(Beginnende) Alzheimer

Geen EkoPlaza in Zuid Limburg helaas.
De Jumbo heeft naar mijn weten geen bio zuurdesem rogge. Wel Yam glutenvrij zuurdesem van Moorman, geroosterd vind ik die wel gaan.
 
Barst van de zemelen en de vraag van Colloquial ging o.a. over de darmen

Was ook meer een antwoord op vraag van D.
Meeste bakkers in Limburg hebben wel een zuurdesem rogge trouwens, is alleen niet bio.
Het Friese biobroggebrood zou je ook voor hem kunnen meenemen en invriezen natuurlijk.
 
Wat betreft de darmen, ik kom regelmatig adviezen tegen om vezels te nemen, ook regulier hebben ze geen ander advies dan vezels.
Maar orthomoleculair wil juist liever geen vezels.
Ik heb wel altijd gewoon groenten gegeten (gekookt) en geen extra last daarvan ondervonden.
Hr. Mostert die geen arts is heeft mij tot nu toe de beste adviezen gegeven, o.a. supplementen van het merk Nutriphyt. Momenteel heb ik van hen Pediaperm. Er zitten ook enzymen in en probiotica. Men zou 4 zakjes per dag mogen hebben maar ik neem er maar een (en doe het door de yoghurt).
Is er terug te vinden waarom er darmproblemen zijn? Is er wel eens een ontlasting-onderzoek gedaan? eventueel via een orth.mol. arts.
Als je niet weet waarom er darmproblemen zijn dan weet je ook niet hoe je dat het beste kunt behandelen.
En de hele gezondheid hang o.a. af van gezonde darmen. Ik lees niets anders dan dat.
Mijn eigen huisarts vond het destijds niet nodig om een ontl. onderz. te doen maar nu laat ik het regelmatig doen zodat ik de vooruitgang kan zien ja of nee.
Ikzelf heb bv vroeger jaaarenlang antibiotica geslikt voor zg. jeugdpuistjes. Wist niet dat het antibiotica was. (tetracycline). Zal me nu niet meer overkomen met een computer en een forum als dit.
Gevolg was dat ik candida had ontwikkeld. wist ik ook niet.

Verder gebruik ik nu glutathione-complex van HME. Daar zit ook alpha-lupon in.

Ook de lever ontgiften is erg belangrijk. Een simpel middel is toch 2 eigeel, citroen en olijfolie. i.p.v. citroen neem ik sinaasappelsap of grapefruitsap. Een mixje van die sappen kan natuurlijk ook. Zelf uitvinden. Ik ga ervan naar de WC na ongeveer 2 uurtjes.
Momenteel maak ik daar erg veel gebruik van.


 
PS. Tarwegluten neem ik ook niet.
Zou ik met een darmprobleem zeker laten staan.
 
Ik heb deze maar genomen
https://ekoland.eu/assortiment/fries-roggebrood/
Gebroken rogge, (gluten), water, gerstenmoutextract, zeezout, gist.

ik heb geen probleem met gluten. Weet niet of gerstenmoutextract in orde is. Jammer van de gist.

Maar het is de beste die ik kon vinden.
is het in orde of beter niet?
Dorothé
 
Bedankt voor alle reacties,

Ik heb de twee boeken met recepten gekocht die je adviseerde, Mike.
Ook heb ik het boek Voeding en fysieke degeneratie gekocht.

We hadden nu wat Fries roggebrood gekocht, maar gezien alle vezels ga ik opzoek naar de Brabantse zuurdesem variant.

Verder gebruik ik nu glutathione-complex van HME. Daar zit ook alpha-lupon in.

Waar koopt u deze Liesje?

 
Ik heb glutathione-complex gekocht bij De Roode Roos. Echter de eerste keer moet er een recept gegeven worden van een ortho.mol. arts. daarna kun je 2 jaar lang daar kopen.
Zoek op Google naar HME glut. en je komt adressen tegen.

Kijk in ieder geval nog naar de ingrediënten van Pediaperm. Een zakje met poeder kan worden aangelengd met vruchtensap of water. smaak is goed. Ik neem maar 1 zakje omdat mijn hele darmsysteem definitief van slag is door een operatie.
Ik doe het door de yoghurt met meerdere supplementen omdat ik al die hoesjes niet wil slikken.
Is er een reden waarom er darmproblemen zijn vanuit het verleden misschien?
 
Hoi beste forumleden

Mijn vader zit nu op 3 tot 4 eetlepels kokosolie per dag. Deze krijgt hij makkelijk weg en de laatste week heeft hij een hoop goeie dagen achter de rug.
Ik ga de hoeveelheid nu snel opvoeren naar vijf.

Morgen ga ik hier nog wat dieper op in.
 
Geweldig! Houd ons op de hoogte aub en veel sterkte voor jullie!
 
Wat fijn dat hij zo snel vooruitgang heeft.
Dat is voor jouw en je vader ook nog meer motivatie om door te gaan.
 
@Colloquial, houd ons aub op de hoogte van de vorderingen omtrent je vader en zijn therapeutische inname van kokosolie.

Verder gaf je aan interesse te hebben in een Kangen-apparaat. Email mij aub op mikedonkers10(at)gmail(punt)com voor meer informatie.

Mike
 
Hoi Mike,
De situatie van mijn vader is stabiel gebleven of nog iets verslechterd. Lijkt iets te maken te hebben of hij een goede of slechte dag heeft.

We merken een duidelijk verschil tussen wanneer hij veel en weinig kokosolie binnenkrijgt. (Momenteel zit hij op drie, dit worden er snel vijf.)

Nu slikt hij best veel supplementen waaronder glutathione, en sinds twee dagen krijgt hij veel hoge kwaliteit visolie binnen. De visolie zit in olijfolie en dit is 18 per dag.

De vullingen die hij heeft worden er in drie fases uit geboord met een cofferdam. Er zijn er al 4 weg, helaas de slechtste nog niet, wel die met de cariës. Na een bezoek aan de mondhygiënist bleek dat zijn tandvlees ontstoken is. Dit houd hij nu goed bij met een ragger.

Momenteel kookt mijn moeder bijna volledig volgens de kookboeken die we op aanraden besteld hebben. Ook eten we steeds vaker zeevoedsel, rauwmelkse kazen en orgaanvlees. Het dieet is op het moment koolhydraat arm, maar dit kan nog wat beter. Hij reageert goed op de veranderingen en eet bijna geen gluten/ brood meer. Ook geen sigaretten en alcohol.

Ook is hij in behandeling bij een alternatieve arts en diëtiste. Zij schrijven bijde supplementen voor, en die zijn op elkaar afgestemd. De huisarts steunt onze aanpak zal af en toe bloed laten prikken om te controleren op waardes.

We willen zijn dieet nog iets verder uitwerken (minder koolhydraten, meer orgaanvlees.) Misschien dat we binnenkort NAD of NMN supplementen gaan geven.

Spoedig volgt een lijst van supplementen die we geven.

 
Hoi colloquial

Goed om te lezen dat hij wel goed reageert op de kokosolie. Ik ben benieuwd hoe het gaat als hij eenmaal op 5 zit.

Nu slikt hij best veel supplementen waaronder glutathione, en sinds twee dagen krijgt hij veel hoge kwaliteit visolie binnen. De visolie zit in olijfolie en dit is 18 per dag.

Ik vroeg me alleen af, je zegt dat hij visolie krijgt uit olijfolie? Wat voor olijfolie is dat dan? Hier heb ik nog nooit van gehoord. Ben je bekend met levertraan?




 
Hoi Binc,
Sorry voor de late reactie.

Mijn vader krijgt visolie wat opgelost zit in biologische olijfolie.

https://eqology.com/nl/8267347/?gclid=Cj0KCQiAkfriBRD1ARIsAASKsQJnNUQ9U3mBDk0b_EkbuSh5-z7zWqIzD8l5zYsKPBtpZnstvMWDoB0aAoRnEALw_wcB

We zijn bekend met levertraan. Tot enkele maanden terug (pre-diagnose) hebben we dat geregeld gepakt. Als de visolie op is gaan we weer aan de levertraan.
 
Ik denk wel dat levertraan idd een betere optie is. Wel de gefermenteerde dan van green pasture.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.888
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan