bedplassen

Corneliahz, jij hebt gelijk. Ik heb vanmorgen het gezondheidsboekje van mijn dochter nog even gecontroleerd of het glucosesiroop was of iets anders. En inderdaad ging het over lactulosestroop.

Mike, bij ons (oorspronkelijk kom ik uit de tropen) is het algemeen bekend om bananen te eten wanneer iemand last van constipatie heeft. Het werkt laxerend net als pruimen.

 
Klopt helemaal, dat was 1 van de redenen waarom ik iedere dag bananen at, daardoor kon ik altijd naar de wc, met gemak. Helaas werkt dit nu niet meer, en inmiddels eet ik geen bananen meer, ik mis ze nog wel een beetje.

 
GenaA

ik heb mn kids 2 a 3 jaar borstvoeding gegeven dat moet toch ook wel heel goed geweest zijn voor hun darmflora

ze hadden en hebben naar mijn idee een goede stoelgang

maar ja wie weet zit daar toch wel de oorzaak.de darmflora

nadat ze gestopt zijn met borst drinken is hun darmflora vast slechter geworden

Mike

kan dat niet op een andere manier hun darmflora verbeteren

vind Gaps voor 2 kinderen van 7 en 9 jaar nog wel heftig om te doen voor hun en voor mij

welke probiotica kan ik ze best geven of kan dat ook met bijv Kefir wat ik wil gaan maken voor ze binnenkort

nu krijgen ze namelijk geen yoghurt niets binnen geef ze stom stom alleen maar rauwe melk dat is natuurlijk ook goed maar zure melkprodukten moeten ze ook binnen krijgen

vooral de een na oudste is een vrij slechte eter en heeft snel last van eczeem

 
Mijn kinderen hadden borstvoeding voor bijna twee jaar. Maar ze hadden ook vaccinaties (gelukkig had mijn dochter niks meer kreeg na haar negende en mijn zoon na zijn vijfde)en anti-bioticakuren gehad. En daarbij een dieet vol suikers en junk food.

Wat wij in het begin deden was terug gaan naar traditionele voedsel en vervolgens de GAPS protocol voortgezet. Heel veel gefermenteerde voedsel en Bio-kult zijn voor ons heel erg belangrijk. Zijn wij genezen? Misschien? Ik kan alleen maar vertellen dat de veranderingen/verbeteringen in onze gezondheid zijn enorm.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.077
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan