Black Magic/Zwarte Magie

Dank je.

Het is, mijns inziens, best moeilijk om dan te weten wat er afgelegd zou moeten worden en wat niet. Wat is toegestaan in ons aards gedag van dualiteit? Wij zijn natuurlijk niet perfect, vandaar dat we gematerialiseerd zijn en aards gedrag hebben wat neerkomt op goed en slecht gedrag. EGO hebben behoort daarbij. Je beschrijft het zelf ook al.

In hoeverre is het mogelijk om te bepalen wat daadwerkelijk tot slecht gedrag behoort? Iets wat niet overeenstemt met onze taak op aarde, nl. het op goddelijk wijze invullen van het voortbestaan van de aarde met zijn aardbewoners. (oeps, hoe moeilijk beschrijf ik dit hier :) ).

Dorothé
 
Daarom moet je die 12 stappen doen. Je kunt nl. niet BEDENKEN wat rechtschapen is en wat niet. Het ego zal met teveel valse redenaties komen om recht te praten wat krom is. Je moet in dagelijks contact blijven met je Hogere Macht, deze liegt nooit en geeft je alle antwoorden die je nodig hebt, zo lang jij maar vraagt om wat je voor je Hogere Macht kunt doen en niet andersom.

Mike
 
Sorry Mike, de fouten zoek ik niet buiten mezelf. Maar juist in mezelf. Dat is de voortdurende confrontatie waar ik mee te maken heb door dingen die steeds worden getriggerd en die idd mijn eigen verantwoording zijn. Niet voor niks zeg ik dat het mijn eigen probleem is. Oftewel confrontatie met eigen fouten. Mijn verantwoording is dan ook om afstand te nemen hiervan. Er komen geen lange teksten meer hierover.
 
De schakel die al die zelfhulpprogramma’s missen is de aanname dat je dit allemaal zelf kan veranderen.

Er is begeleiding.



Het ego dient ook niet te worden opgeheven

Denk ik ook , je hebt er mee te dealen.
 
@johnny, ahaaaaaaaaaa,  a course in miracles! Totale New Age-bullshit die jou ziet als God, je wegleidt van Jezus Christus en amoriliteit predikt:

https://ephesians511blog.com/2013/06/01/a-course-in-miracles-bible-of-the-new-age-movement/

Wees zeer op je hoede voor pseudoreiligies zoals deze!

Mike

 
@Binc,

Het is beide. Je zoekt idd teveel de fout in jezelf. Je vertoont weinig tot geen liefde voor jezelf. Jouw ego maakt je wijs dat je er niet toe doet en reageert defensief als je op dit patroon gewezen wordt, waardoor je je persoonlijke verantwoordelijkheid niet neemt en eeuwig in hetzelfde kringetje blijft ronddraaien. Er is een uitweg, maar jij moet wel de bereidheid vertonen dit hardnekkige patroon te willen doorbreken.

Mike
 
9mdmly362fh1zgg7z48eq4jdr70090kf.jpg


Mike
 
Bedankt voor je reactie Mike. Laat ik het er maar op houden dat dit patroon lang geleden in mezelf al opgelost was door mezelf te kunnen voorzien in emotionele behoeften. iedereen heeft fouten en ik dus ook. Ik zal er waarschijnlijk nog wel duizenden meer maken in de toekomst. Waar ik moeite mee heb is dat alles vaak zo somber of moeilijk geschetst word. En daarvan wil ik mezelf distantiëren. Ik zal over je aanbod nadenken. Dankjewel.
 
Dat 'distantieren' is zelfisolatie = ego. Trust me, I've been there. En het heeft alles met verslavingsgedrag te maken. Je kunt de drank uit de drinker halen, maar de drinker blijft en zoekt gewoon nieuwe vormen om zichzelf te isoleren. Dat is ook wat ik eerder bedoelde, het gaat niet om het drankgebruik (symptoom) maar om de zucht van het ego naar voortdurende, nietaflatende stimulatie (oorzaak).

Mike
 
Mike, ik begrijp je niet meer. Dat het me een fijn gevoel geeft om alleen te zijn is een relatie tot verslaving? Alleen uit eten of een terrasje pakken is dat verslaving? Alleen op vakantie is dat verslaving? Alleen naar sauna ook verslaving? In huis willen klussen en de boel eens af willen maken is verslaving? Dat is naar mij idee geen verslaving. Dat is jezelf prima alleen vermaken met bezigheden. Ik ken mensen die altijd maar gezelschap nodig hebben en niet alleen kunnen zijn. Is dat geen ego dan? Afhankelijkheid?
Drankgebruik is geen sprake van. Af en toe met mate in gezelschap van vrienden of familie.

Overigens terug naar die persoon die de link stuurde die ik plaatste, hij heeft ook ze ego afgelegd. Lees hier dat dit niet de bedoeling is.
 
Apostel van Jodenhaat
Ik mag hem wel!

Mike

Hoezo mag je hem wel?

Hij heeft het over de ‘joden’ van Openbaringen 2:9 en 3:9, de ‘synagoge van Satan’:

Ik weet uw werken, en verdrukking, en armoede (doch gij zijt rijk), en de lastering dergenen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar zijn een synagoge des satans.
Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge des satans, dergenen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar liegen; zie, Ik zal maken, dat zij zullen komen, en aanbidden voor uw voeten, en bekennen, dat Ik u liefheb.
Mike.



Hoe interpreteer jij bovenstaande teksten dan?
 
Deel je zijn mening over Israël en Jodendom?
In 1 woord: ja.

Mike



Gaat dit nog anders worden, nu je je weg met je Hogere Macht bent ingeslagen?
 
Daarom moet je die 12 stappen doen. Je kunt nl. niet BEDENKEN wat rechtschapen is en wat niet. Het ego zal met teveel valse redenaties komen om recht te praten wat krom is. Je moet in dagelijks contact blijven met je Hogere Macht, deze liegt nooit en geeft je alle antwoorden die je nodig hebt, zo lang jij maar vraagt om wat je voor je Hogere Macht kunt doen en niet andersom.

Mike.



Hoe? Hoe ontvang jij antwoorden?
 
Ik ben niet zo van het bidden. Ik ontvang antwoorden door te mediteren. Daarnaast krijg ik ook gedurende mijn actieve leven 'ingevingen'. Ook beschouw ik mijn zeer sterke intuitie als de stem van God, het is een soort innerlijk weten.

Mike
 
Schrik werkt eigenlijk het beste.

Als mensen schrikken kun je ze heel makkelijk en snel in een diepe hypnose krijgen. Hierdoor gaan zij helemaal open staan voor het aannemen van suggesties.

https://www.viruswaanzin.be/post/een-zaal-vol-naakte-mensen
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.066
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan