bijnieruitgeput

ruud

New member
Ik geloof dat ik totaal aan de rand van de afgrond sta.

Zo voelt het.

Heel raar, er zijn verschillende werkelijkheden naast elkaar.

Ik kan nog steeds lachen om dingen, concentratie opbrengen etc dat je denkt: valt nog best mee met haar.

Maar ik vedraag eigenlijk nauwelijks nog te veel prikkels bij elkaar.

Dat maakt me compleet gek.

Ik red mijn huishouden met vallen en opstaan, maar echt zwaar stoort het me niet, al is het een huishouden van jan steen, ik geef het grif toe, en mijn moeder van 82 jaar staat nu te papperassen in mijn keuken om me te helpen.

Maar ik verdraag haar totaal niet in mijn buurt, dat zeg ik ook met reden erbij en ik vlucht naar boven, al vind ik haar erg lief en ben ik dankbaar voor haar bijdrage aan mijn huishouden van Jan Steen waar ik mezelf naar mijn idee best in red.

Ik word alleen hysterisch van haar.

Ze doet veel dingen tegelijk en ik volg het niet.

Ze wil me laten zien wat voor ongedierte in een bepaalde pot groeit (dingen in potten doen helpt ook niet altijd tegen ongedierte jammer genoeg) en ik kan het niet aan om het te zien.

Dat zeg ik ook.

Ik geloof meteen dat er iets raars groeit in die pot, maar waarom moet ik al die insecten dan ook nog aanschouwen in mijn eten?

Ik laat dingen uit mijn handen vallen als ze tegen me praat, omdat ik geen twee dingen tegelijk kan.

Hoe veel verder over de flos kan een mens nog geraken?

Nu laat ik mensen meestal niet zo dicht in mijn buurt toe, behalve mijn vriend die verder vrij relaxed is, anders word ik kierewiet.

Mijn huis is in principe mijn koninkrijk, behalve nu dus even niet.

Vet verdraag ik niet of nauwelijks, vlees lukt ook moeilijk en toch blijf ik het proberen, want daar schijnt de sleutel te liggen: bij vet en bij eiwit.

Misschien moet ik mezelf maar besschouwen als een kankerpatient: die mag vaak ook bijna geen vet of vlees en ligt mijn voorlopige opgave bij de reiniging vooral en komt daarna de verlossing pas echt.

Ik doe nu 2x per dag een koffieklysma en ik heb het gevoel dat het wel helpt en ik dank god op mijn blote knietjes voor de uitvinding van ozon.

Mijn milt is vaak pijnlijk, maar door ozongebruik valt dat mee gelukkig en ik hoop dat mijn longen minder pijnlijk worden met het ozongebruik,

Vooral in de winter heb ik wel last aan mijn luchtpijp na een nacht frisse lucht van buiten tijdens de slaap.

Mijn moeder vraagt me net: zit je niet op yoga?

Ik vind die vraag zo komisch, ik weet niet waarom.

Mijn moeder zelf is totaal niet Zen en ik raak helemaal overstresst van haar.

En dan vraagt ze mij of yoga niets voor me is.

Terwijl het toch best een goede suggestie is, maar ik word ook op yoga in een groep gestresst.

Ik kan beter zelf gaan zitten mediteren of zo.

Als je eenmaal zo overprikkeld bent als ik op het moment dan is werkelijk alles een belevenis.

 
@lievergezond wat ontzettend naar voor je dat zelfs de allerdaagse stress je zo vervelend doet voelen!!! en je wil natuurlijk je situatie verbeteren, maar dan merk je dat de dingen die je gelooft zullen helpen (meer eiwit, vet eten) niet goed gaat. je bent vast ten einde raad. heel vervelend en machteloos gevoel lijkt me.

hoe reageer je op yoghurt? het bevat een goede balans van vet, eiwit en koolhydraten plus goede beestjes om de spijsvertering te herstellen. het is ook kalmerend en makkelijk verteerbaar. misschien kan je vlees en extra vet dat niet zo goed lukt eventjes laten voor wat het is? ik vind vlees ook erg moeilijk verteerbaar, maar yoghurt voelt goed aan.

heel veel sterkte toegewenst!

 
Hoi lievergezond, zou je mischien niet magnesium tekort hebben?

Het boek van Dr.Marianne Mousain-Bosc, is dat niet mischien iets voor jou, heb het zelf ook nog niet gelezen maar herken bepaalde klachten van jou.

Heel veel success.

 
Moeder uit de keuken halen; en een kopje kammillethee met haar drinken. En direct over koetjes en kalfjes gaan praten. Eventueel voor uitzending gemist labirint van twee weken geleden zetten over de werking van de darmen. We zijn ziek hier in het westen omdat we veel te hygienisch zijn. Je Koffieklysma's even stoppen om te kijken of je systeem dan tot rust komt. Ik verdraag absoluut geen koffie ook niet in klysma's. Mijn systee m gaat in een overdrive. Moeders zijn fantastische mensen, voor hooguit een uurtje, en niet in je keukenkastjes. Zijn je darmen

goed geheeld; als je je lever gaat ontgiften voor je darmen goed zijn. Komt de giftige gal zo je darmen en en vervagend de bloedbaan in. Koffieklysma's zijn fantastisch maar niet voor iedereen en niet bij bijnieruitputting. Althans in mijn opinie. Dat van die yoga is niet slecht van je bejaarde keukenprinces. Humor overigens ook, daar los je een hoop mee op.

Heel veel sterkte Astrid

 
Lievergezond, ik leef met je mee. Ik voel mezelf ook namelijk helemaal niet lekker vandaag! En waar dat dan aan ligt? De opbouw naar 3 LDN? Gisteren een te zware dag gehad? Ik ben gisteren naar een 2012 lezing geweest van Johan Oldenkamp. Was geweldig....

Om terug te komen op jou Lievergezond, af en toe lijkt het net alsof je weer helemaal terug bent bij af. Heel akelig is dat. Ik ben net een eindje wezen fietsen door de grauwe mist en de kou en voel me nu toch een stukje beter. Beweging in de frisse lucht schijnt dus ook te helpen. Astrid, ik ben heel erg blij met jou op het forum! We hebben hard een GAPS therapeute nodig!

 
Qua bijnieruitputting lijk ik ook maar steeds in hetzelfde cirkeltje te gaan. Wat me als een patroon lijkt op te vallen,is dat t bij mij telkens eerste helft van een nieuwe maand t ergst is lijkt wel.....

Vandaag kwam ik ook een artikel tegen over Lyme op Perfect Health Diet. (Kennelijk mogen we als Lymies niks meer eten....alles in restricties:s) Dat stuk over IF verklaart enerzijds wel waarom ik 's ochtends geen honger heb/behoefte aan eten.

Sinds ik aan deze hele journey ben begonnen,maak ik allemaal zo'n rare dingen mee om me m.n. mentaal positief&rustig te voelen.

3. Restriction of Protein.

Eating minimal protein helps in two ways: it deprives bacteria of amino acids necessary for growth, like tryptophan; and it promotes autophagy, the primary means by which cells kill intracellular pathogens.

Indeed, the body’s primary defense mechanism against C. pneumoniae is tryptophan deprivation. This is why people with chronic brain infections have symptoms of serotonin deprivation, including depression, anxiety, insomnia, fatigue, impaired ability to concentrate, and low self-confidence. It’s important not to relieve this by tryptophan or 5-HTP supplementation, both of which promote bacterial growth. If symptoms are intolerable, selective serotonin reuptake inhibitor (SSRI) antidepressants, like Prozac, Paxil, or Zoloft, might be able to provide symptomatic relief. (NB: We neither recommend nor disparage these drugs.)

4. Intermittent Fasting

Autophagy is the garbage collection and recycling process of human cells. When resources are scarce, cells turn on recycling programs and send garbage collectors known as lysosomes to engulf and digest junk proteins and damaged organelles, enabling re-use of their amino and fatty acids.

Autophagy is a key part of the immune defense against parasitic bacteria. Lysosomes not only digest human junk, they seek out bacteria and digest them.

Autophagy is strongly turned after about 16 hours of fasting. The longer one fasts, the more parasitic bacteria are destroyed in lysosomes. Fasting is an easy way to improve the relative balance of power between your body and intracellular pathogens. Fasting strongly promotes autophagy in neurons, and is of therapeutic value for Alzheimer’s.

A simple strategy of intermittent fasting is to confine meals to an 8-hour window each day, thus engaging in a daily 16 hour fast. On this strategy, one might eat only between noon and 8 pm.


 
Kijk heel erg uit met dat intermittent fasting als je zwakke bijnieren hebt. Dit is extreem belastend voor de bijnieren en kan leiden tot gevaarlijke hypoglykemieaanvallen!

Mike

 
Kijk heel erg uit met dat intermittent fasting als je zwakke bijnieren hebt. Dit is extreem belastend voor de bijnieren en kan leiden tot gevaarlijke hypoglykemieaanvallen!

Ja dat weet ik maar al te goed,is ook niet iets dat ik bewust/opzettelijk doe. Zoals ik al eerder aangaf,ik ervaar t afgelopen jaar zo'n vreemde dingen lichamelijk en emotioneel...dat ik soms echt niet meer weet,in welke spagaat ik moet liggen om me nog "lekker/normaal/menselijk' te voelen. "Het geexperimenteer" levert iig een hoop aparte bevindingen op waarvan ik me soms afvraag of ik de enigste ben die dit allemaal ervaart...

 
Er is al vaker gesproken over de connectie brein/lichaam,maar ik vraag me af welke t meeste invloed heeft....begin steeds meer dat t lichaam de meeste invloed heeft op ons gemoed.

Gisteravond ging ik mentaal relaxed,iig niet gestresst, naar bed en zelfs s nachts zijn mijn dromen gestresst/bedrukkend op een of andere manier en word dan ook constant wakker en ja rond 5/6u ...de tijd vd bijnieren.

Zouden de bijnieren dan ook deze dromen aansturen?....zo blijf je in een vicieuze cirkel.En zoals eerder gezegd....heb ik ook een soort patroon opgemerkt;eerste helft vd maand lijkt de bijnieruitputting heftiger dan in 2e deel vd maand.Is dit toeval of heeft dat ook met een bepaalde cyclus te maken,stand vd maan etc.?

 
@ Joey

Ik denk dat onze bijnieren reageren op onze dromen..

Ik slaap wel eens met een valium..dan lig ik gewoon bewusteloos..kom ik uit bed

met een mooi nuchter glucose..

Als ik geen valium neem pak ik een melatonine..val nu eenmaal moeilijk in slaap..

Vanochtend droomde ik dat ik in de gevangenis zat 8O..en werd kwart over 9 wakker..

Ben meteen opgestaan...anders kom ik ook nog zo in die droom terug.

Prik m'n nuchter glucose...veel's te hoog... :(

Ik wou ook dat ik wist hoe het werkte...daarom leek me ook die AlexanderConcept wel

iets...hoe je zelf je stress hormonen kunt beinvloeden.

Die Helga zegt in het interview dat ze het in Engeland geleerd heeft...Heb alles

afgezocht op www....maar ik denk dat het een goed bewaard geheim blijft..dat we alleen

kunnen leren voor 1200 euro :(

Dia.

 
Rapunzel staat er op t net iets van video of dergelijke wat je hebt gevonden waar 't Lightning Process wordt geleerd?....en jezelf dus €1200 kunt besparen?

Ik snap best dat de beste mensen ook moeten rondkomen van iets,maar ik vind het altijd bedenkelijk waarom zoiets meteen bakken vol geld moet kosten en t ook totaal niet voor vergoeding in aanmerking komt.

 
Wie weet.... ik heb er alleen nog niet naar gezocht! Ik neem aan dat een deel van die 1200 euro hotelkosten zijn maar dan nog.... Wat ik er tot nu toe van begrepen heb is dat je nooit negatief mag denken. Doe je dat toch dan moet je daar niet alleen mee stoppen ('Stop. Andere gedachte') maar tevens een hele positieve gedachte ervoor in de plaats zetten. Ik denk ook dat je een bepaald rondje moet lopen (zal wel die NLP levenslijn zijn). Verder mag je totaal niet aan je kwalen en pijntjes denken. Je moet juist aan jezelf denken in volmaakt gezonde staat. En waarschijnlijk zoveel mogelijk zintuigen erbij betrekken enzovoorts. Dat constant negatief denken sloopt je namelijk helemaal. Ik kan me best wel iets voorstellen bij dit Alexander concept.

 
ik heb in het topic internationaal therapeut 2 linken gezet..

een van een pdf boek..

en een van een audio-opnamen..die je op je mp3 kunt zetten...

kunt het altijd broberen...en het is gratis ;-))

Dia.

 
Dank je Dia:)

Als ik het zo lees aan hand van Rapunzel's en jouw commentaar,heeft het wat weg vd Gabriel Method wat ik ooit zijdelings eens iets van heb gezien (die is alleen gericht op mensen die willen afvallen)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan