Autisme / CEASE therapie

Sampjes, ik heb je verhaal niet vanaf het begin gevolgd, dus ik weet niet wat jullie met de voeding al wel of niet hebben gedaan. Hierboven wordt GAPS genoemd, een goede tip. Een homeopaat die je niet serieus neemt en geen tijd voor je heeft zou ik niet meer willen bezoeken. Misschien dat biofotonentherapie iets voor je zoon kan betekenen. Waar woon je? Ik weet misschien wel een goede.

Mike
 
@ Sampjes

Hier even tussen een hele drukke werkagenda je topic aan het lezen.

Op de tenen lopen is iets wat mijn zoontje ook een hele periode (tot oktober dit jaar) gedaan heeft. Dit wijst op een ontregelde Foot Grasp Reflex. Dit valt niet met homeopatische druppels maar met edu-kinesiologie te behandelen.

Hier een link naar MNRI-therapeuten die op dit vlak heel kundig zijn. Mijn advies is om hier voor het stellen van een diagnose hier contact mee op te nemen en te vragen of er op een aanwezige footgrasp reflex kan gecheckt worden.
http://masgutovamethode.nl/vind-mnri-behandelaar/

Ik vermoed uit je beschrijving dat je zoontje tevens hoog sensitief is ingesteld. Dit is voor een mama niet altijd eenvoudig om een plaatsje te geven. De tijd geeft op dit vlak soms raad. Bij mijn zoontje helpt het om hem op zo'n moment op te pakken en heel veel oprechte aandacht en ook een goede knuffel te geven. Wij zijn echt maatjes van elkaar. Op die momenten ben ik zijn mama waar niemand tussen mag komen.



 
Sampjes heel veel sterkte voor jullie. Wat een ellende als je eerst goede verbeteringen boekte en dan ineens zakt het als een kaartenhuis in elkaar.
 
Ja heb weleens iets op internet over Gaps gelezen, ik denk niet dat het nu haalbaar is voor mij/ons. Ik ben echt geestelijk even enorm uitgeput moet ik zeggen. Als hij Gaps gaat volgen moet ik overal met mijn neus bovenop zitten en kan hem dan echt nergens meer achter laten uit angst dat men hem toch wat geeft wat niet bij Gaps past, dat gaat mij enorm stress opleveren. Nu even niet,later misschien. Maar bedankt voor de tip, ik onthoud die;-)
Qua voeding vermijden wij al een hoop intoleranties dat is al knap lastig.

Regio Haaglanden Mike, biofotonen bij autisme? Is de eerste keer dat ik dit hoor, interessant.

Vivianne, grappig die hechte band met jouw zoon dat heb ik dus ook met hem. Hij is een echt mama kindje en het liefst geeft ie mij de hele dag kusjes en knuffels. Hard optreden werkt averechts bij hem, als hij heel boos is dan helpt lief doen, knuffelen en troostwoorden juist heel goed in tegenstelling tot wat ze op internet adviseren!

Jammer dat ik dan voor die therapeut weer geen vergoeding krijg, financieel zitten wij momenteel behoorlijk krap. Stomme rot verzekering, betaal 130 euro per maand voor wat??
 
Ohja en nu wij even gestopt zijn met alle homeopathische druppels is hij weer stuk rustiger geworden! En voor mij ook weer handelbaar. De homeopaat heeft mij intussen gemaild dat ik nieuwe druppels kan ophalen maar ik twijfel enorm. Ik ben als de dood dat hij door die druppels weer een terror kind gaat worden :-o
 
@ Sampjes

Valt er te achterhalen wat er in de homeopatische druppels zit ? Er zit een kans in dat hij overgevoelig reageert op 1 van de additieven die er in zit en dan zijn andere mogelijk ook geen goede oplossing.

De reactie van je zoon bij een te hard optreden komt me hier heel bekend voor. Hier kleed ik het zodanig in dat ik hem op een bij hem passende manier corrigeer en laat merken dat foutief gedrag absoluut niet door de beugel kan. Het mooie is dat hij dit meteen accepteert en ook niet meer over de schreef gaat.

Bijgaand mooie link voor je
http://www.opdc-zodrenthe.nl/hsp-hoogsensitief.htm
 
hoi Sampjes, als echt biofotonentherapie bedoeld wordt: in Alphen a/d Rijn zit in elk geval de biofotonenkoningin van Nederland: zie hier de adressen: http://tinyurl.com/gsqmcqj
Je hebt alleen ook biocoherentietherapie: dat is ook op basis van biofotonen, maar dat deed bij mij helemaal niets.
Biofotonentherapie deed bij mij zeker wel wat: ik werd er moe van: dat zie ik als een reinigingsreactie: alleen dat is een eindeloos verhaal: zo voelde het voor mij. Net als met acupunctuur, waarmee ik bijv. wel van mijn nikkelallergie afgekomen ben.
Als dat nou inderdaad allemaal ook tot sint juttemis vergoed wordt, maar dat wordt het niet.
Of stel: het is op no-cure-no-pay basis: maar nee hoor.
Ik heb nu toevallig wel iets gedaan op no cure no pay-basis: is nu niet relevant voor jou Sampjes, alleen dat vind ik veel fairder.
Ik zou dat therapeuten die achter hun therapie staan aanraden om zo te werk te gaan.
Dat is het enige dat echt kan werken uiteindelijk tussen mensen ook al zitten we in een maatschappij waarin iedereen elkaar bezig moet houden met vaak onnuttig werk.
 
Bedankt vivianne en lievergezond voor jullie reacties en aanvulling.
Ik heb die druppels toch maar opgehaald aangezien zij al een rekening had gemaakt en zij er werk in had gestoken. En ben er dus toen mee gestart en nu ongeveer 2 weken verder toch weer veel driftbuien, hij pijnigt zichzelf nu als hij gefrustreerd is. Ik zie veel negatieve veranderingen. Ik wilde het nog 1 keer een kans geven maar na ruim 6 maanden ben ik er wel klaar mee.

Ik had de homeopaat ook op de hoogte gebracht over dat het nieuw was dat hij zichzelf pijnigt als hij boos is en daar heeft zij niet op gereageerd via email. Hele onderwerp genegeerd en ze had alleen over een middel voor zijn darmen? En in vorige email zei ze dat het helaas een weg is met hindernissen en dat het niet makkelijk is.

Ik denk nu dat dit helemaal zijn weg niet is ;-) ik ga contact opnemen met neurobalans programma. Dit is pas vanaf de leeftijd van 4 jaar en hij moet dus nog even twee weken wachten dan kan ik hem aanmelden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.768
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan