Artikel - De wereld zonder tarwe

Quote:
Tarwe stoort de synthese, opname en werking van vitamine D



Wat een openbaring. Ik had jaren onverklaarbaar laag vitamine D gehalte ook in de zomer! Nu jaren later blijkt (uit kinesiologische test)dat ik niet tegen tarwe kan. Ik wist niet dat er een link was tussen tarwe en vitamine D.

Zo lees ik steeds weer interessante dingen hier. :D

 
Een kat/ voedingscentrum in het nauw maakt rare sprongen!

[URL]http://www.lexnaturalis.nl/?p=597[/URL]

Artikel over het boek Broodbuik en wat het Voedingscentrum te zeggen heeft. Verder worden boeken als Dangerous Grains, Food en Western Disease en Good Calories Bad Calories aangehaald.

 
Goed artikel en filmpje over waarom tarwe zo slecht is voor je:

http://melchiormeijer.wordpress.com/

Quote:
Er zijn inmiddels case beschrijvingen van mensen met lupus, MS, reuma, astma en zelfs diabetes type 1 die na stoppen met tarwe volledig symptoomvrij werden. Coeliakie, de ernstige vorm van glutenintolerantie die gepaard gaat met de afbraak van het darmslijmvlies en die als je niets doet tot de dood leidt, is slechts het minieme topje van de ijsberg van tarweziekten. En in tegenstelling tot wat het volksgeloof wil en wat veel dokters nog altijd denken, hoef je helemaal niet positief te testen op een glutenintolerantietest om langzaam maar zeker chronisch ziek te kunnen worden van tarwe.”


Quote:
‘Het klinkt idioot, maar probeer eens een maand helemaal geen tarweproducten te eten’. Veel mensen deden dit schoorvoetend. De resultaten waren verbluffend. Ik zag allerlei totaal onverwachte dingen. Een 36-jarige patiënte die kwam voor een onschuldige, maar irritante hartritmestoornis werd al jaren vergeefs behandeld voor de ziekte van Crohn, zeg maar een chronisch zwerende darm. Ze stond op de wachtlijst voor een operatie om dat zieke stuk darm te verwijderen en bereidde zich mentaal voor op het leven met een stoma. Aanvankelijk wuifde ze mijn voorstel weg, want ze was negatief getest voor coeliakie en haar internist had haar bezworen dat haar ziekte niets met eten te maken had. Na twee maanden stapte ze weer binnen. Stralend. Niet alleen haar hartritmestoornis was spontaan verdwenen, haar darm was volledig genezen! De operatie en de stoma waren van de baan. Daarna volgden letterlijk honderden soortgelijke gevallen. Mensen die kreupel liepen van de gewrichtspijn werden pijnvrij en gingen spontaan sporten. Levenslange folterende migraineaanvallen verdwenen als sneeuw voor de zon. Iedereen die het probeerde verloor net als ikzelf vet en won gezond spierweefsel, vaak zelfs zonder specifiek te trainen. Mensen met diabetes verbeterden sterk of hadden helemaal geen medicatie meer nodig. Hoge bloeddruk normaliseerde… ik kan eindeloos doorgaan.”


Quote:
Na een week meten wist hij het zeker: alles waar tarwe in zat joeg zijn bloedsuikerspiegel door het plafond. “Twee bruine boterhammen verhogen je bloedsuikerspiegel meer dan een King Size Snickers,” ontdekte ik met verbazing


In het filmpje bij ongeveer 19 min gaat hij in op de relatie tussen tarwe en schizofrenie. Ongelooflijk dat dit gewoon allemaal onderzocht is maar niet bekent is bij dokters of patiënten die gewoon standaard een levenslange cocktail van afschuwelijke drugs krijgen!

 
Na ongeveer 51 min gaat Dr. Davis in op een m.i. zeer belangrijk hier niet onbekend gegeven....

 
ik probeerde het te volgen Pike, jij bedoelt dat we onze alvleesklieren hebben vernaggeld/verbrand met het eten van koolhydraatrijke voeding de afgelopen 40 jaar?

 
Juist. En daarom is het voor de meeste van ons belangrijk om toch low carb te gaan ook al is het een "gezonde" banaan of een paar lekkere zoete appels. (1 zuur appeltje kan dan nog wel :wink: )

 
Ik heb gisteren voor mijn man het boek Broodbuik gekocht van Dr.William Davis. Ben zeer benieuwd.

Mijn man is een fervent broodeter (helaas nog steeds). Hij las gisteren een heel klein stukje uit het boek en was meteen genezen.

Wat heeft Dr.Davis wat ik niet heb?

 
@F&M

Mijn zoon had vandaag 3 vriendjes (9-11 jaar) te spelen. Op een gegeven moment zei er eentje hoe gezond brood wel niet was. Tsja, zo'n gelegenheid kan ik natuurlijk niet laten liggen. Al snel waren we in een vette discussie beland. De kinderen gingen naarstig op zoek naar voorbeelden van gezond voedsel. Brood, aardappelen, zout, pasta....alles kwam voorbij en de ene na de andere overtuiging ging aan diggelen. Alhoewel, zo zullen de heren dat niet ervaren hebben. Ze zijn net als hun ouders natuurlijk stevig geindoctrineerd en zullen hun overtuigingen niet makkelijk opgeven. Maar goed, ze werden wel steeds stiller totdat hun geduld op was en ze weer overgingen tot de orde van de dag....spelen. Wellicht blijft er toch iets hangen.....of ik krijg een boze ouder aan de deur. My point....ik doe geen moeite mensen te overtuigen die het niet willen weten. Waarom zou ik dat in hemelsnaam wel doen? Ik kan maar een reden bedenken en dat is angst. En daar kan je beter zelf naar kijken. ;-)

 
OP mijn werk spreek ik regelmatig met een jongeman(en het worden er steeds meer) over voeding en heb hem ervan kunnen overtuigen dat kh.arm en vetrijk eten de beste keuze is.Hij had gelijk goed resultaat en ging dus familieleden informeren,zo ook z'n vader.Brood slecht..allemaal onzin was zijn standpunt tot vorige week.Toen was er dat artikel over broodbuik(pens).Eet die man toch al een week geen brood meer en voelt zich al een stuk beter.

 
Quote:
Dr. Davis tells us that taking wheat out of the diet will result in the following:

Improved weight loss

Reduced appetite

Lowered blood sugar

Reduced joint pain

Reduced inflammation

Improvement in cognitive function

Reduced anxiety

Reduced food obsessions

Reduced blood pressure

Reduced triglycerides

Increased energy

Improved sleep

http://links.mp2200.com/preview/55324/26219648/5a5c85253d88819c3429f8c08d0c32ecee8158cf

 
There is now, however, a huge dataset firmly establishing the likelihood that wheat intolerance, or better yet, wheat toxicity, is a universal, human species-specific problem, occurring only in differing degrees, and mostly sub-clinically, at least through the optic of conventional screenings and technologies. http://www.greenmedinfo.com/blog/200-clinically-confirmed-reasons-not-eat-wheat

Ik weet van vroeger nog dat ik van sporten uitslag kreeg op mijn huid.
Nu lees ik in het artikel dat van tarwe bekend is welk type eczeem het veroorzaakt en dat herken ik (maar het zal nu bij mij niet komen door tarwe want die eet ik niet, maar met allergieen is het altijd uitkijken geblazen: dan weer dat, dan weer dat).
Ook dat ik die uitslag krijg na het warm (ja koud doe ik ook daarna soms) douchen.
De hitte zorgt voor verhoogde antistoffenaanmaak zover ik weet.
Dit kan positief zijn bij infecties maar negatief bij auto-immuunziekten: en dan heet het natuurlijk zoiets als zonneallergie als de zon de aanleiding was.
Ik weet nog dat lymepatienten om door de onbetrouwbare testen heen te komen en herkend te worden als lymepatient gingen veel lymepatienten zo heet mogelijk douchen en dan zo snel mogelijk erna laten bloedprikken.
Of: ze gingen een homeopatische kuur doen om de antistoffenaanmaak weer tot leven te krijgen, die zowiezo bij mensen met infecties/autoimmuunproblemen/ chronisch zieken vaak op een zo laag mogelijk pitje staat.
 
Mijn nicht had het over koolhydraatarm brood. Wat is dat? Als iemand brood wil eten, lijkt me zuurdesem dan toch het beste. Ik voel me echter nu zeer goed zonder koolhydraten (alleen wel uit groenten).

Maar is dit koolhyderaatarme brood goed of niet? Ik heb gegoogled en ze hadden het over sojameel. Ik weet niet of ze dit brood bedoeld, maar dan zou het helemaal slecht zijn.
Ik zou haar graag willen informeren of het goed is of niet.
Dorothé
 
Koolhydraatarm brood is gebaseerd op plantaardige eiwitten en dan kom je automatisch uit bij noten en bonen. Amandelmeel kan koolhydraatarm brood opleveren, maar meestal zie je dat sojameel de bron is en dat is foute boel.

Mike
 
Weer bedankt. Ik zal het haar zeggen.

Ik had haar al zeker 20 jaar niet meer gezien. Zij woont helemaal in het puntje van noord Nederland en ik toen 20 jaar Duitsland.

Ik weet dat ze nooit met gezondheid bezig was en zelfs rookte. Nu kwam ze met allemaal thema's over gezondheid aan. Ze maakt zelf waterkefir (vandaar mijn vraag in een ander lijntje), doet Yoga en hardlopen, eet koolhydraatarmbrood en eet heel veel zuurkool. Ik heb verteld over WAPF. Ik heb zo bij al die gezondheidszaken van haar een beetje mijn twijfels. Maar goed, ik kan wel informeren maar meer ook niet.
Dorothé
 
PFFF, wat zit daar allemaal in....
Nu alleen het vb. van het feestbrood
http://yamglutenvrij.nl/page/heerlijke-smaakvariaties

Toch niet zo feestelijk!
Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.346
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan