Bijbel en intuïtie


Had dit hier in het spaans al eens uitgeschreven, nu door de vertaler :

1 Makkabeeën, 12:21-23: Er wordt schriftelijk gevonden dat de Lacedaemoniërs en de Joden broers zijn en dat zij uit de afstammingslijn van Abraham komen.

Dus hoe kunnen ze hetzelfde zijn, de Lacedaemoniërs zijn Grieken?
Wat betekenen ‘Jood’ en ‘heiden’ (of Griek) in de Bijbel?

"Jood" komt voor de eerste keer voor in 2 Koningen 16:6, in die tijd heroverde Rezin, de koning van Syrië, Elat voor Syrië en verdreef de Joden uit Elat, en de Syriërs kwamen naar Elat en woonden daar tot op de dag van vandaag

. is nadat het koninkrijk Israël (Israëlieten) in tweeën was verdeeld, het koninkrijk Israël (Etrium) en Juda, een yehudiy, iemand uit Juda, Judahiet in plaats van Jood.
Dus Joden uit Judahieten verwijst NIET naar iedereen die de Israëlieten zijn, afstammelingen van Jakob.

Dus alle Judaieten zijn Israëlieten, niet alle Israëlieten zijn Judaieten.

Abraham was geen Jood, en zijn zoon Isaak en zijn kleinzoon Jakob ook niet. Zij waren Hebreeën.
Alleen iemand uit de vierde zoon van Jakob kon een Judaiet genoemd worden.

722 v.Chr: het historische pad voor alle Israëlieten veranderde, als gevolg van hun voortdurende rebellie tegen JHWH, werden de 10 noordelijke stammen (koninkrijk Israël) weggevoerd door de koning van Assyrië, Sargon II, samen met een groot deel uit de zuidelijke stammen stammen van Juda en Benjamin
Hosea 2:1-2, Bid tot je moeder, bid, zij is niet mijn vrouw, noch ben ik haar echtgenoot.
Ze werden zwervers. (Hosea 9:17)
 
Ezechiël 20:41: Ik zal u aanvaarden met uw zoete geur, wanneer ik u uit het midden van de volken breng en u verzamel uit de landen waarheen u verstrooid bent, en ik zal in u geheiligd worden voor de volken. (het oorspronkelijke woord in het Hebreeuws is goyim).

Dus toen de Judaïeten vanuit Babylon uit ballingschap naar Jeruzalem terugkeerden, werd deze belofte vervuld?
Maar de Judaieten werden naar Babylon gevoerd, de Israëlieten naar Assyrië. En we lezen alleen over de terugkeer van de Judahieten (536 v.Chr.) en het Assyrische rijk stortte in 609 v.Chr. Dus wat gebeurde er met hen?

Jakobus 1:1, dienaar van God en van de Heer Jezus Christus, aan de twaalf stammen die verstrooid zijn, groet ik u.

In het Nieuwe Testament stonden ze bekend als Grieken, heidenen of degenen die ver weg zijn.

Gentiles is een verwarrende vertaling van de Griekse (ethnos) en Hebreeuwse (goy) woorden, die natie, familie of stam/clan betekenen.

Niet-Joods betekent NIET “niet-Israëliet” of “niet-Jood”. In het Latijn gens.

De heidenen werden voor het eerst genoemd in Genesis 10:5: Hierdoor waren de eilanden van de heidenen verdeeld in hun landen, ieder volgens zijn taal, volgens zijn families, in zijn naties.
Daarom kan het niet verwijzen naar de Israëlieten, aangezien zij toen nog niet bestonden.

Genesis 25:23, over Rebekka die zwanger is van de tweeling Jakob en Esau, en JHWH zei tegen haar: 2 goyim/volken zijn in je baarmoeder, en 2 soorten mensen zullen gescheiden worden van je baarmoeder, en het ene volk zal sterker zijn dan het andere. andere volkeren, en de ouderen zullen de jongeren dienen.

Zou God zeggen dat er twee niet-Israëlieten in haar baarmoeder zijn? Dat zou belachelijk zijn. Elke keer wordt het woord vertaald als niet-Israëlitisch.
 
Romeinen 11:25, Paulus spreekt over de verlossing van Israël aan God,... blindheid is gedeeltelijk met Israël gebeurd, totdat de volheid van de heidenen (ethnos) binnentreedt.

Wat betekent deze volheid van de heidenen?

Genesis 48:19, hier zegent Jakob zijn kleinkinderen, en Jakob doet de eerstgeboren zegen aan Efraïm, die de tweede was. Jozef probeert tussenbeide te komen en Jacob zegt:

Ik weet het, mijn zoon, ook hij zal een volk zijn en ook hij zal geweldig zijn. Maar waarlijk zal zijn jongere broer groter zijn en zijn nakomelingen zullen een menigte (Hebreeuwse melo, wat volheid betekent) van naties worden. (goyim/heidenen)

Efraïm was de representatieve stam van het noordelijke deel, en in de tijd dat Paulus aan de Romeinen schreef, waren echtscheidingen en het verstrooide huis van Israël, de heidenen, het voorwerp van zijn zendingswerk.

Romeinen 11:25: De twee huizen van Israël werden herenigd in Christus, maar Juda had het evangelie voorlopig verworpen, maar slechts voor een tijdje.

En Paulus zegt tegen de Griekse Korintiërs in 2 Korintiërs 12:2: Jullie weten dat jullie heidenen waren, naar deze stomme afgoden geleid, net zoals jullie werden geleid.
Weg van wat? Om ergens van af te wijken is het nodig dat ze tegelijkertijd de waarheid hebben gehad: God
 
1 Korintiërs 10:1-4 Bovendien, broeders, wil ik niet dat u zich er niet van bewust bent dat al onze vaderen onder de wolk zaten. en ze gingen allemaal door de zee.
Dus Paulus, een Judeaan, verwijst in zijn toespraak tot de Grieken echter naar de Israëlieten die de Egyptische ballingschap ontvluchtten als onze vaderen.

Dit is alleen maar logisch, tenzij de Grieken, zoals eerder vermeld in 1 Makkabeeën, de Lacedaemoniërs en de Judahieten broers zijn van dezelfde lijn. van Abraham.

Zie Romeinen 9:5, Want ik wil door Christus vervloekt worden vanwege mijn broeders, mijn verwanten naar het vlees, de Israëlieten, aan wie de adoptie, de heerlijkheid, de verbonden en de toekenning van de wet en de dienst van God toebehoort . en de beloften. Van wie zijn de vaderen en van wie Christus naar het vlees kwam, die God is over alle dingen, voor eeuwig gezegend. Amen.

Paulus predikt dit dus niet alleen aan de Israëlieten, maar ook aan de Grieken en andere volken. Hij zegt verder dat de vaders, onze vaders zelf, genoemd in 1 Korintiërs 10:1, tot Israël behoren.

Dit bewijst eenvoudigweg dat de heidenen tot wie Paulus werd gezonden om te prediken geen niet-Israëlieten waren, maar Israëlieten die hun God, zoals geprofeteerd, waren vergeten.

Matteüs 15:24, Christus zegt: Ik ben alleen gezonden naar de verloren schapen van het huis van Israël.

Het is dus duidelijk dat het begrijpen van de JUISTE betekenis van Jood, heiden in de Bijbel essentieel is.
 
19/

How do you know who is "God's chosen" people/Israel and who's not?

How do you know who "not to curse, less you be cursed" as written in Genesis 12?

Facts from this thread:
1. Edomites/Idumeans circumcised by High Priest of Judah, John Hyrcanus, are now called "Jews" and are Proselytes/Converts into the Law of Moses
2. Edomites/Idumeans subverted the religious authority and civil authority and assumed power themselves after assassinating John Hyrcanus
3. Herod (Edomite/Idumean) became the ruler of the land there and renamed Judah to Judea (Judah + Idumea = Judea) . He then tried to HIDE the fact that he was an Edomite by burning the birth/lineage records so as to get the people to believe his authority was justified.
4. Herod put HIS people in positions of religious authority (Pharisees) that were NOT of the pure bloodline Levites as dictated and ordained by God.
5. Pharisees took the Laws of Moses (Torah) and "interpreted them" (oral tradition-Babylonian Talmud) to include many heinous additions that allow them to do much evil under the veil of "religious authority". The Talmud is NOT inspired by God, but by man out of Pagan Babylon, and used to distort and lead astray other bloodline Israelites.

Jesus KNOWS who is who, and KNOWS the hearts of those who are of God, and those who (knowingly) belong to Satan, through their heart AND also their bloodline.

He calls them out DIRECTLY in John 8. He is NOT their "kinsman redeemer" and (they) do NOT understand His words or believe Him because God does NOT allow them to. He's not speaking allegorically or metaphorically in this regard-- He is speaking LITERALLY.

These children of Satan are NOT God's chosen people. They worship Satan, they have false idols, they sacrifice children (not animals) to Baal and Molech, they commit murder, the commit crimes against the other nations, they're usurers, they're revilers and instigators, they're liars, they're extortionists, they're adulterers, they're homosexuals and sodomites, and they're pedophiles.

THESE PEOPLE ARE NOT GOD'S CHOSEN.
THEY ARE SATAN'S SEED.
THIS IS THE BATTLE BETWEEN THE SEED OF EVE AND THE SEED OF THE SERPENT AS IT IS NOW AND WAS FROM THE BEGINNING OF TIME (GENESIS 3:15)

To be continued....



Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.047
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan