Bijnieruitputting

Hoi Mike!
Het was volgens mij een topic gestart door Pike. Ik dacht die onthoud ik, ga ik ermee aan de slag in de toekomst..maar kan hem dus nergens meer vinden. Of het stond misschien toch ergens tussendoor..
Maar hier heb ik ook wel wat aan!
Bedankt!
 
Ik wil jullie even mijnspeekseltest /cortisol meting laten zien:

Ochtend cortisol 24 nmol/l normaal 13-24
Middag cortisol 8 nmol/l normaal 5-10
Namiddag cortisol 6 nmol/l normaal 3-8
Avond cortisol 7 nmol/l normaal 1-4
DHEA-S 7ug/l normaal 3-10

cortisol belasting =45 normaal 23-42

je ziet dan de cortisol in de avond te hoog is
Kunnen jullie misschien vertellen of dit al kan duiden op bijnieruitputting ? ,het lijkt eigenlijk wel mee te vallen.

 
Ik, bijnieruitgeputte, heb nu met iemand een afspraak: vrij vroeg op de ochtend, helemaal voor mijn doen.
Het uur tussen 8 en 9 sochtends is heilig, niet alleen voor bijnieruitgeputten. Dan bouw je normaal cortisol op als je slaapt.
Men doet nu proeven met kinderen die om 10 uur sochtends beginnen met school: dan presteert men beter.

De scholieren met een zogenaamde vroege biologische klok presteerden ‘s ochtends beter. De tieners met een later ritme haalden in de middag betere resultaten. Iedereen maakte proefwerken later op de dag een stuk beter.

Amerikaanse en Britse onderzoekers trokken eerder soortgelijke conclusies, zegt onderzoeker Thomas Kantermann van de RUG. ‘Voor veel tieners voelt het om negen uur ‘s ochtends alsof het midden in de nacht is. Zij zitten op school permanent in de nachtdienst. Een kwestie van biologie, niet van luiheid.’

Honderd Britse middelbare scholen starten volgend schooljaar met een soortgelijk experiment. De eerste les begint daar om 10 uur ‘s morgens. Ze doen mee aan een vierjarige studie van de Universiteit van Oxford. http://tinyurl.com/px6y458
 
Ter info.
 

Bijlagen

  • Vertaling-Dr.-Robert-Lyons-Indium-The-Missing-Trace-Mineral18215.pdf
    282,2 KB · Weergaven: 14

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.317
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan