BIO KULT

eeli

New member
Er zijn hier een aantal mensen die aan de biocult zijn

Nog steeds ben ik erg gevoelig voor biocult en kan ik nog maar een deel van 1 capsule innemen. Ik ga wel weer beginnen met yogurt en gefermenteerde kool.

omdat ik nu vlak voor het slapen de oxypowder inneem, kies ik liever een ander moment voor de biocult. Hoe doen jullie dat.

 
ik neem geen biocult, uberhaupt geen probiotica op het moment.

er waren tijden dat ik niet zonder kon, dan kreeg ik direct een blaasontsteking.

nu kan ik niet meer met.

wat mij betreft houdt jouw gevoel je niet voor de gek.

een protocol is een protocol.

die kan nooit elk individueel geval in acht nemen.

 
Precies dezelfde vraag heb ik Gerrit ooit gesteld Albert! Hij vond het geen probleem om de Bio-Kult + Oxypowder samen in te nemen. Maar....ik neem er maar eentje! Je kunt er ook voor kiezen om je Bio-Kult nu 's-morgens als eerste werk te nemen.

 
Oxypower en Bio-Kult kun je gerust samen innemen als je dit beter uitkomt zo in de avond.

Meer informatie over Bio-Kult dosering en inname vind je in deze pdf.

Het idee achter het gebruik van Bio-Kult is om met deze krachtige probiotica je flora weer op orde te brengen in +/- paar maanden. Hierna afbouwen en een onderhoudsdosis aanhouden.

Daarbij kun je altijd het beste ook probiotische voeding blijvend blijven gebruiken, zoals zelfgemaakte zuurkool/yoghurt/kefir etc. Zelf kom ik er ook steeds meer achter wat deze probiotische voeding (naast Bio-Kult) doet met je lijf. Naast het in balans houden van de flora krijg ik er ook energie van op de lange termijn, dit omdat de algehele balans weer in orde komt en zijn werk goed kan uitvoeren (vertering voeding/tegenhouden slechte jongens, opruimen van zware metalen!, etc.)

 
Albert,

Kun je nagaan hoezeer jouw darmflora verstoord zijn. Dit verklaart ook waarom je zo'n slechte ontgifter bent. Zodra jij je darmfora d.m.v. BK aanvult gaan die goede bacterien meteen aan de gang met het opruimen van alles wat er in je darmen niet thuishoort. Gevolg: gifstoffen komen vrij, slechte bacterien leggen het loodje (die-off). Er zijn eigenlijk 4 verdedigingslinies van het lichaam, in deze volgorde:

1. maaguur + darmflora

2. lever

3. hormoonstelsel (bijnieren, schildklier)

4. huid + longen

Bij jou werken in ieder geval 1 t/m 3 verre van goed. Vraagje: heb je regelmatig last van huid- en/of longklachten, of dat in het verleden gehad?

Mike

 
Albert,

Zoals ik al eerder meerdere malen tegen je hebt gezegd. Je zult je darmverstopping/plak/troep/slechte flora moeten zien kwijt te raken!

Dus zeker doorgaan met hogedarmspoelingen en lever/gal reinigingen om zo geleidelijk aan de plak en allerlei andere rotzooi los te krijgen en af te voeren (waarvan we weten dat je daarbij goed hulp kunt gebruiken, reken er de oxypowder en klysma's ook onder)! Ga hier uiteraard niet maand in maand uit mee door, maar zolang als nodig is, uiteindelijk moet je ook weer opbouwen.

Is dit eenmaal opgeruimd dat is het super belangrijk om de flora opnieuw op te bouwen. Een stap die je niet moet onderschatten, niet voor niets staat GAPS bijvoorbeeld zo voor probiotische voeding eten en ook die Bio-Kult innemen (tot een dosis van 8-10 pillen per dag!). Op deze manier druk je de slechte jongens eruit en zorgt je voor een herstelde balans, waarna het opruimen pas echt goed kan beginnen, het afsterven van en afvoeren van de slechte bacterien.

Natuurlijk gaan beide samen op vanaf het begin, het is opruimen en aanvullen met probiotische voeding en probiotica maar tegelijkertijd ook opruimen en losweken.

Gezien je gezondheidsproblemen (neurologische problemen) verwacht ik dat er ontzettend veel vastgekoekte ellende vastzit in je darmen. Heb je dit eenmaal onder controle inclusief een betere vertering (wat inherent verbonden is aan een betere darmflora) dan kan je lichaam weer voedingsstoffen verteren en opnemen en kan de volgende weg van herstel ingeslagen worden. Een ongoing process wat niet zonder slag of stoot zal gaan, maar hou het doel voor ogen!

Suc6!

Gerrit

 
Gerrit,

Ik onderschrijf dit 100%! Wat je zegt komt ook overeen met de principes van WAPF. Ik heb de naam aangepast aangezien 'Albert' op dit forum om privacyredenen onder die naam bekend wil staan.

Mike

 
Mike en Gerrit

jullie hebben natuurlijk gelijk...dat is mijn doel....ik ben onderweg !!!

 
Albert,

Dit betekent dat je op geen enkele manier ontgift, de gifstoffen vinden op geen enkele manier hun weg naar buiten. Daarom mag je in je handjes wrijven dat die OxyPowder je hiermee ondersteunt!

Mike

 
Ja dat klopt, voor een periode is dit nu goed.

ik besef heel goed dat klysma, L&G flush, voeding, HD spoeling ....uiteindelijk moeten gaan zorgen voor een permanente oplossing

 
AL een tijd de Biokult in huis. Er nu sinds 4 dagen mee begonnen. En.... ik word alweer verkouden... Volgens mij doet 't z'n werk! Welke 'bij'werkingen kan ik nog meer verwachten?

 
Toevallig ook een week of 3 geleden opnieuw begonnen, maar ik kan vrij veel hebben. Inmiddels zit ik op 4 caps per dag zonder last van wat ook.

Maar bijwerkingen.... hoofdpijn, gasbuik, vermoeidheid.... standaardontgiftingsklachten eigenlijk vooral. Tenminste, dat is wat ik ervaren heb.

 
Zijn er mensen hier op het forum die nu de bio-kult nog gebruiken.

Ik vraag mij af of het nog iets toevoegt als je al rauwe melk kefir en yoghurt neemt.

 
Bio-kult is momenteel iets goedkoper te kopen bij Qnaturals. 3,50 euro korting (op elke bestelling) tot en met 5 december met de code: SINT

Ik heb alvast Bio-kult en Blue Ice Royal besteld :)

 
Is er iemand geïnteresseerd om een aangebroken pak Bio-Kult van me over te nemen? Van de 120 capsules zitten er nog 89 in. Ze zijn nog houdbaar tot en met september volgend jaar. Het zijn deze. Voor € 17,50 (de prijs van 60 capsules) zijn ze over te nemen.

 
Dag Kaja,

Heb je de Bio-Kult nog? En is het inclusief verzendkosten?

 
Probiotica staan helaas niet op mijn menu, want ik reageer niet goed op zuivel en zuurkool. Toch wordt er wel gezegd dat probiotica goed zouden werken, zeker als de schildklier slecht werkt.

Is het nemen van Bio-Kult de beste manier om te starten met probiotica? Of zijn er andere merken die beter aangeschreven staan?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan