Balans

eeli

New member
Toen ik jaren geleden aan het revalideren was heeft een arts eens tegen mij gezegd "jij zou wat meer balans in je lijf moeten hebben, dat bespaart ook energie" Ik heb "ja " gezegd maar ik had geen idee waar ze het over had. Balans....wat is dat ?

De laatste maanden krijg ik steeds meer gevoel voor dat onbekende balans. Ik ontdek dat de voeding waarmee ik mij nu voedt, mij langzaam weer in balans brengt. Er zijn nog veel valkuilen maar dat gevoel van balans is wel heerlijk ( en bespaart vast ook energie)

Ik heb nu dagen achter elkaar hetzelfde gevoel. Ik ben niet meer gedurende een week of zelfs een dag een jojo die zich van moment tot moment anders voelt. En ik moet zeggen ...dat bevalt me goed.

Even concreet. Ik kan me zo maar een dag of 4 of 5 best goed voelen. Wanneer ik dan op dag 6 moe uit bed kom en veel slechter loop dan snap ik dat ik toch wat minder biocult moet nemen of iets terug op de levertraan en de balans komt weer in orde.

De balans is nog wankel, ik ben hypergevoelig voor allerlei stoffen en soms snap ik nog niet wat me uit balans brengt maar toch begint het wel te ontstaan. Ik begin dingen te herkennen.

 
Dit klinkt goed Albert!

Kun je zien dat je hebt leren luisteren naar je lichaam, iets waar je een poosje terug nog moeite mee had is je nu zo komen 'aanwaaien'. Heel tof, ik denk dat je geleidelijk aan steeds meer balans zult ervaren en je zult je lijf meer en meer gaan begrijpen. Ook hoe het reageert op voeding. Gewoon lekker doorgaan dus!

Suc7!

 
Nou ik moet zeggen Albert.... jouw verhalen klinken heel erg positief de laatste tijd. Ik weet zeker dat je eindelijk op het juiste spoor zit! Ben je soms weegschaal van sterrenbeeld? :D

 
Toevallig had ik het er gisteren met mijn arts over: het leren luisteren naar je lichaam.

Hij vertelde mij dat hij mij zo veel behandelplannen kon voorschrijven als ik zelf wilde, maar dat het slechts richtlijnen zijn en dat hij het veel fijner vindt als ik zelf naar mijn lichaam kan luisteren en ook luister. Dat is zijn hele doel.

Het is niet altijd makkelijk, maar wel heel erg belangrijk.

In ieder geval erg fijn voor je dat je het leert, Albert. Het is de enige manier om er te komen. Denk ik.

 
Nou dacht ik dat ik het een beetje doorhad en dat ik het een beetje begreep....

eigenlijk kort na deze post voelde ik me al weer minder fit. ik dacht dan stop ik met biocult en kom dan wel weer terug in balans...helaas ik voel me al weer dagen moe moe moe en functioneer moeilijk

ik kan maar niet begrijpen hoe het werkt en/of hoe ik dat veel prettiger gevoel weer terug kan krijgen. het voelt alsof ik veel die-off in mijn lijf heb..maar waarvan ???

mijn vorige post was dus te vroeg....ik probeer te luisteren maar ik begrijp het niet

André

 
Andre (en anderen),

Ik doe mijn best om jullie uit te leggen wat er werkelijk onder het oppervlak gebeurt, maar, evenals bij Hilda, die dit ook al constateerde op het GAPS-forum, komt daar niet of nauwelijks een reactie op. Alsof het allemaal boven jullie pet gaat, zo lijkt het in ieder geval. Ik zal nog een poging wagen:

Het is ongelooflijk hoe de meeste mensen geconditioneerd zijn om te geloven dat simpele principes niet werken, dat de moderne geneeskunde een zeer gecompliceerde zaak is die je uitsluitend moet overlaten aan 'experts' en dat voedingsstoffen hier niets mee van doen hebben. Bedenk dat experts de Titanic bouwden en amateurs de Ark!

Er is ook een sterk sentiment in de hoofden van vele mensen dat geen enkele vorm van zelfhulp, persoonlijke verantwoordelijkheid en in je eigen kracht staan accepteert. Dit is het mannelijke egobewustzijn dat afgescheiden wil blijven van het geheel, het vrouwelijke onderbewustzijn. Het mannelijke egobewustzijn leeft voortdurend in angst om opgeslokt te worden door het geheel, want als het om het totaal gaat, dan doe je er als individu niet toe. Het woord 'individu' zegt echter al dat het gaat om het geheel, want bet bekent 'ondeelbaar'.

De mensen hebben geen idee dat het deze energie is die hen drijft, dat ze niet leven maar OVERleven, dat het adrenaline is die hen elke dag opbrandt, vechten of vluchten. Vandaar ook de verslavingen die hen in staat stellen te ontsnappen aan de werkelijkheid, de sigaretten, de drank, de drugs. Het mannelijke egobewustzijn is zelfdestructief en is uitsluitend buiten zichzelf gericht, alleen het vrouwelijke onbewustzijn is naar binnen gericht. Vandaar dat het mannelijke egobewustzijn materialisme bevordert, gericht is op uiterlijke i.p.v. innerlijke waarden en dus geen enkele persoonlijke verantwoordelijkheid accepteert.

Onze samenleving bevordert dit. Onze complete 'wetenschap' is op dit principe gestoeld. Descartes leerde ons dat intellectuele zaken naar de wetenschap moesten gaan en dat zaken van de ziel naar de religie moesten gaan. Door dit dualisme kregen we zielloze wetenschap, waarbij we wel kennis (mannelijk) opdeden maar dit niet verbonden aan wijsheid (vrouwelijk). Dit is ZEER gevaarlijk! We hebben de kennis opgedaan om atomen te splitsen, maar niet de wijsheid om geen atoombommen te maken en, nog erger, ze niet in te zetten! Zie je hoe destructief het mannelijke bewustzijn kan zijn? Vraag maar aan de mensen in Hiroshima en Nagasaki!

Darwin leerde ons dat we slechts toevallige toeristen op deze planeet zijn, dat niets zin of betekenis heeft, dat het allemaal gaat om 'trial and error' (proberen en leren) en het recht van de sterkste ('survival of the fittest'). Dat is een klassiek voorbeeld van mannelijk egobewustzijn dat bang is om op te gaan in het geheel en daar deel van uit te maken. Deze afscheiding, gebaseerd op Cartesiaans dualisme, betekent dat we in een angstaanjagende wereld leven, waarin alle levende organismes met elkaar concurreren ('eten of gegeten worden') en dat alle wezens uitsluitend voor zichzelf (over)leven. De waarheid is dat de natuur is gebaseerd op balans en harmonie, samenwerking d.m.v. synergetische, complexe gehelen. De natuur is een vrouwelijke kracht, het woord 'natuur' betekent 'geboorte'. Darwinisme voedt alleen het mannelijke ego en isoleert ons van de natuur, waardoor we in oorlog komen met de natuur, met de Moeder.

Pasteur deed hetzelfde en vertelde ons dat er organismes om ons heen zijn (bacterien) die er op uit zijn om je te pakken te krijgen, dat ziekte niets met jouzelf te maken heeft, dat dit gewoon de manier is waarop de wereld in elkaar zit, omdat ieder organisme wil overleven op basis van het recht van de sterkste (bedankt, Darwin, voor deze LEUGEN!). Doktoren vertellen je in zoveel woorden: "Sorry meneer/mevrouw, maar u lijdt aan een extreem geval van puur toeval en pure pech, veroorzaakt door een tekort aan synthetische medicatie." Zie je hoe belachelijk dat eigenlijk klinkt?

De moderne genentheorie is een verlengstuk van deze onzin. Nu wordt ons wijsgemaakt dat Moeder Natuur fouten maakt, dat je geboren wordt met 'zwakke genen', omdat de natuur werkt volgens trial and error en daardoor onderhevig is aan fouten en vergissingen. Wanneer was de laatste keer dat mensen te horen kregen dat ze 'fout' waren vanwege 'zwakke genen'? Zegt de naam 'Hitler' je iets? Dit is eugenetica (letterlijk: goede genen) vermomd als wetenschappelijk en het is LEVENSGEVAARLIJK!

Dit zijn de ideeen waarmee mensen vanaf hun geboorte worden geindoctrineerd. Vind je het dan gek dat we zelfdestructief zijn en vol zitten met angst en schuldgevoel? Dit gebeurt in je lijf ook. Je hoofd (mannelijk) regeert je lichaam (vrouwelijk), terwijl werkelijke groei van onder (vrouwelijk) naar boven (mannelijk) gaat. DIT is wat je moet aanpakken bij jezelf, je moet meer AFLEREN dan aanleren!

Ik hoop dat de boodschap deze keer wel overkomt bij jou en anderen. Ik sta erom bekend dat ik complexe dingen helder, simpel en duidelijk kan uitleggen. Gezien het ontbreken van reacties op dit soort posts die ik plaats, moet ik concluderen dat het desondanks niet begrepen wordt of dat men er niet aan kan of wil. Willen = kunnen, de motivatie moet van binnenuit (de Moeder) komen, dit kun je niet bedenken (de Vader)!

Mike

 
Mike

je uitleg begrijp ik ...denk ik

maar toch...juist op het moment dat ik blij en opgetogen ben over hoe mijn lijf "voelt", hoe ik mijn lijf ervaar...zakt het weer volledig in. Ik probeer dat te begrijpen. Wat kan ik aanpassen, wat heeft mijn lijf nodig, wat kan ik beter niet meer gebruiken. Dat is toch een onderdeel van leren luisteren naar mijn lijf en begrijpen.

ik ben positief en geloof in verbetering, ik heb ook ervaren hoe mijn lijf ook veel beter kan functioneren

maar ik voel/begrijp nu niet waarom het niet werkt

 
hoi Mike, ik kan me vinden in wat je schrijft, niets aan toe te voegen, behalve dat ik vermoed dat er ook een lichamelijke verklaring is voor de problemen waar Albert mee zit.

Welke dat is weet ik niet.

Alleen wel dat het trial en error betreft met die chronische ziekten om langzaam richting gezondheid te gaan met vertrouwen en verdieping.

 
Je zelfsaboterende egobewustzijn geeft je onbewust stress en twijfel. De boodschap naar je cellen is een gebrek aan GELOOF. Je GELOOFT simpelweg niet voldoende dat je ooit beter zou kunnen worden. Hierdoor gaan de cellen op slot en laten niets binnen, een overlevingsmechanisme. Je hebt nooit goed geleerd om contact te maken met je lichaam, daarom ben je ook door extreem sporten steeds over je grenzen heen gegaan. Dat noem ik in oorlog zijn met de Moeder. Je lichaam heb je afgebeuld en 'gestraft'.

Contact maken met je lichaam betekent dat je qua energie moet zakken, afdalen naar je lagere chakra's. Je moet meer 'oer' worden, meer 'zijn' en meer voelen en minder denken. Je moet uit je hoofd, want dat is de zetel van mannelijk bewustzijn.

Voor de duidelijkheid, er is niets mis met mannelijk bewustzijn. Het is een noodzakelijke fase geweest in onze evolutie, maar we hebben het te ver doorgetrokken en het is ten koste gegaan van de Moeder, ons vrouwelijke onderbewustzijn.

Het is geen toeval dat je dingen niet kunt 'verteren', dat je iets 'op je lever' hebt en je 'gal moet spuwen'. Deze functies zitten allemaal onderin. Jullie zijn allemaal bezig met voedingsstoffen en dat is heel belangrijk, maar je vergeet dat je mentaliteit er een moet zijn van plezier, speelsheid, GELOVEN. Dat is leven en niet overleven!

Mike

 
OK, jij reageert ook telkens wel en staat er voor open. Ik krijg wel het idee dat je dit moeilijk vindt, dat dit onontgonnen terrein is voor je. Niet teveel over nadenken, gewoon DOEN!

Mike

 
ik ben van feiten en omstandigheden...je weet het

ik sta er zeker voor open en voel me ook aangesproken wanneer je zegt 'meer uit het hoofd en meer naar het hart' dat is zeker een stuk van deze puzzel

 
Quote:
ik kan me vinden in wat je schrijft, niets aan toe te voegen, behalve dat ik vermoed dat er ook een lichamelijke verklaring is voor de problemen waar Albert mee zit.


Het lichaam volgt de geest. Doet me denken aan deze recente uitspraak van Joey:
Quote:
Maar....t universum kennende zal ik zoiets krijgen op t moment dat ik echt gelukkig zou zijn,want zo'n streken haalt dat k*tuniversum wel altijd met me uit!


In al haar eerlijkheid verwoordt zij precies wat bij de meesten van jullie onbewust speelt. Er is een 'stemmetje in je hoofd' (opnieuw een aanwijzing in onze taal) dat zegt: het wordt toch niets. Dat is je zelfsaboterende ego. En daarom ook krijg je een terugval juist als het goed gaat. Terwijl je juist je 'onderbuikgevoel' (opnieuw een prachtige verwijzing in onze taal, deze keer naar de Moeder, je onderbewustzijn) moet volgen. Je moet GELOVEN dat je op de goede weg bent en niet even maar BLIJVEN GELOVEN. Juist die kleine succesjes zijn zo belangrijk om hoop uit te putten. Het gaat om geduld en vertrouwen. Het ego wil echter succes zien en wel NU, anders haakt het af.

Hoe vaak heeft Gerrit wel niet aan Andre moeten duidelijk maken dat het onrealistisch is om te snel te veel resultaat te verwachten? Waarom denk je dat GAPS voor Gerrit wel werkt? Omdat hij GELOOFT, daarom! En lees Gerrits posts, het enthousiasme spat ervanaf! Lees mijn posts, het enthousiasme spat ervanaf! Ondertussen schrijf ik wel heel enthousiast dat ik er bijna 2 jaar over heb gedaan om in de vetverbranding te komen. Ik chrijf heel enthousiast dat ik nu al bijna 5 jaar vrijwel elke dag ontgift en oude troep aan het wegwerken ben.

Zie je wat ik bedoel? Ik GELOOF en ik heb geduld en vertrouwen. In de tussentijd heb ik fouten gemaakt en terugvallen gehad (die ik ook allemaal eerlijk toegeef) maar ik blijf GELOVEN. 'Enthousiasme' = de God van binnen (en-Theo). Het maakt dus niet uit welk protocol je volgt, of dit nu GAPS, WAPF of WAPS is, het zal succesvol zijn voor wie GELOOFT en onsuccesvol zijn voor wie niet GELOOFT. Duidelijker dan dit kan ik het niet maken.

Mike

 
Quote:
ik sta er zeker voor open en voel me ook aangesproken wanneer je zegt 'meer uit het hoofd en meer naar het hart' dat is zeker een stuk van deze puzzel


Jij moet eerst nog lager dan het hart, naar je instinct, je 'onderbuikgevoel'. Pas daarna zullen je 'hemel' en je 'aarde' elkaar vinden in het hart (hemel + aard = hart). Je moet dus een flink eind zakken voordat je weer omhoog kunt. In onze taal noemen we dat 'diep gaan'. Je moet 'diepgang' ontwikkelen!

Mike

 
Geloof en vertrouwen

Amen :)

dank je voor deze woorden, je hebt het op een een (mij) zeer aansprekende manier beschreven. het raakt me en ik ga, nee ik ben er mee bezig

 
Voor wie mij niet op de poppetje svan mijn ogen gelooft, verwijs ik naar deze blogpost:

http://spileypetra-lyme.blogspot.com/search?updated-min=2011-01-01T00%3A00%3A00-08%3A00&updated-max=2012-01-01T00%3A00%3A00-08%3A00&max-results=6

Citaat:



Kort blogje, meer heb ik niet te vertellen, niet meer dan dat er iets in me gebeurt dan positief voelt.

Wel wil ik nog even een woord richten aan andere mensen met de ziekte van lyme, of welke ziekte dan eigelijk ook. Op twitter volg ik alles wat er over lyme wordt gezegd. Op die manier krijg ik veel te lezen over mogelijke behandelmethoden. Maar ik zie ook hoe mensen die het hebben ermee om gaan en zich slachtoffer voelen van een bacterie. Als ik dat lees word ik bijna depressief. Er wordt veel geklaagd over moe zijn en pijn en ik lees heel veel dingen zoals "waarom ik" en "wat een rotziekte" en dat soort dingen. Als je dat 1 keer zegt, ok, maar ik zie het mensen echt dagelijks zeggen, ze gooien deze woorden dagelijks het universum in. En ik weet 1 ding zeker, dan ga je niet beter worden!!! Bekijk het positief, waarom heb je dit gekregen, wat heeft het je gegeven en wat kun jij zelf doen om beter te worden!!

Ga zelf op zoek, maak er een mooi project van. Je hebt het echt niet voor niks!!!


Waar focus je je op, ziekte of gezondheid? Wat je aandacht geeft, groeit!

Mike

 
Klopt het dat ze raw foodist is? Of gaat ze inmiddels al beetje over naar meer dierlijk? :)

http://shop.spiley.com/over

Zag wel dat ze in raw food kringen inmiddels ook boterolie en levertraan gebruiken van Green Pasture (beide producten zijn namelijk ook RAW, oftewel koudgeslagen en gewoon gefermenteerd zonder verhitting.)

 
Ze is voor een heel groot gedeelte raw foodie, maar om de zoveel tijd krijgt ze een onweerstaanbare drang naar vlees. Dan geeft ze daar gehoor aan en eet ze vlees.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan