BIO KULT

Ik zie nu pas de reactie van Johanna staan. Ik heb de Bio-Kult nog. Een doosje met 89 capsules voor € 17,50 (excl. verzendkosten).
 
Hoi Kaja,
Hoe gaat het met jou? Eet je nog steeds ""volgens" Ray Peat (dat deed je toch?)en zo ja heeft dat geholpen?
 
Probiotica staan helaas niet op mijn menu, want ik reageer niet goed op zuivel en zuurkool.


maar de zuurkool word gekookt, de bacteriën en zéker de enzymen zullen niet meer aanwezig zijn, lijkt mij?

edit: om ook antwoorde te geven op je werkelijke vraag heksje :)

ja biokult moet een erg goede wezen, ik begin er binnenkort ook aan.
verder heb je van solgar deze:
http://www.vitaminstore.nl/Health/S...olgar-Vitamins-spijsvertering-probiotica/P876

moet een hele goeie zijn.
 
Hoi Maarten,

Denk erom wat Solgar er nog meer in stopt:

Vulstoffen: (maltodextrine 247 mg, microkristallijne cellulose 100 mg; natrium alginaat); probiotica 23 mg; anti-klontermiddelen: (silicium dioxide 8 mg, plantaardig magnesiumstearaat 2 mg)

Die vermijd ik liever!

Inderdaad moet je bij zuurkool er wel op letten dat je echte rauwe hebt. Misschien had ik die ook nooit te pakken. Maar ik durf ook geen kool meer te nemen daar dit de schildklier drukt en dat is iets wat ik nou net niet wil.

 
Hee Pike,

Wat leuk dat je dat nog herinnert. Het gaat nu best goed met mij. Ik vond Ray Peat interessant omdat hij veel te vertellen had over de schildklier in relatie tot voeding. Ik heb wel een tijdje veel gelatine gegeten, maar ik heb niet het idee dat dat veel voor me heeft gedaan.

Begin vorig jaar heb ik mezelf geleerd hoe ik moet spiertesten en ik weet sindsdien precies welke voedingsmiddelen wel en niet goed voor me zijn. Ik ben heel blij dat ik kan spiertesten, want ik ben nu niet meer afhankelijk van een natuurgeneeskundig therapeut. Mijn lichaam vertelt mij precies welke supplementen, remedies etc. nodig zijn.

Nu ben ik vooral bezig met Innerlijk kind werk. Ik volg een hele mooie, diepgaande opleiding. Ik krijg steeds beter contact met mijn lichaam (uit het hoofd en naar de buik, want daar zit je kracht). Ik ben ook benieuwd hoe het met jou is, maar misschien is het geen goed idee om dat allemaal in dit topic te zetten.

Groetjes,
Kaja
 
@Kaaskanlekkerzijn: van mij mag je de Bio-Kult overnemen. Misschien wil Poekie of Mike de e-mailadressen doorgeven.
 
Heksje.

Denk erom wat Solgar er nog meer in stopt:


maar het is maar voor 3 maanden, als het dan goed helpt is het het wel waard denk ik hoor.

Mij heeft deze van solgar echter niet geholpen.

Heb je nooit supplementen genomen dan?
Ik heb nog nooit supps gezien zonder slechte additieven.
 
Hoi Maarten, Zeker heb ik wel supplementen genomen en dat is ook precies waar de crux zit. Ik zit niet meer te wachten op supps met additieven. Ik wil echte voeding. Helaas krijg ik geen probiotica binnen dus zal ik het toch in deze hoek moeten zoeken. Echter vind ik dat Solgar er wel overdreven veel rotzooi in stopt.
Dat het maar voor 3 maanden zou zijn is voor mij niet voldoende motivatie om het toch te doen. Gezien de reacties van mijn lichaam op diverse stoffen wil ik deze zooi niet meer binnen krijgen.
 
Gezien de reacties van mijn lichaam op diverse stoffen wil ik deze zooi niet meer binnen krijgen.

Ow krijg je echt reactie erop ? Da's niet mis.
Deze reacties lijken echt van slechte aard?

Nog wat zuurkool betreft, zijn er mensen die dit rauw eten dan? Lijkt me niks lekker..
Niet dat lekker het belangrijkste is.
 
Maarten, als je echte gefermenteerde zuurkool kunt krijgen (van het vat) is deze heel zacht en niets mis mee om hier een plukje van op je bordje te leggen. Ik heb er de laatste kookles met een zelfgemaakte mayonaise een soort coleslaw van gemaakt, da's dus de mayo door de zuurkool roeren, klaar. Atjar maken kan ook, zuurkool met wat mosterd, gemberpoeder, kurkumapoeder en honing goed doorroeren, ook lekker.
 
Ik ben ook benieuwd hoe het met jou is, maar misschien is het geen goed idee om dat allemaal in dit topic te zetten.


Hoi Kaja,
Kan vast wel even in dit topic ;)
Fijn dat het goed met je gaat en je een nieuwe opleiding hebt. Klinkt erg interessant.
Met mij gaat het ook best wel goed. Ik heb enkele principes/ideeën van Ray Peat ingevoerd, zoals de geraspte rauwe wortel met kokosolie, en ik heb het idee dat ze mij goed doen.
Heb jij dat ook wel eens gedaan die "wortelsalade detox"?


 
Kan er met Bio-Kult ook sprake zijn van overdosering? Ik volg al een half jaar het GAPS + dieet. Neem nu 5 tabletten Bio-Kult per dag (mijn lichaamsgewicht is 74 kg), maar ik merk dat sinds ik Bio-Kult neem en maandelijks de dosering heb verhoogd, dat ik erg last heb van brain-fog, maar ook neerslachtigheid.

Nu kom ik volgende post tegen: http://www.mommypotamus.com/popular-probiotic-strain-may-induce-neurotoxicity/
In het artikel geeft de auteur aan dat er onderbouwing is dat een teveel aan probiotica ook een neurotoxisch gevolg kan hebben, maar dat niet opgemerkt wordt omdat het als een die-off reactie wordt beschouwd. Nu merk ik zelf wel wanneer er sprake is een die-off reactie, maar die brain-fog blijft.

Wat zijn jullie ervaringen? Is 5 Bio-Kult per dag (te) veel? Zal ik langzaamaan de dosering verminderen om te kijken of die brain fog verdwijnt? Ik twijfel erg om te minderen, omdat ik ook nog steeds last heb van candida-overgroei. Hoopte dit met Bio-Kult e GAPS te kunnen beteugelen.
 
Waarom idd niet proberen of het verbeterd als je verminderd of afwisselen met een andere probiotica/gefermenteerde voeding?
 
Tanja, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels de dosering van Bio-Kult verminderd naar 3 per dag en dat voelt beter.

Spanningsveld is echter dat het GAPS protocol toch een therapeutisch dosering voorschrijft die flink meer tabletten omvat. Dit om de pathogene bacteriën te ‘verwijderen’ en een gezonde flora op te bouwen. Heb nl toch weer meer last van candida. Hoopte deze met flinke dosering Bio-Kult en GAPS te bestrijden.

Al met al blijft het balanceren en zijn de marges klein.
 
Hi Alex, fijn dat het zo beter met je gaat, met de tijd zul je het wellicht weer kunnen opbouwen. Misschien candida met H2O2 te lijf gaan?
 
Tanja, heb meerdere malen H202 geprobeerd. Rustig aan opgebouwd, maar al snel krijg ik flink last van mijn tandvlees. Niet een beetje, maar echt een aanslag. Heb geen amalgaanvullingen (meer). Daar kan het niet mee te maken hebben. Ik vermoed dat ik in het kleine groepje 'uitzonderingen' zit voor wie H202 een negatieve uitwerking op heeft.

Ik let erg op mijn voeding. Vrijwel alles wat candida stimuleert eet ik niet, maar kan ook weer niet te laag in mijn koolhydraten zitten. Heb ik een tijdje wel gedaan (minder dan 100 gr koolhydraten per dag). Mijn candida werd toen idd minder, maar conditioneel trok ik dat niet meer. Sinds ik mijn koolhydraten naar minimaal 100 gr heb gebracht, begon mijn candida weer op te spelen. Vandaar mijn ophoging van Bio-Kult.
 
Alex,

Ik denk wel dat het met je amalgaan vullingen te maken heeft. Je hebt ze dan wel niet meer in je mond zitten maar daarmee is de kwik je lichaam nog niet uit. Als je te veel kwik hebt dan kan je daar door ook problemen met ontgifting via H2O2 en candida krijgen.

20. Is ‘Candida’ related to my amalgams (silver fillings)?
Strangely enough, Candida is there to save your life. It changes methyl mercury to a less toxic (but still toxic) form. Bacteria change it back to methyl mercury, and the system goes back and forth. If Candida were eliminated while you have amalgam in your mouth, your health will not be as good as if it were there protecting you. Complex, but yes, there is a relationship.

https://www.fatsforum.nl/topic/kwikontgifting-mn-trip-naar-gezondheid-watisgezond/page/37/#post-125933
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.759
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan