Biologische supermarkt Duitsland

Lidl duitsland heeft wel veel meer dan lidl nederland, appelazijn/sappen ed. Gewoon een keer gaan kijken is het beste.

 
Hallo Gerda,

Ik lees dat je vlakbij woont en 1 jaar geleden op zoek was of nog steeds bent naar adres(sen) voor biologische melk. Ik herken de adressen die je geeft en inderdaad geen verse melk.

Mijn vraag; heb je intussen al een boerderij gevonden waar ze al die lekkernijen Hebben?

Dan zou ik kunnen aansluiten.

Alvast dank.

 
Hoi,

Ik ben net nieuw hier en zag dat het berichtje wel al een beetje oud is, maar ik wil toch even reageren. Ik woon in Overloon (niet zo ver bij America vandaan) en ik haal hier in het dorp biologische rauwe melk. Geen tap, maar ik heb met de boer een afspraak dat ik 2 keer per week melk haal en dan glazen potten achter laat om opnieuw te vullen. Ik betaal aan het einde van de maand voor de melk. Misschien is het iets. En misschien is het ook leuk om een keer samen wat af te spreken en een glaasje melk te drinken.

Groetjes, Neeltje

 
Hoi Neeltje,

Fijn dat je het met ons wilt delen en dat de melk je smaakt.

Wil die boer wel met naam en adresgegevens op het internet.

We hebben nl. de WAP community kaart waar allerlei boerderijen etc. op staan: http://www.communitywalk.com/wapf_in_nederland/wapf_in_nederland/map/1628413

Zou je me dan zijn/haar gegevens door willen mailen:

naam boerderij

naam boer/boerin

eventueel website en email adres

adresgegevens + telefoonnummer

openingstijden

en wat verkopen ze nog meer.

info (at) voedingisgezondheid (punt) nl

(Uiteraard at = @ en punt = .)

Lia

 
Hi Poekie,

Ik kon de boerderij waar ik regelmatig kom niet vinden op de kaart.

Ik haal daar rauwe melk, en verder hebben ze er een natuurvoedingswinkel die elke vrijdag en zaterdag geopend is.

Hun website: www.degroenegeer.nl

 
Ik haal morgen weer wat melk bij de boer en zal hem vragen of hij met naam op internet wilt. Hij verkoopt alleen melk.

 
Ik ben een beetje aan het lezen her der op het forum. En als ik het goed begrijp is Haydarpasa Haluk? "Haluk we hebben elkaar afgelopen zaterdag ontmoet bij de tuin van In het volle Leven." Leuk om je op het forum te zien.

Groeten, Neeltje

 
@Poekie,

Heb gisteren 3,5 liter melk bij de Groene Hofstee gehaald.

Zal straks een beetje in een glazen potje doen, en dat op de aanrecht parkeren.

 
@Poekie,

Vanmiddag zogezegd een glazen potje gevuld met rauwe melk op de aanrecht gezet.

Bij nader inzien, heb ik toch zo mijn twijfels bij deze test. Ik ga er van uit dat de omgevingstemperatuur namelijk ook van belang is. Het is nu 19 graden bij mij in huis, maar iemand die de test een maandje geleden deed, had wellicht een temperatuur van dik 25 graden in huis.

Het lijkt mij derhalve geen eerlijke test, en ben bang dat hierdoor boeren ten onrechte in kwaliteit beoordeeld worden...

Hoop dat je hier nog eens over nadenkt. Is deze test wel eerlijk?

Sommige boeren krijgen door jouw test een streepje voor, maar is dat wel terecht en eerlijk tegenover hun collega biologische boeren?

Deze test heeft m.i alleen een waarde indien bijvoorbeeld op 1 adres een aantal potjes melk van verschillende boeren, op het zelfde moment worden geplaatst met melk van dezelfde dag. Wellicht dat dan na zes dagen wachten, bij het open maken van de potjes dit een indicator geeft welke melk het beste was.

 
Volgens mij maakt de temperatuur echt niet uit hoor. De melk verzuurd bij een hoge en bij een lage temperatuur, alleen duurt het wat korter of langer.

Tijdens onze laatste lezing in mei was er een boerin in de zaal. Die had bij een andere boer ooit een fles rauwe melk gekocht, iets eruit gedronken en de aangebroken fles was op een plank terecht gekomen.

Na 6 maanden vond ze die fles weer terug, ze verwachtte dat de melk wel bedorven zou zijn; niet dus, de melk rook zuur/fris, beetje kaasachtig.

Toen ging ze haar eigen melk op de zelfde manier testen, na een dag of 3 a 4 stonk haar melk en was aan het rotten. Ze had de beide flessen melk mee naar de lezing (bijzonder stoer van haar) zodat de mensen het konden ruiken. Zelf stond ze dus dan ook open voor de manier waarop die andere boer zijn boerderij runt, daarom durfde ze het ook aan.

Op onze site staan inderdaad de boer/innen waarvan de melk getest is en goedgekeurd in het blauw aangegeven.

Het is een indicatie, de mensen mogen zelf weten waar ze melk kopen en zelf oordelen over de kwaliteit.

Er is zoveel oneerlijk in het leven, hierin probeer ik een beetje duidelijkheid te scheppen.

In het geval een 'boer' niet blauw gekleurd is dan ligt er een 'taak' voor iemand die daar zijn melk haalt om een test te doen en het resultaat door te geven zodat ik het aan kan passen.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.845
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan