bedplassen

G

Guest

Guest
hoi!

wie weet wat de oorzaak kan zijn van bedplassen

het is een echt familiekwaaltje om zo maar te zeggen

mijn vader tot zn 18e wel,niet elke dag maar toch

ik tot mn 14e en 2 van mn broers

nu mn kinderen

van 9,6 en bijna 4 nog iedere nacht

de jongste is 6 maanden maar dat mag:)

vind het vooral voor de oudste 2 wel lastig ze worden groot en willen wel eens logeren

ook luiers iedere dag waar ze bijna niet meer inpassen

ik zelf ben er vanaf gekomen met een plaswekker

wil dat bij de oudste gaan uitproberen

maar toch eerst eens hier vragen

ik slaap wandelde vroeger heel veel en had ook veel nachtmerries toen ik jong was

gelukkig hebben mijn kinderen dit niet zeg

groet Danielle

 
oeps daar schrik ik van

heb niet het idee dat mn kinderen stress hebben namelijk ze zijn erg blij en gelukkig als ik ze zo zie

ik slaapwandelde vroeger en ik had nachtmerries mn kinderen niet zover ik weet

ik weet dat mn mailtje naar je beetje depri was

had toen erg veel buikpijn maar heb dat al mn hele leven dat ik angstig ben

terwijl ik heel gelukkig was en lieve fam

maar altijd al zo onzeker en angstig geweest

ben ook nooit naar de peuterspeelzaal geweest daar heeft mn moeder me maar weer vanaf gehaald

weet je het zeker

want mn broers plasten ook in hun broek en we hadden echt een gelukkig gezinsleven en alles en mn broers waren niet als ik zij waren en zijn niet snel onzeker en dergelijke

 
Ja wat ik van mijn moeder weet en op foto`s zie was ik ook een heel blij en vrolijk kind.

Ik weet ook dat ik angstig kon zijn want ik kan me herinneren dat ik een jaar of 5/6 was dat ik bang was van skeletten en dat ik daar aan ging denken als ik ging slapen.

Maar goed mijn moeder vertelde ook dat toen wij waren geboren hun methode was om vanaf dag 1 de baby op hun kamertje te leggen en de deur dicht en te laten huilen.

Dat hoorde ik regelmatig want ik zat ellenlang met mijn kindjes op schoot en ze sliepen heel lang bij ons in bed en nu nog heel vaak. Dat deed ik intuitief.

Ik heb later het boek: Op zoek naar het verloren geluk gelezen en daarin worden inheemse volkeren beschreven en zij droegen hun baby bij zich tot het kon lopen. Dat is de natuurlijke behoefte van de baby.

Wat ik hiermee wil zeggen: Ik heb zelf ook tot 6/7 jaar in mij bed geplast. Misschien de methode van mijn moeder toch een gevoel van onveiligheid/stress gegeven wat een onderliggende emotie kan zijn ook bij een vrolijk kind zeg maar.

Ik hield trouwens op met bedplassen toen mijn moeder een tip kreeg over een homeopatisch middel.

 
Stress moet je ruim opvatten. Het kan verlatingsangst zijn, zoals Debsy aangeeft. Het kan echter ook simpelweg een lage stresstolerantie zijn a.g.v. aangeboren zwakke bijnieren. Vaccins en chemicalien geven natuurlijk ook gigantische stress, alsmede suiker- en koolhydraatrijk voedsel.

Mike

 
De jongste zoon van mijn vriend plast vaak in zijn bed. Ik vind het heel aannemelijk dat stress de oorzaak is. Niet lang geleden verscheen er een artikel op nu.nl over een onderzoek naar bedplassen waaruit bleek dat obstipatie een belangrijke oorzaak is: "Een ophoping van ontlasting in de endeldarm vermindert de capaciteit van de blaas", vertelt hoofdonderzoeker Steve J Hodges. In het artikel staat verder: "Van de onderzochte kinderen was er bij drie kinderen sprake van stoelgangsklachten. Toch lieten röntgenfoto's bij alle dertig kinderen obstipatie zien." Onderzoeksresultaten op nu.nl neem ik altijd met een grote korrel zout, maar deze klinkt heel logisch. Darmproblemen zijn de oorzaak van veel gezondheidsproblemen.

 
ja stress kan inderdaad ruim opgevat worden

maar dat van die onbstipatie vind ik wel erg interessant

ik heb niet het idee dat ze dat hebben

maar ja dat ineens dertig kinderen van dat onderzoek dat wel hadden..

misschien moet ik maar eens kefir gaan maken en geven

of een andere manier van probiotica?

ze krijgen al wel 2 glazen rauwe melk per dag

soms meer

in de vorm van smoothie of chocomelk anders lusten ze het niet en eten verder ook redelijk veel wapf

veel vetten.rauw ei in de smoothies,elke dag wel biovlees etc

ik had vroeger wel echt obstipatie ook al at ik veel bruin brood en vezels zoals dat dan moest

ja wat moet je dan he

ga ze iig ook zoethoutthee proberen te geven voor de bijnieren want die hebben toch ook wel met bedplassen te maken en zijn stressgevoelig toch

bedankt en groetjes Danielle

 
Danielle,

Je kunt bij de Care natuurwinkel in Hoorn (in de kruidenhoek, rechtsachterin) losse nier/blaasthee kopen.

Hier zit ook zoethout in, maar daarnaast nog meer goede stoffen. Is een erg lekkere thee, ik denk dat kinderen het ook lekker vinden.

Kun je er zelf thee van zetten. Daar kun je ook gal-lever thee kopen van Jacob Hooij. Kun je dan mengen met de blaas-nier thee.

 
@ Danielle, dat onderzoek over obstipatie en bedplassen is inderdaad interessant. Ik wil binnenkort hier wat meer over gaan lezen. Voor mijn stiefzoon moet alles met kleine stapjes omdat hij door de week niet in ons huis woont. Yoghurt met de goede probiotische bacteriën gaat hij binnenkort wel eten, gelukkig. Mijn stiefzoons zijn beiden dmv keizersnee ter wereld gekomen en hebben alleen flesvoeding gehad. Verder niet opgegroeid met gezond eten. Het heeft duidelijk hun darmflora en gezondheid nadeling beïnvloed.

 
Danielle, ook in onze familie komt hetzelfde voor. Mijn vader heeft ook tot zijn ca. 18e in bed geplast, ik kom uit een gezin met 4 kinderen. Ik was op mijn 1,5 jaar al helemaal zindelijk (dag en nacht), erg uitzonderlijk :wink: Maar mijn zussen en broer plasten dus ook tot hun 14 -18e in bed. Mijn moeder heeft er wat mee gehad.... (geen wasdroger in die tijd en geen luierbroekjes!). Mijn oudste zus heeft ook weer 4 kinderen, waarvan de jongste 2 ook nog steeds in bed plassen (14 en 8 jaar). Aan mijn zus werd verteld dat kinderen die in bed plassen overdag erg intens leven. Je zou het ook positieve stress kunnen noemen;-) En als ze dan in bed liggen slapen ze zo diep dat ze alles los laten en dus het signaaltje om te plassen 'missen'. Bij de kinderen van mijn zus zit er zéker een link tussen spannende dingen (schoolreisje, het weekend naar de vader gaan, verjaardagsfeestje e.d.). Dan kan ze de klok erop gelijk zetten, dan plassen ze in bed. Niet elke nacht dus. Maar vervelend is het in ieder geval wel...

 
Ik heb volkomen veel sympathie voor jou Danielle. Mijn dochter heeft dat een aantal jaren gehad. Bezoek brengen bij de arts levert niks op en op een gegeven moment ben jij ten einde raad. Maar treur niet want er is een oplossing. Dit allemaal heeft te maken met onze darmflora. En als je de GAPS protocol voor een periode volgt, ben jij daar van af. Mijn dochter (en zoon)heeft de GAPS protocol voor meer dan twee jaar gevolgd. Dr. Natasha Campbell-McBride MD, heeft het boek "Gut and Psychology Syndrome" geschreven. Zij heeft haar eigen zoon die autisme had genezen. Als je de tijd neemt om het boek te lezen, dan ben jij al een stap verder.

 
GeneA, hoe oud zijn jou kinderen, hoe ging het met het dieet, in de praktijk van school/vriendjes/familie. Ik ben ook benieuwd waarom je gaps bent gaan volgen, wat waren hun klachten en hoe zijn deze verbeterd?

 
Dirtsa, mijn dochter is onlangs 14 1/2 jaar oud en mijn zoon is net 10 jr. oud geworden. De eerste klacht van mijn dochter was obstipatie ( ze was ong. 20 maanden oud) en vervolgens verschijnen de symptomen van eczeem. Voor de obstipatie kreeg ze glucose siroop om de stoelgang soepeler/zachter te maken en allerlei soorten creme bij de apotheek gehaald voor haar eczeem.

Mijn zoon heeft allergiereacties voor pinda en chili peper.

De abnormale darmflora van mijn kinderen heeft te maken met mijn eigen abnormale darmflora. Oftewel, dat hebben ze van mij geerfd. Bij mij was het begonnen met het inslikken van de pil(voorbehoedsmiddel) voor meer dan 10 jaar lang.

Enfin, mijn dochter was 9 jaar oud toen ik met de WAPF kennis maakte en gezond/traditioneel eten herontdekte. En vervolgens had de GAPS Protocol ontdekt. Het volgen van het GAPS was niet makkelijk maar door mijn vastbeslotenheid en ondersteuning van mijn man maakte het een succes. De buitenwereld is wreed en hard omdat je anders bent/leeft/eet dan de rest. Maar het is allemaal de moeite waard.

Mijn zoon krijgt geen reactie meer als hij pinda's eet maar toch nog wel met chili pepers (in een sausje bijv.) Mijn dochter is van haar bedplassen en eczeem af.

Af en toe eten wij granen (op de goede manier voorbereid) maar het wordt niet gemist.

Het boek van Dr. Natasha Campbell-McBride is werkelijk een aanrader.

 
Quote:
Voor de obstipatie kreeg ze glucose siroop om de stoelgang soepeler/zachter te maken


Niet te geloven! En dat terwijl suiker juist verstoppend werkt!

Mike

 
geneA, dankje voor je verhaal. En het is heel herkenbaar hoor, de reacties van de omgeving. Vreemd hoor, dat men je wel aanspreekt als je je kinderen natuurlijke/gezonde voeding geeft en dat het blijkbaar normaal is om ze vol te stoppen met suikers/synthetische toevoegingen/groente vol met bestrijdingsmiddelen en junkfood.

Wat goed dat er al zoveel verbeteringen zijn.

Ik ben met de jongste net begonnen, niet gaps, maar wel koolhydraatarm/geen tarwe/geen suiker/wel gezonde vetten/hij is gek op rauwe melk. En we gaan eerst kijken hoe dit gaat, gaps zou nog kunnen als het vakantie is, mocht het nodig zijn.

 
Mike, de dietiste had glucose siroop voorgeschreven. Na een overleg met mijn huisarts (hij was niet erg happig hierover) had ik het aan mijn dochter gegeven. Het werkte.

Het is een cirkel - als stoelgang een narig ervaring geeft, gaat het kind niet meer naar toilet en dat maakt het erger. Gelukkig was het tijdelijk.

 
Dietisten die glucosestroop voorschrijven zijn de titel 'dietist' niet waard, want ze weten werkelijk niet waar ze over praten. Er zijn andere manieren om de stoelgang op gang te krijgen, zoals een verhoogde consumptie van vetten, waardoor de galblaas wordt aangespoord om zichzelf volledig te ledigen.

Mike

 
Quote:
Mike, de dietiste had glucose siroop voorgeschreven. Na een overleg met mijn huisarts (hij was niet erg happig hierover) had ik het aan mijn dochter gegeven. Het werkte.


Mike, weet jij hoe het dan komt dat de glucose siroop wel "werkt"? Ik heb me dit vaker afgevraagd. Je hoort mensen snel over bananen als het om dit soort problemen gaat. Ook weer een suiker bom.

 
Ik heb werkelijk geen idee. Heb er net even op ge-Googled, maar kan niets vinden. Van bananen is bekend dat ze verstoppend werken. Pruimen, daarentegen, werken laxerend.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.692
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan