Bultjes op armen en benen

Uh vitamine K tekort zeldzaam? Waarom vindt dan zelfs de reguliere geneeskunde dat alle baby's na de geboorte met vit K gesupplementeerd moeten worden en borstgevoede baby's zelfs tot een aantal maanden daarna? Vast niet omdat borstvoeding, dé optimale babyvoeding, als foutje te weinig vit K bevat. Nee, dat komt omdat de gemiddelde NLer uit zijn dieet veel te weinig vit K binnenkrijgt!

 
Mike,

Quote:
Dus, Ufo, je hoort het: praat geen poep!


Dat zei je hierboven ook al; je valt in herhalingen.

Ik was het die hierboven schreef dat de naam van deze aandoening Keratosis Pilaris is.

Dat was geen poep.

Ik kan toch ook niet alles weten?

Indien je zelf gaat googelen zul je snel ontdekken, dat als je zoekt naar vitamine A tekort, dat er diverse artikelen gevonden worden, waarin staat dat dit in Nederland niet zo vaak voorkomt.

Een artikel van Weston Price komt bij die zoektocht niet zo snel naar voren, en ja, dat is jammer.

Ik probeer naar eer en geweten mensen te helpen, maar ja, ik kan er ook wel eens naast zitten met mijn advies. Dan kan ik alleen maar blij zijn dat jij er bent om het recht te zetten.

Maar om een goed bedoelt antwoord te vergelijken met poep vind ik wel een beetje zwak.

Ga uit van je eigen kracht denk ik dan, in plaats van een ander af te kraken of belachelijk te maken.

Maar goed, het is jouw forum, het is jouw feesie.

 
Wat is een tekort?

Bij vit.A: Als je er blind van wordt of als processen minder dan optimaal draaien?

Het een komt niet of nauwelijks voor, het andere veel.

 
Quote:
Dat zei je hierboven ook al; je valt in herhalingen



ik vind dat je daarin ook een beetje gelijk hebt Ufo en natuurlijk kun je niet alles weten, daarom zijn wij hier om te leren.

Zelf heb ik het boek van lever-en galreiniging gelezen voor de 2e keer van Moritz.

Als je dan op het eind zijn eigen verhaal leest hoe hij tot dit onderzoek is gekomen dan schrijft hij letterlijk:

Uiteindelijk realiseerde ik me dat ik mijn lichaam letterlijk had vergiftigd met voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong (vlees, vis, kip, eieren, kaas, melk.)

Nadat ik deze voeding volledig liet staan, verdwenen de meeste van mijn symptonen.

Ik vind dit ook nogal verwarrend, zoveel verschillende info.

Nu ik Weston Price ken en nog veel meer kennis heb redeneer ik dat het boek van Moritz uiterst waardevol is maar het hele dierlijke produkten verhaal wat hij als oorzaak ziet van de verstoppingen, naast me neer moet leggen.

Hij ging ontgiften omdat hij waarschijnlijk op planten overging en zich toen goed voelde en geen onderscheid heeft gemaakt tussen welke kwaliteit dierlijke produkten.

En zo is er zo enorm info en disinfo, zie maar het kaf van het koren te scheiden pffffffff. Ik zie wel hoe meer bewustzijn, des te makkelijker zijn er allerlei verbanden te maken tussen de info van wat klopt en wat onzin is.

En Mike, het is niet alleen jouw feestje (zoals Ufo zegt) wij feesten hier allemaal mee :lol:

 
Morrison was waarschijnlijk een gedwongen vegatarier met een eiwitverteringsprobleem. Ipv de problematiek aan te pakken is hij het uit de weg gegaan door vegatarisch op te gaan hemelen.

Maar die bomen en het bos maken het vaak wel lastig....

 
Quote:
ik vind dat je daarin ook een beetje gelijk hebt Ufo en natuurlijk kun je niet alles weten, daarom zijn wij hier om te leren


Ik vind het wel logisch zoals Mike reageerde. Als iemand al een jaar lid is van dit forum ga je er van uit dat degene op zijn minst kennis heeft genomen van het onderzoek van Weston Price. Als je dan 'advies' geeft aan anderen dat lijnrecht tegenover een van de fundamenten van WAPF ingaat denk je toch al gauw dat zo iemand het hele WAPF maar een beetje flauwekul vind.

 
@Pike,

Quote:
Ik vind het wel logisch zoals Mike reageerde. Als iemand al een jaar lid is van dit forum ga je er van uit dat degene op zijn minst kennis heeft genomen van het onderzoek van Weston Price. Als je dan 'advies' geeft aan anderen dat lijnrecht tegenover een van de fundamenten van WAPF ingaat denk je toch al gauw dat zo iemand het hele WAPF maar een beetje flauwekul vind.


Alles wat ik van WAPF weet, is wat ik heb gehoord van Mike op een aantal van zijn lezingen, en daarnaast wat ik er hier op het forum over gelezen heb.

Het spijt me zeer, maar ik kan niet alles onthouden, daarvoor is die hoeveelheid kennis voor mij te veel.

Ik zal echter de laatste zijn die het onderzoek van Weston Price afkraakt. Ik vind zijn onderzoek zeer waardevol.

Nee, dan jouw advies, drie dragen geleden aan Deniece: Ga maar naar de huisarts.

Dat was een briljant advies. Echter voor zo`n advies kwam ze hier vast niet op het forum. Dat had ze zelf ook wel kunnen verzinnen.

 
Quote:
..Levensgevaarlijk!



Zonder bron en niet correct, dan moet je niet gaan piepen als je de wind van voren krijgt.

Oprechte poep blijft poep en andermans poep erbij halen zorgt alleen voor meer poep. :)

 
Quote:
Nee, dan jouw advies, drie dragen geleden aan Deniece: Ga maar naar de huisarts.

Dat was een briljant advies. Echter voor zo`n advies kwam ze hier vast niet op het forum. Dat had ze zelf ook wel kunnen verzinnen


Erg kinderachtig..

Maar goed ik sta nog steeds achter dat advies.

Vreemd genoeg was jij het toen met mij eens:
Quote:
Hoewel ik geen fan van huisartsen ben, denk ik dat je de tip van Pike ook serieus moet overwegen


 
Quote:
Vreemd genoeg was jij het toen met mij eens:


Klopt, maar ik heb geprobeert om met haar mee te denken, en een serieus antwoord te geven, terwijl jij alleen een huisarts wist te verzinnen...

Je ziet dat het heel makkelijk is om kritiek te geven op iemand anders antwoord, en dit was een koekje van eigen deeg.

Kinderachtig? Misschien wel ja.

Maar ik ga niet verder met een zwarte pieten spel.

Ik ben hier voor mijn plezier en niet voor negatieve activiteiten.

Als ik het idee heb dat ik iemand kan helpen met een vraag, dan doe ik dat met plezier.

Dat wil niet zeggen dat ik geen fouten kan maken.

Ik gaf mijn antwoord met de beste bedoelingen, en in overtuiging dat het goed was.

Helaas had ik het mis met mijn antwoord. Aan iedereen die zich daaraan gestoord heeft, kan ik bij deze alleen maar zeggen: SORRY!!

De huisarts waar jij mee op de proppen kwam, geeft dagelijks slechte adviezen, en wordt daar nog goed voor betaald ook.

Ik steek er belangeloos energie in om zo nu en dan vragen te beantwoorden maar ik heb de wijsheid niet in pacht en kan er wel eens naast zitten. Ben hier dan ook nog steeds lerende over voeding en gezondheid. Het mooie van dit Forum is dat we ook van elkaar kunnen leren op weg naar een betere gezondheid en betere wereld.

 
Nogmaals, ik was in de veronderstelling dat jij op de hoogte was van het feit dat uit het onderzoek van Price bleek dat de mensen die hij onderzocht had, en een veel betere gezondheid hadden dan de westerse mens, allemaal minstens tien keer zoveel ADEK vitaminen tot zich namen dan de westerse mens.

Het leek mij dat je dus bewust 'voedingscentrum' propaganda aan het verspreiden was.

Dat was dus niet het geval. Oke, mijn excuses.

Ik had trouwens wel degelijk een zeer ernstig vitamine k tekort een aantal jaren geleden terwijl ik toen ook al weer vlees at. Dit heeft mijn gebit grote schade toegedaan.

Quote:
Het mooie van dit Forum is dat we ook van elkaar kunnen leren op weg naar een betere gezondheid en betere wereld.


Hier ben ik het helemaal mee eens.

 
@Pike,

Quote:
Nogmaals, ik was in de veronderstelling dat jij op de hoogte was van het feit dat uit het onderzoek van Price bleek dat de mensen die hij onderzocht had, en een veel betere gezondheid hadden dan de westerse mens, allemaal minstens tien keer zoveel ADEK vitaminen tot zich namen dan de westerse mens.


Ja, daar was en ben ik van op de hoogte. En ik geloof oprecht dat dit ook zo is!

Dat wil echter niet zeggen dat ik hier altijd aan denk als ik een antwoord op een vraag geef. Dat zal dan wel een gebrek mijnerzijds zijn.

Quote:
Het leek mij dat je dus bewust 'voedingscentrum' propaganda aan het verspreiden was.


Reeds lang voordat ik op dit forum terecht kwam, was ik al overtuigd van de onzinnige voedingscentrum propaganda. Ik denk dan ook niet dat je ook maar een enkel positief bericht van mij, over het voedingscentrum, zal kunnen vinden.

Quote:
Dat was dus niet het geval. Oke, mijn excuses.


Sportief!

Quote:
Hier ben ik het helemaal mee eens.


Zijn we het in ieder geval ergens helemaal met elkaar over eens... :D

 
@Pike,

Ik lees en hoor altijd graag meerdere kanten van het verhaal.

Zoals Marijan ook schreef; er is zoveel info beschikbaar dat het ook verwarrend is.

Dit is wat er op Wikipedia staat over vitamine K:

Een tekort aan vitamine K bij volwassenen is zeldzaam, om een aantal redenen:

1.Vitamine K komt in veel voedingsmiddelen voor.

2.In de vitamine-K-epoxidecyclus wordt vitamine K geschikt gemaakt voor hergebruik.

3.De darmflora bevat bacteriën die menachinonen (vitamine K2) produceren, het is echter onduidelijk in hoeverre deze menachinonen geabsorbeerd kunnen worden.

En dit is wat het voedingscentrum beweert:

Vitamine K is nodig voor een goede bloedstolling en mogelijk ook voor de aanmaak van botten. Pasgeboren kinderen krijgen na de geboorte extra vitamine K. Baby`s die borstvoeding krijgen hebben de eerste 12 weken 150 microgram aan vitamine K druppels nodig. Volwassenen die langdurig antibiotica gebruiken, kunnen vitamine K tekorten krijgen.

Wat Weston Price er over schreef kan ik zo niet zeggen.

Het prachtige boek was en is te duur voor mijn budget helaas.

De gedachten van Weston Price, schat ik veel hoger in dan wat ik op andere bronnen kan lezen, maar helaas, ik zal het moeten doen met de informatie die ik middels google kan vinden.

Het zal een zegen voor de mensheid zijn, wanneer de bevindingen van Weston Price als eerste gevonden worden, bij een google zoekopdracht.

 
Ufo en anderen, gratis en voor niets, als je Engels beheerst.

http://journeytoforever.org/farm_library/price/pricetoc.html

of

http://gutenberg.net.au/ebooks02/0200251h.html

 
Ufo,

Dus jij gelooft alles wat op de eerste pagina van Google te vinden is als je een zoekopdracht ingeeft? Zalig zijn de onnozelen van geest... Heb je ooit overwogen om uit te gaan van je eigen gezonde verstand? Wees zelfdenkend!

Mike

 
Ufo,
Quote:
Een tekort aan vitamine K bij volwassenen is zeldzaam, om een aantal redenen:

1.Vitamine K komt in veel voedingsmiddelen voor.

2.In de vitamine-K-epoxidecyclus wordt vitamine K geschikt gemaakt voor hergebruik.

3.De darmflora bevat bacteriën die menachinonen (vitamine K2) produceren, het is echter onduidelijk in hoeverre deze menachinonen geabsorbeerd kunnen worden.


1. Vitamine k1 is plantaardig en kan er dan wel veel in zitten je hebt veel en veel meer nodig om werkzaam te zijn in je lichaam.

En vitamine k2 zit in theorie wel in veel voedingsmiddelen maar in de praktijk blijkt dat vaak heel erg tegen te vallen.

2. Dit recycling proces werkt vaak maar matig.

3. Heel veel mensen hebben geen goede darmflora.

En dan nog, net zoals met zoveel vitaminen zijn ze ooit te weten gekomen waar het iig goed voor is (bloedstolling in dit geval) en dan wordt er blijkbaar zonder meer vanuit gegaan dat als je net goenoeg binnen krijgt om dat te voorkomen je dan genoeg hebt.

Zo gaat dat met vitamine K, A, D. Maar ook met jodium bijvoorbeeld.

Zelfs nu er diverse studies gedaan zijn naar vitamine k waaruit blijkt dat veel meer k er duidelijk voor zorgt dat bv calcium daar heen gaat waar het nodig is. Met als gevolg minder hart en vaat ziekten etc blijven ze maar blaten dat als je maar gevarieerd eet ( :roll: ) je altijd genoeg vitamine k binnen krijgt! :evil:

Hier staat beschreven hoe Price dacht over vitamine K (activator x)

http://www.westonaprice.org/fat-sol...6NztzOjM6ImsncyI7aTo4O3M6OToidml0YW1pbiBrIjt9

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.838
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan