Bijnierschorshormoon minderen

ikke

New member
Misschien wel leuk om even te vermelden.

Ik slikte hydrocortison (bijnierschorshormoon) om mijn bijnieren op gang te houden. In het begin (en eigenlijk tot niet heel lang geleden) heb ik er veel baat bij gehad en voelde ik overduidelijk dat ik het nodig had en nam ik op zulke momenten een beetje extra.

De laatste weken kon ik echter zo veel gebruiken als ik zelf wilde en voelde ik me er absoluut niet beter door. Ik begon me af te vragen of ik het nog wel opnam of dat het voor mij gewoon niet meer werkte. Was ik er misschien zo aan gewend?

In ieder geval vroeg ik me af, als ik het dan toch niet merkte om meer te nemen, of ik er iets van zou merken als ik minder zou nemen.

Ik durfde niet goed, omdat ik me zo verschrikkelijk ellendig heb gevoeld zonder en ook als ik minder nam.

Echter, afgelopen week ben ik met de zapper begonnen en heb ik H2O2 flink opgebouwd. Van beide voelde ik eerder niks, maar deze keer geeft minstens één van deze twee iets dat ik nodig heb. Ik was niet meer zó moe. Het voelt een beetje als een zetje in de rug voor mijn lijf.

Laten Marja en mijn arts het maar niet horen, maar ik heb besloten hc af te bouwen en uit te testen of het nog iets voor me doet. De grootste verrassing is dat ik het op de meeste momenten niet mis en ik me misschien zelfs wel beter voel (maar dat weet ik niet zeker). Op sommige momenten voel ik ook dat mijn bijnieren het niet trekken en dan neem ik 1/5 van wat ik voorheen op een dag slikte.

Ik hoop nog eens te ontdekken wat eraan voorafgaat wanneer ik me zo beroerd voel dat ik toch een kleine dosis neem. Eigenlijk is het dan natuurlijk al te laat om nog bij te slikken, hoewel het vooralsnog goed helpt.

Verder is het een kwestie van aftasten en uitvinden of ik het ook na de vakantie (met studiestress) nog red zonder (of met veel minder) hc. Ook is het de vraag of ik het op de langere termijn red, omdat ik eerder gestopt ben en toen steeds angstiger werd, maar dat is een kwestie van heel goed in de gaten houden.

Uiteraard kan ik ook niet exact zeggen waar het door komt dat ik het op dit moment ineens veel beter red zonder hc. Er is namelijk wel e.e.a. veranderd te afgelopen tijd.

Ooit hoop ik er nog achter te komen.

 
Verbeterde voeding (VET!), meer zuurstof en de zapper, dat is wat er veranderd is. Ik merk het ook aan de toon van je emails, deze worden alsmaar positiever en lichter. Iets soortgelijks zie ik ook bij Joey gebeuren, COOL! 8)

Wat je nu merkt en straks nog meer gaat merken dat je huidige dosis hc TEVEEL wordt, dat je er geen baat meer van hebt maar eerder last. Wat je doet is goed, nl. langzaam atbouwen en uiteraard in stressvolle tijden iets extra slikken.

Ik ben blij voor je! :D

Mike

 
Quote:
Ik merk het ook aan de toon van je emails, deze worden alsmaar positiever en lichter. Iets soortgelijks zie ik ook bij Joey gebeuren


Dat is iets waar ik op z'n zachtst gezegd nooit zo gelukkig van word om de simpele reden dat ik het verschil zelf niet merk. Zó vervelend als iemand iets ziet denkt te zien) dat ik zelf niet zie.

Overigens zie ik het bij Joey wel. Bij mezelf niet.

Verder verbaast het me dat ik "last" leek te krijgen van hc. Mijn lijf is zeker nog niet in goede doen, mijn energielevel laat nog altijd te wensen over, etc. Met mijn huidige staat van zijn neem ik absoluut nog geen genoegen. Dat ik ook wat geduld moet hebben, snap ik. Maar ik had verwacht nog wel een paar levels verder te kunnen komen, juist door (in combinatie met) hc. Met hc zou ik dan steeds meer "normaal" kunnen naderen, maar zo werkt het kennelijk niet. Verre van gezond vandaan, willen mijn bijnieren kennelijk geen hulp meer. Mijn conclusie is dan maar dat het niet mijn bijnieren zijn waar ik momenteel vooral last van heb.

 
Pinklady,

Je bent dus niet onverdeeld enthousiast, omdat dit zich niet vertaalt in een overduidelijke verbetering van je algehele fysieke en misschien ook wel psychische toestand. Dat snap ik. Misschien willen je bijnieren wel degelijk nog wel hulp maar niet meer in de vorm van hc. Misschien is nu de tijd aangebroken dat je kunt overstappen op een natuurlijke glandular als Adrenal.

Mike

 
Overigens zie ik het bij Joey wel. Bij mezelf niet.

Dankjewel voor jullie complement, echter Pinklady staar je er niet blind op en vergelijk jezelf niet. Ik heb nog genoeg rottige dagen ertussen hoor;) Zoals gezegd,zonlicht voelt nu als een vriend/ben t liefst de hele dag buiten. Ik heb ook het idee dat de flinke theelepel (soms meer,soms minder) edelgist die ik vrijwel iedere dag over mn eten strooi,ook z'n positieve uitwerking heeft in het geheel. Aangezien het kalmerend werkt voor o.a. het centraal zenuwstelsel. Daarbij heb ik in de afgelopen dagen,ook weer eens een paar nachten fatsoenlijk geslapen.

Het is dus een geheel systeem dat invloed heeft en met elkaar samenhangt.Wat me enigszins beangstigd/zorgen baart,omdat ik op de korte termijn toch wel weer iets van betaald werk hoop te krijgen. Ik heb alleen totaal geen idee wat en/of hoe alles te balanceren.

 
Joey,

Late reactie en misschien heel off tropic, maar verstopt de edelgist bij jou niet?

Wel fijn om te lezen dat het beter gaat! super toch!

 
Inmiddels ben ik ruim een week helemaal gestopt met HC. In eerste instantie leek het heel goed te gaan. Qua energie gaat het eigenlijk nog steeds goed. Verder twijfel ik of ik niet toch weer moet beginnen. Zonder HC merk ik dat ik veel meer mens begin te worden: vooral emotioneel gezien raak ik iets minder afgevlakt. Enerzijds voelt dat heel oké, maar anderzijds weet ik ook uit ervaring (en tot nu toe merk ik dat ook zo) dat de emoties die er meer zijn, vooral angst, afschuw en somberheid zijn. Op zich geen ramp, zolang het straks maar iets stabiliseert en ik er niet té veel last van heb.

Het probleem voor nu is in ieder geval dat ik afentoe echt onevenredig bezorgd/angstig ben. Nu weet ik dat dat kan wanneer mijn bijnieren onrustig zijn. Ik twijfel alleen of ik weer HC zou moeten slikken. Eigenlijk wil ik het niet, maar dit kan ook te veel stress opleveren en dan is het ook niet goed voor mijn bijnieren.

Op het moment slik ik een glandular en ik probeer nog wel even of ik het erop red. Ik hoop het, want zo fijn is HC ook niet.

 
pinklady,

Naar die angstige gevoelens, maar ook goed... Goed dat je weer wat voelt, alleen op deze manier leer je ook met deze gevoelens omgaan en ze te hendelen..

Probeer te voelen wat op dit moment voor jou het beste is, het zou mooi zijn als je het vanaf nu zonder HC zou kunnen..

Welke grandular neem je op dit moment? ik heb gevoeld dat sommigen verschillend reageren op de grandulars die in omloop zijn. Daarmee bedoel ik dat men soms niet op de ene reageert en wel goed op de andere..(had ik ook)

 
Hoi Ikke,

Ja, soms is het goed en iets voelen is ook oké. Maar dit is niet altijd goed en het is geen kwestie van mee om leren gaan. Dit herken ik overduidelijk als mijn bijnieren die heel erg onrustig zijn. Dan kun je cognitief doen wat je wilt: het helpt niet, omdat het probleem niet vanuit tussen je oren wordt aangestuurd. Net zoals ik op een bepaalde manier suïcidaal (= maar het is niet echt suïcidaal, zoals psychotisch suïcidale mensen e.d.) kan worden wanneer ik last heb van mijn schildklier.

Maar, vanmorgen had ik ook last van die gekke onrust en toen heb ik eens een hele kleine dosis HC ingenomen. Daarop red ik het. Dus als ik het zou redden op 1/5 van wat ik slik, dan is het al een hele stap vooruit.

Mijn glandular is van nutricology.

 
Goed dat je dit zelf aanvoelt, dat is ook een talent!, En heel fijn als je het red op 1/5 van de dosering, is beter dan het alsmaar door blijven slikken..

Ik heb geprobeerd om adrenanorm als ondersteuning te gebruiken, maar hiervan werd ik helemaal niet goed. Heb dus nu nog een bijna vol potje hier staan, durf het niet meer aan te raken! Ik werd ook geadviseerd om sk hormoon te gaan slikken (nu een jaar geleden) maar dit ging helemaal verkeerd! Werd er enorm gek van!Zal aan de bijnieren gelegen hebben, of ik heb deze ondersteuning niet nodig. Waarschijnlijk is mijn schildklier wat vertraagd (t3) doordat ik te weinig KH at.

Slik je naast de grandular en HC nog iets?

 
Momenteen slik ik verder helemaal niets, nee. Af en toe doe ik een vitamine C-kuur. Enige uitzondering zijn nog de B-complex en B12-injecties.

En last van mijn schildklier... Nee, dat heb ik niet altijd. Althans, niet altijd bewust. Maar ik weet wel dat ik er op een bepaalde manier depressief van wordt. Een soort afgevlakt depressief, totaal geen levenslust. Ik ben alleen totaal niet somber. Als ik er veel last van heb, dan word ik suïcidaal, al is dat meer omdat ik er gewoon niet uitkom wat dan precies de zin van het leven is.

Maargoed, tot zover mijn uitspattingen ;)

Last van mijn schildklier uit zich ook in het heel koud hebben, traag zijn, etc. Alles waarvoor je energie nodig hebt, mis je dan in feite. Dat geldt dus onder andere voor mentale energie, maar ook voor fysieke energie. Afgevlakt kun je er ook worden en zo zijn er nog veel meer symptomen.

In ieder geval zien mijn vingers en benen heel snel blauw van de kou en dat is wel een teken als het niet vriest;)

Overigens wordt een schildklier vertraagd door uitgeputte bijnieren. Koolhydraten kunnen een rol spelen, maar disfunctionerende bijnieren remmen de schildklier. Dat zou zomaar eens de reden kunnen zijn dat jij niet tegen SK-hormoon kan. Ik kan het ook niet hebben. Ik voel dat mijn bijnieren dat niet trekken, maar inmiddels kan ik ook wel redelijk aanvoelen wat in mijn lijf precies het probleem is, zolang het bekende signalen zijn.

 
zelf heb ik het gevoel dat mijn schildklier wel oke is, maar mijn lichamelijke conditie op dit moment ervoor zorgt dat deze wat minder functioneert (een bescherming van het lichaam?) dit was ook wat me verteld werd na een bioresonatie-meting.

Maar ik ben ook zeker van mening dat de bijnieren hierin een grote rol spelen.

Dat blauwe en koude handen en voeten verhaal ken ik maar al te goed! Ik had het altijd koud (ook in de zomer), mijn handen en voeten waren nooit warm te krijgen..kwam van binnenuit,

maar..

Sinds enkele maanden heb ik het niet meer koud, ik gloei zelf regelmatig en moet soms zelf wat kleding uittrekken omdat ik het zo warm heb. Vooral 's nachts ervaar ik een hittegolf, kan nu zelfs gewoon half bloot onder de lakens liggen!

Mijn gezicht is ook warm, ik bloos (en wie had dit nog ooit gedacht), ik heb geen idee wat hiervan de oorzaak is?...

maar fijn is het wel!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan