Bultjes op armen en benen

Oker

New member
Heel veel mensen (waaronder ik) hebben last van rode bultjes op de achterkant van hun bovenarm en hun bovenbenen. Aanhangers van het paleodieet wijten dit meestal aan zuivel. Zij beweren dat het overgaat als je geen zuivel meer neemt.

Voor de duidelijkheid, deze bultjes jeuken niet en zijn alleen ontsierend. Bij mij zijn het op mijn bovenbeen vaak hele kleine mee-eters, maar niet op mijn arm. Warm weer en zonneschijn helpen deels.

Wat denken jullie dat de oorzaak is?

 
Ik heb die bultjes ook gehad op mijn bovenarmen. Wat ik heb gehoord is dat dit kan betekenen dat je een tekort aan vetzuren hebt, weet niet of dit klopt. Met zuivel heeft het iig niks te maken, want ik gebruik volop zuivel, en ze zijn al voor langere tijd praktisch verdwenen (voorheen gebruikte ik zeer weinig zuivel). Kan helaas niet meer zeggen wanneer ze weg zijn gegaan.

 
Ik heb ze ook gehad inderdaad aan de achterkant van mijn bovenarmen en op mijn bovenbenen. Bij mij zijn ze inmiddels allemaal verdwenen en er is een perzikzacht huidje voor in de plaats gekomen :D Het zou dus inderdaad met vet te maken kunnen hebben, voordat ik wapf at maakte de goede vetten ook niet echt deel uit van mijn voedingspatroon.

 
Bij mij heeft de celzoutengel nr 1 ( van Vitareform, van der Snoek) geholpen, deze werkt ook erg goed bij stiae.

 
Maar ik eet echt veel vet.... dagelijks boter, kokosolie, vet vlees, vette zuivel, etc.

Geduld hebben?

 
Quote:
Maar ik eet echt veel vet.... dagelijks boter, kokosolie, vet vlees, vette zuivel, etc.

Geduld hebben?


Misschien lijd je aan vetmalabsorptie?

 
Volgens mij komt het door de suiker/koolhydraten. Ik had het vroeger ook en sinds ik mijn koolhydraten drastisch heb verminderd is het weg. Het heeft wel even geduurd.

Maar nu heb ik een hele zachte huid op mijn armen en benen

 
Quote:
Volgens mij komt het door de suiker/koolhydraten. Ik had het vroeger ook en sinds ik mijn koolhydraten drastisch heb verminderd is het weg. Het heeft wel even geduurd.



voor mij hetzelfde laken-en-pak, weggegaan na koolhydraatbeperking en ik verdenk dus weer die tarwe.

Ik eet af en toe rijst, roggebrood, amaranthcracker, 2 a3 x in de week (wel weinig), voila!

 
Quote:
Volgens mij komt het door de suiker/koolhydraten. Ik had het vroeger ook en sinds ik mijn koolhydraten drastisch heb verminderd is het weg. Het heeft wel even geduurd.

Maar nu heb ik een hele zachte huid op mijn armen en benen


In ongefermenteerde zuivel zit koolhydraten. Lactose is een suiker

 
@Zotteke,
Quote:
In ongefermenteerde zuivel zit koolhydraten. Lactose is een suiker



Ja dat klopt, maar vroeger at ik veel en veel meer koolhydraten en suiker. Aardappelen, pasta, brood, koekjes etc. etc. En toen ik veel koolhydraten at, nam ik nagenoeg geen zuivel. Nu maximaal 100 gram per dag aan koolhydraten, waarvan meestal de helft uit zuivel, dus dat is aanzienlijk geminderd.

Maar het zal misschien ook wel schelen welke suiker je eet.

 
Wommes, Cham, Gif-vrij en Marijan: Weten jullie nog hoe lang je 'goed' hebt moeten eten voordat je resultaat zag? Dan heb ik een beetje een idee...

Ufo: Bedankt!

Ik las in het artikel dat je linkt het volgende:
Quote:
‘Oil pulling’ is een natuurlijk manier om je lichaam te ontgiften. Elke dag 20 minuten je mond spoelen met olie zou wonderbaarlijke effecten op veel aandoeningen kunnen hebben. Ook sommige mensen met Keratosis Pilaris zouden hun aandoening helemaal kwijt zijn geraakt met deze methode. De olie zou afvalstoffen en enzymen aan je lichaam onttrekken.'


Wat denken jullie van deze methode? Ik lees er ook veel over (het zou je van tandsteen af kunnen helpen bijv), maar heb een beetje mijn twijfels.

 
Quote:
Wommes, Cham, Gif-vrij en Marijan: Weten jullie nog hoe lang je 'goed' hebt moeten eten voordat je resultaat zag? Dan heb ik een beetje een idee...



Daar kan je bij mij niet op afgaan. Ik kwam op het spoor al heel wat jaren geleden van o.a. tarwe. Ik noemde al onze dochter met haar opgezette buik. Ze is een jaar op strikt dieet van Elaine Gottschall geweest toen ze een jaar of 14/15 was. Het sc-dieet.

Daarna sliep ze veel beter, at ze normaler en niet meer schrokken en was veel minder dwingend.

Voor mezelf: eerst bij een homeopaat/acupunctuur geweest en kreeg toen de Trias kuur als ik me goed herinner, hielp niets.

Daarna andere klassiek homeopaat gezocht en daar gingen veel van mijn klachten weg, blaasjes op handen bv, die steeds gingen vervellen, blaasjes op voeten die steeds rood werden, vaak last van zere linkse knie bij fietsen en traplopen en wormen en vuurrood gezicht en enorme jeuk op die plek. De wormen en rode, jeukende gezicht ging niet weg, rest wel.

Ik kreeg altijd zuur een uur na ontbijt en mijn ontbijt bestond meestal uit een bruine boterham met nepboter en nepkaas.

Ik liet om beurten kaas en boter weg en dacht dat daarmee de klachten weg zouden gaan. Dus niet. En wat ik totaal niet verwachtte: het brood laten staan en wel de kaas en daarna ging het beter en was voor mij het idee geboren dat tarwe bij mij een boosdoener was. Dit hele proces van zelf ontdekken heeft wel een aantal jaren geduurd. Ik was me bewust aan het worden maar het ging langzaam.

Er schiet me te binnen dat ik ook soort vuile plekjes op de achterkant van mijn bovenbenen had, alles is weg, alleen nog altijd (wisselend van hoedanigheid) vlekken op mijn rechtse wang, niet ernstig.

Oker, als je rustig, gestaag en vlot je voedingspatroon omgooit vermoed ik dat het bij jou een stuk sneller zal gaan.

Ik was gewoon eerst het wiel aan het uitvinden en dat hoef jij nu niet meer te doen want je bent hier op het forum aangeland!

 
Ik las laatst dat het ligt aan een vitamine a tekort. DIt is een interessant artikel:

http://gnowfglins.com/2013/03/13/nourishing-tallow-balm/

 
dit is inderdaad interessant, ik ga het ook proberen hier...

 
Een vitamine A tekort is bij mijn weten vrij zeldzaam in Nederland.

Iemand die eieren, roomboter en groenten eet, zal niet snel tekorten aan vitamine A ontwikkelen.

Kijk uit voor een overdosis aan vitamine A. Levensgevaarlijk!

 
Quote:
Een vitamine A tekort is bij mijn weten vrij zeldzaam in Nederland.


Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, want als dat zo is, kunnen we dit forum wel sluiten, dan is onze missie volbracht! Weston Price constateerde dat de gemiddelde Amerikaan van zijn tijd ERNSTIGE tekorten had aan vetoplosbare vitamines. Vitamine A had zijn speciale aandacht, Price beschouwde deze als de koning van de vetoplosbare vitamines. Dankzij de Amerikaanse WAPF weten we dat er geen ontgiftendere vitamine is dan vitamine A! En natuurlijk wordt ons het tegenovergestelde wijsgemaakt door ons bang te maken voor vit. A-vergiftiging. Schandalig dat met name zwangere vrouwen hiervoor bang worden gemaakt, terwijl vit. A juist zo belangrijk is voor de groei en ontwikkeling van mensjes-in-wording!

Er is juist sprake van een EPIDEMIE van vitamine A-tekort in de westerse wereld! Welke organen zijn de grootverbruikers van vitamine A? Dat zijn de ogen (daarom heet het ook retinol, want 'retina' betekent 'netvlies'), de huid en de lever. En waar hebben we het hier bijna dagelijks over op dit forum? Juist ja, oogklachten, leverklachten en huidklachten! Praat geen poep, Ufo, daar heb je de laatste tijd een beetje een handje van, ik moet je voortdurend terechtwijzen!

Mike

 
Quote:
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, want als dat zo is, kunnen we dit forum wel sluiten, dan is onze missie volbracht! Weston Price constateerde dat de gemiddelde Amerikaan van zijn tijd ERNSTIGE tekorten had aan vetoplosbare vitamines. Vitamine A had zijn speciale aandacht, Price beschouwde deze als de koning van de vetoplosbare vitamines


En helemaal vreemd vind ik dat UFO mensen waarschuwd voor teveel vitamine A als ze rundvet willen gebruiken om een bepaalde huidaandoening te verhelpen.

Als ze nu mega dosissen chemische vitamine A willen gaan nemen oke maar rundvet?

Eerder schreef UFO al dat een vitamine K tekort ook zeldzaam is.

Een zo ernstig tekort dat de bloedstolling niet meer goed werkt misschien maar de meeste Nederlanders krijgen veel te weinig vitamine k binnen voor optimale gezondheid.

Zie 'The Rotterdam study' en Weston Price natuurlijk.

UFO, is het zo dat jij het onderzoek en de conclusies van Weston Price niet geloofd?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.675
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan