Balans

Dat is je zelfsaboterende ego. En daarom ook krijg je een terugval juist als het goed gaat. Terwijl je juist je 'onderbuikgevoel' (opnieuw een prachtige verwijzing in onze taal, deze keer naar de Moeder, je onderbewustzijn) moet volgen. Je moet GELOVEN dat je op de goede weg bent en niet even maar BLIJVEN GELOVEN. Juist die kleine succesjes zijn zo belangrijk om hoop uit te putten. Het gaat om geduld en vertrouwen. Het ego wil echter succes zien en wel NU, anders haakt het af.

Daar heb je gelijk in Mike. Ik slaag er alleen niet in om het voor elkaar te krijgen om op 'mn gevoel' te vertrouwen en het vertrouwen/geloof te hebben dat alles positief in mn leven zou gaan uitdraaien. Ik denk dat bij mij de gedachte om 'misschien moeiteloos allemaal te kunnen krijgen en in stand houden wat ik zou willen' vele malen beangstigender is,dan gedachte dat alles toch maar k*t is. Ik ben alleen maar gewend om altijd in t donker te leven en dat t kleine beetje licht dat af en toe binnenkwam ook meteen weer werd overschaduwd.

Ja en dat leidt dan weer terug tot alle tegenstrijdige 'boodschappen'o.a. vanuit t universum,dat ik vanalles en nog wat moet en als ik dat niet doe,of niet snel genoeg,dan staat er wel weer wat leuks voor me in petto.

De laatste tijd zie ik het universum als een 'mean bullying kid' waar ik t liefst tegenop zou staan op een dag en 'm een flinke klap voor zn bek zou geven,maar voel me tegelijk machteloos omdat t geen zin heeft,want ik kan wel van me afbijten maar t universum zal altijd iets hebben om mij te kunnen overmachtigen.

 
Joey,

Jouw denkfout is dat je je EGO het universum maakt. Dit zijn allemaal hersenspinsels van jezelf, voortkomend uit de primaire angst van het ego om op te gaan in het universum. Uni-versum betekent 'één lied'. Jij durft niet mee te spelen en mee te dansen, lid te worden van het orkest. Geen duel maar een duet! Het universum is het 'heel' en het 'al': heel-al. Dat is de vrouwelijke totaalkracht van de natuur. Jij strijdt hiertegen met je mannelijke ego en je stelt terecht dat je die strijd niet kunt winnen. Iedere man weet dat het vrouwelijke geslacht toch altijd sterker is! :wink:

Het universum 'overmachtigt' jou, maar niet op de manier waarop jij het bedoelt. Het is machtiger dan jij, omdat het het geheel is en jij daar deel van mag uitmaken. Het enige wat jij moet doen is dat beseffen en niet krampachtig proberen jouw deel te isoleren van het geheel. Stop met de strijd en ga op in het geheel, je zult merken dat er dan ook geen oorlog meer is tussen je geest en lichaam. Hilda bewees het laatst toen ze eerst met chemie een schimmel te lijf ging, geheel volgens het 'geneeskundige' oorlogsmodel, en toen besloot een positievere mentaliteit te kweken, op basis van heling (waar denk je dat dat woord vandaankomt?), en binnen 2 dagen was de schimmel weg!

Soms krijg je wel degelijk snel resultaat en vertraag je de boel door die onmiddellijke bevrediging na te streven. Het is altijd hetzelfde: wie te snel wil, wordt vertraagd; wie te graag controle wil, verliest deze juist.

Mike

 
Quote:
Maar....t universum kennende zal ik zoiets krijgen op t moment dat ik echt gelukkig zou zijn,want zo'n streken haalt dat k*tuniversum wel altijd met me uit!

In al haar eerlijkheid verwoordt zij precies wat bij de meesten van jullie onbewust speelt.


Joey, ik kom er vandaag pas achter dat je een vrouw bent :lol: Ken verder alleen mannen die Joey heten.

Dat negatieve denken heb ik ook lang gehad (en betrap mezelf er nog vaak genoeg op :wink:) Op zulke momenten denk ik vaak aan de onderzoeken van Masaru Emoto. Hij ontdekte dat negatieve woorden/gadachten de kristalstructuur van water beinvloeden.

Als je je dan bedenkt dat 70-80% van je lichaam uit water bestaat dan snap je waarschijnlijk ook wel wat voor effect deze negatieve boodschappen op je gezondheid kunnen hebben.

Evan

 
Ik ga nog veel meer proberen vast te houden aan de positieve gedachten. Toevallig deze week een dorpsgenoot tegen gekomen, die vroeg hoe het ging. Ik had net wat echt goede dagen achter de rug en voelde mij energiek, en zei ook dat ik mij best goed voelde eigenlijk.

En dat ik nog steeds het gevoel heb: waarom zou het niet weer weg kunnen gaan, die MS. Tenslotte is het ook zomaar uit het niets begonnen.

Hij keek erg sceptisch, dat ken ik niet anders.

Vanaf het begin heb ik het gevoel gehad, ik zie iets over het hoofd. Het is net als je een woord op het puntje van je tong hebt liggen, maar het lukt maar niet erop te komen.

Zo'n gevoel heb ik ook wat betreft de MS, volgens mij weet ik hoe het komt en hoe ik dit moet aanpakken, maar ik kom er maar nietop.

Waarschijnlijk moet ik nog dieper gaan zitten, in mijn buik. Nu nog erachter komen hoe ik dit ga aanpakken.

 
Dirtsa,

Voor jou geldt hetzelfde als voor Andre: niet denken maar doen. Je hoeft helemaal niet te bedenken hoe je dat gaat aanpakken, gewoon doen!

Mike

 
Dat is een hele goeie Evan! Dit maakt het voor mij meteen helemaal helder. Ik heb ook 2 boekjes van Emoto liggen. Mike, ik begrijp je boodschap. We moeten veel meer uit ons hoofd en naar ons hart. Geloof, hoop, liefde en vertrouwen. Je aandacht richten op het goede en positieve en niet op het negatieve. Misschien een beetje een rare vergelijking maar ik kijk tegenwoordig ook vaak naar the dog whisperer en je wilt niet weten wat je daar allemaal voor wijze lessen uit kunt halen! Mijn persoonlijke thema is angst. Negatief en angstig denken is me werkelijk met de paplepel ingegeven en het is niet gemakkelijk om daar na pakweg 50 jaar vanaf te komen. Maar ik doe mijn best!

 
'Ik doe mijn best' klinkt positief, maar er zit een voorbehoud in, nl. dat het evt. niet zou kunnen gaan lukken. Andre gebruikte de juiste woorden:

Quote:
ik ga, nee ik ben er mee bezig


Mike

 
Joey, ik kom er vandaag pas achter dat je een vrouw bent [:lol:] Ken verder alleen mannen die Joey heten.

Janse,Joey is een afkorting van mn echte naam....mn vroegere vrienden noemden me vaker zo;)

Rapunzel,uiteindelijk door alles wat in mn leven is gebeurd komt die controledwang&negatief denken ook voort uit angst. Ik denk dat angst uiteindelijk aan alle negatieve emoties ten grondslag ligt.

Kun je nagaan....ik heb notabene nog het woord Faith in Tibetaans op mn binnenarm laten tattooeren 'om mezelf meer daaraan te herinneren',nu kan beter mn hele lichaam met 'herinneringen' vol tattooeren!

 
The dog whisperer

helemaal geen vreemde vergelijking, als hondeliefhebber kijk ik er ook graag naar.

bij honden gaat het heel erg om de energie...wanneer de energie verstoord is binnen roedel of gezin dan kunnen honden hier heel angstig /agressief op reageren

zo weet ik voor 100 % zeker dat mijn hond paranormaal is :lol voorbeeld...ik kan 10 keer de deur van de bijkeuken opendoen zonder dat ze uit haar mand komt...wil ik haar gaan voeren en doe ik de deur open ( los van tijdstip ) dan staat ze al naast me. Denk ik "ik laat haar even uit" dan loopt ze al naar de deur

 
Wat grappig Albert! Misschien kent je hond je zo goed dat je jezelf toch nog verraadt met hele kleine dingetjes, zonder dat je het zelf in de gaten hebt? Ik denk dat het bij mensen toch ook wel om de energie gaat hoor! Als ik zeg 'ik vind jou een aardige vent' maar ik straal verder uit dat ik jou niet mag dan voel je dat wel. Cesar zegt ook iedere keer dat honden in het moment leven. Dat vind ik ook een hele goeie om na te volgen.

 
Honden, dieren in het algemeen, hebben een aards bewustzijn. Ze zijn in contact met de Moeder. Hoe vaak zie je een hond omhoog kijken naar de hemel? Ze kijken bijna altijd naar benenden, naar de aarde. Ze zitten dus constant in hun onderbuikgevoel en ZIJN dus alleen maar, ze bedenken niets maar reageren vanuit hun instinct. Dat wat wij 'instinct' noemen zien wij vaak niet als intelligentie, maar dat is het wel! Het is aangeboren wijsheid, ervaringen van miljoenen voorouders die opgeslagen liggen in de genen. Dat hebben wij net zo goed. Daarom, Rapunzel, moet je niet van je hoofd meteen naar je hart, maar eerst nog dieper, net als die honden. Je moet naar de onderbuik, daarna kom je vanzelf uit in het midden, je hart!

Mike

 
Weston Price over instinct en voedselselectie:

Verder is het van belang te beseffen dat wilde dieren veel van de degeneratieve ziekten die moderne blanke mensen treffen grotendeels hebben weten te ontlopen. Wij schrijven dit toe aan het dierlijke instinct met betrekking tot voedselselectie.

Het is zeer wel mogelijk dat de mens, gedeeltelijk door ongebruik, het normale vermogen is verloren om lichamelijke behoeften op bewuste wijze te herkennen.

Met andere woorden, de honger waarvan wij ons nu bewust zijn is een honger naar energie om ons warm te houden en ons kortstondige kracht te geven. Over het algemeen stoppen wij met eten wanneer we zijn voorzien van voldoende energie, of de bouwstoffen en helende stoffen nu in het voedsel zitten of niet.


Deze is ook veelzeggend:

Het is instinct dat zoogdieren, vogels en insecten ertoe beweegt hun hol of nest te bouwen. Deze zijn vaak erg complex, maar het is de dieren niet voorgedaan. Het zijn instinctieve daden, die onbewust worden uitgevoerd en automatisch zijn, maar waarbij er de beschikking is over volledige kennis.

Pavlov beschrijft instinct als een verzameling reflexen. Instinct is echter kennis die er al vanaf de geboorte is. Instinctief weet het katje dat de hond zijn vijand is. Het is alert en actief, zelfs in onbewuste staat, zoals tijdens de slaap, waarin sommige dieren heftige reacties kunnen vertonen op bijvoorbeeld geuren die aanzetten tot voortplanting.

Ook de mens wordt van het begin tot aan het eind van zijn leven bepaald door deze onbewuste reacties. In tegenstelling tot eenvoudigere levensvormen zijn de mens en andere hogere levensvormen echter in staat om bewust gedrag bovenop impulsief gedrag te plaatsen, op basis van hun wil en intelligentie, die per persoon varieert.


Of:

De natuur heeft miljoenen jaren lang normale vogels, vlinders en andere dieren geschapen. Als wilde dieren dit kunnen, waarom wij dan niet? Komt dit soms omdat zij instinctief de juiste voedingsmiddelen kiezen en niet rommelen met natuurlijke voedingsmiddelen door ze te veranderen?

Vogels of andere dieren worden geboren met kennis of een instinct, waardoor ze weten hoe ze een hol of nest moeten bouwen en hoe ze voedsel moeten selecteren. Zij worden beschermd door hun onwetendheid, er ontbreekt van nature een winstmotief.


Mike

 
Hoe vaak zie je een hond omhoog kijken naar de hemel?

Héél toevallig heb ik eens een schattig verhaal gehoord over de hond van mijn vriendin. Die was namelijk bang voor de maan! Als het donker was en zij deed de keukendeur open om hem uit te laten dan stak hij eerst doodvoorzichtig zijn kop om het hoekje van de deur om te kijken of er een maan stond. Als het zo was, ging hij niet naar buiten!

Mijn onderbuik gevoel zegt me dat de zon van vandaag me erg veel goed doet! Ik zal nog eens iets 'bekennen'.... ik heb nooit contact gehad met mijn voeten. Die telden bij mij nooit zo mee. Ze zaten in mij schoenen, sokken, panty's en daar was alles mee gezegd. Had ik een blaar of wondje dan liep ik er gewoon mee door. Het zegt weer meer dan genoeg..... Het is geen onderbuik-gevoel maar meer het gevoel van aarden.

 
Quote:
Het is geen onderbuik-gevoel maar meer het gevoel van aarden.


Dat is hetzelfde. Aarden, gronden, contact maken met de Moeder, daar gaat het om. Dat begint in je eigen lichaam.

Wat betreft die hond die bang was voor de maan, nu begrijp je misschien ook hoe angstaanjagend de hemel geweest moet zijn voor de vroege mens. Deze had uitsluitend een aardebewustzijn, of liever gezegd een vrouwelijk onderbewustzijn. Als de hemel dan donder en bliksem uitstortte over deze mensen, dan misten ze het bewustzijn om dit goed te kunnen verklaren. Angst is niets anders dan niet weten wat er aan de hand is, het is onwetendheid. Een kip die de schaduw ziet van een overvliegende havik komt qua bewustzijn niet verder dan 'foute boel, gevaar!'. De kip heeft geen besef van hemel en aarde en onder en boven en al helemaal niet dat ze te maken heeft met een havik. Dit soort dingen kan de kip niet benoemen. Het enige wat de kip weet is dat er gevaar is. Weston Price hierover:

Wij zijn bekend met het normale gedrag van tamme zoogdieren en vogels. Een jong katje reageert bijvoorbeeld op een hond door zijn rug te krommen en te blazen, terwijl zijn staart opzwelt en zijn klauwen uitzetten. De eerste reactie van de hond is om stil te staan en achteruit te gaan. We noemen dit instinct. Het is aangeboren wijsheid die niet hoeft te worden aangeleerd.

Kippen zoeken snel onderdak en kuikens rennen naar hun moeder als ze een havik horen. De moeder herkent dit geluid, waarop zij weer een kreet van gevaar uit.


Zo was de vroege mens ook. Hij kon geen hemel van aarde onderscheiden, geen dag van nacht. Het vrouwelijke onderbewustzijn denkt in gehelen, dus hemel is aarde en dag is nacht. In de mythologie zie je dan ook terug dat de aarde werd ervaren als een Goede Moeder of als een Verschrikkelijke Moeder. Het gevaar hoeft niet alleen van bovenaf te komen, de aarde kan ook beven of er kan een vulkaanuitbarsting plaatsvinden. Dat is de 'Verschrikkelijke Moeder', de aarde die 'neemt'. De 'Goede Moeder' is natuurlijk de vruchtbare, gevende aarde die de mens zijn voedsel verschaft.

Pas later zijn we het mannelijke bewustzijn gaan ontwikkelen op basis van afscheiding. We leerden hemel van aarde onderscheiden, dag van nacht, donker van licht, zon van maan, ik van jou. Dit was het zelfbewustzijn, de geboorte van het ego. Deze evolutionaire fase heeft ons veel gebracht, o.a. de technologie die het ons nu mogelijk maakt om via het internet met elkaar te communiceren. We hebben het echter te ver doorgetrokken en zijn te veel gaan geloven en denken in afscheiding, isolatie. Hierdoor zijn we het contact met de Moeder kwijtgeraakt, zowel in onszelf als buiten onszelf.

Ik ben het dus oneens met 'spiritueel' ingestelde mensen die praten over een 'hoger bewustzijn'. Ons bewustzijn is juist te hoog, te mannelijk, we moeten omlaag! We zijn al veel te lang bezig met ons bewustzijn te verhogen. Het wordt tijd dat we nu leren zakken, weer teruggaan naar de Moeder. We moeten echter niet naar onze primitieve staat vervallen waarin we bang zijn voor het onbekende. We moeten wel degelijk het onbekende blijven onderzoeken en verklaren. We moeten dus leren dat het gaat om de oceaan, maar tegelijkertijd dat wij als druppels in die oceaan allemaal meetellen, dat er zonder druppels geen oceaan zou zijn, maar zonder oceaan ook geen druppels. Onderdeel uitmaken van een groot geheel zonder jezelf daarbij te verliezen, daar gaat het om. Deze gulden middenweg is het hart, de plek waar hemel en aarde samenkomen. We hebben dit altijd al geweten, want in alle culturen op de wereld staat het hart voor hetzelfde: waarheid, liefde, licht, warmte.

Maar eerst zakken naar die onderbuik!

Mike

 
Even iets anders over dat onderbuikgevoel. Mijn vriendin belde gisteren helemaal over de rooie op. Ze hadden werkoverleg gehad op kantoor. Het is een heel groot bedrijf waar ze werkt. Je voelt je er een nummer. Er zat meer werk aan te komen net in de al drukste periode van het jaar. En in het kader van de bezuinigingen komt er geen personeel bij. De bezetting is al krap. Dus eist men nu nog meer inzet van het personeel, bijvoorbeeld om 7 uur beginnen en elkaar - tijdens drukte - inwerken op bepaalde taken. Haar onderbuikgevoel zegt haar dat dit foute boel is. Eigenlijk wil ze die extra inzet niet leveren want ze is nu al uitgeput na een werkdag. Ze wil liever weg. Maar het geld en de zekerheid he.... Je snapt het wel. Hoe moet je dat dan doen als je eigenlijk tegen je eigen onderbuikgevoel in moet gaan? Is dat niet het probleem van deze tijd?

 
Dat gevoel van je vriendin klinkt niet als onderbuikgevoel maar gewoon als gezonde onwil! Het is niet reëel wat dat bedrijft van zijn werknemers verwacht en daar verzet ze zich tegen. Geld en zekerheid is een drijfveer die je gevangen houdt in de bewegingen van deze tijd en is geen onderbuikding maar een 'hoofdzaak' (en soms een noodzaak). Héél vervelend!

Hilda

 
In ieder geval is er dat dilemma waar je elke dag mee leven moet. Deze situatie is heel slecht voor je gezondheid. Zij is aan de homeopathische kalmeringstabletten gegaan. Heel vervelend ja!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.684
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan