Bijnieruitputting?! - voorstellen Niels

Biergisttabletten bevatten veel B vitaminen. Het is dus een soort vitamine pil.

Of de gist invloed heeft daar zijn de meningen over verdeelt.

 
Nog een tipje: rustig aan, niet alles tegelijk veranderen. Hoewel dat ook weer iets persoonlijks is.

Pas vooral op als je veel producten niet meer van jezelf mag hebben, je moet wel eerst een vervanger hebben gevonden, anders ga je ineens minder eten. Helemaal in combinatie met veel beweging is dat niet handig.

Dus eerst vetter eten, dan koolhydraten schrappen. Je zal trouwens zien dat het koolhydraten minderen dan al automatisch gaat.

Leuk, al die in de buurt tips. :D

 
@ JP. Ja dat is zeker iets om rekening mee te houden. Maar inderdaad ook mijn persoonlijkheid om het dan allemaal meteen aan te willen pakken. Moet het ook niet allemaal tegelijk willen doen.

Heb inmiddels heel wat koolhydraten weggelaten uit mijn voeding en vetten toegevoegd. Merk wel dat mijn lichaam echt schreeuwt om voeding aangezien ik bijv. 's ochtends om 9.30 uur flink ontbijt en dan om 11 uur weer echt honger heb. Wat ik bijv. gisteren gegeten heb:

* 10.00u: 700ml yoghurt/slagroom smoothie (incl. 25g gedroogde amaranth)

* 12.30u: 2x zuurdesemboterham met roomboter, veel kaas, kiemgroenten

* 14.00u: flinke kop soep (getrokken uit schenkel) met diverse groentes en nog 2 zuurdesemboterhammen(zelfde als om 12.30u)

* 16.00u: Geroerbakte groenten (chinese kool, ui, courgette) en 3 eieren

* 17.45u: Zure appel

* 19.30u: Biefstuk met creme fraiche/slagroom sausje, gekookte broccoli en sperzibonen, 50g boekweit.

* 21.30u: 1/2 bakje kwark met 1 ei, beetje slagroom, creme fraiche en beetje gedroogde amaranth.

Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Waarschijnlijk nog te veel koolhydraten en granen rond de middag en volgende keer iets icm de appel eten? Voel me er verder best goed bij, alleen nog steeds erg moe (maar verwacht ook niet dat dat nu in 1 keer over is natuurlijk) en daarnaast al sinds dat ik mijn voeding heb aangepast last van groene ontlasting. Dit kan geen kwaad en heeft te maken met mijn verhoogde vetinname zodat mijn darmen afvalstoffen kwijt kunnen, toch?

 
Het heeft te maken met de gal, je hebt je gal wakker gemaakt en dat is goed nieuws. Je lever en je gal zullen het veel drukker krijgen dan voorheen, dus het wordt aangeraden om ze te ondersteunen met citroenen en detox-thee. Je kunt bv die milde reinigingen doen van 3 citroenen, 2 rauwe eidooiers en een scheut olijfolie. Wat betreft koolhydaten, het beste is langzaam afbouwen.

 
Hi Niels,

Ik sluit me aan bij Jp, geef je lichaam de tijd om om te schakelen naar een vetrijk eetpatroon. Volgens mij zit je al wel in de juiste hoek qua voeding als ik je huidige eetpatroon zo zie, maar de nadruk ligt inderdaad nog niet op vetten. Als je dat zuurdesembrood en die muesli skipt, dan ben je goed op weg. Vervang die soja yoghurt door biologische yoghurt of melkkefir (erg goed voor de darmen), eet vaker biologische eieren (ik begin de dag steevast met 2 eitjes + spek, gebakken in roomboter) en zoals al eerder gezegd: drink rauwe melk! En kook je groenten als voorvertering of maak er soep van (nog beter: met als basis bouillon getrokken van beestenbotten). Onbewerkte, niet-ontgeurde kokosolie is ook zeker een voedzame smaakmaker voor bij groenten.

Toen ik zo'n 6 maanden geleden was overgestapt op een vetrijk voedingspatroon, maar nog niet bekend was met Weston Price, at ik ook veel noten en salades, naast vlees en vis. Het was al een verbetering, maar mijn darmen en huid bleven enigszins onrustig. Noten bevatten veel vet, maar zoals eerder gezegd bevatten ze ook anti-nutriënten die je liever kwijt bent dan rijk.

Goed, in het begin ging het ook wel met ups en downs qua gewenning aan minder koolhydraten. Brainfog was er geregeld bij, net als die-off die zich uitte in een toename van eczeem. Door weer iets meer koolhydraten te eten en rustig aan te doen met sporten, ging het weer de goede kant op. Hardlopen deed ik voorheen ook vaak, maar wandelen bevalt mij nu toch beter.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes in ieder geval!

 
Hoi Thijs, bedankt voor je reactie. Kan ik daar nu al het beste mee beginnen dan? Ik lees bijvoorbeeld in het E-book van Mike dat ik na 4 weken het beste een lever/gal reiniging kan doen. Maar misschien is het nu ook al wel goed om daarmee te starten? En heb je tips voor thee dit goed werkt om te detoxen?

 
Goed bezig!

"Persoonlijk" bedoel ik zowel metaal als fysiek. De een wil alles in een keer, de ander wil alles beetje bij beetje veranderen, ik denk dat er geen "beste" manier is, dat mag je zelf bepalen.

Ik ben van de rustige methode, ik vind het dus ook geen probleem dat je nog wat hoog in koolhydraten zit, de verhoudingen zijn een stuk beter en dat is goed.

Waarom heb je "last" van groene ontlasting. Zolang je op tijd op de pot zit.. :wink:

 
@ Niels, Dat ziet er een stuk beter uit.

Ik weet niet hoeveel vet je erbij doet maar dat werkt wel verzadigender.

Quote:
16.00u: Geroerbakte groenten (chinese kool, ui, courgette) en 3 eieren

Quote:
Hier kan je bv makkelijk wat ghee of kokosmelk bij doen.


Quote:
10.00u: 700ml yoghurt/slagroom smoothie (incl. 25g gedroogde amaranth)


Hier misschien wat rauwe eidooiers bij? Werkt niet echt vetverhogend maar is wel heel goed voor je.

En als je nu eens een omelet maakt in ghee of rundvet of zo.

Bv 4 eieren, kaas, en een paar plakjes ham.

Dan ben je volgens mij wel minstens drie uur verzadigd.





 
Bedankt allemaal weer voor de reacties :)

@ Boterbloem: goede tip van de kokosolie. Las hier al vaak over op het forum. Heb hier ook al naar gezocht in de natuurwinkel maar kon het helaas niet vinden. Enig idee waar ik goede (ongeraffineerde) kan krijgen? Soja eet ik al niet meer, is al vervangen door biologische yoghurt/creme fraiche/slagroom/kwark. Zelf kefir maken ga ik ook nog zeker doen, maar moet eerst even een goed adres vinden voor rauwe melk.

@ JP: haha het is inderdaad niet echt "last" hebben van, maar meer anders dan anders :p

@ Pike: haha ja m'n eieren waren op, vandaar dat ik er gisteren geen bij heb gedaan. Normaal doe ik dit wel. Moet ik nog opletten met hoeveel eieren ik eet? Geen probleem om er 5-6 per dag te eten?

 
Ha, ik zie dat je al een paar goede aanpassingen hebt gedaan!

En zo te lezen is je lichaam inderdaad al aan het ontgiften, precies zoals thijs zegt. Ik zou trouwens nog wel even wachten met een grote leverreiniging, de milde variant kan ook al groene, wasachtige bolletjes losmaken. Zorg trouwens wel dat je bitterzout in huis hebt als je hiermee begint, evt voor het geval er een steentje niet pijnvrij loskomt.

Kokosolie van Aman Prana wordt hier op het forum aanbevolen. Ik ben er zelf ook tevreden over.

 
Quote:
Moet ik nog opletten met hoeveel eieren ik eet? Geen probleem om er 5-6 per dag te eten?


Nee hoor geen probleem

 
Quote:
de milde variant kan ook al groene, wasachtige bolletjes losmaken. Zorg trouwens wel dat je bitterzout in huis hebt als je hiermee begint, evt voor het geval er een steentje niet pijnvrij loskomt.


De milde reiniging is deze toch? Geen probleem om uurtje hierna al weer wat te eten te pakken?

 
Quote:
De milde reiniging is deze toch? Geen probleem om uurtje hierna al weer wat te eten te pakken?


Ja, dat is 'm en nee, geen probleem om een uur daarna te eten.

Mike

 
Niels, EkoLand in de Vughterstraat verkoopt de beste kokosolie. Van Aman Prana. Bij De Tuinen verkopen ze kokosolie van Royal Green. Die verkopen ze ook bij zo'n vitaminewinkel tegenover de Xenos. Bitterzout verkopen ze bij de Erica Kruiderijen in reusachtige potten.

 
Quote:
Niels, EkoLand in de Vughterstraat verkoopt de beste kokosolie. Van Aman Prana. Bij De Tuinen verkopen ze kokosolie van Royal Green. Die verkopen ze ook bij zo'n vitaminewinkel tegenover de Xenos. Bitterzout verkopen ze bij de Erica Kruiderijen in reusachtige potten.


Dankje, kan ik weer aan t shoppen gaan. En dan over paar dagen ook maar eens die milde reiniging doen...

 
Trouwens over die milde leverreiniging, bij mij werkte het super de rauwe eieren, olijfolie (niet zonnebloemolie zoals in het recept staat, maar dat weet je wellicht al) & limoenen te combineren met de appelsmoothie van Mike. Daarbij had ik 's avonds ook nog een half glas olijfolie + kwart glas appelazijn aangelengd met water genomen. De volgende ochtend voelde ik eea in mijn lever verschuiven en heb toen voor de zekerheid een glas water met een eetlepel bitterzout genomen. Works like a charm!

 
Kan het zijn dat die milde reiniging bij mij niet werkt? Doe hem nu drie dagen maar tot nu toe ervaar ik geen van de dingen die omschreven staan in het artikel. Gebruik 3 biologische limoenen, 2 biologische eidooiers en een eetlepel biologische olijfolie. M'n neus lijkt er zelfs eerder van open te gaan dan dat ik die verkoudheid ervaar (best fijn opzich! :))

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan