Artikel - De wereld zonder tarwe

De grap is dat koolhydraatarm brood vaak met extra gluten wordt gemaakt, de eiwitten uit granen of soja en daarmee minder zetmeel. Het is natuurlijk net zoiets als vetarm vet, pindakaas light etc. Gegarandeerd toegevoegde shit.
 
Ik heb dat brood uitgeprobeerd...kreeg er acute verstopping van, iets teveel vezels voor mij..verder prima brood.
 
Lijkt mij nou niet de eerste keus bij osteoporose, haverbrood. Als het gaatjes in tanden bevorderd, kan het ook niet zo helpen bij de botopbouw.
 
Het is geweekte haver, en uiteraard neem ik niet alle dagen een half brood ;).

Als ik het neem, met kefir, appelazijn, kzz, kokosolie, leverworst, rauwmelkse kaas, zachtgekookt ei, die dingen.
 
Ja ik heb dat brood ook tijd terug geprobeerd van yam desem, ik kreeg er ontzettend buikpijn van! En ook verstopping. Het brood viel echt als een blok op mijn maag. Dat had ik bij gewoon speltdesembrood helemaal niet.
 
Ik heb YAM desem voorbij zien komen. Maar volgens mij is het aardig aan de prijs, of niet?
 
http://www.hetkanwel.net/2012/02/23/de-wereld-zonder-tarwe/
deze link werkt niet.. wat is de juiste?

War bertreft het fytinezuur verhaal.. ik zie in mijn praktijk dat per persoon de fytinezuur grens verschilt. Ik test wat het aanwezig percentage is en wat de voor jouw lichaam acceptabele grens is.
Nu blijkt dat als je de grootste boosdoener van fytinezuur mijdt: tarwe, dat het fytinegehalte reuze meevalt.
Ik mijdt granen meer voor mijn darmen en niet zozeer voor het fytinezuur risico. Omdat ik de granen mijdt, eet ik wel noten (zonder te weken)
 
ik eet dit af en toe..
Is het eerste brood dat biologisch met zuurdesembasis en vrij is van:
-gluten
-zuivel
=ei
-suiker
-E nummers

Ik vind het iets te droog wat smaakt betreft maar compenseer dit met ruim rauwmelkse roomboter.
Ik raad het mijn clienten aan zeker als ze DPPIV enzm tekort hebben en dit gaan slikken (dan mag je (tijdelijk) geen granen, zuivel en soja eten)

 
Zodra ik enig product met tarwe eet krijg ik een zeer onrustig- en opgejaagd gevoel met overslaande hartkloppingen. Daarna heb ik vaak branderige maagzuur problemen. Ik heb dit ook uitgetest en ben er inmiddels zeker van. Voor mij geen tarwe meer of producten waar het in is verwerkt en ben nu inmiddels helemaal glutenvrij bezig.
 
Ik heb vandaag Moormans Yam desembrood gekocht en gegeten. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Het is droog en door het gebrek aan gluten valt het sneller uit elkaar. Het brood heeft slechts een lichte desemsmaak, maar dat geeft wel meerwaarde aan de smaak. Ik moet Ralph ook complimenteren voor de visie om dit brood mogelijk te maken. Ik denk dat velen hier baat bij kunnen hebben, maar ik zal het niet snel weer in huis halen.

Mike
 
Dat brood heb ik ook geprobeerd laatst. Het is wel verreweg het beste glutenvrije brood dat ik op heb. Sowieso qua ingrediënten, maar ook qua smaak. Zeker als het dik is belegd geeft dit wel de ervaring van brood eten. Dat vind ik knap gedaan.

Zelf krijg ik geen klachten van het langgerezen desem 100% spelt brood van de bakker hier in de buurt. Daar kan zo'n glutenvrij brood natuurlijknooit aan tippen qua smaak, dus als ik brood eet ik hou het mooi bij het spelt brood.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan