Budwigpapje

Quote:
Een chineese vrouw eet vanaf haar kind zijn 10 gr per dag soja. Daarom heeft het voor een westerse vrouw geen zin om soja te eten.


Je vergeet 1 belangrijk ding: in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt eet men in Azie relatief weinig soja en men eet het vrijwel altijd in combinatie met een mineraalrijke saus of soep.

Mike

 
Hier hoort men dat het goed is om soja te gebruiken en ze gaan meteen overdoseren

 
10 gram per dag is inderdaad niet veel, maar ook 10 gram rauwe soja per dag is een probleem als deze niet in combinatie met mineraalrijk voedsel wordt gecombineerd om voor de mineraalremmende werking van soja te compenseren.

Mike

 
@Aagje: ik gebruik geen lijnzaad, alleen de olie.

De lijnzaad zelf daar kreeg ik -lekkere darmwand hebbende- buikpijn van.

Is dus geen must voor het optimale budwigpapje-effect volgens mij, dat gedoe met die lijnzaad, als je de olie hebt.

De crux van in elk geval het budwigpapje is toch de vermenging van het verzadigd vet van de kwark met het omega-3-vet van de lijnzaadolie als ik het goed begrepen heb.

@Mike, dank voor je reactie en vooral ook voor je laatste aanvulling van de verschillende mogelijkheden weer van vetten combineren die passen onder de noemer: ¨verzadigd vet met omega 3 vet¨ combineren.

Ik wist niet dat algen omega 3-vet in zich hadden!

Over soja: Mike volgens mij begreep ik van jou ook dat soja in Azie altijd in gefermenteerde vorm wordt gegeten.

Ik heb een zeer duidelijke allergie voor soja.

Ik kan er niet tegen, ook niet in de gefermenteerde vorm.

Lijnzaadolie kan ik wel tegen: dus het kan niet liggen aan de fyto-oestrogenen dat ik niet tegen soja kan, want dan zou ik ook niet tegen lijnzaadolie moeten kunnen.

 
Quote:
Ik wist niet dat algen omega 3-vet in zich hadden!


Niet alleen dat, maar wat ze voor hebben op lijnzaad is dat het de lange-keten omega-3 vetzuren betreft, EPA en DHA. Deze zijn beter opneembaar voor het menselijk lichaam en zijn o.a. van belang voor de hersenen en ogen.

Mike

 
Trouwens Christine Horchner zegt ook dat eten van rood vlees een zonde is als je kanker wil vermijden. Ze koppelt het dan wel ook aan antibiotica- en hormoonrijk vlees.

 
Ik vond haar opmerking over fyto-oestregenen al verdacht, maar nu neem ik haar al helemaal niet meer serieus. Iedereen die generalisaties uitspreekt over zout, vlees, melk en andere essentiele voedingsmiddelen, zonder zichzelf de WELKE-vraag (WELK zout? WELK Vlees? WELKE melk?) te stellen, is in mijn opzicht verspilling van tijd.

Mike

 
Ik hoop niet dat het waar is, want ik ben gek op entrecote en ik wil daar ook niet meer mee stoppen.

Ik weet nog dat ik begon met entrecote eten in Frankrijk toen ik nog vegetarier was.

Ineens kreeg ik ontzettende zin in entrecote.

Ik heb daar toen aan toegegeven, maar het is een soort tic van me gebleven.

Ik wil uiteindelijk mijn repertoire nog wel uitbouwen ook richting orgaanvlees, maar ik ben mijn laatste lever-eetpoging nog niet te boven.

Ik eet nu vooral entrecote en spek (het spek wel eerst goed gemarineerd van tevoren in azijn met zout).

 
Nou ja, weet je wat het is Mike, als iemand het fout heeft op 1 punt, is dat nog niet zo dat ze het op alle punten fout heeft.

Ik vond dat ze ook zinnige dingen zei over die mammografieen: skippen die dingen omdat je er ook nog eens borstkanker van krijgt.

En meer van die dingen, als vitamine d als 1 van de belangrijkste dingen om kanker te voorkomen/tegen te gaan en dan nog curcuma.

Zeer belangrijke kankerremmers toch.

 
Eerst die onzin over fyto-oestrogenen, daarna over dat vlees... Deze dame staat bol van de vegetarische dogma's! Als ze desondanks wat waarheden verkondigt, heeft ze nog steeds de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt!

Mike

 
Lievergezond, ja ik vind het ook een gedoe dat lijnzaad, al kan ik er wel goed tegen.

Ik ben een beetje huiverig voor olie. Ik had een vader die slurpte die olie altijd uit een flesje. In de jaren 80 wist men nog niet wat een teveel zou doen. 2004 kreeg hij prostaarkanker. Hij at aleen maar vis, geen vlees meer.

Je zou dan maar een half theelepeltje door het papje moeten doen. ik denk dat ik die boterolie maar ga bestellen. Probleem weken opgelost.

 
Daar gaat die mevrouw al met haar 'fyto-oestrogenen zijn niet schadelijk'. Er wordt veelvuldig gewaarschuwd voor de consumptie van fyto-oestrogenen. Het wordt in verband gebracht met borstkanker bij vrouwen en bij mannen met... prostaatkanker. Dus: vingers in de oren als zij begint te praten!

Mike

 
Aagjeadvocado,

Ik denk niet dat Mike je vraag hoort: 'Wie is dat Crhistine Horchner, hij heeft vast zijn vingers in zijn oren. :mrgreen:

 
Nogmaals wie is Christine Horchner? Op Google krijg je niets..

 
@Aagjeavocado:

Christine Horner (zonder "ch": dat zie ik nu pas) is een voormalig chirurch/plastisch chirurg in de Verenigde Staten.

Haar verhaal is hier in het engels te lezen/ volgen in een interview ook http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/01/14/dr-christine-horner-interview.aspx?e_cid=20120114_DNL_art_1 .

Zij zag de vrouwen met borstkanker (ze deed veel borstkankercorrecties) steeds jonger worden, haar moeder was ook al aan kanker gestorven, en ze vond het niet meer kunnen dat zij enkel als arts tegen patienten mocht/kon zeggen van: we weten niet hoe die kanker te genezen is.

Ze heeft 3 jaar naast haar tijdverslindende plastische chirurgenbaan (18 uur werk per dag) de wetenschappelijke literatuur afgezocht naar oplossingen voor kanker.

Tot haar verbazing kwam daar heel veel uit wat mensen gewoon kunnen doen om kanker te voorkomen.

De twee belangrijkste dingen die ze beschrijft, zijn volgens haar zeer simpel en effectief om kanker te voorkomen.

Namelijk: de vitamine d-huishouding in het lichaam op orde brengen, hetgeen volgens haar de kans op kanker al gelijk vermindert met 50%.

En de andere grote klapper die ze beschrijft is curcuma: ook 50% afname van de kans op kanker.

En die twee samen moet je niet optellen maar het werkt ook nog versterkend op elkaar in.

De dingen die je doet ter voorkoming van kanker hebben en synergetisch effect.

Dit is de belangrijkste boodschap die ik van haar onthouden heb.

Na die drie jaar bereikte ze een punt van burnout (18 uur werk als arts opgeteld bij de wetenschappelijke literatuur afstruinen) bijna waardoor ze gedwongen werd een andere keus te maken richting mensen van de kanker afhelpen met natuurlijke manieren.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan