Calcium

G

Guest

Guest
Ik las in het recept voor de bottenbouillon dat er appelazijn gebruikt wordt om calcium aan de botten te onttrekken en ik vroeg me af waarom dat nodig is?

Liefs, Wendy

 
Waarschijnlijk om zoveel mogelijk mineralen in de bouillon te krijgen.

 
Er zijn ook mensen die regelmatig water met een scheut appelazijn drinken. Is dat wel zo`n goed idee dan? Onttrekt dat appelazijn dan niet ook de calcium aan je eigen botten?

 
Appelazijn onttrekt niet meteen calcium aan botten, ze weken er een bepaalde tijd in. Dit gebeurt niet als je appelazijn drinkt, het gaat nl. meteen onderdeel uitmaken van je maagzuur. Je evrgelijkt appels met peren.

Dit is overigens weer iemand die vraagt naar de bekende weg. Lesje basisscheikunde: zuren en basen. Appelazijn is een zuur, calcium een base. Zuur werkt in op de botten en helpt mee de calcium los te weken uit de botten. Zelf nadenken, aub.

Mike

 
Had ik ook gelezen Hamster, de opneembaarheid en de synergie van alle mineralen lijkt de sleutel tot het succes en belang voor de botten van bouillon te zijn. Denken in geïsoleerde stofjes heeft weinig zin. Ben wel benieuwd naar de rest van het "broth" boek.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.546
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan