cannabis olie

niemand ervaring met CBD zalf of huidolie? Heb nu de CBD olie: Medihemp,Biologisch,gebruik nu pure olie in-en uitwendig.
Voor uitwendig wel duur,42 euro voor 10 ml,maar het lijkt iets te helpen,maar ik ruik niet zo lekker!
 
Babbe, zou kokosolie misschien kunnen? Ik gebruik babyprodukten van Weleda.
 
Gewoon zelf maken. Kokosolie als basis en daaraan CBD toevoegen wventueel nog andere vetten en voor de geur etherische olie zoals lavendel of geranium.
 
dank je Tanja,had ook al kokosolie geprobeerd,maar ga het nu mengen met CBD.
Heb geklaagd bij webwinkel waar ik de zalf van had en krijg andere met "niet schadelijke"ingrediënten,ben benieuwd.
Weet nog steeds niet of het de Petrolatum in de zalf was waar ik op reageerde.
 
Heb van webwinkel Apollyon andere zalf toegestuurd gekregen: Cibiday.
Ingrediënten op volgorde: Cannabidiol, Kamille, Lavendel, Olijfolie, Lijnzaadolie, Bijenwas.
Ga het uitproberen.
 
Ben toch weer uitgekomen op smeren met pure olie.
Nou heb ik in de loop der maanden ong.6 flesjes van 10ml geprobeerd van diverse merken en webshops,gebruik ook inwendig 13 druppels in totaal over 4 innamemomenten. ( 4 of 5% cbd)
Ik vind het een schimmmige wereld,die cbd olie.
Wil graag weten of er iemand heel veel verstand van heeft? Als ik 1 goed en betrouwbaar merk hoor hoef ik niet verder te zoeken.
Vragen: cbd olie op basis van olijfolie of hennepzaadolie? Het staat er vaak niet eens bij en OOK niet op het flesje. Sowieso staat er weinig info op de flesjes of verpakkingen,ze schermnen allemaal met certificaten en biologische olijfolie,maar dan staat er niet eens zo'n bio-tekentje op.
Een mevrouw van zo'n webwinkel schrijft: ik maak alle olie ZELF! tja,wat zit daar voor controle op? Ze beweert ook bio-olijfolie te gebruiken,maakt ze dat ook zelf?
Olie uit Nederland beter dan bv Oostenrijk,wat ik ook veel tegenkom?
wel of niet CBDA als toevoeging?
Is BIO echt veel beter?
bij de een staat dat ze de olie maken van de bladeren en toppen,anderen ook van de stengels.
Ik vind de olie ook zeer verschillend van kleur: heel donker,bijna zwart en dik,OF heel lichtgeel en dun en als je dan het pipetje boven je mond houdt om het onder je tong te druppelen vallen de druppels er al vanzelf uit,DIKKE olie voelt voor mij als "beter",maar geen idee of dat zo is? De smaak verschilt ook,kan mij niet schelen dat het bv bitter is!
Weet nog niet of de olie werkt,maar heb het idee iets opgewekter te zijn en dat zou mij alles waard zijn.
Maar ik wil NU bij 1 merk blijven,wie helpt mij aan betrouwbaar merk / adres?
Babbe.
 
Mediwiet maakt inderdaad reclame om het zelf te maken. Zou niet zo moeilijk zijn. Ik dacht eerst ik koop het wel maar wil nu proberen het zelf te maken. Probleem voor mij is dat ik niets betaal via internet en daardoor kan ik niet inschrijven als ze een workshop geven. Misschien zijn er hier mensen op forum die het inmiddels zelf maken?
 
ook zoiets onduidelijks voor mij,herbacure..."we maken alles zelf"
ambachtelijk etc.
zo'n adres zoek ik niet en ik wil ook niets ZELF mnaken!
 
Ik heb even snel gekeken naar buycbdoilonline maar heb geen prijzen gezien en geen manier van bestellen. Ik was niet ingelogd en ga niet op twitter enz.
 
@Babbe:
Het is net als met vlees en zuivel, als je de koeien niet in de wei kan zien staan dan weet je het nooit zeker.
Een professionele of thuiskweker die de productie in eigen handen heeft zou dus ideaal zijn. Tweede keus is een bedrijf waar je iemand persoonlijk of bijvoorbeeld via dit forum kent.
 
had al een keer op de site van Amnesia gekeken,wordt me niet duidelijk wat ik zo graag wil weten: met welke olie wordt de cbd vermengd: olijf of hennepzaad? waar komt de olie vandaan,zie een onduidelijk ( Spaans?) certificaat waar gedeeltes in zijn afgelakt.
Nog steeds op zoek naar iemand die er verstand van heeft!
 
Babbe, ik heb ooit veel jeuk gehad down under - ik was toen in verwachting - maar moest zoutloos gaan eten. Uiteraard spelen er dan veel dingen mee als je in verwachting bent.
Yoghurt zie ik ook wel eens voorbij komen tegen candida (down under)
Ik heb een gemengde thee gekocht speciaal om de lever te reinigen. Nu 2 kopjes gedronken en prompt begin ik te niezen. Ik nies nooit. Dus ik denk voor jou dat je van binnenuit moet zien te reinigen. Ik kan dit niet onderbouwen.
Wel had ik zondag plotseling een dik rood ontstoken boven-ooglid, was er woensdag voor naar de huisarts maar uiteindelijk is het vanzelf weggegaan. Het jeukt nu alleen nog. Collodiaal zilver genomen, enzymen die speciaal voor de ogen zouden zijn en een enzym voor het immuunsysteem en er zwartzaad-olie opgesmeerd. en wonder boven wonder heeft het zich opgelost. Nu heb ik er CBD pasta opgesmeerd.
Dus reinigen van binnen uit. Maar misschien heb je dat al geprobeerd

 
De olie van Amnesia is een industriele plant, dat zou het niet moeten zijn, die wordt gekweekt voor touw enz.
Ik heb olie van Mediwiet en heb vandaag van iemand 10 ml olie ontvangen waar iets inzit dat eigenlijk illegaal is als je begrijpt wat ik bedoel. Dus ik neem straks van Mediwiet (die ik wel vertrouw) met een druppeltje extra (van Herbacure) Ook de lever-thee komt van hun en een thee voor de darmen, die ga ik morgen nemen. De manier waarop ze naar mij reageren in mails staat me erg aan.
Ik ben van plan wat meer met thee te gaan doen i.p.v. supplementen.
 
Amnesia? bedoelen jullie Zamnesia?
De olie van Cibdol is extra virgin olijfolie, als je dat wil weten waarom mail je dan niet even naar het bedrijf Cibdol? Het is 10 ml olie die je over een termijn van ... dagen inneemt. Ik kan me wel voorstellen dat dat in hun reclame bijzaak is en dat ze mensen niet gaan verwarren door het over olijfolie te gaan hebben als ze cbdolie verkopen. Maar ik kan me maar moeilijk voorstellen dat het een geheim is.
 
De reden waarom producenten van cbd-olie geen biologisch certificaat hebben is dat het vreselijk duur is om zo'n certificaat aan te vragen. Bovendien vraag ik me af of de SKAL uberhaupt wel richtlijnen heeft voor de biologische teelt van wiet. Ikzelf heb goede ervaringen met Cibdol, maar het is zoals Jp stelt: in de wildgroei van producten moet je je weg zien te vinden op basis van intuitie of kennis van zaken, als je daar over beschikt. Olijfolie als drager is minstens zo effectief als hennepzaadolie en voor het laatste betaal je vaak het dubbele!

Mike
 
Wernard Bruining van Stichting Mediwiet adviseert olijfolie als drager omdat dat lang houdbaar is en niet snel ranzig, de andere olie wel.

En Liesje, alle CBD olie wordt van industriele hennep gemaakt omdat daar nu eenmaal een hoge hoeveelheid CBD inzit.
Planten voor de koffieshops bevatten in het algemeen (voor het blowen) heel hoog THC omdat dat het effect geeft wat blowers willen.

De oerplant bevat van nature allebei de stoffen maar zijn niet zo interessant voor de koffieshop, je praat over een THC percentage van rond de 20% vaak in koffieshop planten/toppen.

THC is meer voor goed slapen, rust en pijn
CBD is meer voor helderheid, alertheid, energie, ontstekingsremmend en zenuwschadereparatie.

Het is goed om beide te nemen, om synergie te krijgen zoals bij de oerplant en dan heb je dus een medicinale plant.
CBD koop je in het algemeen via internet en is legaal
THC maak je zelf (of door iemand anders) en is illegaal

http://www.rollingstoned.nl/medicinale-cbd-olie/
http://www.helpolie.nl/helpolie-maken
https://hogerbesef.nl/hoe-geneest-cannabisolie-kanker/

en om aan thc te kopen viavia:
http://thc-olie.nl/
http://brekendnieuws.nl/20-04-15-waar-kan-ik-wietolie-kopen.html
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.325
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan