Bromtoon (Tinnitus)

  • Onderwerp starter Ragnar Peterson
  • Startdatum
In het artikel hierboven: verlost van de aanvallen van Meniere maken ze een knipje in een zenuw waardoor mensen van klachten verlost zijn. Iets om te onthouden.
Blijkbaar zijn er mensen die antihistamine slikken om evenw.klachten te onderdrukken. Maar er zijn oogdruppels en neusspray en pillen. Prevelin. Er zit in: cetizirine.
Ben er nog niet achter wat het beste zou zijn. Voel wel wat voor neusspray.
Er is een verbinding tussen de neus en het oor.
Reguliere med. hebben allemaal bijwerkingen maar dat moet dan maar.
Kent iemand die produkten?

Dit zit er in de oogdruppels.
De namen alleen al!!!
Samenstelling:
Werkzame stoffen: De werkzame stof in dit middel is natriumcromoglicaat. Dit is aanwezig in de vorm van
dinatriumcromoglicaat, overeenkomend met 20 mg/ml natriumcromoglicaat
Hulpstoffen: benzalkoniumchloride, dinatriumedetaatdihydraat en
water voor injecties
 
Laatst bewerkt:
De KNO arts kan de buis van Eustachius doormeten op verstopping.
Bij mij was hij goed.

Ik heb een pieptoon in beide oren en sinds kort een bromtoon in mijn rechteroor er bij.

Probeer is de hoofdschakelaar van de stroom in je huis uit te zetten voor een uur.

Ik slik soms s avonds oxazepam tegen de pieptoon. Dat help best wel goed .
Piep verminderd en ik slaap beter in. Soms doe ik dan een oortje in en zet een podcast op. (Afleiding)

20jaar geleden heb ik gehoorschade opgelopen.
Mijn hersenen veroorzaken nu een fantoompijn in de vorm van een pieptoon.
Stress versterkt de pieptoon.
Wel is geprobeerd via hypnose deze pieptoon te laten uitzetten. Dit heeft 2mnd voor 50% geholpen.
Op YouTube staan ook hypnode sessies tegen tinnitus. Deze werken ook iets na circa 2dagen.
 
Ik heb gisteren mijn oor gedruppeld met een VEEL beter produkt. DMSO 3%.

Ik had al eens een flesje in huis maar het sluit met een pipet (van glas) en die pipet was afgebroken. dus glas in het flesje. Eng om daarmee ogen te druppelen (want daar had ik het voor gekocht)
Onlangs nieuwe gekocht maar wat denk je wat. Er zit geen vloeistof in.
Dus gisteren voorzichtig de vloeistof uit het 1e flesje gebruikt voor mijn oor.
Natuurlijk kan ik de vloeistof zeven maar dan moet het een HEEEL schoon doekje zijn als de vloeistof daarna in de ogen moet. Vooralsnog niet gedaan.
 
oxazepam is een echt geneesmiddel met BIJwekingen. daar heb ik helemaal geen zin in.
Heb je zelf wel eens acupunctuur gedaan? Kan ik aanraden om te proberen.
Ben je ook duizelig? Want daar gaat het nu bij mij om.
Alle onderzoeken zou ik nog moeten krijgen. Huisarts was met vakantie .
Bij nader inzien nu ik me er wat meer in verdiep had ik al VEEL eerder klachten. (2017) maar kon het beter handelen. Zie www.Munksgaard.nl heemstede Termal Scan (autonomisch zenuwstelsel)
Pas onlangs speelt dit zenuwstelsel extra mee maar dat is in principe op te lossen. ontspannings-oefeningen. buik-ademhaling.
 
In het artikel hierboven: verlost van de aanvallen van Meniere maken ze een knipje in een zenuw waardoor mensen van klachten verlost zijn. Iets om te onthouden.
Blijkbaar zijn er mensen die antihistamine slikken om evenw.klachten te onderdrukken. Maar er zijn oogdruppels en neusspray en pillen. Prevelin. Er zit in: cetizirine.
Ben er nog niet achter wat het beste zou zijn. Voel wel wat voor neusspray.
Er is een verbinding tussen de neus en het oor.
Reguliere med. hebben allemaal bijwerkingen maar dat moet dan maar.
Kent iemand die produkten?

Dit zit er in de oogdruppels.
De namen alleen al!!!
Samenstelling:
Werkzame stoffen: De werkzame stof in dit middel is natriumcromoglicaat. Dit is aanwezig in de vorm van
dinatriumcromoglicaat, overeenkomend met 20 mg/ml natriumcromoglicaat
Hulpstoffen: benzalkoniumchloride, dinatriumedetaatdihydraat en
water voor injecties
Neusspray mag nooit lang gebruikt worden en het is rommel met bijwerkingen.
Zinloos om te gebruiken.
 
De KNO arts kan de buis van Eustachius doormeten op verstopping.
Bij mij was hij goed.

Ik heb een pieptoon in beide oren en sinds kort een bromtoon in mijn rechteroor er bij.

Probeer is de hoofdschakelaar van de stroom in je huis uit te zetten voor een uur.

Ik slik soms s avonds oxazepam tegen de pieptoon. Dat help best wel goed .
Piep verminderd en ik slaap beter in. Soms doe ik dan een oortje in en zet een podcast op. (Afleiding)

20jaar geleden heb ik gehoorschade opgelopen.
Mijn hersenen veroorzaken nu een fantoompijn in de vorm van een pieptoon.
Stress versterkt de pieptoon.
Wel is geprobeerd via hypnose deze pieptoon te laten uitzetten. Dit heeft 2mnd voor 50% geholpen.
Op YouTube staan ook hypnode sessies tegen tinnitus. Deze werken ook iets na circa 2dagen.
Er zijn mensen die zeggen baat te hebben bij een salicylate arm dieet. Soms stopt de tinnitus claimt men. Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn omdat tinnitus vaak 6 weken na een plotselinge verergering weer van nature kalmeert.

Misschien toch iets om te proberen?

PDF met salicylate waardes van voedingsmiddelen:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu 3x (3 avonden) het oor gedruppeld met 3% DMSO. Neusspray ga ik dus niet nemen. Hoewel ik deze 3% in mijn neus wel een keertje durf te proberen.
Resultaat: smorgens voelde het oor alsof het verstopt zat. en ook het gehoor aan dat oor was slechter. Maar in de loop van de dag met ook nog wat masseren voelt het weer als vanouds. Ik ben een beetje doof op dat oor maar niet zo ernstig. Ik controleer door het goede oor dicht te doen. Er zou ook nog een ontsteking in dat oor kunnen zitten maar ik vermoed dat dat niet het geval is.
Onderzoek lijkt me wel noodzakelijk.
Ooit wilde men mijn oor ook schoonspoelen o.i.d. maar de omschrijving daarvan stond me niet aan. Toen heb ik tijdens douchen wel de waterstraal (op afsand) erop gezet.
Beethoven was plotseling doof en had verkalking. Hoe ontstaat verkalking? Zelfde als aderverkalking?
Zoeken op het woord Nervus Vagus geeft ook interessante info. behandelen met homeopathie?

Hoe hebben ze de buis van eustatius gespoeld? water in je neus of oor?
 
Gisteren geen oor gedruppeld maar voelt vanmorgen niet goed. Gisteren in de loop van de dag ging het "open" maar tot nu toe niet gebeurd.
 
Romagi, ik ben(als hashimotoklantje) ook eindeloos bezig geweest met mijn sinussen in oren, voorhoofd en kaken. Spoelen en wat al niet meer. Alleen ja, de oorzaak, die bleef ik in stand houden: allergenen blijven eten terwijl ik wist dat ik er niet tegen kon. Maar ja, ik moest eigenlijk alle melkprodukten laten staan. Die hoofdholten (slijmvliezen) trekken het gewoon niet vanaf een bepaald punt als jij allergenen blijft eten: in dit geval melkprodukten en gluten. Maar goed, ik zou als ik jou was vooral op andere plekken blijven zoeken naar een oplossing. Mijn moeder bleef ook lekker dooreten wat ze niet kon eten en die is dus ook halfdoof geworden: die antistoffen die richten zich namelijk niet alleen op je schildklier zie je. Mijn moeder loopt bij voortduring te kloten met die hoorapparaten met van die batterijtjes die heel snel op zijn.
 
Laatst bewerkt:
Lieve lieve Lievergezond.

Ik geloof je meteen als Hashimoto-klantje.
Denk je dat je nu nog Hashimoto hebt? of is het opgelost?
Ik ben vaak veranderd naar andere ortho-artsen en onderzoeken maar het definitieve antwoord heb ik niet gevonden.
Toch misschien door die darmen terwijl anderen intacte darmen hebben?
Mijn laatste hulp waar ik was is homeopatisch.
En ik loop dagelijks te denken - wat kan ik doen. Sta wel overal voor open.

Je hebt me destijds al uit en te na doorgezaagd over gluten. alle melk was meteen al weg. Nu heb ik cocos-yoghurt alleen maar om pillen open te maken en naar binnen te werken. Ook daar ben ik niet zeker van. Afgelopen week i.p.v. mijn rogge/spelt cracker pap gemaakt van havermoutmeel MET plataardige haverdrink. Maar had weer (onverwachte) stoelgangklachten.
Zeer waarschijnlijk door die haverdrink.
ingredienten:
water, haver 9,5 %, zonnebloemolie, cichoreivezel, maltodextrine, tri-calciumfosfaat, zeezout, E418B2, B12 en D. Allergenen; haver (gluten).
He? haver is toch glutenvrij?
Inmiddels staat er nu een ander pak. ingr. zien er beter uit.
Het OOR. Ik heb wel een harde smak gemaakt op dat oor maar had zeker NIET meteen oorklachten.
Heb je later nog tekst gevonden over gluten en oren?
Zojuist vond ik nog een tekst geprint 2017 over enzymen en het autonome zenuwstelsel.
Succinaat-dehydrogenase en NAD-KINASE, Acetyl-Coa-synthetase en Glutamine-synthetase. Dat slikte ik destijds, een vloeibaar produkt, wordt niet meer gefabriceerd.
 
Lieve lieve Lievergezond.

Ik geloof je meteen als Hashimoto-klantje.
1. Denk je dat je nu nog Hashimoto hebt? of is het opgelost?
Ik ben vaak veranderd naar andere ortho-artsen en onderzoeken maar het definitieve antwoord heb ik niet gevonden.
Toch misschien door die darmen terwijl anderen intacte darmen hebben?
Mijn laatste hulp waar ik was is homeopatisch.
En ik loop dagelijks te denken - wat kan ik doen. Sta wel overal voor open.

2. Je hebt me destijds al uit en te na doorgezaagd over gluten. alle melk was meteen al weg. Nu heb ik cocos-yoghurt alleen maar om pillen open te maken en naar binnen te werken. Ook daar ben ik niet zeker van. Afgelopen

3. week i.p.v. mijn rogge/spelt cracker pap gemaakt van havermoutmeel MET plataardige haverdrink. Maar had weer (onverwachte) stoelgangklachten.
Zeer waarschijnlijk door die haverdrink.
ingredienten:
water, haver 9,5 %, zonnebloemolie, cichoreivezel, maltodextrine, tri-calciumfosfaat, zeezout, E418B2, B12 en D. Allergenen; haver (gluten).
He? haver is toch glutenvrij?

Inmiddels staat er nu een ander pak. ingr. zien er beter uit.
Het OOR. Ik heb wel een harde smak gemaakt op dat oor maar had zeker NIET meteen oorklachten.
Heb je later nog tekst gevonden over gluten en oren?
Zojuist vond ik nog een tekst geprint 2017 over enzymen en het autonome zenuwstelsel.
Succinaat-dehydrogenase en NAD-KINASE, Acetyl-Coa-synthetase en Glutamine-synthetase. Dat slikte ik destijds, een vloeibaar produkt, wordt niet meer gefabriceerd.

hoi Romagi,

ad 1. Ik heb nog steeds dezelfde allergieen/intoleranties en ook hashimoto, alleen ik eet geen allergene voeding meer. Dus dan heb ik geen klachten, zo werkt dat dan.

In principe kun je dus met autoimmuunziekten vaak klachtenloos door het leven.
Overbuurvrouw ook: had volgens haar een erfelijke longziekte en ze zou nog maar 3 jaar te leven hebben zoals de dokters zeiden. Ze kwam me vragen of ik gebeld wilde kunnen worden als ze op sterven lag of dood was als haar kinderen niet op tijd bij haar konden zijn.

Half jaar later kom ik haar weer tegen en wat denk je? Ze had haar dieet aangepast en eet niks meer dat haar ziek maakt. Nu voelt ze zich beter dan ooit. Maar ja: die allergene voeding moet ze dus consequent laten staan. Zij had het sneller door dan ik. Ik heb er toch wel 7 jaar over gedaan.

ad 2. Je dronk destijds nog wel geitenmelk. Eet je ook geen kaas meer?
Cocosyoghurt is fine.

ad 3. Haver heeft oorspronkelijk geen gluten, maar bij mij werkt zelfs de hedendaagse glutenvrije haver niet.
Ook niet de drank. Rogge en spelt heeft gluten: dat weet je inmiddels toch wel Romagi? Je bent gewoon een glutenjunk.

Ik heb er zelf ook een hele tijd over gedaan om mijn dieet aan te passen. Maar het kan wel.

Vraagt veel tijd, energie, vertrouwen en toewijding en meer van die dingen. Allergene voeding werkt verslavend. Ik zie het bij meer mensen in mijn omgeving. De klachten treden ook niet direct na het eten op. Dus zo kunnen mensen jarenlang zichzelf voor de gek blijven houden.

Het ziet er voor mij nu net uit als met die vaccinaties. Mensen krijgen er allemaal problemen door, maar het kan allemaal niks met die vaccinaties te maken hebben.
De pest is dat eten verslavend is en dat het veel moeite vraagt om een alternatief eetpatroon aan te leren. De moeite om uit te zoeken welke allergenen of intoleranties precies in het spel zijn is vaak al te veel gevraagd van mensen.
 
Laatst bewerkt:
ad 2. Je dronk destijds nog wel geitenmelk. Eet je ook geen kaas meer?
Cocosyoghurt is fine.

ad 3. Haver heeft oorspronkelijk geen gluten, maar bij mij werkt zelfs de hedendaagse glutenvrije haver niet.
Ook niet de drank. Rogge en spelt heeft gluten: dat weet je inmiddels toch wel Romagi? Je bent gewoon een glutenjunk.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
glutenjunk? Wil je me op de kast krijgen? hahaha.
Dat die crackers gluten hebben wist ik natuurlijk wel. ik moet vaak aan je denken bij het eten van die crackers. .geitenkaas eet ik wel op de crackers. vanmorgen niet.
Ik dacht van de week goed bezig te zijn met pannekoeken van haver meel/melk/ei.
Weet het dus niet zeker of dat een klacht gaf. Die haver melk zou de schuldige kunnen zijn die ik overigens ook nog nooit had gegeten.
Dus toch nog maar eens proberen met Bio-drank.

allergenen intoleranties TEST heb jij gedaan voor zover ik me kan herinneren. Ik dus niet. Moet ik maar doen.
In de ochtend moet ik iets hebben dat snel gaat.
Ik doe s,morgens al oefeningen op bed om mijn rug los te werken (werkt wel) , heb ook op een matrasje gelegen (doktor-k.com) en darmen gespoeld en mezelf gewassen.

Ik nam altijd een banaan, (wordt weer afgeraden) voor 2 dagen koken (wordt weer afgeraden). Ik ben al afgevallen, hoeft helemaal niet.
Misschien is een keto-dieet het meest geschikt.

Ik maak je wel complimenten want je hebt het zeker niet gemakkelijk gehad. en knap dat het nu goed gaat.

Ik kan me herinneren dat ik ooit een Japanse eetwijze heb bekeken, vond het te lastig maar er werd wel over suiker gesproken dat ze daar meteen klachten van hadden en dat er meerdere klachten werden besproken. Heb het boek niet meer.

Ik neem aan dat je een zekere regelmaat hebt gevonden met voeding.
smorgens?
smiddags?
,s-avonds?
 
ad 2. Je dronk destijds nog wel geitenmelk. Eet je ook geen kaas meer?
Cocosyoghurt is fine.

ad 3. Haver heeft oorspronkelijk geen gluten, maar bij mij werkt zelfs de hedendaagse glutenvrije haver niet.
Ook niet de drank. Rogge en spelt heeft gluten: dat weet je inmiddels toch wel Romagi? Je bent gewoon een glutenjunk.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
glutenjunk? Wil je me op de kast krijgen? hahaha.
1. Dat die crackers gluten hebben wist ik natuurlijk wel. ik moet vaak aan je denken bij het eten van die crackers. .geitenkaas eet ik wel op de crackers. vanmorgen niet.
Ik dacht van de week goed bezig te zijn met pannekoeken van haver meel/melk/ei.

Weet het dus niet zeker of dat een klacht gaf. Die haver melk zou de schuldige kunnen zijn die ik overigens ook nog nooit had gegeten.
Dus toch nog maar eens proberen met Bio-drank.

2. allergenen intoleranties TEST heb jij gedaan voor zover ik me kan herinneren. Ik dus niet. Moet ik maar doen.
In de ochtend moet ik iets hebben dat snel gaat.
Ik doe s,morgens al oefeningen op bed om mijn rug los te werken (werkt wel) , heb ook op een matrasje gelegen (doktor-k.com) en darmen gespoeld en mezelf gewassen.

Ik nam altijd een banaan, (wordt weer afgeraden) voor 2 dagen koken (wordt weer afgeraden). Ik ben al afgevallen, hoeft helemaal niet.
Misschien is een keto-dieet het meest geschikt.

Ik maak je wel complimenten want je hebt het zeker niet gemakkelijk gehad. en knap dat het nu goed gaat.

Ik kan me herinneren dat ik ooit een Japanse eetwijze heb bekeken, vond het te lastig maar er werd wel over suiker gesproken dat ze daar meteen klachten van hadden en dat er meerdere klachten werden besproken. Heb het boek niet meer.

3. Ik neem aan dat je een zekere regelmaat hebt gevonden met voeding.
smorgens?
smiddags?
,s-avonds?

hoi Romagi,

ad 1: ik val in herhaling: gluten en melkprodukten: dat gaat hem bij hashimotoklanten niet worden mocht je klachtenloos willen zijn;

ad 2: ik heb inderdaad meerdere tests laten uitvoeren ja en ik heb ook zelf lijnen door moeten trekken. Want sommige dingen kwamen niet uit de tests, maar op een gegeven moment doemt het beeld wel op als je de belangrijkste en zwaarste allergenen al uit je voeding gebannen hebt. In mijn geval, vallen alle melkprodukten en granen af behalve rijst. Alle zaden ook.

ad 3: dat wil ik je best een keer vertellen
 
Hoi Lievergezond,

Ik ervaar het precies zoals jij het zegt.
Lastig is dat een produkt de ene keer wel en de andere keer geen klachten geeft.
Ik heb het vaak over sinasappel gehad.
Als mijn darmspoelingen niet naar mijn zin gaan dan neem ik sap.
In al die jaren weet ik precies hoe ik wil dat het aanvoelt
Kan geen arts me vertellen. hoeft ook niet.
Je hebt steeds veel meegelezen en de acup.arts zegt steeds - de dikke darm moet het overnemen. Allemaal theorie. GNG.
Sap verdraag ik steeds beter.
Gisteren glutenvrij gebakken.
Je hebt het al die jaren zelf precies zo ervaren. Niemand kan je helpen, alles alleen uitzoeken. Ik moet het allemaal alleen doen en dat breekt me op.

Ik sta heel erg open wat betreft verdere aanwijzingen en bedank je voor je geduld. .
 
Hoi Lievergezond,

Ik ervaar het precies zoals jij het zegt.
Lastig is dat een produkt de ene keer wel en de andere keer geen klachten geeft.
Ik heb het vaak over sinasappel gehad.
Als mijn darmspoelingen niet naar mijn zin gaan dan neem ik sap.
In al die jaren weet ik precies hoe ik wil dat het aanvoelt
Kan geen arts me vertellen. hoeft ook niet.
1. Je hebt steeds veel meegelezen en de acup.arts zegt steeds - de dikke darm moet het overnemen. Allemaal theorie. GNG.
Sap verdraag ik steeds beter.
Gisteren glutenvrij gebakken.
2. Je hebt het al die jaren zelf precies zo ervaren. Niemand kan je helpen, alles alleen uitzoeken. Ik moet het allemaal alleen doen en dat breekt me op.

Ik sta heel erg open wat betreft verdere aanwijzingen en bedank je voor je geduld. .

Ad 1. Acupunctuur kan helpen, alleen als jij de oorzaak in stand houdt door dingen te blijven eten die je spijsverteringsstelsel en andere organen aantasten, dan kun je acupunctuursessies blijven volgen tot je een ons weegt, maar dat is dan water naar de zee dragen. Jouw klachten bestaan niet bij de gratie van een acupunctuurbehandelingstekort al kunnen die acupuncturisten jou dat misschien doen geloven. Die sessies kosten heel wat geld, ik weet er heel wat van.

Ad 2. Jawel, bepaalde mensen kunnen jou zeker wel op weg helpen. Het is alleen belangrijk naar wie je wil luisteren en naar wie niet op enig moment aangaande een specifiek ding. Kwestie van finetunen van hoe je goede adviezen en dito adviseurs leert herkennen. En dat bepaal je gelukkig helemaal zelf. Stel je voor dat een ander dat voor jou bepaalde. Het is allemaal best ingewikkeld want als een raadgever 1 goed advies geeft, wil dat ook niet zeggen dat die het op alle punten goed gaat blijven hebben. Dus altijd je koppie erbij houden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan