biologische orgaanklok

Poekie

Administrator
Deze link legt uit over de biologische orgaanklok: http://www.abb-artsen.nl/abb_detail.php?id=18

Nu worden wij, sinds ca. 1 maand, elke dag wakker tussen 05.00-06.00uur.

En dan dus echt wakker, het is nog hartstikke donker maar je hebt het gevoel dat de dag kan beginnen.

Eigenlijk wil je nog slapen maar op een gegeven moment staan we dan toch op, heeft als voordeel dat de dag lekker lang duurt.

Kanttekening; we zijn de hele dag door gewoon fit, helemaal niet het gevoel dat we tekort slapen.

We gaan meestal zo tussen 23.00-23.30uur naar bed.

Volgens de biologische orgaanklok is de tijd tussen 05.00-07.00uur de tijd voor de darmen om volop aan de gang te gaan.

Dat moet je volgens mij niet merken want dan zou je 's nachts niet meer slapen, als al je organen aan het werk gaan.

Dus dan zou het inhouden dat onze darmen ons iets proberen te vertellen.

Maar ik kan de link nog niet leggen. Het zal iets te maken hebben met de vertering van wat wij tot ons nemen.

En dat is hoog vet gerelateerd (zie topic, ontbijt). Dat doen we al langer, dan zou je zeggen, het lichaam moet hier intussen aan gewend zijn.

Verder is in de afgelopen maand ook onze ontlasting heel verschillend.

We hebben zelfs, ieder, een paar keer een vervelende obstipatie gehad, heel pijnlijk en ongemakkelijk.

En dan gaat het weer gemakkelijk. Dan weer het begin hard/moeilijk met een 'zacht' vervolg.

Vaak bruin maar de afgelopen paar dagen groen/bruin.

Misschien moeten we maar weer een gal/lever reiniging doen. (Hebben we twee keer gedaan en nauwelijks steentjes aangetroffen)

 
Poekie,

Als jullie zo vroeg wakker worden, maar wel fit zijn, dan is dit positief, want het betekent simpelweg dat jullie minder slaap nodig hebben dan voorheen. Jullie energie- en vitaliteitniveau neemt dus toe!

Ook het tweede symptoom dat je noemt is positief, ook al is het minder prettig. Groene of zwarte ontlasting (wedden dat die nog volgt?) komt er vaak moeizamer uit en kan inderdaad pijnlijk zijn, maar het is een teken van ontgifting. Wat er uitkomt is oude troep die al veel te lang in je lichaam opgeslagen ligt. Hoe donkerder de kleur, hoe ouder de rommel. Dit is toxische ontlasting en mijn motto 'beter eruit dan erin' geldt ook voor jullie. Als het goed is merk je dat als het er eenmaal uit is en je bent bijgekomen van de moeilijke 'bevalling' dat je je aanzienlijk beter voelt. Zolang dat gevoel maar blijft overheersen ben je op de goede weg en hoort dit er gewoon bij.

Jullie hoge vetinname duwt de galblaas aan en dwingt deze zich volledig te ledigen. Je kunt speciale protocols hiervoor gaan volgen, maar in principe is de galblaas al bezig zich te ontdoen van alles wat er niet thuishoort, simpelweg door de vetconsumptie! Die groene kleur duidt op overtollige gal, dus opgeslagen galzouten die nooit in de dunne darm zijn uitgestoten en al die tijd de galblaas hebben belast. Goed bezig dus!

Mike

 
Tussen 5 en 6 uur wakker en dan ook nog topfit? En dan pas na 11 naar bed? Ik wou dat ik dit had! Ik merk precies het tegenovergestelde. Zoals eigenlijk elk jaar als de dagen weer korter worden wordt het voor mij moeilijker en moeilijker om uit bed te komen.

Ook mijn humeur gaat er dan op achteruit, niet meer zo vrolijk, absoluut geen zin meer om aan het werk te gaan enz enz.

Ik probeer altijd rond 10 uur naar bed te gaan, dan nog even lezen en rond half 11 slapen. Om kwart over 6 de wekker en wil ik nog even rustig ontbijten moet ik er echt minimaal voor half 7 uit. De laatste paar weken steeds vaker pas om 6.40 eruit, snel aankleden tanden poetsen en zonder ontbijt de deur uit.

Ik weet niet hoe het kan, maar de bekende herfst/winter-dip is elk jaar weer een probleem.

Gelukkig dit weekend nog lekker veel zon, dus kan misschien nog even opladen, misschien dat het helpt.

 
Dit is een geweldig verhaal over de biologische klok:

http://glimmerveen.nl/loes/biologische_klok.html

Evan, ik sluit me meer bij jou aan. Om half 10 ga ik met plezier naar bed! Dan nog even lezen tot half 11 (als ik het haal) en ik sta op om 08.30 uur. Deze meting is niet helemaal zuiver vanwege het slikken van Metarelax en het insmeren met Magnesiumolie maar vroeger - toen ik dat nog niet deed - ging ik ook altijd vroeg naar bed. Ik voel me wel meer een ochtend- dan een avondmens. Als ik 's-avonds niet op tijd naar bed kan dan word ik echt sjagrijnig. In de zomer heb ik door de zon wel een beter humeur en meer energie. Dat ik me echt de winter door moet slepen kan ik toch niet zeggen. Er zijn veel mensen die het bed in de winter zo heerlijk vinden en die het met spijt verlaten om aan hun werk te gaan. Lijkt me logisch vanwege de kou en de donkerte. Sommigen zien niet eens daglicht in die tijd! Ze rijden in het donker naar het werk en komen in het donker weer thuis. Foute boel natuurlijk.

 
Ik word ook standaard iedere nacht wakker en dan idd vaker tussen 5 en 6 om naar t toilet te gaan. Dan ben ik weliswaar moe,maar zou ik dan echt opstaan dan voel ik me minder moe,dan wanneer ik 2uur later (om 8u) daadwerkelijk moet opstaan.

Hoe kan het dat die 2uurtjes me zo vermoeid laten voelen...

Als ik niet tussen 5 en 6 wakker word,dan word ik wakker tussen 3 en 4..om vervolgens naar t toilet te gaan. Het is weken geleden sinds dat ik nog eens een nacht aan een stuk heb doorgeslapen en dan ook echt diep. Laatste keer dat dat gebeurde,was toen ik s avonds in de bioscoop had 'gecheat' met een klein cupje Ben&Jerry's ijs!

Oh...vertelde gister me iemand dat in horrorfilms alle onheil altijd s nachts na 3uur gebeurt,omdat 3uur het uur vd duivel zou zijn. Hoop niet dat ik van8 tusse 3 en 4 wakker word,ondanks dat ik er niet in geloof vind ik het toch spooky om dan door mn donkere appartement te lopen:p

 
Quote:
De tijden volgens de Chinese orgaanklok

3 - 5 uur longen

5 - 7 uur dikke darm

7 - 9 uur maag

9 -11 uur milt

11-13 uur hart

13-15 uur dunne darm

15-17 uur blaas

17-19 uur nieren

19-21 uur bloedsomloop

21-23 uur verwarming

23- 1 uur galblaas

1 - 3 uur lever

http://www.leefbewust.com/101014.htm

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.746
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan