Biologische supermarkt Duitsland

simone

New member
Hallo,

Weet iemand mischien waar je in Duitsland de biologische supermarkten hebt zitten die net over de grens zitten zeg maar in de buurt van Boxmeer of Venlo?

In Nederland weet ik bijna alles qua bio te vinden maar in Duitsland ook enkele gevonden maar die zitten zo ver, Berlijn en omgeving.

Duitsland heeft qua dat echt een paar grote biologische supermarkten en de prijzen zijn ook beter.

 
Hallo Haydarpasa,

Ik ken alleen de Pennymarkt in Kranenburg ..maar volgens mij is dat een keten en

zitten ze overal.

Het is niet echt een Bio-supermarkt maar ze verkopen wel veel biologische dingen..

en die zijn i.d.d. niet zo duur als in Nederland.

Dia.

 
Alle gangbare supermarkten in Duitsland verkopen bioproducten, alleen niet uitsluitend bio. Dus Penny, Aldi, Lidl, Kaufland, allemaal.

Mike

 
Hallo Haydarpasa,

Ik lees al een tijd dit forum mee, maar wil nu toch even reageren. Jij woont in America en in die buurt kun je inderdaad alleen maar naar het winkeltje van Wilmi in Horst. Ik kom zelf oorspronkelijk van Griendtsveen, het buurdorpje van America!!

Ik woon nu in Midden-Limburg in Neer en wij hebben hier zeer ruim de keus in biologische boeren. En dat is voor jou ook niet ver rijden! Boer Wiel in Neer (je kunt er bijna alles krijgen behalve rauwe melk en rauwmelkse kaas). De Natuurwinkel in Roermond, ook geen rauwe melk. En verder nog een biologisch-dynamische boer in Baexem De Hooge Weyer en een biologische zorgboerderij Heijerhof, ook in Baexem. De laatste twee hebben ook koeien en schapen en je kunt er ook vleespaketten bestellen. Helaas hebben ze geen melk, want die is helemaal voor de kalfjes. Dus ik zoek en zoek alles af naar iemand hier in de buurt die mij rauwe melk kan verkopen!!!

De mensen uit Limburg die in Duitsland kopen (daar blijkt alles ook goedkoper te zijn) vertellen hier altijd dat ze naar de DM gaan (is een winkelketen en die zal er vast ook bij jullie in de buurt over de grens zijn). Hun bezoek aan de DM combineren ze dan ook altijd met de Aldi en de Liddl, waar ook heel veel biologisch te koop is, in Duitsland tenminste!

 
Maar ik praat alleen mee als ik het voel, dat weet je wel!!!

 
Dat is prima. Dat geldt volgens mij voor iedereen hier. De een voelt het alleen wat vaker dan de ander! :wink:

Mike

 
Ha Ikke,

Bedankt!!! Wat heerlijk zo'n melkautomaat in de buurt. Voor mij net tever vanuit hier, maar ik kom wel eens in Eindhoven en dan kan ik er wel langs rijden. Heb het adres bij mijn favorieten gezet!

Gerda

 
Gerda, kijk eens waar de biologische boeren zitten in jou buurt en bel ze gewoon op en vraag of je daar aan huis rauwe melk kunt kopen. Heb ik ook gedaan, dus de boer adverteerd hier niet mee, maar ik mag daar zelf de melk tappen. Er staat een blikje waar ik het geld in kan doen, 50 cent per liter:)

 
Dirtsa,

wat leuk dat jullie reageren! Ik vraag al steeds overal rond maar heb nog niet de boeren persoonlijk benaderd. Ook al een goeie tip dus!

Gerda

 
Wat nog leuker is, deze mensen verdiepen zich, ook beroepsmatig dus in de biologische landbouw en hebben veel kontakt met andere boeren, maar ook weer mensen die iets af weten van kruiden/aardfstralen etc. Ik krijg veel tips, we hebben leuke discussies en inmiddels krijg ik regelmatig wat groente uit hun moestuintje of biest en ze hebben vaak wat te lezen voor mij of ze vertellen van alles over de vele zwaluwen bij hun boerderij...en dat die per paartje 1 miiljoen vliegen vangen per seizoen.

Dus dat het voor hem erg belangrijk is veel zwaluwen bij huis te hebben, en dat hij daardoor geen bestrijdingsmiddelen meer nodig heeft.

 
Is die rauwe melk in Helmond ook biologisch dan en waar ligt deze automaat precies, wat is het adres, heb op de link geklikt maar krijg geen adres. Ligt vrij dicht in de buurt van mij.

 
Haluk,

Kijk eens goed naar het onderschrift onder de foto:

De familie Jurrius bij hun melkhuisje aan de Goorsebaan in Helmond.

Mike

 
Ah bedankt, heb daar overheen gekeken, het gaat ook al steeds beter met mijn adhd door de goede biologische voeding, hebben nog wel een weg te gaan maar soms is mijn concentratie laag en dan zie ik zo'n dingen gewoon niet.Valt niet goed te praten maar het gebeurt maar we zijn goed op weg. Veel rauwe melk drinken.Jippie en ook nog lekker.

 
Ik heb deze boer opgebeld en helaas is het geen biologische melk. Heb zo ook geen biologische melktaps in de buurt kunnen vinden maar ik weet zo wel een aantal boeren die zo op de boerderij biologische rauwe melk verkopen, idealer zou het zijn als het van Jersey koeien kwam maar die zijn er heeeeeel weinig.

 
Trouwens,

Weet iemand hoeveel biologische producten de gemmidelde Aldi of Lidl in Duitsland over de grens heeft? Is het de moeite waard?

De meeste bio producten die de supermarkten hier hebben zijn Plus, Albert Heijn en de Jumbo waarvan Jumbo de voordeligste is maar ze hebben geen bio dynamische Demeter gecertificeerde producten.

Gemiddeld hebben deze ketens tussen de twee a driehonderd biologische producten of je moet naar Ekoplaza gaan maar ja je portemonnee moet dat ook aan kunnen.

 
Aldi & Lidl weet ik niet. Zelf ga ik wel eens in de zoveel tijd met een vriendin naar Kaufland...dat is echt een grote supermarkt met uitgebreid assortiment. (is ook non-food)

DM is trouwens een drogisterij en niet een supermarkt.:)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan