Bottenbouillon

Goedemorgen, ik haal dit topic maar naar boven. Ik geniet iedere dag van mijn (kippen) bottenbouillon. Nu word ik al weken gek gemaakt door 2 familieleden dat het niet goed voor je is omdat er zware metalen in botten zitten. Daar heb ik inmiddels e.e.a. over gevonden dat het wel meevalt. Ook hoor ik als argument dat je het DNA van het dier tot je neemt als je botten trekt, dat was blijkbaar een hot item toen met de gekke koeienziekte. Dat als een dier niet in orde is, je alles daarvan binnenkrijgt.
Nou hoor ik Mike denken; trek je er niks van aan maar na weken gezeur wil ik ze om de oren slaan met feiten. Bij 1 familielid heb ik al fel gereageerd, zij zat zaterdag een halve zak chips te eten, kaasstengels en ook nog 2 glazen wijn naar binnen te gieten. Ja, dat is gezond!! Wat zeggen jullie hierover tegen mensen?
Ik hoop dat je ook een beetje om de situatie kan lachen.
Dat de mensen die zich vullen met chips, kaasstengels en (niet bio?) wijn jouw waarschuwen voor een helende bouillon.
❤️
 
Ik kocht deze laatst bij de Ergomax. https://www.ergomax.nl/merken/broth-of-life
Best lekker spul en smaakt goed door runderbouillon of stoofpotje.

Super handig spul ja, is ook lang houdbaar, dus ik heb een aantal zakken op voorraad.

Maar die van Ergomax is rete duur zeg, wauw.

Ik koop 'm met 10% korting bij Plent, code esther10

 
Ik vond het ook duur en wilde het gewoon een keer proberen. Ik doe het sporadisch ergens doorheen dus ik doe er lang mee. De link die je gepost hebt zal ik eens bekijken.
 
Super handig spul ja, is ook lang houdbaar, dus ik heb een aantal zakken op voorraad.

Maar die van Ergomax is rete duur zeg, wauw.

Ik koop 'm met 10% korting bij Plent, code esther10

Nice.....is dit echt alleen bouillon zonder kruiden&groenten om de bouillon te trekken? dit ivm fodmaps en sulfur problemen.

Ik neem aan dat het dan ook vrijwel geen smaak heeft? (tenzij ze ook vlees erbij hebben laten trekken).
 
Nice.....is dit echt alleen bouillon zonder kruiden&groenten om de bouillon te trekken? dit ivm fodmaps en sulfur problemen.

Ik neem aan dat het dan ook vrijwel geen smaak heeft? (tenzij ze ook vlees erbij hebben laten trekken).

Ja zonder kruiden, groenten, zout of wat dan ook, alleen gemaakt van vlezige botten (heb het onlangs opgevraagd bij de productontwikkelaar). Echt super en de goedkoopste bio en grasgevoerd die ik kan vinden.

Zonder zout heeft het inderdaad weinig smaak. Ik knikker het ook door m'n brownie en de kinderen hebben niks door haha.

Van hetzelfde merk hebben ze ook grasgevoerde rundercollageen, gaat ook 10% korting af met code esther10
 
Ja zonder kruiden, groenten, zout of wat dan ook, alleen gemaakt van vlezige botten (heb het onlangs opgevraagd bij de productontwikkelaar). Echt super en de goedkoopste bio en grasgevoerd die ik kan vinden.

Zonder zout heeft het inderdaad weinig smaak. Ik knikker het ook door m'n brownie en de kinderen hebben niks door haha.

Van hetzelfde merk hebben ze ook grasgevoerde rundercollageen, gaat ook 10% korting af met code esther10
Dat is mooi.
Zouten naar smaak kan ik dan zelf gewoon doen.
 
Super handig spul ja, is ook lang houdbaar, dus ik heb een aantal zakken op voorraad.

Maar die van Ergomax is rete duur zeg, wauw.

Ik koop 'm met 10% korting bij Plent, code esther10

Waarom zou je het überhaupt kopen als je het gewoon zelf kan maken?
 
Waarom zou je het überhaupt kopen als je het gewoon zelf kan maken?
Dat zei ik ook tegen mijzelf toen ik het in de webshop van Plent zag, ik vond het niet nodig en ik kan nog wel eens een fixed mindset hebben ;-)

Wat ik me later realiseerde is dat ik geen runderbouillon meer eet omdat ik na m'n GAPS avontuur de lucht niet meer waardeer. Dus maakte ik alleen nog maar kippenbouillon. Maar in runderbouillon zitten weer andere gunstige nutriënten. Dus voor mij is het een welkome aanvulling.

Daarnaast vind ik het handig om in huis te hebben. Het is jaren houdbaar, ideaal prepvoer, niet duur, neemt weinig ruimte in en weegt veel minder dan eventuele potten bouillon.
Ik gebruik zo'n 3 gram voor 1 mok bouillon, dus dik 33 liter.
Voor vakanties en andere tripjes vind ik het ook handig, neem het altijd mee wanneer ik ergens langer dan 24 uur ben, bij familie ofzo.
Wanneer ik geen verse bouillon in de koelkast heb kan ik toch in een half uur een goede soep hebben.
Pompoen ofzo poffen in de oven, in een pan met heet water knikkeren met bouillonpoeder en wat kruiden, staafmixer er op en klaar.
 
Super handig spul ja, is ook lang houdbaar, dus ik heb een aantal zakken op voorraad.

Maar die van Ergomax is rete duur zeg, wauw.

Ik koop 'm met 10% korting bij Plent, code esther10

Net nog eens gekeken op de site.
Beetje raar....ze hebben het bij de voordelen over betere slaap vanwege glycine.
Echter als je kijkt bij de ingrediënten, staat, in het aminozuren profiel (en diens hoeveelheden) , geen glycine erbij.
 
Net nog eens gekeken op de site.
Beetje raar....ze hebben het bij de voordelen over betere slaap vanwege glycine.
Echter als je kijkt bij de ingrediënten, staat, in het aminozuren profiel (en diens hoeveelheden) , geen glycine erbij.

Ik zie het ja, een hele lijst en glycine staat er niet tussen, toch ga ik er gewoon van uit dat het er in zit, al was het leuk geweest om de getalletjes te zien :geek:
 
Ik zie het ja, een hele lijst en glycine staat er niet tussen, toch ga ik er gewoon van uit dat het er in zit, al was het leuk geweest om de getalletjes te zien :geek:
Dat denk ik ook dat het er wel inzit, maar ik vind het een beetje slordig.
Fouten maken is menselijk, maar als je een product adverteert en daar specifiek een amino uithaalt voor zijn voordelen en deze vervolgens vergeet te vermelden bij de ingrediënten, dan is het handig om je promotionele tekst en inhoud nog eens extra te controleren voordat je deze de deur uitdoet.

De webshop is het dus ook niet opgevallen, hoewel ik mij daar nog wat bij kan voorstellen.
Die krijgen gewoon een promobericht aangeleverd en plaatsen dat op hun site,zonder al te veel nakijk werk.
 
Dat denk ik ook dat het er wel inzit, maar ik vind het een beetje slordig.
Fouten maken is menselijk, maar als je een product adverteert en daar specifiek een amino uithaalt voor zijn voordelen en deze vervolgens vergeet te vermelden bij de ingrediënten, dan is het handig om je promotionele tekst en inhoud nog eens extra te controleren voordat je deze de deur uitdoet.

De webshop is het dus ook niet opgevallen, hoewel ik mij daar nog wat bij kan voorstellen.
Die krijgen gewoon een promobericht aangeleverd en plaatsen dat op hun site,zonder al te veel nakijk werk.

Inderdaad het is menselijk, wellicht stuur ik hen even een berichtje. Zelf stel ik het ook op prijs wanneer iemand mij het even laat weten wanneer er een foutje op m'n website staat. :)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan