biomeridian

Ik ben er 2 keer geweest, mijn zus ook. De eerste keer waren er best wel wonderbaarlijke dingen bij die het apparaat 'wist'. Daarover niets dan lof. Ik kreeg ook 2 flesjes met frequenties mee waar ik erg veel klachten van gehad heb. Ik ben toen zelfs naar de huisarts gegaan met het idee van maagzweren! De tweede keer zei het apparaat dat ik....... genezen was. Mijn zus idem. En dat terwijl we nog verre van genezen zijn! Conclusie: wij zijn 120 euro armer en er niets mee opgeschoten. Toevallig sprak mijn zus de therapeute laatst nog even en die had het over diepere lagen..... Dus je bent wel genezen, maar je diepere lagen niet?? Wij weten echt niet meer wat we ervan moeten denken maar ik ga nooit meer terug!

 
Ik zal een voorbeeld geven. Dat apparaat zei dat ik een kabeljauw teveel had in mijn lijf. 'Je eet zeker veel kabeljauw?' vroeg de therapeute. Ik was stomverbaasd want ik eet letterlijk NOOIT kabeljauw. Toen zei mijn zus: 'maar je slikt toch levertraan?' Bingo! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Mijn levertraan is van kabeljauwlevers en die slikte ik op dat moment elke dag! Idem met een vitamine P-teveel dat gemeten werd. Ik had zelfs nog nooit van vitamine P gehoord! Mike vertelde me dat het in citrusvruchten zit. Bingo! Ik zat elke dag aan de waterkefir met citroentjes....

 
Oke, dus heel veel ben je er eignelijk niet mee opgeschoten.. Ben je hierna dus ook gaan minderen met levertraan en citrusvruchten? Nam je zulke grote dosissen levertraan dan??

Had het apparaat ook nog verborgen (voedsel)allergien gevonden? Dit lijkt mij namelijk wel handig om te weten voor mezelf ivm nog steeds hystaminereacties.

 
Ook de allergieën kwestie is een moeilijke want ik ben een echte GAPSer en volgens het apparaat kon ik tegen gluten, tarwe, schapenyoghurt.... om maar een paar dingen te noemen. Wat niet ging volgens het apparaat was koemelk (klopt wel) en peulvruchten (klopt ook). Ik vind het een moeilijk geval, ik geloof het allemaal niet. Ik nam in die tijd echt elke morgen levertraan in en ongemerkt had ik de dosis verhoogd van een half theelepeltje naar meer. Ik ben toen even gaan minderen ja, ook met de waterkefir. Maar na de tweede meting had ik het er helemaal mee gehad. Toch nam mijn natuurarts na die eerste meting meteen klakkeloos alle gegevens van het Bio Meridian apparaat over in zijn dossier! Hij ziet wel meer mensen die zoiets hebben laten doen. Volgende week eens aan hem vragen wat hij er nu precies van denkt....

 
Bedankt Rapunzel! Ik begin nu wel een beetje te twijfelen of ik het wel zal doen.. Toch ook nog een heel eind rijden en als ik dan jouw ervaringen lees dan weet ik niet of ik het wel ga doen..

 
Ik weet werkelijk niet wat ik je moet adviseren! Ik heb nooit geweten wat ik er nou eigenlijk van moet denken. Want als zo'n apparaat zegt: je kunt tegen gluten, durf je die dan ook te gaan eten terwijl je bloedonderzoek bijvoorbeeld zei 'kan niet tegen gluten'? Snap je wat ik bedoel? Maar de kans dat wij nog een keer teruggaan is erg klein, dat kan ik je wel vertellen. Ik zal mijn arts nog eens polsen donderdag. Je hoort het wel!

 
@Janse ik heb denk ik elk soort natuurarts in NL heb bezocht en ben er niet echt iets mee opgeschoten. behalve misschien Saskia van As in Hilversum - gewoon omdat ze mijn ontlasting liet analyseren en dysbiose aantoonde. ik zou ook zo graag een lijstje krijgen van wel/niet goed werkt. er is veel geroepen door diverse natuurartsen, maar het kwam niet overeen met mijn eigen ervaring.

ik heb gemerkt dat mijn reacties op histamine rijke voedingen verminderd zijn door de probiotische voedingen van de GAPS dieet. ik weet niet of het voor iedereen aan te raden is om alle zetmelen te vermijden, maar probiotische voeding eten en gluten vermijden lijken me de weg om van histmine-overgevoeligheid en voedselintoleranties af te komen. het is het enige wat voor mij heeft gewerkt in de afgelopen 7 jaar - ondanks de duizenden euros dat ik er tegen aan gesmeten heb ;)

 
@claireelis, spijtig om te horen dat je vele duizenden euro's armer bent aan van alles en nog wat, maar dat je nu met GAPS en dus die probiotische voeding en gluten/meervoudige suikers vermijden veel verder bent gekomen dan ooit.

Zelf heb ik die ervaringen ook, ik zou een leuke auto kunnen kopen voor alles wat ik gedaan heb, ik heb er geen spijt van, dat niet, deze ervaringen pakken ze me nooit meer af!

Maar... inmiddels is al langere tijd mijn motto, laat voeding je medicijn zijn, heel simpel en eenvoudig gezegd. Neem dit zo letterlijk mogelijk. En zolang je niet je allergien onder controle krijgt zal je lichaam blijvend in ziekte blijven en niet kunnen herstellen.

Herstel je spijsvertering, opname, darmflora en automatisch zal met de juiste voeding ook al je andere organen herstellen/opgeschoond worden! En dit kost tijd, pijn moeite en retracing (zaken uit het verleden komen kort weer even voorbij).

Er zijn mensen die gelijk denken als ze iets doen en het wordt erger, dat het niet goed is, helaas is dit niet altijd zo. Daarom vind ik het zo goed aan GAPS dat je met intro's voeding voor voeding 'probeert' en weer opnieuw invoert, zodat je kunt gaan herkennen wat wel/niet voor JOUW werkt, dus heel doelgericht bezig zijn met jezelf en niet afgaan op alleen wat anderen zeggen!

Zelf ga ik inmiddels weer omhoog met mijn Bio-Kult en wil de 6-8 pillen per dag gaan bereiken voor langere tijd, op deze manier alles weer goed bevolken zodat over een poosje mijn lijf het weer zelf aan kan. En vooral ook probiotische voeding eten, dit zorgt voor goede bacteriën en voor een verhoogde voedingswaarde innamen! De voeding die je fermenteert wordt letterlijk voedingsrijker!

Heel veel sterkte en suc6!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan