Bijbel en intuïtie

I can't respond to Ryan because I am not suscribed to his account, so I'll just state my response to the below post in this manner.

There are so many things wrong here it boggles the mind, but let me first of all state that I have the utmost respect for Ryan's vast body of work as a truth seeker and researcher. I have followed him since 2004 and I wouldn't be where I am today had it not been for people like Ryan Dawson and Mike Rivero. That said, Ryan's take on religion is that it's man made, he is an atheist or at the very least an agnostic. This colors his vision on Christianity and leads him to some pretty bizarre conclusions, which I must address.

He starts off by saying the Jewish God is the Devil. Well, yes and no. Ryan states that the God of the Pharisees is the Devil, but somehow in Ryan's mind all Jews are Pharisees. According to Ryan, the entire OT is basically the Gospel of the Devil and he writes that the Gnostics rightly felt the same. But there is much controversy as to whether the Gnostics really believed this:


Ryan does not distinguish between Talmudic Jews (Pharisees/Zionists) and Torah Jews who follow Mosaic Law. In fact, according to Ryan Moses was a "genocidal maniac". He is right in saying that Jesus was on to the Pharisees' evil intentions, but is completely oblivious to the blasphemy of the Gnostics, who worship a false female idol named Sophia (wisdom, knowledge). The pursuit of knowledge without faith is in fact diabolical, but it suits Ryan's cynical and bitter atheism.

Calling Esau the "good twin" and thereby denying the evilness of the Edomites is completely missing the point. His disdain for Israelians leads him to believe that they are the descendants of the Israelites of the OT and therefore the descendants of Jacob, who was also known by the the name of Israel. He could not be more wrong. It was the Edomites who infiltrated Judaism and pretended to be Israelites, Dawson is perpetuating the Biblical heresies of his arch enemy, the Zionists. Is the Devil not a Master of Deception?

The ritual of the body and blood of Christ is not "cannibalistic", as Dawson states. It is receiving the third temple. Christ revealed that his body is the temple and by consuming it Christians are receiving the Holy Spirit, which when digested courses through our veins and feeds every cell in our body. It is called a "host" for a reason. And the depiction of Christ's crucifixion is a constant reminder of the selfless sacrifice he made for all of mankind, not the celebration of a death cult, as Ryan makes Christianity out to be. Intention is how the Devil reverses everything. Since he represents anti-creation he can only reverse and distort what is already there. In order to achieve this, he must get into our minds and warp our intentions. If you believe consuming the body and blood of Christ is evil instead of holy, he has successfully tricked you into believing that his thoughts are your own.

Dawson does not believe in worshipping God, when it is in fact praise and worship which makes us humble and reminds us that we are here to serve God and our fellows - in that order. Ryan needs to let go of his anger and resentment and repent. Atheism is NOT the answer, it's a diabolical rebellion against God. Ryan is a great truth researcher, but he serves the wrong spiritual master because he has allowed himself to become angry and bitter. I hope he will be able to find love and forgiveness in his heart because I have followed him long enough to know his heart is good.



Mike
 
👆Vertaling door X:
Ik kan niet op Ryan reageren omdat ik niet op zijn account ben ingeschreven, dus ik zal mijn reactie op het onderstaande bericht op deze manier weergeven.

Er zijn hier zoveel dingen mis dat het de geest verbijstert, maar laat ik eerst en vooral zeggen dat ik het grootste respect heb voor Ryans enorme oeuvre als zoeker en onderzoeker van de waarheid. Ik volg hem sinds 2004 en ik zou niet zijn waar ik nu ben zonder mensen als Ryan Dawson en Mike Rivero. Dat gezegd hebbende, Ryans kijk op religie is dat het door de mens is gemaakt, hij is een atheïst of op zijn minst agnostisch. Dit kleurt zijn visie op het christendom en brengt hem tot een aantal bizarre conclusies, die ik moet bespreken.

Hij begint met te zeggen dat de Joodse God de Duivel is. Nou ja en nee. Ryan stelt dat de God van de Farizeeën de Duivel is, maar volgens Ryan zijn alle Joden Farizeeën. Volgens Ryan is het hele OT feitelijk het Evangelie van de Duivel en hij schrijft dat de gnosten er hetzelfde over dachten. Maar er bestaat veel controverse over de vraag of de gnosten dit daadwerkelijk geloofden:


Ryan maakt geen onderscheid tussen Talmoedische Joden (Farizeeën/Zionisten) en Tora-Joden die de Mozaïsche wet volgen. Volgens Ryan was Moses een "genocidale maniak". Hij heeft gelijk als hij zegt dat Jezus de kwade bedoelingen van de Farizeeën doorhad, maar is zich totaal niet bewust van de godslastering van de gnosten, die een vals vrouwelijk idool aanbidden genaamd Sophia (wijsheid, kennis). Het nastreven van kennis zonder geloof is in feite duivels, maar past wel bij Ryans cynische en bittere atheïsme.

Esau de ‘goede tweelingbroer’ noemen en daarmee de slechtheid van de Edomieten ontkennen, slaat volledig de plank mis. Zijn minachting voor de Israëliërs doet hem geloven dat zij de afstammelingen zijn van de Israëlieten uit het Oude Testament en dus de afstammelingen van Jakob, die ook bekend stond onder de naam Israël. Hij kon niet méér ongelijk hebben. Het waren de Edomieten die het jodendom infiltreerden en zich voordeden als Israëlieten. Dawson bestendigt de bijbelse ketterijen van zijn aartsvijand, de zionisten. Is de Duivel geen Meester in Bedrog?

Het ritueel van het lichaam en bloed van Christus is niet ‘kannibalistisch’, zoals Dawson stelt. Het gaat om het ontvangen van de derde tempel. Christus openbaarde dat zijn lichaam de tempel is en door het te consumeren ontvangen christenen de Heilige Geest, die, wanneer deze wordt verteerd, door onze aderen stroomt en elke cel in ons lichaam voedt. Het wordt niet voor niets een "hosti" (gastheer) genoemd. En de afbeelding van de kruisiging van Christus is een voortdurende herinnering aan het onbaatzuchtige offer dat hij bracht voor de hele mensheid, en niet aan de viering van een doodscultus, zoals Ryan het christendom voorstelt. Intentie is waarmee de Duivel alles omkeert. Omdat hij de anti-creatie vertegenwoordigt, kan hij alleen maar omkeren en vervormen wat er al is. Om dit te bereiken moet hij in onze gedachten kruipen en onze bedoelingen verdraaien. Als je gelooft dat het consumeren van het lichaam en bloed van Christus slecht is in plaats van heilig heeft hij je met succes misleid door te geloven dat zijn gedachten de jouwe zijn.

Dawson gelooft niet in het aanbidden van God, terwijl het in feite lofprijzing en aanbidding is die ons nederig maakt en ons eraan herinnert dat we hier zijn om God en onze medemensen te dienen – in die volgorde. Ryan moet zijn woede en wrok loslaten en rekenschap afleggen voor zijn zonden. Atheïsme is NIET het antwoord, het is een duivelse rebellie tegen God. Ryan is een groot waarheidsonderzoeker, maar hij dient de verkeerde spirituele meester omdat hij zichzelf heeft toegestaan boos en verbitterd te worden. Ik hoop dat hij liefde en vergeving in zijn hart zal kunnen vinden, want ik heb hem lang genoeg gevolgd om te weten dat zijn hart goed is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ryan Dawson is een typisch geval van een schoenmaker die bij zjn leest moet blijven. Hij heedt gewoon te weinig verstand van religie. Als je daar niets mee hebt moet je je daar ook niet aan wagen.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.429
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan