Black Magic/Zwarte Magie

Bedankt voor de heldere uitleg. Iedereen die er verder over wil lezen kan via Google de zoektocht voortzetten lijkt me zo.

 
Vanavond was ik bij een vriendin van mij. Voor het eerst heeft ze verteld over iets wat ze vaker als vreemd heeft ervaren. Begin van de avond was ze erg gestrest omdat ze haar ouders nog moest bellen. Bijna obsessief waarop ik zei, joh, je hebt morgen afgesproken. Waarom app je niet dat het nu niet uit komt en je morgen ochtend even belt? Het voelde voor haar als verplichting dat ze haar ouders moest bellen waarop ik met tranen gezegd heb dag het niet haar verantwoording is dat ze beschikbaar moet zijn voor de scheiding van haar ouders. Vervolgens vertelde ze later toen we het over spiritualiteit hadden dat ze blijkbaar vreemde dingen ziet. Evenals haar moeder die dat ook heeft. Ze had een poosje terug een gesprek met iemand die die haar zus verloren was op jonge leeftijd. Tijdens dat gesprek word ze afgeleid door een schim op de muur waar haar focus heen ging. Ze zegt een meisje gezien te hebben met vlechtjes en in elkaar gekrompen. Na dat gesprek laat die vriendin een foto zien van haar zusje. Op de foto was een meisje te zien met vlechtjes. Ik vind dit eerlijk gezegd nogal vaag en bovenal eng.

Haar moeder helpt mensen op spiritueel vlak om mensen beter te laten voelen. Om mensen te helpen. Ik heb echter niet het idee dat dit de juiste manier is voor die mensen. Ik hen het idee dat ze juist de mensen voed die niet zelfverzekerd zijn en juist van buitenaf bevestiging zoeken om zich beter te voelen. Heb ik het mis als ik het idee heb dat dit new age is? Ik geloof wel dat dingen zichtbaar kunnen zijn zoals zij verteld. Maar is dit niet gewoon een lage frequentie? Lage energie waardoor mensen daar vatbaar voor zijn? Haar moeder heeft ook gedreigd een overdosis pillen te nemen omdat ze dingen niet meer ziet zitten. Dat is toch niks spiritueel lijkt mij. Wanneer je spiritueel bent hoef je dat niet aan je dochter te vertellen of in je hoofd te halen. Satanische energie? Zwarte magie? Net zo goed als dat ze verwonderd was dat lichten gingen knipperen of kapot gingen tijdens ruzie. Die moeder beschrijft het als energie van de doden. Maar is dat noet gewoon haar eigen energie van boosheid? Ik heb zo te doen met die vriendin van mij. Erger nog, ik zie een deel van mezelf in haar. Niet dat ik geesten zie, maar de verantwoording die ze voelt naar anderen. De stress etc. Het doet pijn haar zo te zien. Bestaat er überhaupt zoiets als geesten zien wanneer men laag in energie zit? Moeten we hier weet van hebben? Moeten we met deze zwarte magie bezig zijn? Zo ja, waarom ook op dit forum? Eerlijk gezegd word ik er eng van en wil hier totaal niet mee bezig zijn. Waarom moeten we bezig zijn met al dit soort shit en duistere praktijken?

 
Zeggen dat je spiritueel bent is iets anders dan het daadwerkelijk zijn. Ik zag tot ongeveer mijn 14de levensjaar ook verschijningen, meestal vriendelijk. Soms kwaadaardig, ik voelde het diep in mij wat hun intenties waren.

De laatste keer, een paar jaar geleden, zag ik op iemands sterfbed 3 verschijningen om haar heen, ze kwamen haar halen en waren zeer liefdevol.

Nu nog heb ik dromen waarin ik zie dat mensen overlijden op het moment dat ze overlijden, soms heel gedetaileerd en het klopt ook nog.

Ik geloof zeker dat de kwaadaardige entiteiten op een lagere frequentie zitten en de liefdevolle op een hogere, dus dan ligt het maar net aan mijn frequentie welke ik aantrek denk ik dan.

Als ik uit mijn lichaam treed (kan ik niet oproepen) en ik voel me goed, ben ik lalaland. Zo, niet dan zit ik in een regenachtige boze wereld met enge entiteiten. Dus het ligt aan je eigen frequentie wat je aantrekt.

Die moeder waar je het over had is zwaar depressief, dus je kan wel raden wat haar frequentie is.

Joost

 
Joost, dankjewel voor je toelichting en het verwoorden van wat ik idd bedoel. Ja idd, je hebt gelijk dat veel mensen zeggen spiritueel te zijn terwijl het tegenovergestelde waar is. Interessant dat jij zelf deze ervaring hebt meegemaakt. Ik denk idd dat het lagere energieen zijn.  Uiteraard heb ik vaker gehoord en gelezen over dit soort situaties maar nooit van zo dichtbij. Betekent dit dat jij zelf ook in lagere energie zit als je zegt dat je nog van dat soort dromen hebt? Wat ik zelf wel eens mee heb gemaakt in dromen langer geleden was ineens wakker schrikken omdat ik dacht dat er iemand in mijn kamer was en mijn voorhoofd aan raakte. Daarna was ik dan echt compleet in paniek. Is wel lang geleden geweest.

Ja, er is wel iets met haar moeder en ook met haar vader.  Ze heeft erg lang geen contact gehad met ze. Sinds een aantal maanden is ze nu het contact toch weer closer word veelvuldig overstuur daardoor. Ik praat veel met haar erover en probeer haar zo goed mogelijk erdoorheen te helpen.

Ze zit zelf ook nog steeds volop in een ontwakings proces n ziet ook de dingen die niet kloppen. Ook doet ze gelukkig niet mee aan de Corona regels. Als gevolg van dat wakker worden heeft ze ook haar gevoel uitgeschakeld zei ze gisteravond zelf. Ook erg herkenbaar.

Ze gaf wel aan dat ze van mening was dat haar moeder anderen behulpzaam is met haar gave. Eerlijk gezegd was ik het daar niet mee eens omdat ik denk dat de mensen die geholpen denken te worden door haar moeder de verkeerde informatie krijgen. De overdracht van lagere energieen door de door jou genoemde depressie van haar moeder. Die mensen die bij haar komen denken alleen maar geholpen te worden omdat ze hulp nodig denken te hebben in hun weg naar het spirituele plaatje. Dit blijkt ook omdat ze vertelde dat het goed voelen van die mensen van tijdelijke aard was.

Desondanks, ze heeft zelf 4 keer meegemaakt dat ze dus net als jij een gedaante zag. Eerlijk gezegd, ik kan het mezelf zo moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die dit zien. Niet dat ik jou niet geloof, zo is het niet bedoeld. Het lijkt me alleen erg beangstigend. Hoewel ze zelf zei dat ze er kalm onder was. Hoe was dat bij jou? Ook kalm of paniek?

Eerlijk gezegd ging ik niet helemaal lekker naar huis na dit verhaal. Het was een uur of 12 dat ik weg ging. Ruim te laat na de avondklok. Overigens waren er nog best veel mensen op straat. Dat deed me dan wel weer deugd om dat te zien.

 
De aard van de entiteiten hangt af van de frequentie van de persoon die hen waarneemt. Dus bij de fijne entiteiten is je frequentie hoog (voelt fijn), zo ook met voorspellende dromen en wanneer ik doorkrijg dat iemand overlijdt in mijn nabije omgeving. Angst zorgt dat je in een lagere frequentie zit en dus negatieve energieen aantrekt (voelt beangstigend), het hangt af van het moment.

BTW, niet bang zijn voor de negatieve energieen, dit versterkt hen. Ik ben van mening dat ik zelf sowieso sterker ben.

Joost

 
Ik ga het maar even laten bezinken Joost. Moet erover nadenken want raak de rode draad een beetje kwijt.

Ik had gelezen in een topic over die archetypes dat jij van jezelf vind dat je niet kan invoelen. Maar uit je verhaal hierboven denk ik dan juist het tegenovergestelde te zien dan wat jij over jezelf zegt.

Heb je dan niet eerder een te groot invoel vermogen? Maar wie weet voor de verkeerde energieen?

Bedankt voor je laatste tip.

Bang voor negatieve energieen, dat ben ik niet. Het heeft me gister gewoon overdonderd.

Dat van die droom dat ik het gevoel had dat iemand mij aan raakte weet ik later pas wie die persoon was. Altijd hetzelfde gezicht erbij maar toen geen idee wie het was.

 
Misschien heb ik deze ervaringen juist omdat ik me minder door emoties laat beinvloeden.

Joost

 
We draaien spiritueel gezien op een laag pitje, een waakvlammetje. Vandaar dat we slechts 2% van ons DNA gebruiken, de rest is 'junk DNA'. Ooit was er een tijd dat we direct contact konden hebben met de vierde dimensie, waar o.a. dierbare overledenen in rondwaren. Het was d.m.v. dit contact dat natuurvolkeren ook na het overlijden van voorgaande generaties nog steeds van deze voorouders konden blijven leren. Ooit zullen we weer terugkeren naar onze volledige spirituele potentie en weer de grens leren bewandelen tussen materie en immaterie, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Sommigen van ons hebben deze gave niet verloren, maar omdat dit gezien wordt als 'paranormaal' i.p.v. normaal en omdat we hier structureel van zijn weggehouden is het erg moeilijk voor deze mensen om aansluiting te vinden bij de meerderheid die niet over dit zesde zintuig (meer) beschikt. Weer anderen pronken juist met deze gave en voelen zich meer 'verlicht' en helpen (tegen forse betaling) anderen op een onzuivere manier door de energie uit de vierde dimensie en de energie van de persoon zelf (plus de invulling vanuit hun eigen ego) met elkaar te vermengen en verwarren, bewust of onbewust. Iedereen doet dus maar wat en het is moeilijk om te weten wat echt is of fantasie of een mix van beide.

Zesde zintuig of geen zesde zintuig, we moeten leren om 'selfless' te zijn, onbaatzuchtig/onzelfzuchtig. Ware spiritualiteit draait niet om anderen in relatie tot jou maar jij in relatie tot anderen, je moet zo dienstbaar mogelijk proberen te zijn. Voor jou is dat echter een valkuil, Binc. Jij wil zo graag voor een ander klaarstaan dat je jezelf daarbij verliest. Jouw motief lijkt altruistisch, maar niets is minder waar: je richten op een ander kan een vlucht zijn van jezelf, als je je met de ander bezighoudt hoef je niet met jezelf aan de slag en dat is een egoistisch motief waarbij het ego zich handig kan manifesteren als behulpzaam en dienstbaar naar de medemens. Geen aanval, slechts een constatering! Het gaat erom voor ieder van ons om zo zuiver mogelijk te zijn, daarom moeten we eerst en vooral dienstbaar zijn naar God en Hem vragen wat het beste pad is voor ons.

Mike

 
Volgens jou uitleg heeft het dus niks met lage energie te maken begrijp ik uit je verhaal. Wat Joost zegt vind ik wel aannemelijk. Desondanks, bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Voor wat betreft je constatering over mijn valkuil.

Ik merk dat je mij vaak probeert te wijzen op dingen.

Je zult het vast goed bedoelen.

Echter, het voelt voor mij niet prettig. Bovendien merk ik dat het niet effectief is en mijn motivatie naar beneden haalt.

Ik zou het erg op prijs stellen dat we het bij het onderwerp kunnen houden waar de topic over gaat iplv de focus op mijn karakter.

 
Was naar aanleiding van je eigen woorden in de post bovenaan deze pagina:

Erger nog, ik zie een deel van mezelf in haar. Niet dat ik geesten zie, maar de verantwoording die ze voelt naar anderen.
Mike

 
Oké Mike, in dit geval snap ik je punt dat je dit aangeeft. Dankjewel daarvoor.

Laten we dit topic voortzetten waar het voor bedoeld is.

 
No probs, wat jij wil. Besef wel dat als je veel persoonlijke info over jezelf hier plaatst je ook een persoonlijke reactie kunt terug verwachten. Je zult dit wel niet leuk vinden om te horen, maar je moet jezelf afvragen waarom je maar niet in de spiegel wil kijken en elke vorm van opbouwende kritiek meteen ziet als een persoonlijke aanval.

Mike

 
Bedankt voor je reactie. Ik snap dat je dat zegt. Het gaat wat mij betreft overigens helemaal niet om of ik dat leuk vind. Zo ervaar ik dat niet. Wat ik wel ervaar is dat ik merk dat ik het vervelend vind om steeds maar te horen dat ik verkeerde mensen aan trek. Dat het allemaal niet goed genoeg is. Dat de mensen om mij heen niet goed genoeg zijn terwijl ik dit zelf heel anders ervaar en zie.

Alsof ik mezelf van tevoren al moet verdedigen om een oordeel die van anderen komt terwijl ik mezelf daar niet in vinden kan en zo ook niet wil denken. Het is voor mij de moeite niet meer waard om er telkens over in discussie te gaan.

 
Niemand is bezig met jou het idee te geven dat je iets niet goed doet of dat je niet goed genoeg bent. Dat is een oud programma in je hoofd dat je projecteert op ons. Voor wat betreft verkeerde mensen aantrekken, zie wat die Belgische Wendy vanaf de 25e minuut in dit filmpje zegt over getraumatiseerde vrouwen die narcisten en psychopaten aantrekken, niet als beschuldiging maar als mechanisme. Bij AA zouden we dan zeggen dat je sociale instinct is aangetast waardoor je zelf sociaal dysfunctioneert en dan ook sociaal dysfunctionele mensen aantrekt. Je zult je echter eerst moeten bevrijden van dat defensieve ego voordat je dit soort mechanismes onder ogen kunt zien.

Mike

 
Niemand is bezig met jou het idee te geven dat je iets niet goed doet of dat je niet goed genoeg bent.
Daar heb je gelijk in. Het is ook het laatste waar ik mee bezig ben. Helaas bemerk ik wel dat ik het storend vind dat de conclusie is dat bepaalde mensen uit mijn leven wel extreem fout moeten zijn.

Wanneer ik tijd heb zal ik overwegen om het te kijken. Bedankt voor de tip. Mijn punt is dat ik helemaal niks met ego heb. Daarvan was ik lang geleden al bevrijd. De conclusie heb ik gemaakt op basis van wat ik in dit politieke gedeelte van dit forum heb mee gekregen. Inzichten op basis van herinneringen, oudere communicatie en het besef van fouten die ik zelf heb gemaakt en veranderd wil zien. Ik laat het erbij dat ik niet in dit gedachten patroon mee wil gaan. Voor mij staat vast dat er andere dingen aan de orde waren. Iedereen heeft valkuilen. Ik, maar ook hij. 2 mensen die dit niet in de gaten hebben gehad met als resultaat dat er een situatie ontstaat dat men alleen maar tegen elkaar is. Daarin voel ik wel dat ik iemand moet verdedigen die dingen niet expres heeft gedaan. Datzelfde geld uiteraard ook voor mezelf.

 
Mijn punt is dat ik helemaal niks met ego heb. Daarvan was ik lang geleden al bevrijd.
Jij bent echt de enige die niet ziet hoe lachwekkend dit is. Je zit er juist volop in!

Daarin voel ik wel dat ik iemand moet verdedigen die dingen niet expres heeft gedaan. Datzelfde geld uiteraard ook voor mezelf.
Loopgravenoorlogen voeren, leven vanuit conflict is... ego.

Mike

 
Dat is precies wat ik probeer aan te geven. Dat ik niet perfect ben en daar ook niet naar wil streven.

 
Precies. Gevoelsmatig maakt men afwegingen wat een persoon wel of niet wil. Daarbij gebruik je je hoofd en zorg je ervoor dat die op 1 lijn komen. Daarmee gaat gepaard afwegingen maken, inventariseren of je iets wel of niet wilt doen of ondernemen. Het uiteindelijke besluit is de beslissing waar men zichzelf mee kan conformeren. Afwegingen zoals wil ik het, kan ik het, is dat waar ik naartoe wil zijn belangrijke factoren die een rol spelen. De buitenwereld zou daar geen invloed op moeten hebben.

 
Als je met de rug tegen de muur staat ga je pseudo-intellectuele wartaal uitslaan. Ik kan er geen touw aan vastknopen, maar ik laat het hierbij.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.191
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan