Biologisch tabak

simone

New member
Zou biologisch tabak niet zo ongezond zijn zoals men beweert omdat in normale sigaretten zoetstoffen in zitten die ons verslaafd maken en na het stoppen met roken de ontwenningsverschijnselen door de zoetstoffen komen en volgens mij zijn deze zoetstoffen ook kankerverwekkend.

Onze voorouders hebben toch altijd gerookt en een waterpijp was ook al heel lang in verschillende culturen ingeburgerd.

Ik zeg niet dat alles wat onze voorouders gedaan hebben perfect is maar ik vraag me af of als je biologische tabak hebt en dat zo in een glazen waterpijp zou roken zonder enige toevoeging dus zonder vloeitjes of zo, zou het dan nog zo ongezond zijn of valt dat wel mee? Just a question.

 
De Indianen rookten tabak en zagen de tabaksplant als heilig. Traditioneel hoort roken dus wel degelijk bij oude culturen, maar het verschil is dat er niet 4.000 kankerverwekkende stoffen per sigaret (!) aan de tabak werd toegevoegd, waaronder radioactieve. Dit is ontheiliging van wat ooit een heilige plant was! Daarnaast werden de tabaksbladeren steevast gefermenteerd door ze te drogen in de zon. Mogelijk om de neurotoxines in tabak (het is een nachtschade) te neutraliseren. In ieder geval veroorzaakte het roken van pure, gefermenteerde tabak geen gezondheidsschade. Integendeel, het droeg bij aan een betere gezondheid!

Mike

 
Zie je nou wel, ik wist het wel maar hoe bedoel je 4.000 kankerverwekkende stoffen per sigaret lees ik dat goed of is het overdrijven maakt de zaak duidelijk.

Er zullen toch nog wel mensen zijn die het nog op de oude manier doen?

Nu ga ik het weer over mijn geboorteland hebben, kan er niks aan doen maar ik heb daar alles meegemaakt daarom.

Mischien was je het al opgevallen, vroeger stond er altijd op Camel Turkish tobacco blend op, nu dus niet meer en in het oosten en zwarte zee kust werden één van de beste tabakssoorten ter wereld verbouwd en er waren veel lokale sigaretten merken en ook een topmerk maar toen ineens werd er slechte propoganda over Turkse tabak gevoerd dat er parasieten in zitten etc. en toen hield het topmerk op te bestaan en echt lokale merken zie je niet meer en bij Camel staat ook geen Turkish blend meer op. Er is zelfs indertijd bij de douane in Turkije een stof ontdekt dat Turkije binnengesmokkeld was om tabak te besmetten.

Ik weet nog goed, als kind zijnde hadden mijn ooms altijd tabak in de zon te drogen.

Nu zie je dat volgens mij niet meer.

Stel dat ik zelf daar biologische tabak zou verbouwen en het in de zon zou drogen is dat dan wel puur en oer. Wil het zeker proberen.

Zonde he dat de mens de wereld verziekt?

Wanneer roken we de vredespijp?

 
Haluk,

Ik zie jou nog wel naar de Turkse highlands terug verhuizen. Je bevestigt voortdurend alles wat ik te weten ben gekomen over traditionele voeding en geneeskunst vanuit ervaring daar. Je hoeft je niet te verontschuldigen voor het feit dat je hier telkens over begint, het is juist heel waardevol, want je maakt mijn theoretische kennis voor de lezer praktijk en geeft daarmee aan dat het klopt wat ik zeg/schrijf. Dank daarvoor en mogen we nog lang (voordat je vertrekt naar de highlands) van je ervaringen blijven genieten!

Mike

 
We kunnen een kaar samen naar de highlands gaan, kunnen we gefermenteerde roomboter eten.Why not?

 
Ik vind Turkije een geweldig boeiend land. Zo'n rijke en vooral ook ingrijpende geschiedenis heeft dat land, waar veel mensen niet veel van af weten. Athene en Rome zijn beroemd en berucht, maar Istanbul is net zo'n invloedrijke stad geweest.

Mijn vrouw en ik zouden nog graag een keer het noorden, oosten en het binnenland van Turkije bezoeken. Een super keuken (1 van de beste keukens van de wereld) en een heel divers landschap waar je veel kunt vinden in de natuur.

Van welk graan is Durum eigenlijk gemaakt? Is dat ook gluten vrij?

 
Gluten in natuurlijke vorm en de juiste hoeveelheid is niet zozeer het probleem, meer als het extra toegevoegd wordt bijv. bij brood zodat het veel sneller rijst en als je dat je hele leven lang uit balans dus te veel binnen krijgt kan je ook gluten allergie krijgen.

 
De Indianen gebruikten tabak ceremonieel en naar mijn weten incidenteel; dus met een andere intentie en met een andere frequentie. Als wij Indianentabak dagelijks zouden gaan gebruiken om genotzuchtige behoeftes te bevredigen, ten einde maar niet te hoeven voelen dat er ergens wat dieperliggende pijn aan ons knaagt...

Maar ook met onze tabak is het inderdaad niet pluis. Ik stuurde een tijd geleden eens een mail rond in mijn netwerkje:

Jawel... ook tabak bevat tal van chemische toevoegingen die ongezond zijn. Er is echter in NL in tegenstelling tot haar buurlanden geen wettelijke regeling voor additieven in tabaksproducten. Ze kunnen er dus instoppen wat ze willen om de sigaretten nog verslavender te maken en qua smaak toegankelijker voor jongeren om er aan te beginnen.

http://www.psycholoog.net/?p=343

http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Sigaretten-onder-de-loep/

Maar je kunt ook zelf voor toevoegingen zorgen. De Indianen en de westerse mensen uit die tijd wisten verschillende planten te combineren met tabak. Lees het onderaan op de pagina van deze site

http://home.planet.nl/~bakk4502/wwheden/tabak/tabak.htm

Nog een artikel over de wet:

http://www.goodfeeling.nl/content/view/156/31/

Een leuk, maar niet onbelangrijk detail te vermelden. De EU steunt de tabaksteelt in Zuid-Europa en dit kost veel geld! Jaarlijks betaalt de EU 1.000.000.000 euro aan de tabakssector. In Europa is er echter maar 186.000 hectare. Omgerekend is dit dus bijna 5000 euro per hectare! Vreemde zaken, enerzijds accijns 'ter ontmoediging' anderzijds subsidie om het in stand te houden...

Als je tabak wilt roken zonder additieven, dan kun je "American Spirit" roken. Die hebben ze bij tabakszaken. Die is een beetje duurder, maar beter voor het milieu binnen en buiten jezelf.

Het denkvermogen van rokers gaat vroeger achteruit:

http://www.rivm.nl/persberichten/2008/Denkvermogen_rokers.jsp

 
Quote:
According to a recent study, American meat products and dairy may expose your organs to radiation doses that are equivalent to the dose received by smokers via cigarette smoke

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/02/10/radioactive-fertilizer.aspx?e_cid=20140210Z1_DNL_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20140210Z1&et_cid=DM39291&et_rid=422460002

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.842
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan