cannabis olie

Voor het beste effect adviseerde mijn huisarts trouwens om er thee van te maken. Maar dan wel in combinatie met boter. Er moest vet bij. Om de 1 of andere reden ben ik daar niet verbaasd over ?
 
zover ik weet alleen maar via deze apotheek, zij maken cannabisolie van planten door de overheid gekweekt en gecontroleerd, in hallen, zonder daglicht, met kunstmest en voor de olie geproduceerd wordt, worden de toppen gamma bestraald,
https://www.transvaalapotheek.nl/cannabis-olie/

ik heb toen ooit eens contact opgenomen, eerst met Transvaal, die verwees me naar de "fabriek" en die verwees mij weer naar een woordvoerder. Toen zij hoorde hoe ik zelf kweekte, zei ze me gewoon lekker door te gaan met hoe ik doe, organisch, met zonlicht in goede grond. Beste wat er is zei ze.

Bij Transvaal hebben ze iets van 8 cannabis producten, 1 jongen op het huis waar mijn dochter woont, kreeg het op doktersadvies (na aandringen van zijn ouders tegen epilepsie) en een flesje kostte dan 10 ml voor 170 euro. Gewoon oplichterij.
 
Voor ontstekingen zou ik naast voeding toch kiezen voor bijnierextract. Cbd onderdrukt de ontsteking in die zin dat het werkt als pijnverlichting. Of het echt helpt tegen de ontsteking zelf heb ik mijn twijfels.
Met THC beland je meestal in het alternatieve circuit omdat verboden is nog steeds. Medische indicatie krijg je voor weinig ziektebeelden. THC is meer voor rust en slaap, ontspanning, en CBD is tegen ontstekingen, bevordert alertheid, meer energie.

Je zou ook eens naar etherische olie kunnen kijken. Bv Copaiba, bezit de zelfde stof als CBD olie, carryofylleen maar dan in veel hogere concentratie.Prijs is ongeveer gelijk aan een flesje CBD olie in verhouding. Er zijn meerdere oliën waar je veel klachten mee kunt aanpakken. Ik adviseer bv heel vaak een bepaalde roller waar 9 verschillende soorten eth. oliën inzitten die ingezet wordt voor botten, spieren en gewrichten. Elk van deze oliën hebben een functie. Wintergroen heeft een enorme pijnstillende werking (methylsalicilaat), Copaiba als ontstekingsremmer, Cypres voor betere circulatie, Peppermint ook pijnstillend/koelend, en zo nog een paar oliën voor meer zuurstof, celregeneratie enz. Het pakt het hele pakketje aan voor problemen zoals ik noemde. Er zijn ook blends die bv werken op hormonale zaken zoals bijnieren/schildklier. Ook PMS klachten, allergie/pollen toestanden, ook mentaal en ook spiritueel zijn deze oliën in te zetten, werken dus allemaal op deze gebieden. Waar ik over praat zijn echt therapeutische oliën.100% puur en zuiver. Dit gaat zelfs veel verder als het etiket biologisch. En het leuke is, dit is legaal. Je kan jezelf hiermee in alle facetten van het leven weer in je eigen kracht komen. Zowel fysiek, mentaal, spiritueel en financieel.
 
De cbd en thc olie via Transvaal apotheek is schreeuwend duur, je betaalt net als bij medicijnen ook nog extra 7 euro voor een bijsluiter.
Dan krijg je minimale dosering thc (minder dan 2) die helemaal niets doet bij kanker. Want juist bij kanker komen huisartsen hiermee op de proppen.. en wat Marijan zegt, het is niet eens biologisch!

Zoek een alternatieve verstrekker inderdaad. Cbdolie kan ik je evt aan helpen.
Overigens had van mijn katten bloed in de ontlasting en door de ziekte en het overlijden van mijn schoonvader kwam een bezoek aan de dierenarts er niet van. Met dsgelijkse dosis cbd en Bachbloesem (animal freedom) is hij er nu vanaf. Idem met onze andere kat die een dikke onderlip had en mrt dezelfde combi van druppels daar ook vanaf is.

Medicijnen/middelen genezen nooit. Je versterkt het immuunsysteem waardoor het lichaam zichzèlf geneest!
 
Hoi Marijan,

Dit is dus absoluut niet waar. Mijn huisarts is toch echt een reguliere arts naast dat hij ook orthomoleculair arts is. Je kunt al heel lang gewoon een recept krijgen. Dit gaat in combinatie met een verklaring van de huisarts. Hoe de apotheek er verder voor zorgt om in huis te hebben is hun pakkie aan. De kwaliteit is een heel ander verhaal uiteraard.

Het artikel geeft niet zozeer aan dat het alleen maar beter gelegaliseerd moet worden. Maar dat ze bereid zijn om nu eens serieus onderzoek te doen naar de werking ervan. Het is namelijk helemaal niet illegaal. Je overtreed alleen de wet als je het zelf gaat kweken en verhandelen.


De resolutie roept bovendien op om onderzoek naar de therapeutische werking van cannabis makkelijker te maken, onderzoeksprioriteiten vast te stellen en de toegang naar op cannabis gebaseerde geneesmiddelen te verbeteren.



Uit het artikel welke Elkedageenei heeft geplaatst is te lezen dat het pijn bij ontstekingen onderdrukt. Mijn ervaring is dat het de onderliggende oorzaak van ontsteking zelf niet weg neemt. Het kan dus idd verlichting geven. Maar je zult toch altijd de onderliggende oorzaak aan moeten pakken.

Wie heeft gezegd dat men gewoon medicatie moet nemen tegen ontsteking? Bijnierextract is nog altijd geen reguliere medicatie.
 
Leuk artikel over de kosten:
https://www.mediwietsite.nl/kost-mediwiet-coffeeshop-vs-apotheek-vs-zelf-kweken/

En juist daarom ben ik zo blij met http://www.suvernuver.org/.

Je wordt donateur voor 10 euro per maand of voor 1 euro per jaar. Daarna kun je een gratis proefzakje bestellen (ik meen 10% THC en 5% CBD, er zijn ook sterkere varianten). Vervolgens kun je voor de kostprijs nabestellen.

In ons basisproduct (B) zitten nog alle mogelijke cannabinoïden, zoals voornamelijk THC, maar ook CBD, CBN, CBG enz. enz. Ook zijn alle terpenen nog zoveel mogelijk voorhanden. De inhoud van een zakje is ca. 10 ml.

Het extract wordt gemaakt van volledig biologisch geteelde soorten, voornamelijk indica's maar ook enkele soorten sativa's.
Wij beschikken dus over meerdere soorten en wisselen de soort indien er te weinig effect is.

Wij extracten d.m.v. cocosolie extractie, dus puur natuur gemaakt zonder chemische oplosmiddelen.
Op verzoek kunnen wij dit sterker maken met RSO (alcohol destillatie machine) en/of BHO (ClosedLoopSystem). Ook dat geeft helaas geen garantie op goede resultaten, kortom het blijft per individu een zoektocht welke soort het beste resultaat geeft.


Over de prijzen:
Stichting Suver Nuver faciliteert in een illegaal product, waarvoor productiekosten gemaakt moeten worden.
Wij vragen daarom de leden kostendekkend bij te dragen per product.

Full spectrum wietolie (hoofdzakelijk THC)
€10 is kostendekkend voor de basis-olie (B)- 10 ml. zakje
€15 is kostendekkend voor de medium-olie (M) - 10 ml. zakje
€20 is kostendekkend voor de sterke olie (S)- 10 ml. zakje
€20 is kostendekkend voor de Cannabis Cocktail (CC) - 10 ml. zakje
€30 is kostendekkend voor de extra sterke olie (XS)- 10 ml. spuit
€50 is kostendekkend voor de 1-op-1 olie Afrikaans (1:1 Afrik.) - 10 ml. spuit
€70 is kostendekkend voor de 1-op-1 olie Marokkaans (1:1 Marok.) - 10 ml. spuit

Full spectrum CBD-olie (hoofdzakelijk CBD)
€15 is kostendekkend voor de 1-op-1 CBD-olie - 10 ml. spuit met ca. 730 mg. CBD (7,3%)

Kun je nagaan wat er via andere wegen aan verdiend wordt! Ik ben nog steeds erg blij dat ik nu ook in de gelegenheid ben om de wietolie te proberen :)
 
10% thc? Neem jij de olie met thc of alleen cbd? Ik bestel zelf bij the health cure. Vorig jaar flesje besteld met 2% thc. Ik heb het nog steeds staan. Als ik 1 druppel ervan neem heeft het bij mij al een giga effect. En ik ervaar dat vaak niet altijd als even aangenaam, omdat ik er echt knetter stoned van word.
 
Maar je zult toch altijd de onderliggende oorzaak aan moeten pakken.

Eens Binc. Het vovoordeelan cbd is dat het stress verlagend werkt. Verminderen van stress is wel de oorzaak aanpakken. Als je de stressoren niet weg kan halen moet je met de stress zelf aan de gang.
 
Klopt. Maar dan nog is niet altijd gezegd dat het helpt. Bij jou kat misschien. Maar de stressoren voor mijn katten zijn niet te elimineren.
Wie ooit bedacht heeft dat katten in de bewoonde wereld gezond kunnen leven bij mensen in huis is knetter gek ?
 
Gaat nog het beste met een vrij leven bijv. Op een boerderij.
Hoe minder huisdieren zich hoeven aan te passen aan de mens des te prettiger ze het hebben.
 
? helemaal waar. Ze zullen dan alleen niet echt schootkatjes worden. Maar in elk geval minder stress van tegennatuurlijke dingen uit de omgeving. Daar heb jij helemaal gelijk in!!
 
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/171220/almere-wil-meedoen-met-proef-legale-wietteelt

Weet iemand waarom de overheid nu ineens positief is over hennepteelt terwijl het doorgaans altijd heel hard wordt aangepakt?
 
Wellicht omdat ze nog wat zieltjes wilden winnen voor de verkiezingen gezien de data van het bericht? Om het dan straks als onbetaalbaar te maken.
 
De agenda is links. En dit staat al heel lang op hun verlanglijstje. Overigens een van de weinige zinnige agendapunten van links!

Mike
 
De agenda is links. En dit staat al heel lang op hun verlanglijstje.

Is hier ook nog een belang bij voor de industrie, want normaal gesproken hangen linkse partijen vooral slechte ideeën aan?
 
Niet zo zinnig als er maar enkele door de overheid goedgekeurde telers zijn.
 
En dan nog kun je je afvragen of die telers wel echt goed spul hebben zonder zooi. Zolang het aan de maatstaven van de overheid voldoet is het goed. Mogelijk gaat het ten koste van kleinere ondernemers die nu al wel goed spul aanbieden.
 
Ook interessant: het cannabisbeleid van Justin Trudeau. Doet ie toch nog iets goed.

https://www.cnnbs.nl/kijk-rutte-zo-kan-het-ook-met-cannabis/
 
Zoals gezegd, links heeft altijd een punt gehad met wiet.

Enig idee wat ze hier precies mee willen?
Misschien staatswiet, en een monopolie daar op?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.820
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan