Bloedsuikerschommelingen en raar gevoel in het hoofd.

Ik snap het nu. Wel vreemd dat de schommelingen zo heftig zijn aangezien ik veel beter eet. Heb het citroendrankje niet meer gedronken, verder ook geen verborgen suiker meer binnengekregen. Zal de honing ook laten staan voortaan, nam daar al zelden wat van maar blijkbaar kan ik het helemaal niet hebben.... Balen dit zeg :-( Kan het wel weer gekeerd worden? Blijkbaar gaat daar tijd overheen. Wat zouden de waardes ongeveer moeten zijn, binnen welke norm? Max. 2 punten stijgen na het eten o.i.d?

 
Daar kan ad je volgens mij veel meer over vertellen, want ik heb dit bij mezelf nooit geprikt. Ik voel gewoon dat mijn bloedsuikerspiegel stabiel is en dat is goed genoeg voor mij.

Er zijn hier 2 redenaties die regelmatig voorbij komen:

1. Vrouwen hebben meer koolhydraten nodig en moeten dus niet te laag in kh gaan. Vanuit deze gedachtengang gezien zou je nu dus schommelingen hebben, omdat je bijnieren in de stress schieten en je lever aansporen om meer glycogeen vrij te maken, waardoor je bloedsuikerspiegel stijgt en je alvleesklier deze weer naar beneden brengt d.m.v. insuline. Bij gebrek aan glycogeen kan ook spier- en botmassa worden aangesproken, waaraan eiwitten worden ontleend die worden omgezet in glucose.

2. D.m.v. Intermjttent Fasting (IF) 'dwing' je je lichaam op een niet-agressieve manier om sneller vetten te gaan verbranden. Vanuit deze gedachtengang gezien zit je helemaal niet te laag in kh, maar zit je lichaam in een overgangsfase, die je kunt bespoedigen en vergemakkelijken d.m.v. IF.

Ik heb geen idee wat voor jou het beste werkt, gewoon uitproberen denk ik dan maar.

Mike

 
Ik wacht met spanning dan de reactie van Ad af mbt de juiste waardes :)

Ik ben momenteel behoorlijk laag in kh gegaan, en heb niet het idee dat ik ze erg mis (blijkbaar mist mijn lichaam het wel). Zodra ik ze meer eet krijg ik ook meer honger (viel me op na een sushimaaltijd). Stress op de bijnieren geloof ik direct, dat heb ik al, al gaat het de goede kant op getuige mijn hogere bloeddruk. Adrenal is nu verhoogd naar 3 keer 100 mg, voel me daar net goed bij, meer moet ik niet nemen.

Ik ga de topics van IF eens goed doorlezen en kijken of dat wat voor me is. Ik wil absoluut geen diabetes.

 
Beste San,

Had je een specifieke reden om het citroendrankje te laten staan ? Hier ervaren dat mijn dochter ook wel eens last heeft van wisselende bloedsuiker. Haar hiervoor al meerdere malen water met citroensap gegeven en zij reageert hier heel goed op.

Gekoppeld aan jouw vraag hier verder gezocht en volgende onderbouwing gevonden :

http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=1651:begin-je-dag-met-water-en-citroen&catid=17:gezondheid&Itemid=30

http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=1819:vijf-natuurlijke-manieren-om-je-bloedsuikerspiegel-op-peil-te-houden&catid=17:gezondheid&Itemid=30

Conclusie : citroensap heeft stabiliserend effect op bloedsuikerspiegel.

 
Hi Vivianne,

Ik heb het misschien niet duidelijk genoeg geschreven. Ik had nl. een recept voor gefermenteerde citroenlimonade, maar omdat het maar zo kort hoefde te fermenteren bleef er toch suiker inzitten. Dat bedoelde ik met citroendrankje. Maar goed dat ik nu weet dat "gewone" citroen een stabiliserend effect heeft op bloedsuiker, kan ik wel gebruiken, thanks (ik drink het nu nog te weinig) :)

 
Net om half 1 kreeg ik mijn bloedglucose meter binnen. Ik was eerst van plan om te wachten tot morgenvroeg maar kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen, om half 1 ook net gegeten, kefir met klein beetje honing vanwege vit. C, nogal zuur, eigenlijk voor mijn man omdat ie niet van zuur houdt en op deze manier lukt het wel en een paar sprotjes.

Om 11 uur had ik sap op van 1 citroen.

Om half 2 had ik het apparaat eindelijk aan de gang :mrgreen: (ik ben niet zo handig in die dingen)

Mijn waarde was 5,2.

Ik zit me nu wel af te vragen hoe betrouwbaar die dingen zijn.(Betachek G5)

Morgen ga ik wat verder experimenteren, nuchter, enz.

 
Ik denk dat het belangrijkste is dat je altijd met dezelfde prikt. Net als met een weegschaal. Ze zullen misschien ietjes van elkaar afwijken, maar kan niet veel zijn. Normaliter wordt aan de hand van de waardes bepaald of er bijvoorbeeld meer of minder insuline gespoten moet worden. Op een andere meter heb je misschien 5.3 of 5.0.

 
daar zou je best gelijk in kunnen hebben Alexandra.

5,2 vond ik geen slechte waarde maar kan nog beter, eerst maar eens nuchter prikken

 
OPC druivenpitextracht effectief in het herstellen van de bloedsuikerspiegel en andere problemen.

Hier inmiddels mee begonnen niet om reden van de bloedsuikerspiegel maar om reden van de bloeddoorstroming. Binnen een kort tijdsbestek zijn de resultaten van gebruik goed waarneembaar. Vandaar bijgaand informatief document. Ik vermoed dat heel veel mensen hier aan wat gaan hebben.

Zie hiervoor www.naturafoundation.nl/?objectID=166 en kies voor openen.

 
Ik ga dat morgen eens rustig doorlezen. Je merkt dus ook veel effect op de bloedsuikerspiegel? Klinkt gunstig voor mij, en voor anderen met hetzelfde probleem.

 
Dag San,

Met betrekking tot de werking op de bloedsuikerspiegel kan ik me niet nader uitspreken. Deze is nl. al heel goed. Volgens mij is deze trouwens nog verbeterd.

Wat ook vermeldenswaardig is, is dat dit supplement preventief werkt op aderverkalking, hart- en vaatziekten en de groei van tumoren bij kanker. Het heeft het vermogen om bloedcirculatie te herstellen en de ontstekingen bij spataders te bestrijden. Dus geen vermoeide benen meer op warme dagen !

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.648
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan