu sinds een week de SN-olie (zo noemen ze de olie, Suver Nuver olie). Ik vind het een geweldige organisatie die ook mensen met een kleine beurs de mogelijkheid biedt om wietolie te proberen. Een leuk interview met Rinus Beintema de oprichter van Suver Nuver:


Ik ben rustig aan het opbouwen met de druppels en wat ik tot nu toe merk:
-Heerlijk slapen op 3 druppels ( bij 1 druppel word ik juist erg wakker).
-Het versterkt idd. gevoelens, maar aangezien ik chronisch opgewekt ben is dat alleen maar leuk!
-Voor pijn denk ik wat meer tijd en/of druppels nodig te hebben, ik ben er nog niet.
 
Kijk, dit begint er een beetje op te lijken:
https://www.mediwietsite.nl/europees-parlement-neemt-mediwiet-resolutie-aan/
 
Ja dat heeft zin want het werkt ontstekingsremmend.

Hier vind je meer over de werking van cbd olie:
https://www.gezondheidsnet.nl/medisch/wat-is-cbd-olie#
 
Als legaliseren betekent dat het alleen via apotheken wordt verstrekt, wordt het heel duur en is het maar de vraag of we er wijzer van worden, ik ben nog sceptisch. Deze 180 graden draai is verdacht.
 
Je kunt dit op recept al lang via apotheken krijgen. Voor een aantal jaar terug kreeg ik een recept van mijn huisarts om medicinale wiet te halen. Met de waarschuwing dat de kwaliteit daarvan slecht is, en mogelijk vol met rotzooi. Hij adviseerde om via andere kanalen aan te schaffen. Prijs en kwaliteit zouden niet in verhouding zijn. Daar had hij gelijk in. Ik meen me te herinneren 60 euro waarvoor ik bij de coffeeshop meer dan het dubbele kon halen, en via andere kanalen beter spul voor dezelfde prijs. Het is dus allang op recept te krijgen. Er zijn alleen weinig artsen die je erover willen informeren. Dus je kunt al langer legaal wietolie krijgen ook met thc.

Voor ontstekingen zou ik naast voeding toch kiezen voor bijnierextract. Cbd onderdrukt de ontsteking in die zin dat het werkt als pijnverlichting. Of het echt helpt tegen de ontsteking zelf heb ik mijn twijfels.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.751
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan