Bijnieruitputting en schildklierproblemen: Wat moet ik doen??

Petra

New member
Hallo allemaal,

Door een vriendin ben ik gewezen op deze site. In eerste instantie heeft ze me een artikel gemaild over bijnieruitputting en zijn mijn ogen opengegaan.

Al jaren heb ik de ziekte van Hashimoto, schildklier werkt te langzaam. Ik slik daarvoor Thyrax. Desondanks blijf ik enorme vermoeidheidsklachten houden, zit ook gedeeltelijk in de WAO. Heb ook veel andere klachten, kan slecht tegen stress, lage bloeddruk, wattig hoofd, slechte concentratie en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Heb ermee leren leven dacht ik, hou er rekening mee maar 1 ding in het weekend te doen enz enz. Toch ging het steeds slechter deze winter, zwaar vermoeid en zeer gedeprimeerd.

Nav het artikel van mijn vriendin, ben ik terug gaan denken wanneer het is begonnen en ik denk zelfs dat de bijnieruitputting eerder was en daardoor de schildklierproblemen zijn ontstaan. Ben elke ochtend mijn temperatuur gaan opnemen en deze is elke ocht tussen de 35 en 35.6 graden. Heb nav hiervan paar weken geleden spoedafspraak gehad bij de internist/endocrinoloog. Zijn enorm veel bloedtesten afgenomen en een synactentest om de bijnieren te meten. Waardes zijn goed, behalve mijn schildklier. Zou iets meer medicijnen moeten gaan nemen maar heb ik eens gedaan en krijg dan hartkloppingen. Volgnes internist zijn de bijnieren goed, maar heb al begrepen dat ze alleen maar bij de ziekte van Addison uitkomen en elke waarde die er boven zit dan ben je gezond. Ze heeft me nu doorgestuurd naar het LUMC. Moet wachten op afspraak.

Ondertussen heb ik het boek bijnieruitputting gelezen van James L Wilson en diverse artikelen van Mike.

Ik zou zo graag willen starten met het programma van Wilson maar de supplementen die je nodig hebt zijn hier niet te krijgen.

Ook heb ik nog niets met voeding gedaan.

Kunnen jullie mij helpen door aan te gvenwelke supplementen ik kan gaan gebruiken ipv de Wilson producten. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

VolgensWilson heb je speciale Vitamines C nodig, Adrenal Rebuilder, Super Adrenal Formula en een Herbal Tinctuur.

Heeft iemand dit ook gevolgd of zijn er betere methoden? Daarnaast de voeding die ik wil gaan aanpassen maar waar moet ik beginnen en wat is het beste om mee te beginnen?

Kokosolie, levertraan, rauwe melk?

Misschien stomme vraag maar heeft iemand misschien lijstje wat te gaan kopen aan supplementen met de namen en via welke site en welke voedingsmiddelen?

Ik wil er alles aan gaan doen om me beter te gaan voelen.

Daarnaast begrijp ik dat er ook natuurlijke schildklierhormonen zijn< kan je die ergens krijgen en kan je dat zomaar wijzigen zonder controle van een arts?

Veel vragen, hoop dat iemand me hierbij kan helpen. Alvast erg bedankt, Petra

 
Hoi Petra, zeer herkenbare klachten en ik snap dat je even niet weet hoe en waar te beginnen. Ben je al begonnen met het alleen lezen forum? Hier staat erg veel informatie en het e-book van Mike over bijnieruitputting.

Ik ben begonnen met sole( van keltisch zeezout) en de H202.

En appelazijn in ieder glas water ivm het maagzuur.

Daarna : langzamerhand de koolhydraten verminderen, en deze vervangen voor glutenvrije koolhydraten ( quinoa, witte rijst) eventueel zuurdesembrood, ook erg goed zelf te maken.

En tegelijkertijd de dierlijke vetten ophogen, rauwe melk/eigen gemaakte yoghurt, slagroom,roomboter,ghee, kokosvet( onbewerkt, niet!! ontgeurd, aman prana is erg lekker)

Vlees van grasgevoerde beesten, bouillon maken van veel bot(rund/kipkarkassen)

wilde vis, orgaanvlees(ever/niertjes)

Geen suikers meer nemen, zoeten kan met rauwe honig of billington's suiker)

Supplementen: gefermenteerde levertraan met boterolie. Ludol's jodium ( 2 druppels per week)

Adrenal, ivm de bijnieren.

Kijk ook bij: handige adressen.

Groenten kun je gewoon eten, probeer de nachtschades te vermijden. En zetmeelrijke voedingsmiddelen minderen.

 
Hallo Petra,

Ik weet niet waar je woont maar mijn zus had zeer ernstige bijnieruitputting en een trage schildklier en loopt bij deze arts http://www.natuurarts-praktijk-zutphen.nl/index.php?pag=005. Hij schrijft dierlijk schildklierhormoon voor, het enige juiste. Verder heeft mijn zus o.a. veel baat gehad met Adrenanorm van AOV (Adrenal lag haar niet zo), L-Carnitine, buffered vitamine C van Now Foods (bestellen bij iherb) en Pregnenolone (alleen op recept verkrijgbaar). Ze slikte nog veel meer maar het wil me nu niet zo te binnen schieten wat allemaal. :oops:

Vergeet ook niet om op tijd naar bed te gaan! Om 10 uur moet je er toch echt in liggen. Je moet ook niet de fout maken om TE laag in koolhydraten te gaan zitten want dat is funest voor de bijnieren. Mijn zus stortte totaal in op het GAPS dieet. Dat kwam omdat ze haar koolhydraten niet kon halen uit fruit. Want fruit maakte haar ziek. Pas toen ze weer wat glutenvrije granen toe ging voegen werd ze weer beter. Je moet bij elke maaltijd vet, eiwitten en koolhydraten eten. De hoeveelheid vet moet het grootst zijn, daarna komt eiwit en dan koolhydraten. Er mag maar 2 tot hooguit 3 uur zitten tussen de maaltijden.

 
Hoi Petra,

Super dat je je hebt aangemeld voor dit forum. Er zal wel ineens veel advies op je afkomen. Maar begin rustig, stapje voor stapje. Ik wilde zelf ook alles in 1 x omgooien maar dat werd een chaos. Niet alleen in mijn hoofd, maar ook op mijn aanrecht en in de koelkast. Het heeft een hele tijd geduurd voordat ik alles op orde had. En nog steeds ben ik aan het uitbreiden en veranderen. Ik kan je niet adviseren inzake de supplementen maar ik weet inmiddels wel heel veel bij ons in de buurt te vinden. Natuurwinkels, biologische boeren die rauwe melk verkopen, biologische slager etc.

Groetjes

 
Hallo Dirtsa en Rapunzel,

Dank je voor jullie reacties!Ik heb al best veel gelezen,weekenden lang maar dan nog weet ik niet waar te beginnen. Er is zoveel. Heb ook het E-book van mike gelezen en daar staan zeker veel dingen in die herkenbaar zijn. Maar waar begin je, bij het begin dan maar.

Had graag met de supplementen van James L Wilson willen beginnen. Heb nu wel adres dat ik het kan krijgen via Engeland maar is zo schrikbarend duur. Voor maandje niet erg maar wel natuurlijk als je het voor langere tijd gaat gebruiken.

Ik ga eerst ook maar met de voeding beginnen, de levertraan en Adrenanorm. Vitamine C volgens mij ook heel belangrijk, fijn dat je naam doorgeeft van Now Rapunzel

. Buffered Vitamine C is dat ook die met bioflavonoiden want dat schijnt ook erg belangrijk te zijn in de verhouding 2:1 met ascorbinezuur.

Zou graag met een natuurarts willen beginnen zoals Rapunzel aangeeft. Ik woon in Alphen aan den Rijn dus als iemand daar een goede weet hoor ik het graag.

Ga denk ook die in Zutphen bellen voor advies en wie weet weet deze arts er 1 in Alphen aan de Rijn.

Keltisch zeezout ben ik mee begonnen ga alleen even kijken wat H202 is.

Hebben jullie nog tips dan hoor ik het heel graag, dank je wel.

Petra

 
Hoi Gif-vrij,

Dank je voor al je tips!! Zaterdag maar veel adressen samen uitwisselen waar ik alle producten kan kopen. Lees veel maar weet niet echt waar te beginnen.

Gebruik jij helemaal geen supplementen?

Tot zaterdag.

Petra

 
H202, foodgrate !!!, is belangrijk om extra zuurstof in je lichaam te krijgen, om te ontgiften, als natuurlijk antibiotica. Er staat al erg veel over geschreven, er is ook een goed boek over, wel in het engels, maar zeer zeker de moeite waard om te lezen. Flood your body with oxygen van edmccabe.

 
Hoi Rapunzel,

Wat goed zeg, ga het morgen direct bestellen. Weer een stapje verder.

Heb trouwens net je hele verhaal gelezen over het werken bij TNT, wat een belevenis. Hoop echt dat er een andere leuke baan op je pad komt.

Thanks

 
Super Dirtsa, was hier ook over aan het lezen bij het alleenlezenplein.

Is me nog niet helemaal duidelijk of je het ook kan kopen en innemen of dat het alleen via bepaalde voedingsmiddelen gaat. Ga nog even door met informatie hierover te zoeken

 
Hoi Petra,

Ik bedoelde dat ik niet weet welke supplementen je moet gebruiken voor je bijnieren.

Ikzelf moet met name mijn lever een zetje in de goede richting geven. Ik gebruik sinds kort de levertraan en de H2O2. Magnesiumcitraat gebruik ik ook als mijn spieren en gewrichten weer eens flink tegengas geven. Daarnaast nog chlorella en natuurlijk keltisch zeezout. Ik zal je zaterdag mijn ervaringen vertellen met H2O2. Tegenwoordig poets ik er ook mijn tanden mee.

Groetjes

 
Beste Rapunzel Ik heb een scriptie gelezen van iemand die onderzoek heeft gedaan naar het werk van Linus Pauling ik citeer hem even!

Quote:
Bovendien - en dat is de voornaamste reden dat ik het mijn moeder liet gebruiken: als je op je handen zwaarbeaderd bent dan moet je je écht zorgen gaan maken want dan is ook je hart en je hersens zwaar beaderd en kun je klappen: een hersenberoerte heb je 10x sneller dan je denkt! Efin ze is er 94 mee geworden en altijd helder als een jonge meid gebleven - en ook ik ben rimpelloos zonder beadering: dat is een bijwerking omdat bindweefsel wel 20x sterker ervan wordt (bron Linus Pauling in zijn boek: vit.C).

Het probleem met de etikettering vit.C is echter dat dit in medische optiek standaard ascorbaat is en dat spul is kankerverwekkend en niersteenbevorderend - Pauling noemde ascorbinezuur óók vit.C maar het gevolg was natuurlijk wel dat geen enkele onderzoeker zijn grandioze experimenten wisten te herhalen.

Het verschil proef je wel: de extreem zure is de juiste:


Hier is de origenele scriptie:

http://www.promootio.nl/floor/Griep.TXT

Het grote verschil is dat ascorbaat een base is en ascorbinezuur een extreem zuur.

Je kan ook googlen op F Floor en ascorbinezuur

Ik denk dus dat je er beter aan doe om zelf een mix te maken met ascorbinezuur en bv de acerolapoeder van Ron Fonteine

 
Hallo allemaal,

In het boek van Wilson las ik dat je heel erg veel Vit C moet gebruiken in de verhouding 2:1 van ascorbinezuur en bioflavonoiden. Zelf kan ik die verhouding nergens terugvinden max is 5:1. Weet iemand welk supplement ik kan bestellen of welke producten ik zelf kan mengen?

Zeker aks ik zoveel moet gaan slikken om er bovenop te komen is het belangrijk de juiste te hebben.

Ben op dit moment ziek thuisgemeld van mijn werk en wil heel graag me weer wat beter voelen zodat ik op zijn minst weer aan het werk kan.

Wel heel fijn dat iedereen meedenkt, bedankt.

Petra

 
Nee, natriumascorbaat is een bioavailable vorm van vit C.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_ascorbate

http://lpi.oregonstate.edu/ss01/bioavailability.html

 
Die man stelt dus dat ascorbaat giftig is daarvan plas je dus heel veel weer uit en ascorbinezuur de juiste is om te gebruiken.

Quote:
Het meest volledige boekje

over ascorbinezuur is: Alles over VITAMINE-C van dr.Leonard

Mervyn, uitg.Elmar,Rijswijk, ISBN 906.120.3260.

Het bespreekt zeer veel van de vermelde rapporten en is bovendien nog tamelijk

recent.

De internist gaat vooral in op specifieke patienten die ascorbinezuur als

medisch verplicht krijgen voorgeschreven: diabetes, reuma, decubitis, hart,

pilgebruiksters, enz.

Het is dit boekje dat uiteindelijk mij de ogen opende voor het misverstand

rond citroenZUUR, ascorbineZUUR, / AscorBAAT.

Ascorbaat is geneutraliseerd met dubbelkoolzure soda en dus niet zuur meer

maar heet dan nog steeds: vitamine C.

Wat ik nu begrepen heb is dat veel onderzoekers de mist ingingen met het

chemische verschil base - zuur en daardoor hun rapporten elkaar tegenspreken.


Al die positieve onderzoeken zijn dus gebaseerd op ascorbineZUUR ik zou zelf geen risico nemen en niks nemen met ascorbaat en idd zelf een mix maken van ascorbinezuur en acerolapoeder.

 
Dan ben ik toch heel benieuwd hoe dat giftig zou kunnen zijn. in je maag valt ascorbaat uiteen in de hulpstof (natrium, magnesium, of calcium) en asorbinezuur. Natriumascorbaat is ook de enige vorm die intraveneus toe te dienen is. Klenner publiceerde hier al over in 1949 met ongelofelijke resultaten. Maar je bent nooit te oud om te leren, heb het boekje besteld.

 
Mensen met darmproblemen, lekke darm, ontstoken darm, zweren, die mogen juist dat zure niet want dat bijt dan. Vandaar de gebufferde vitamine C. Verder weet ik het ook niet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan