Autisme / CEASE therapie

In het boek alles wat je dokter niet vertelt wordt als advies gegeven voor stabiele bloedsuikers/te hoge bloedsuikers het supplement vanadylsulfaat, iemand hiermee bekend?

 
@Vivianne

Fijn te horen dat jullie zoon zo'n progressie heeft gemaakt !

Ongelooflijk toch wat voeding teweeg kan brengen...

Blijf vooral in jullie aanpak geloven, en dan komt die er wel ! :)

 
Maar wel liever een autistisch kind krijgen dan niet naar reguliere gezondheidsadviezen(leugens) luisteren.

Mijn moeder slikte gelukkig geen medicijnen toen ik in haar buik zat, ze was in vergelijking met veel moeders toch vrij bewust al.

Gezondheid,

 
Ik heb meerdere malen meegekregen over autistische mensen die volwassen zijn, maar als een 3-jarige functioneren. Met hen is het erger dan mij en zelfs mijn oude autistische vriend gesteld.

Ik moet denken aan een autistische jongen(een oude vriend van mij geweest) die bij mij op speciale school heeft gezeten. Ernstig in zichzelf gekeerd, praat erg weinig, kromme rug en vreemde manier van lopen, daarnaast nam hij dagelijks ten minste 500 ml cola mee naar school. Geen suikers, want het was Cola light, maar of dat gezonder is? dat geloof ik niet.

Men zal op de speciale school toch verwachten dat leerlingen zoals ook hij zichzelf veel beter kunnen redden omdat je veel begeleidt wordt en veel tijd aan de leerlingen wordt besteed, om stap voor stap te helpen. Helaas ging het helemaal niet goed met die autistische leerling en ging het zelfs slechter. Op laatste schooljaar zelfs meisjes "aangerand" niet omdat hij een pervers mannetje was, maar omdat hij sociaal bijna 100% verlamd is. Nu woont hij in de zorgboerderij, omdat hij zichzelf niet kan redden.

Ik vertel dit soort voorbeelden om jullie een beeld te geven hoe zeer ernstig autisme kan zijn, sterker, gewoon is, want veel niet-autistische mensen denken veel te makkelijk over dat soort mensen, denken dat het niet veel voorstelt en daarmee hebben ze het echt helemaal mis. Feit is dat bijna alle autistische mensen zo goed als reddeloos verloren zijn, niet een harde uitspraak van mij maar waarheid. Bij mij scheelde het ook heel erg weinig en daarmee heb ik ook erg veel geluk mee gehad, ook ik functioneerde voordat ik aan WAPF deed niet veel beter dan een 8-12 jarige, zo klein was mijn wereld zeker wel ja, wat dat betreft ben ik ook maar heel blij dat ik zo hardnekkig doorgezet heb om voorbij mijn eigen comfortzones te gaan, terwijl ik, alhoewel moeizaam, toch de moeite nam om voedingspatroon te verbeteren, want als ik deze moeite niet genomen had, kan ik jullie garanderen dat het ook zeer slecht met mij was afgelopen, net zoals hoe het mijn oude vriend gesteld is. Ik ken mijn eigen degeneratieproces, dan had ik aan slapeloosheid geleden, was ik permanent verkouden geweest en zouden mijn autistische trekken veel ernstiger uitpakken, door slapeloosheid nog veel ernstiger bijnieruitputting met mogelijk zelfs onmenselijke gevolgen, dit alles heb ik (alhoewel wel op een randje) nog net weten te voorkomen dankzij WAPF. Nu snap ik ook wel waarom men hier zo bezorgd was over mijn degeneratieve toestand en ik ben Alexandra dankbaar voor de moeite dat zij mij geholpen heeft, zonder haar was het mij niet gelukt geweest, zij(en ook door mijzelf) is de reden waarom ik veel geluk heb gehad om niet door degeneratie ten onder te gaan, dan zou ook ik reddeloos verloren geweest zijn.

Gezondheid,

 
Wat cola licht betreft:

https://www.fatsforum.nl/topic/zoet-vergif#post-73958

Niks beter nee.

Verder ben ik ook op autisme getest en de uitslag lag op de drempel zegmaar.

Ik heb de maan echter niet gekregen, had geen zin en is ook prima zo.

Maar het is van jeugd tot nu nooit erger geworden ofzo, wit niet dat dat kon eigenlijk ook.

Heb jij (gezondheid) je ook wel eens laten ontstoren door cease therapie enzo? Hielp het?

Ik heb wel filmpjes gezien van kinderen die door vaccinatie zeer zwaar autistisch werden en door detox medicatie weer levendig werden en hun broertjes en zusjes weer herkende.

Moii dat het zo goed gaat met je!

 
Quote:
Heb jij (gezondheid) je ook wel eens laten ontstoren door cease therapie enzo? Hielp het?


Ik heb mij niet streng met CEASE-therapie beziggehouden, maar door WAPF krijg ik veel meer vetoplosbare vitamines binnen waaronder vetoplosbare vitamine C (heeft ontstorend effect in de hersenen) die ik uit rauwe melk haal en de rijke mineralen die ik uit Keltische Zeezout en beestenbottenbouillion haal. CEASE-therapie legt daarnaast ook de link tussen de darmen en autisme, die werken bij de autisten anders dan die van niet-autisten, er bestaat een zeer duidelijk link tussen de darmen en autisme. Nu ik al geruime tijd(dikke maand) geen brood(zeer schadelijk voor darmen)meer eet maar wel zeer darmvriendelijke voeding binnenkrijg, denk ik wel dat dit de reden kan zijn waarom het beter met mij gaat. Ik ben nu een maand of 2 aan het ontgiften, al die ongezonde troep(en wellicht ook de toxines van vaccins zoals kwik) raak ik meer kwijt, denk dat het wel invloed heeft uitgeoefend op mijn autisme.

Gezondheid,

 
Gezondheid,

Veel autisten reageren ook slecht op melkeiwitten (caseïne). Je zou eens kunnen proberen of dit voor jou ook geldt. Het is wel heel erg jammer van de voedingsstoffen die in melk(producten) zitten, maar als je er slechter van wordt is de keuze toch wat makkelijker te maken.

Manon

 
Bedankt Manon, dat is goed om te weten, maar ik heb (gelukkig) geen aanwijzingen dat dit bij mij zo is, wel ben ik van mijn verstopte neus afgekomen waar ik s' nachts vaak last van had, hier kreeg ik nog voordat ik aan WAPF deed last van en toen kreeg ik vaak helemaal geen caseïne binnen, dus ja in die zin kan ik zeggen dat het beter met mij gaat, ook heb ik nu minder gauw last van "autisme-aanvallen".

Gezondheid,

 
Dank je voor je woorden Gezondheid, ik ben daarmee ook gelijk je meest kritische meekijker ben ik bang.

Jij hebt het idee dat je grote stappen maakt, ik denk dat je al blij mag zijn als je enigzins stabiel bent en blijft.

Een voorbeeld vanuit mezelf: Er zijn geen aanwijzingen dat ik geboren ben of sinds mijn vroege jeugd belast ben met een zwakke lever en/of galblaas. Toch kan ik nu, na 1,5 jaar wapf en 2 jaar reinigingen nog steeds niet zeggen dat het op dat gebied 100% is. En dan hebben we het niet over gal-en leverstenen, maar over pijn en gevoeligheid. Voor mijn gevoel ben ik al zeker 1000% opgeknapt, maar reeel gezien, het is nog letterlijk een zwakke plek en ik ben er dus nog niet. Geeft niet, ik geef het de tijd.

En dan hebben we het over een "probleem" dat in de loop van mijn leven is opgebouwd, met een pijnlijk hoogtepunt 2 jaar geleden.

Jij hebt vanaf je vroege jeugd te maken met een zeer ernstige vorm van degeneratie. En dat uit zich niet alleen op het gebied van autisme. Je redt het niet door geen brood te eten, een pakje boter per week te nuttigen en een liter bottenboullion per week.

Maar t blijft interesant om te zien waar we over een jaar staan, jij en ik en alle andere leden van het forum! Wie weet kan je het dan wel aan om te komen naar het Weston Price congres!Zou wel heel tof zijn!

 
Graag gedaan Alexandra,

Ik denk dat de regeneratieproces sowieso heel veel tijd in beslag neemt.
Quote:
Een voorbeeld vanuit mezelf: Er zijn geen aanwijzingen dat ik geboren ben of sinds mijn vroege jeugd belast ben met een zwakke lever en/of galblaas. Toch kan ik nu, na 1,5 jaar wapf en 2 jaar reinigingen nog steeds niet zeggen dat het op dat gebied 100% is. En dan hebben we het niet over gal-en leverstenen, maar over pijn en gevoeligheid. Voor mijn gevoel ben ik al zeker 1000% opgeknapt, maar reeel gezien, het is nog letterlijk een zwakke plek en ik ben er dus nog niet. Geeft niet, ik geef het de tijd.


En dat terwijl jij een zeer kritischer WAPF-er bent, zo ken ik je hier :)

Nou, vooral zorgen dat de degeneratie geen kans meer krijgt, ook voor mij in verre degeneratieve toestand hetzelfde verhaal, denk dat dat het belangrijkste is en tegelijkertijd zal het helaas erg veel tijd in beslag nemen maar er zal een zekere vooruitgang zijn. Door WAPF ben ik in elk geval niet bang meer om oud te worden want ook hier maakte ik erge zorgen over, want ik zag mijn toekomst een lange lijdensweg met gezondheidsproblemen, dit was nog voordat ik aan WAPF begon.

Quote:
Maar t blijft interesant om te zien waar we over een jaar staan, jij en ik en alle andere leden van het forum! Wie weet kan je het dan wel aan om te komen naar het Weston Price congres!Zou wel heel tof zijn!


Ja ik ook.

Gezondheid,

 

Quote:
Healing massage technique to improve brain function, concentration, and balance emotions Autism

Cheryl Walser

Uploaded on Feb 18, 2012

Energy healing technique to improve brain function, concentration, and balance emotions. A great way to wake up a kid who is not a morning person and has trouble getting out the door for school. Tap the corticies anytime there is a meltdown or lack of concentration or focus. If the child will not allow you to touch them to perform the cortices technique visualize yourself doing the technique on them and it will have the same effect.



Quote:
Wilbarger Brushing Protocol (OT Brushing & Joint Compressions)

Uploaded on Jun 23, 2011

Davis gets his "Brushies and Squishies." Also known as Wilbarger Brushing Protocol


 
1 in 68 U.S. Children Has Autism

One in 68 U.S. children has an autism spectrum disorder (ASD), a 30% increase from 1 in 88 two years ago, according to a new report released Thursday by the Centers for Disease Control and Prevention.

This newest estimate is based on the CDC’s evaluation of health and educational records of all 8-year-old children in 11 states: Alabama, Wisconsin, Colorado, Missouri, Georgia, Arkansas, Arizona, Maryland, North Carolina, Utah and New Jersey.

The incidence of autism ranged from a low of 1 in 175 children in Alabama to a high of 1 in 45 in New Jersey, according to the CDC.

Children with autism continue to be overwhelmingly male. According to the new report, the CDC estimates 1 in 42 boys has autism, 4.5 times as many as girls (1 in 189).

http://edition.cnn.com/2014/03/27/health/cdc-autism/

 
http://www.niburu.nl/artsen-zeiden-dat-hij-nooit-zou-praten-nu-hij-op-weg-naar-een-nobelprijs/


Quote:
Artsen weten veel, maar niet alles. Tot die ontdekking kwam Kristine Barnett toen haar zoon op 2-jarige leeftijd werd gediagnosticeerd met autisme. Dokters zeiden dat Jacob nooit zou praten en leraren vertelden haar dat er geen hoop was, maar Kristine volgde haar intuïtie en negeerde de ‘experts’. De resultaten zijn zeer bijzonder.

Kristine richtte zich niet zozeer op wat Jacob niet kon, maar vooral op wat hij wel kon. Ze liet hem doen wat hij leuk vond. Hij vertoonde repetitief gedrag. Hij speelde met glazen en kon er uren naar kijken. Kristine pakte het glas niet af, maar gaf hem 50 glazen. Ze vulde de glazen met water en keek wat er gebeurde. Ze omringde hem met alles wat hij leuk vond.



Jacob ging er sterk op vooruit. Op een avond sprak hij voor het eerst tegen zijn moeder. Het klonk als muziek in haar oren omdat iedereen had gezegd dat het onmogelijk was. De inmiddels 15-jarige Jacob studeert nu theoretische natuurkunde aan het Perimeter Institute in Waterloo in de Canadese provincie Ontario. Hij heeft een hoger IQ dan Einstein en is hard op weg om een Nobelprijs te winnen.

Kristine heeft de ongelooflijke reis en doorbraak van haar zoon uitgewerkt in het boek ‘The Spark: A Mother’s Story of Nurturing, Genius, and Autism’. Haar advies aan ouders die kinderen hebben met autisme, ADHD, leerstoornissen of andere beperkingen: trek niet te zwaar aan het stempel. Richt je op waar je kind goed in is, laat ze doen wat ze leuk vinden.

“Als ouders weten we in ons hart wat onze kinderen nodig hebben,” zei ze. “We moeten daar nog net iets meer op vertrouwen. Zelfs al strookt dat niet met wat anderen zeggen.”


 
Lievergezond, hier geloof ik helemaal in. Zelf MBD kind met alle gevolgen en labels van dien omdat er in die tijd nog zeer weinig over bekend was en ik in een groot gezin mezelf staande moest houden. En weet inmiddels uit ervaring dat de door jou beschreven manier van deze moeder, de juiste manier is.

Evenals water niet omhoog stroomt, zo kan een kind met een stoornis in het autisme spectrum ook alleen tot bloei komen door de ruimte te krijgen om af te kunnen gaan op wat goed voelt.

Als dat niet het geval is, vult de stress van het 'niet mogen' en 'niet begrepen worden' door onder meer het ontbreken van oprecht begrip en alle frustraties vandien, een soort stuwmeer en als dat stuwmeer erachter maar vol genoeg raakt, wil je niet in de buurt zijn als de stuwdam openscheurt.

Ik moest een lange weg gaan voordat ik het begreep en vind het dan ook niet verwonderlijk, na zo'n stressvol leven dat mijn bijnieren zijn uitgeput. Alleen al dat werk om die stuwdam telkens voor overlopen of doorbreken behoeden kost me al alle energie. Maar wel erg trots telkens als het lukt :)

 
http://pers.uu.nl/verband-tussen-hersen--en-darmproblemen-aangetoon/

dit kreeg ik vandaag als bericht op de autismeyahoo groep.

Aan de ene kant toont onderzoek aan dat het juiste dieet gunstig kan bijdragen aan deze problemen, en een stukje verderop lees ik dat Nutricia het onderzoek heeft medegefinancierd.

Ben ik toch benieuwd naar de dieetadviezen van de onderzoekster!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.931
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan