Boeiende tedtalk MS

G

Guest

Guest
Het volgende filmje is wel heel boeiend van een vrouw die zichzelf van MS genas.

http://tedxtalks.ted.com/video/TEDxIowaCity-Dr-Terry-Wahls-Min

Hartelijke groet Astrid

 
Zeker een interessant filmpje.

Het komt er op neer dat ze in grote lijnen eet naar het WAPF principe.

Zij legt alleen de nadruk op groene bladeren, groente (naar het seizoen), gekleurd (voornamelijk zuur) fruit, met grasgevoerd vlees en wilde vis (zalm). Uiteraard wel biologisch.

Wat ik in haar verhaal mis is de inname van zuivel: rauwe melk, kefir, yoghurt etc......

Ze noemt de zuivel/dairy zelfs in een adem met niet te eten voeding als brood en aardappelen.

Zij legt de link naar mitochondriën: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mitochondrion

Vrij vertaald: Een mitochondrion of mitochondrium (meervoud mitochondriën of mitochondria) is een staaf- of bolvormig celorganel, dat functioneert als energiecentrale van de cel. Het is heel belangrijk voor het functioneren van o.a. je hersenen en nog veel meer.

Dus Dirtsa, je bent al op een hartstikke manier bezig.

Het zal voor jou zeker een inspirerend filmpje zijn.

Als je ziet wat het voor haar heeft gedaan sinds 2007.

Van rolstoel naar lopen/fietsen.

Als je het lastig vind om engels te horen laat het even weten.

Dan wil ik het wel globaal voor je samenvatten maar het komt in principe neer op het WAPF voedingspatroon.

Maar het live zien van beelden van iemand die zulke veranderingen heeft meegemaakt is bijzonder inspirerend.

 
Deze TedX talk is inderdaad erg inspirerend! Het levende bewijs van iemand die zichzelf met voeding heeft genezen. Ik heb gelijk zin om naar de winkel te gaan om veel boerenkool in te slaan. :)

 
Ik heb zo'n droogoven en die gebruik ik alleen in de winter voor.... boerenkoolchips.

Wel erg lekker!

maar je kunt het ook in de gewone doen, die boerenkool opdat het chips wordt bedoel ik.

dit terwijl ik energetisch heb laten testen dat het beter is als ik mijn groenvoer eerst kook (kort koken is ook goed) voor ik het eet.

maar wel makkelijk meenemen zo: die boerenkool in chipsvorm.

op youtube staan filmpjes bij "kale chips" : hoelang in de over, hoe de boerenkool van de steel afritsen en meer van die handige tips.

 
Ik weet dat er meerder mensen eten volgens de tips van Terry wahl, maar buiten haar ben ik nog niemand tegen gekomen die hierdoor genas.

Ik heb ook gesproken met DrAnne Maas, zij volgt al decennia lang een eliminatie dieet en heeft sindsdien geen last meer van MS. Hierdoor heb ik mij destijds ook laten testen.

Maar wat voor haar dus wel werkt, werkt verder voor niemand die ik ken.

Ik heb ook zeer veel filmpjes gezien van wonderlijke verbeteringen en genezingen na een ccsvi operatie (dotteren van de halsvaten), en ook dit heb ik ondergaan. Ik had 3 weken enorme verbeteringen en daartna was dit weer voorbij, van onze groep, 6 personen is er 1 die echt geen last meer heeft van MS symptomen. De rest heeft er geen baat bij gehad.

Het best-bet diet heeft ook veel volgers en mensen die zich hierdoor beter voelen.

Ik doe nu alleen nog maar waar ikzelf een goed gevoel bij heb, wat logisch klinkt.Waar ik wel van overtuigd ben is dat voeding en stofwisseling de oorzaak is van MS. Dat stress een heel bealngrijke factor is.

Dat mijn bloedvaten niet goed zijn ( wat weer terug te voeren is op de voeding waarschijnlijk).

Mijn halsvaten zijn erg dun en 1 kant functioneert niet. Dus voert het bloed niet af.

Ik heb geen idee waarom een bepaald dieet voor de een wel en anderen niet werkt.

Je hebt dieten helemaal zonder vet, waar verzadigd vet echt verboden wordt.

Je hebt raw-food, het evertsdieet, zelfs klinieken in Duitsland. Zij claimen ook de oplossing te hebben voor ms-patienten.

je hebt best-bet(ashton-embry)/terry-wahls/nog 1 waarvan ik de naam ben vergeten, maar ook laagvet dieet/eliminaie-dieet/everts-dieet en ik ben bang nog wel een paar.

Ik blijf maar bij westonprice en bijnieruitputting. Hopelijk ooit zonder bijnieruitputting :wink: ik denk dat daar wel eens de sleutel kon liggen.

 
Hoi Dirtsa,

Ik heb laatst een scriptie gelezen van iemand die ook reageert op een ander forum, die scripte gaat eigenlijk over griep en vitamine c.

Daarin las ik dat MS en vele andere aandoeningen vaak misdiagnoses zijn van een tekenbeet met de spirocheet Borrelia-bacterie. Een tekenbeet kan vaak al jaren terug (bv in de jeugd)ongemerkt hebben plaatsgevonden. Misschien zeg ik iets wat je al bent tegengekomen maar misschien ook niet.

Als je die link wil van die scripte zal ik hem je even geven.

 
Al heel vaak, net als vit B12 tekort....weet je, ze weten het gewoon niet. Dat is het grote probleem. Dus iedereen loopt aan tegen het onvermogen van de artsen, velen merken dat de medicijnen eerder slecht uitpakken dan dat ze ook maar iets doen, dus iedereen probeert uit te vinden wat er achter kan zitten.

Lyme/sluimerende bacteriele infectie: epson barr en nog meer ( ben naam even vergeten)

slechte bloedvaten dus (al in aanleg? )tekort aan Vit D of teveel aan vit D ??

Voor mijzelf : ik had als kind regelmatig ergens ontsteking dus ook anti-biotica/licht dauwworm als kind/lage bloeddruk/snel flauw vallen (begonnen na dreigende koolmonoxide vergiftiging, ik had een vochtige handdoek over een straalkacheltje gelegd die bij de douche stond)vaak tussen de middag een dip, viel vaak als blok in slaap ( al erg jong)

snel verzwikken/gebroken middenvoetsbeentje, pijnlijke schouder (allemaal rechts)

snel last van verzuring spieren.

Vaak last van darmen (pijn tot aan flauwvallen toe), ik denk nu dat niet mijn darmen pijn deden maar mijn lever !!

Zeg het maar eens, artsen hebben nooit iets gedaan met mijn klachten, dus al vrij jong had ik het idee dat ik het zelf moest doen/uitvinden. En dat doe ik dus nog steeds.

 
En dat stapelt maar en dat stapelt maar.

Ik denk dat je heel veel geduld op moet brengen en het langzaam aan met de juiste (WP) voeding op moet zien te lossen.

Je hebt al heel wat gedaan en je voelt je dus het beste hier thuis.

Ik zeg niet: als je ooit uit je rolstoel komt, want ik wil liever zeggen: Het moment dat je zonder rolstoel kunt, gaat bij ons de vlag uit.

Die moet ik dan nog wel kopen, net als de houder voor de vlaggenstok.

+ de virtuele vlag. :lol:

 
@ Louise: met edelgistvlokken erop voor je het in de oven doet is de boerenkool volgens mij ook erg lekker!

Ik gebruik nog een mengsel van paprika-selderij-sesamzaad en zonnebloempitten (yummie! recept: Rene Oswald -daar is ook een youtubefilmpje van), maar wil ook graag switchen naar een ander recept vanwege het nachtschadegehalte van de paprika (maar in dezen werkt de paprika wel mee aan het lekkere chipsgehalte van de boerenkoolchips).

Met edelgist (en bijv ook olijfolie en/ of kruiden en/of miso) lijkt me ook heel lekker.

Ps ik zag nu pas dat die mevrouw die genas van MS zelf ook boerenkoolchips maakt.

Het is een handige manier van boerenkool meenemen als je buiten de deur moet eten.

En ook: boerenkool vind ik lekker met aardappel, maar als dat niet meer kan (vanwege dat aardappels te zeer een koolhydratenbom zijn en nachtschadeverhaal) dan zijn de chips op zichzelf zeker nog lekker.

 
Hoe maak je precies de boerenkoolchips? Mag ook bij de recepyen hoor, misschien net zo gemakkelijk ( hoe warm de oven en hoe lang)

 
Phoenix, zoals op andere topics te lezen, ben ik toch begonnen de groente toe te voegen aan mijn eetwijze. Ik was het even helemaal zat, iedere keer weer andere inzichten. Weer iemand die zichzelf heeft genezen van MS. Maar het is wel blijven hangen, en ik heb het filmpje bekeken en kwam er inderdaad achter dat het al aardig richting wp ging.

Jij zegt dat je de rauwe zuivel mist, die heb ik er dus wel ingehouden hoor. Dus 3 x per dag groente, wel met veel vet en rauwe melk.

Op MS web forum is deze week ook weer link geplaatst met een waarschuwing voor rauwe melk, zou slecht zijn voor immuunsysteem.

 
Jaja, via Terry Wahls op msweb en Ditte ben ik hier beland :)

Ik was ook zo onder de indruk van Terry haar filmpjes op Ytube, daar begon mijn zoektocht mee!

Ik combineer ook W Price en T Wahls. Ik denk op ong. dezelfde manier als Ditte zo ondertussen maar met nog iets meer koolhydraten.

 
@ Dirtsa: Verwar je me misschien met iemand anders? Ik heb nooit gezegd dat ik rauwe zuivel mis... :?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan