Barbecue, geroosterd, gegrilled vlees

simone

New member
Wat denken jullie over vlees op de barbecue zeg maar op houtskool of hout en dan heb ik het wel over volvette wild vlees dus biologisch en soms worden er ook groentes op gegooid of orgaanvlees.

Het vet valt op de houtskool en verbrandt en stijgt weer met rook op wat weer in het vlees komt en ja ook al kan dierlijk vet een heel hoge temperatuur aan maar het is wel ontzettend lekker.

Hoe ongezond is dit of hoe kan je dit risico verminderen of je moet steengrillen of tanduri?

Hoorde een speech van een arts dat dit niet gezondheidsbevorderend was behalve dan steengril of tanduri.

Is vis gerookt op beukenhout of gerookt vlees dan ook ongezond?

What about that?

 
Het vlees krijgt ook de aroma's van hout mee en krijgt een rokerige smaak. De mens heeft al vanaf de uitvinding van vuur vlees of vis geroosterd boven een kampvuur. Het is lekker, gezond en er is niets mis mee, maar je moet wel weten hoe je het klaar moet maken zonder dat het verfikt.

Mike

 
Wij sprokkelen in de zomer ook vaak droog hout en barbecuen ons vlees daarop.Dus het valt allemaal wel mee.Het is gewoon lekker.Zolang het vlees niet aanbrandt is het dus ok.

 
Zorgen dat er geen vet op de hete kooltjes valt en je voorkomt zwaargiftige verbindingen die in je vlees terecht kunnen komen. Ik denk zelf dat het slim is om een RVS plaat, om op te bakken, op de bbq zet of iets van een steengrill gebruikt idd. Lijkt mij sterk dat in paleo tijden mensen het kostbare vet op het vuur lieten druipen.

Peace

 
Ik vind bbq-en lekker, maar heb er ook een dubbel gevoel bij. Ik eet het liefste vet vlees, maar als je spek, worst of spareribs op de bbq doet zie je voor je ogen al het vet in de kolen druipen. Zonde! En het enige wat je er voor terug krijgt is stank en schadelijke stoffen. Geef mij dan maar een lekkere makreel die ik ingewikkeld op de bbq leg.

Daarbij wordt het vlees ook blootgesteld aan erg hoge temperaturen, maar dat hangt misschien ook af van hoe je te werk gaat. Nee, ik heb niet zo'n hoge pet op van bbq-en. Ik zou dan veel eerder een gril-pan of ovenschaal onder de gril zetten of zoiets.

 
Weten jullie of een betonnen barbecue wel gezond is. Beton wordt meestal ook met cement gemaakt.

Ook al leg ik op de bodem hout uit het bos of kolen of houtskool maar bij elke keer verwarmen kunnen er toch giftige dampen in het vlees komen.

Het is een tweedehandse barbecue en mischien gaat het gif er na een x aantal keren gebruik eruit maar I don't know.

Hoe zit het ook met kolen en houtskool die je kunt kopen om te barbecuen? Is dat wel zuivere koffie?

Bedankt voor het meedenken.

 
ik wil graag met je meedenken, maar heb werkelijk geen idee.

Tijdens barbeque en raak je ook zoveel vet kwijt uit het vlees, gaat al snel te hard, ik ben niet zo'n bbq er.

 
Haluk,

Zou het niet weten, wij barbecuen nooit, vind het niet lekker, of niet gaar of bijna verbrand.

Heb het nooit lekker gevonden.

Lia

 
Dirtsa,

Dank je wel voor je groeten laatst via Lia.

Lia,

Ik kom uit een gril en barbecue cultuur en mits alles goed op elkaar afgestemd is is het heerlijk.

Vis is ook oh zo lekker of gewoon in een stenen oven met met hout op het vuur.

Qua smaak kan naar mijn mening daar niets aan tippen.

De echte traditionele döner of kebab hoort ook zo te smaken en niet verzoezeld met allerlei sausjes en het is gezellig maar nu weet ik niet of de betonnen barbecues ook zo goed zijn als de stenen ovens.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan