Bruine tanden door H202 ?

Jonathan

New member
Paar maand geleden was ik gestopt met het gebruik van tandpasta omwille van Fluoride, en gebruikte ik enkel H202 2% en keltisch zout.

Na een tijdje stelde ik vast dat ik BRUINE tanden kreeg !

Ben toen gestopt, nu terug tandpasta omdat ik nu niet goed weet wat ermee moet doen.

En ik heb nog steeds bruine vlekken, echt verschrikkelijk lelijk.

Is het de H202 die de glazuur aantast ? ben benieuwd of ik die ooit nog mooi wit krijg als van tevoren !

dank u

Jonathan

 
Dit heb ik nooit eerder gehoord. De ervaring leert juist dat je er alleen maar wittere tanden van krijgt. Ik kan alleen maar concluderen dat er fluoride is vrijgekomen, want bruine verkleuring van tanden is nu juist een kenmerk van fluoride.

Uit Cure Tooth Decay van Ramiel Nagel:

Quote:
Het gebit raakt verkleurd om twee belangrijke redenen.

Eén reden is dat de geconsumeerde voedingsmiddelen en dranken vlekken op het gebit veroorzaken, zoals bijvoorbeeld kruiden, zwarte thee of koffie.

Een andere vorm van gebitsverkleuring is gele tanden en kiezen. Naar mijn mening is dit een vorm van geelzucht van het gebit. Dit houdt in dat je lichaam in zekere mate vergiftigd is en je lever niet optimaal functioneert. Naarmate je lever alsmaar gezonder wordt als gevolg van gezondere voeding, lichaamsbeweging en therapeutische behandelingen als kruiden kan je gebit geleidelijk witter worden.


Hoewel dit niet in het citaat voorkomt, wijt Nagel deze 'geelzucht van het gebit' aan fluor.

Mike

 
Het is bij mij juist de fluor die bij mij permanent een tand heeft verkleurd.

Tenminste ik denk dat het permanent is.

Het is ook niet een gele kleur, maar iets met bruinzwart (maar dan iets minder dramatisch dan het klinkt).

Ik durf zelf overigens niet goed h2o2 te gebruiken (ook niet de 3%) omdat het licht etsend is en dat ik niet nog meer erosie wil van mijn tanden.

Ik heb ook een keer gehad, dit durf ik nauwelijks op te schrijven omdat ik het een eng fenomeen vind dat mijn tanden zo broos zijn, dat mijn tanden (voortanden) pijn deden (echt stekende pijn) na het poetsen met h202.

Heavy stuff vind ik het toch wel.

Ik heb nu een tandpasta op basis van propolis gevonden op een ambachtsmarkt.

Maar normaal poets ik mijn tanden overigens met natriumbicarbonaat/kokosolie.

Gaat ook prima, maar iets minder makkelijk dan de propolistandpasta.

 
Ik heb bij de etos de 3% gekocht en wat ik doe is in een klein potje

Pure baking soda (sodium bicarbonate) en wat H202 3% En poets sinds een paar dagen ermee. En mijn tanden zijn witter geworden.

Weet alleen niet of die van de etos geschikt is en of het food grade is.

 
Ik heb het idee dat je absoluut geen foodgrate H202 hebt, en dat zou wel eens de reden kunnen zijn. neem altijd!!! foodgrate H202. En dat is zker niet te koop bij de etos.

Ik poets al anderhalf jaar met keltisch zout/kokosolie en 3& H202, en ik heb zelfs geen gevoelige tanden meer, en dat had ik echt extreem.

 
Body-Mind-Soul, ik vind het vreemd dat je eerst je tanden poetst met iets waarvan je je daarna pas gaat afvragen of je het wel goed doet. Als waterstofperoxide food grade is staat dat duidelijk op de verpakking.

 
Voor tanden poetsen maakt het niks uit..of je foodgrade of die van de Etos hebt.

Het gaat uiteindelijk om het blekende affect.

Pas als je het inwendig gaat gebruiken is het van belang dat het foodgrade is.

Als Body-mind-sole zijn/haar tanden witter worden..is er niks aan de hand..het was

Jonathan wiens tanden zwarter werden.Misschien heeft Jonathan veel vullingen in tanden..die reageren niet zo goed op waterstofperoxide en zout..

Dia.

 
Het maakt wel degelijk uit of je je tanden poetst met fg-H202 of niet. De reden waarom oil pulling werkt is dat het slijm in je speeksel doorlaatbaar is. Daarom moet je voor oil pulling ook niet om het even welke olie gebruiken. Zo moet je dus ook niet om het even welke waterstofperoxide gebruiken.

Mike

 
@ Dirtsa

Quote:
Ik poets al anderhalf jaar met keltisch zout/kokosolie en 3& H202, en ik heb zelfs geen gevoelige tanden meer, en dat had ik echt extreem.


Dat is goed nieuws Dirtsa! Ik heb jouw tip nooit opgevolgd omdat ik altijd heb gedacht tandpasta nodig te hebben voor mijn gevoelige tanden, waar ik anders best veel last van kan hebben. En die last is zo groot dat ik bijvoorbeeld ook nooit zuur fruit, niet eens een beetje zuur. Hoe doe jij dat dan praktisch? Welke hoeveelheden van ieders? Meng je ze ter plekke voordat je gaat poetsen?

@ Dia & anderen

Quote:
Het maakt wel degelijk uit of je je tanden poetst met fg-H202 of niet. De reden waarom oil pulling werkt is dat het slijm in je speeksel doorlaatbaar is.


Inderdaad, je slijmvlies en speekselklieren nemen gemakkelijk stofjes op. Daarom wordt er soms ook geadviseerd om bepaalde middelen of medicijnen onder je tong of in je wangen te houden, zodat ze sneller worden opgenomen dan via inslikken.

 
Dennis, bedankt voor de aanvulling. Een hardnekkige gedachtengang die we nog moeten zien te bestrijden is dat het niet zou uitmaken waar je je tanden mee poetst, je haar mee wast of wat je op je huid smeert. Deze scheiding is zelfs in de wet vastgelegd, vandaar dat voedselvelighiedswetten vele malen strenger zijn dan de regels voor cosmetica. Alles is met alles verbonden, mensen, onthoud dat!

Mike

 
Dennis, ik heb 3 potjes bij mijn tandenborstel staan, 1 met kokosolie, 1 met zout en een sprayflesje met H202. Ik poets eerst met de kokosolie, daarna met het zout, en dit laat ik na het poetsen nog even in de mond(spoel ik mee en spuug dan pas uit) en daarna spuit ik H202 op mijn gehemelte en op mijn tanden, nog even napoetsen en klaar.

In het begin had ik wel wat "last" van het zout, alsof je op aluminumpapier bijt, maar dat was enkele weken en nu nooit meer.

Mijn tanden zijn niet alleen maar veel minder gevoelig, tandvlees ook niet meer, maar tanden voelen ook glad aan en zien er echt langzamerhand beter uit/witter zelfs.

( kan ook liggen aan betere voedg leverreinigingen etc)

Ik heb sinds die tijd geen tandsteenbehandeling meer nodig gehad, overigens geen enkele behandeling meer.

 
Klinkt goed Dirtsa. Nu zat ik te denken (ik probeer altijd praktische oplossingen te bedenken), zou je die drie niet gewoon kunnen mengen? Dus kokosolie beetje smelten, keltisch zeezout erdoorheen roeren, beetje 3% FG H2O2 erbij, en je hebt je kant en klare tandpasta :D

Of zou het effect dan minder zijn?

 
Misschien wel, maar ik vind dit gemakkelijk genoeg. En ik denk dat het prima is wat langer te poetsen en de verschillende middelen in te laten werken.

Maar doe het gewoon zoals je zelf het prettigst vind, ervaar het.

 
Hier dus ook vergeelde voor- en ondertanden met bruine vlekken door de H2O2. Ik deed het in de waterflosser. Het ziet eruit alsof het tandglazuur is weggewassen. Ik ben er flink kapot van.

Ik lees op internet veel verklaringen van mensen die door hun voedingspatroon (veel) wittere tanden hebben gekregen. Het witter worden van tanden kan toch alleen maar betekenen dat je tandglazuur dikker is geworden? Ik bedoel, tandbeen is van nature geel/bruin, dus wat zou het anders kunnen zijn?

Iemand..?
 
H202 wordt door tandartsen gebruikt om tanden mee te bleken, dus wit te maken. Je blondeert er ook je haren mee. Hier moet iets anders aan de hand zijn!

Mike
 
Tanden bleken bij tandartsen is toch een behandeling die schadelijk kan zijn bij een al bestaand slecht gebit?
Misschien teveel gebruikt?
Of de verkeerde H2O?
 
In het begin had ik wel wat “last” van het zout, alsof je op aluminumpapier bijt, maar dat was enkele weken en nu nooit meer.


Daarom natuurlijk is mijn blootliggende tandhals alleen nog gevoelig is bij het eten van soep e.d.!
Op een bericht over fluoride om mijn fb reageerde een bevriende tandarts met deze woorden:

Tandartsen schrijven geen tandpasta voor maar adviseren tandpasta met fluoride om cariës te voorkomen. De reductie van cariës en het behoud van het gebit tot op hoge leeftijd is voornamelijk daaraan te danken ondanks de enorme toename van suikerconsumptie in ons land. De rampzalige gevolgen van het stoppen met fluoridetandpasta zien we elke keer weer. Geen fluoride in de tandpasta betekent ook geen suiker meer. De studies gaan over fluoride in het water en er staat dat vergeleken wordt tussen gebieden met hoge fluorideconcentratie in het water en die met een lage concentratie, dus niet zonder.... tandartsen vragen niet om de tandpasta op te eten maar op je tanden te smeren. En als je dat niet vertrouwt is dat natuurlijk je eigen keus, net als geen suiker of geen tanden. En dat is in honderden studies al aangetoond. Het is de taak van de tandarts op de gevolgen van keuzes te wijzen. Ze hebben geen enkel ander belang.
Alles wat alternatief is valt bij hem in de categorie 'onzin' .. :)
 
Elkedageenei schreef:
-"Alles wat alternatief is valt bij hem in de categorie ‘onzin’ .. ? "-

Nou, ik lees dat inhoudelijk anders, jouw bevriende tandarts verwerpt die onderzoeken naar fluoride in drinkwater het geheel niet, hij stelt heel terecht zijn standpunt naar tandpasta.

Naar ik mag hopen kun je zelf toch ook wel met enig gezond verstand beredeneren dat er een wezenlijk verschil zit tussen het tijdelijk in je mond houden (like oil-pulling) van een fluoride pasta, of het compleet door je spijsvertering hengsten van gefluorideerd drinkwater, alsmede dat je dat zelfde drinkwater aan je huid boot te stelen bij een douche-of badsessie. Dat is toch echt wat anders!

Gewoon zelfstandig en verstandig nadenken; de beste remedie tegen zowel de negatieve aspecten van de "Big Pharma" en even zo goed, de "Big Altenative Business".

Helaas snappen vele mensen niet dat ze in hun inhoudelijke onwetendheid, zich in een schijnbare onafhankelijkheid trachten te onthechten van bewezen therapieën, maar zich op basis van niet-bewezen onderbuik gevoelens, ten prooi vallen aan de, overwegend nutteloze maar super dure "suppelementen-maffia"!

Het grote probleem met waterstofperoxide (ja, H2O2 is dus een super-chemische en niet-natuurlijke reactieve stof!) dat de meest fanatieke promotors niet echt goed begrijpen hoe of dit spul nu echt werkt.

Het is een uitstekend desinfectans en bleekmiddel (voor wasgoed en tanden) door z'n sterk oxidatieve kracht van het O-isn atoom. Het levengevende zuurstof kent namelijk 3 verschijningsvormen: O1 AKA als O-isn (in statu nascendi, in staat van wording), O2-de normale in de atmosfeer voorkomende vorm waar op onze stofwisseling in zijn algemeenheid op draait, en O3 -meer bekend als ozon-.

Wel nu, zowel ozon als H2O2 zijn dus in staat om het uiterst reactieve O-isn af te scheiden. Dat geeft zowel of wasgoed, of o tanden een blekend effect, maar het kan even zo goed in overmaat een kanker veroorzakend effect hebben door het zeer actieve oxidatieve effect...

Naar de vraag van de TS, idd, het gebruik van H2O2 wegens zijn zeer extreem karakter tot oxidatie kan aanleiding zijn tot de vermelde problemen.

Het zal ook niet het punt zijn of je nu de "food-grade" of de gewone variant gebruik, zoals al eerder gesteld in deze draad, in het geval van TS is er iets anders aan de hand.

En gezien de complexiteit van deze materie moet dat op een verantwoorde manier degelijk uitgevlooid worden!

@Elkedageenei: Die bevriende tandarts van jou staat dus in zijn benadering met zijn beide benen serieus op de grond, negeer dat niet en doe er je voordeel mee!


Wouter B
 
WouterB hij is zeker een zeer kundig tandarts, echter de laatste toevoeging was niet als conclusie van zijn gequote commentaar bedoeld maar de conclusie van vele soms verhitte discussies over alternatief versus regulier.Hij heeft als stelregel dat alles wat niet wetenschappelijk is bewezen per definiie niet werkt 'want andes ziu het aan te tonen moeten zijn.'. Ik ga liever uit van wat bij mij of mijn kinderen en dieren werkt, dat behoeft voor mij persoonlijk geen wetenschappelijk bewijs.
Als het niet is bewezen kan dat aan het middel liggen maar ook aan de beperkte manier van onderzoek. En wie betaalt die bepaalt...
 
Wel nu, zowel ozon als H2O2 zijn dus in staat om het uiterst reactieve O-isn af te scheiden. Dat geeft zowel of wasgoed, of o tanden een blekend effect, maar het kan even zo goed in overmaat een kanker veroorzakend effect hebben door het zeer actieve oxidatieve effect…

Ik zou graag bewijs willen zien voor het vermeende kankerverwekkende effect van H2O2 of ozon, aangezien kanker ANAEROOB is.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.820
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan