Boeken

@Melkmeisje,

Ja!!! Dit is geloof ik een 20 delige serie. Ik wil je heel sterk aanraden deze te kijken. Deze man weet echt waar hij over praat.

Hij heeft ook 3 films gemaakt. Deze moet je ook zeker gaan zien!





En de 3e kan ik zo snel even niet meer vinden:)
 
Succes! Zijn er inmiddels 24 volgens mij. Heb destijds 17 afleveringen gezien toen ben ik opgehouden. In het begin is zijn Deens accent even wennen hoor, maar daarna goed te doen.
De beweging heeft een enorme focus op discipelen maken, maar ook op wonderen en tekenen en zet zich af tegen de kerkstructuur en de kerk als instituut. Dat kan natuurlijk, maar is mis bij de beweging de antwoord op de vraag hoe het dan wel moet. Ik weet niet hoe daar concreet invulling aan wordt gegeven. Zeker als er veel gerefereerd wordt naar het boek van Handelingen waarin de eerste gemeente veel samen kwam. Maar wellicht kan Evan daar wat over zeggen?
 
Nu heb je zijn naam alsnog genoemd. Maar misschien vindt hij dit niet zo erg.

Wie zich alleen maar verdiept in het probleem en geen oplossing biedt of slechts een schijnoplossing is onderdeel van het probleem. Daarmee hoef je nog geen 'controlled opposition' te zijn, het kan zijn dat je bewustzijn nog te zeer gericht is op problemen en niet op oplossingen.

Mike
 
Succes! Zijn er inmiddels 24 volgens mij. Heb destijds 17 afleveringen gezien toen ben ik opgehouden. In het begin is zijn Deens accent even wennen hoor, maar daarna goed te doen.
De beweging heeft een enorme focus op discipelen maken, maar ook op wonderen en tekenen en zet zich af tegen de kerkstructuur en de kerk als instituut. Dat kan natuurlijk, maar is mis bij de beweging de antwoord op de vraag hoe het dan wel moet. Ik weet niet hoe daar concreet invulling aan wordt gegeven. Zeker als er veel gerefereerd wordt naar het boek van Handelingen waarin de eerste gemeente veel samen kwam. Maar wellicht kan Evan daar wat over zeggen?
Japie,

De focus ligt vooral op het complete evangelie. Dicipelen maken is een opdracht van Jezus, maar dit zie je niet echt veel meer gebeuren in traditionele kerken. Genezingen en het uitdrijven van demonen zie je ook bijna niet meer in de kerken, terwijl dit volgens de bijbel toch heel normaal hoort te zijn in het leven van een christen.

"Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in Mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden." Marcus 16-17

Torben is zeker niet tegen het samen komen als gemeente, in tegendeel.
Hij is ook zeker niet tegen kerken.

"En laten wij op elkaar letten door elkaar aan te vuren tot liefde en goede werken. Laten wij de onderlinge bijeenkomst niet nalaten, zoals het bij sommigen de gewoonte is, maar elkaar aansporen, en dat zoveel te meer als u de grote dag ziet naderen." Hebreen 10-25

Hij is groot voorstander van het samenkomen in huisgroepen.

Ik denk dat hij het hier aardig goed uitlegt.


Een voorbeeld in Nederland dat hier misschien veel op lijkt is House of Miracles in bodegraven. Zij komen geloof ik 1x per week samen op zondag in bodegraven en doordeweeks zijn er veel huisgroepen door heel Nederland waar men samenkomt. https://www.houseofmiracles.church/ (op youtube is ook vanalles te vinden).
 
Bedankt voor je reactie. Mag ik je bij je voornaam noemen of blijf je liever in de anonimiteit?
Voor de duidelijkheid ik heb niets tegen de Last Reformation hoor, ik volg de beweging nog steeds met interesse. Maar over bepaalde zaken heb ik wel vraagtekens. En dat ligt aan mij, want tegenwoordig stel ik veel meer vragen :) Ook een van de redenen waarom ik op dit forum zit.

"De focus ligt vooral op het complete evangelie."

Dit is niet heel veelzeggende uitspraak. Elke beweging en stroming zegt dit van zichzelf en meent dus in die zin de absolute waarheid in pacht te hebben.

Maar goed, als ik zo vrij mag zijn. Hoe ziet dat er voor jou uit? Heb je al discipelen gemaakt en hoe ziet dat er in de praktijk uit?

De zaken die jij verder noemt zie je wellicht wat minder in de traditionele kerk. Maar er zijn heel veel kerken die daar wel mee bezig zijn.

Bedankt voor het filmpje. Als ik er tijd voor heb, kijk ik dat vanavond.
 
Mag ik je bij je voornaam noemen of blijf je liever in de anonimiteit?
Ja hoor, geen probleem. Ik zal de forumnaam ook eens aanpassen binnenkort

oor de duidelijkheid ik heb niets tegen de Last Reformation hoor, ik volg de beweging nog steeds met interesse
Ik hetzelfde als jij. Ik ben echt niet de expert/theoloog/professor die wel ineens alle antwoorden heeft hoor :) Ik vind TLR ook gewoon mega interessant.
Maar goed, als ik zo vrij mag zijn. Hoe ziet dat er voor jou uit? Heb je al discipelen gemaakt en hoe ziet dat er in de praktijk uit?

Haha, hele goede vraag. En een eerlijk antwoord, nee ik heb geen discipelen gemaakt. Ik volg TLR en vanalles op het internet, maar ik zou mijn geloof eigenlijk wat meer in de praktijk moeten brengen. Een tijdje geleden wel mijn eigen moeder gedoopt dat was wel supergaaf.

Ik ga op dit moment ook niet echt naar een kerk, maar ik ben wel echt opzoek naar een kerk. Het is erg fijn om andere christenen om je heen te hebben. Ik ben er in elk geval wel achter gekomen dat alleen geloven niet te doen is. Een christen is niet gemaakt om alleen te zijn. Je hebt anderen echt nodig.
 
Ja hoor, geen probleem. Ik zal de forumnaam ook eens aanpassen binnenkort


Ik hetzelfde als jij. Ik ben echt niet de expert/theoloog/professor die wel ineens alle antwoorden heeft hoor :) Ik vind TLR ook gewoon mega interessant.


Haha, hele goede vraag. En een eerlijk antwoord, nee ik heb geen discipelen gemaakt. Ik volg TLR en vanalles op het internet, maar ik zou mijn geloof eigenlijk wat meer in de praktijk moeten brengen. Een tijdje geleden wel mijn eigen moeder gedoopt dat was wel supergaaf.

Ik ga op dit moment ook niet echt naar een kerk, maar ik ben wel echt opzoek naar een kerk. Het is erg fijn om andere christenen om je heen te hebben. Ik ben er in elk geval wel achter gekomen dat alleen geloven niet te doen is. Een christen is niet gemaakt om alleen te zijn. Je hebt anderen ec
Los van de videos die ik niet gezien heb. Voor mij betekend het christendom dat je elkaar steunt, lief hebt, elkaar begrijpt of in elk geval die intentie hebt en er voor elkaar bent. Het huidige geloofsysteem zoals deze nu is is precies omgedraaid. Het christendom zit van nature in een mens. Tenminste, als men daar bewust van is. Ook ik ben geen theoloog maar dat is nu ook juist niet de bedoeling. Naar mij. idee gaat het om wat je zelf gelooft en daarnaast vertrouwen hebben.
 
Ooit was er iemand (volgens mij een vrouw) die ontdekte dat ziektes hun eigen frequenties hadden en die kon je beinvloeden. oftewel beter maken. Ik dacht dat ik dat boek had maar blijkbaar toch niet. Er worden dan ook cursussen gegeven in nederland om zelf zo,n apparaat te maken, ze zijn ook kant en klaar te koop ( voor niet zo weinig geld) maar ik kan er niet opkomen wat de titel van dat boek was en welke vrouw dat was. misschien heeft iemand een idee wat ik bedoel?
 
Ooit was er iemand (volgens mij een vrouw) die ontdekte dat ziektes hun eigen frequenties hadden en die kon je beinvloeden. oftewel beter maken. Ik dacht dat ik dat boek had maar blijkbaar toch niet. Er worden dan ook cursussen gegeven in nederland om zelf zo,n apparaat te maken, ze zijn ook kant en klaar te koop ( voor niet zo weinig geld) maar ik kan er niet opkomen wat de titel van dat boek was en welke vrouw dat was. misschien heeft iemand een idee wat ik bedoel?
volgens mij bedoel jij Harm Valentijn.
 
Dank Melkmeisje. Ik wilde destijds bij Harm Valentijn wel een zapper maken maar vanwege afstand zonder eigen vervoer werd dat te moeilijk.
Ik wist niet dat hij ook arts was. Leeft hij nog wel?
Wie van jullie werkt er met een zapper?
Ik wil mezelf graag testen. bv moet ik meer of minder schildklier T4/T3 nemen?
Volgens laatste L.I.F.E. onderzoek heb ik nog steeds parasieten. terwijl ik daar al jaren aan werk.
Ze adviseerde Ivermectine (ga ik doen) maar dan nog is het handig als ik zelf kan testen.
Een tester kan ik bij Hulda Clark kopen maar volgens mij is er nog een firma die dat verkoopt. Vanavond even zoeken. Moet wel een nederlandse advies bij zijn.
 

o.a. hier is dit boek te koop. Lievergezond klinkt wel erg bekend!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan