Argumenten tegen Price?

Echt niet!

Daarnaast is ons idee van 'dik' volledig verkeerd. Als je er goed doorvoed uitziet, ben je volgens het huidige anorexische modebeeld al gauw 'te dik'. Ons beeld van 'slank' is te dun en ondervoed. Er is onze samenleving een hoop te doen over overgewicht, maar ondergewicht beschouwen we als 'mooi', 'gezond' en 'slank'.

Mike

 
Ook weer zo iets raars

als je wat zwaarder bent betekent niet dat dat meteen ongezond is

Dieren in de natuur zijn ook pas gezond als ze wat zwaarder zijn (reserves hebben)

Dierlijke vetten eten = Gezonden Reserves

(Kunstmatige) Voeding koolhydraatrijke, Suikers eten = Slechte reserves

Simpel.

 
Ik heb het over dikke buiken, je typische pastapens, niet gezond doorvoed.

Mike, deze inkopper kon ik niet laten liggen, sorry hoor, Gerard heeft gelijk.

 
Wat er gebeurt is dat je meer MAGERE lichaamsmassa aanmaakt (spieren en botten). Hierdoor neem je in gewicht toe, of je gewicht blijft gelijk. Je lichaamsbouw wordt ook breder en voller, voor zover je skeletstructuur dit toestaat. Kortom: je komt dichter in de buurt van de menselijke blauwdruk en daar hoort dun, mager en tenger niet bij.

Mike

 
Als je veel te dik bent zul je afvallen als je gezond wordt en ondergewicht zal ook verdwijnen. Ik ken echt veel mensen die ondergewicht hebben en daarom niets doen als friet, junkfood en snoep eten omdat ze willen aankomen. Dat lukt net zo goed niet op die troep, sterker nog, ze worden steeds magerder.

 
"Wat er gebeurt is dat je meer MAGERE lichaamsmassa aanmaakt (spieren en botten). Hierdoor neem je in gewicht toe, of je gewicht blijft gelijk. Je lichaamsbouw wordt ook breder en voller, voor zover je skeletstructuur dit toestaat. Kortom: je komt dichter in de buurt van de menselijke blauwdruk en daar hoort dun, mager en tenger niet bij."

Mmm, als ik de foto's van die mensen bekijk is het toch vet, geen spieren en botten.

De reden waarom ik het vraag is dat twee kennissen van mij (37 en 44) mij ook van het nut van dit dieet wilden overtuigen. Ze zijn echter allebei niet slank (beter gezegd: veel vet) hoewel ze het ook al weer een tijdje doen. Een is ook de hele tijd ziek, en ziet er steeds slechter uit. Ok, ik weet geloof ik genoeg. dank!

 
Hier nog leuke oude foto's van verschillende Indianenstammen.



De eerste is wel aan de dikke kant, maar onderaan zie je een foto van twee lenige mannen. Nog daaronder links naar foto's van andere stammen.

Wahaa, deze moet je zien, daar staat een hele oude vrouw(?) op met wit haar.

De babies in hun wiegje zijn echt cute.

Meer naar onderen, dat ene Navajo meisje links ziet er naar uit dat ze al de 'white man's food' at, gezien haar smalle gezicht..

In mijn zoektocht naar meer beschrijvingen over bevallingen onder de natives, had ik wel een getuigenis gelezen van een oudere vrouw over haar zwangerschap en bevalling waarin blijkt dat ze wel nogal veel bijgeloof hadden. Bepaalde dingen at ze niet tijdens haar zwangerschap:

"We never eat sweets in pregnancy, lest the baby become too fat and make delivery difficult. I was told not to kill any animals. I ate no buffalo intestines, lest the child be born with the navel-cord running out of its mouth. To eat the manyplies, they said, would bring me a child with water running from its mouth; the heart and the spleen would make black marks on my face; the large intestine would make the rectum protrude during delivery. While a woman is pregnant her husband must not snare any animal, lest the child strangle in birth, nor strike any animal on the head, lest it have een enlarged skull."

Het eerste wat ze zei over zoetigheid klopt wel met wat er hier wordt gezegd, de rest geeft ook aan dat ze gewoonlijk alles van het dier aten, alleen jammer dat deze vrouw of stam dat niet deed tijdens de zwangerschap of zou het toch niet volledig op bijgeloof gebaseerd zijn? Het wil daarom ook niet zeggen dat ze geen ander orgaanvlees at..

Over die zoetigheid waardoor de baby te dik wordt en voor een moeilijke bevalling zorgt, dat is nogmaals een andere reden waarom vrouwen de dag van vandaag moeizamer bevallen: een smaller bekken door een gebrek aan vetoplosbare vitamines én teveel suiker maakt de baby ook nog eens dik! Logisch dat het dan ook veel moeilijker gaat.

 
Nog een interessante beschrijving gelezen over de bevalling van een andere stam. In tegenstelling tot vele andere observaties over Indiaanse vrouwen die snelle, gemakkelijke ongeassisteerde bevallingen hadden, is deze precies het tegenovergestelde:

Tijdens de bevalling werd een vrouw geholpen door 2 of 3 vroedvrouwen. Moeizame bevallingen waren niet zeldzaam, soms duurden die wel tot twee dagen lang en niet onfrequent eindigden ze in de dood.

Mijn intuitie zegt dat dit dus niet normaal is en rarara, een beetje verder kom ik te weten wat die vrouwen aten wat volgens mij wel die moeizame bevallingen verklaart:

Als een meisje haar eerste menstruatie kreeg werd ze naar een klein huisje gebracht waar ze twee weken in doorbracht, dan at ze geen vlees noch vis, haar dieet werd gelimiteerd tot een moes/pap van eikels, pinole (gemaakt van mais) , brood en soms verpulverde sprinkhanen.

Zelfs voor een meisje de leeftijd van puberteit bereikt had, begon ze zich te onthouden van het eten van vlees en deze restrictie werd geobserveerd voor twee jaar of meer na het 'puberteitszingen'. (tijdens haar eerste menstruatie werd er voor haar gezongen).

Dan in de winter, tijdens het seizoen van hoogtij, baadde de maagd in een grote korf en de mannen vangden een groot aantal knaagdieren voor een feest. Iedereen werd uitgenodigd in het huis en het meisje gaf elk van hen een kleine gift van de waarde van 25 cent, daarna at ze van het vlees. Maar het wordt gezegd dat sommige meisjes, door de lange periode van onthouding, een afkeer verkregen voor vlees en het er terug uitspuugden. Recentelijk waren er twee oudere vrouwen gestorven die zeiden dat ze nooit meer geen vlees hadden geproefd sinds ze twaalf jaar oud waren.

..

Sommige vrouwen aten telkens ze hun menstruatie hadden geen vlees.


Dat betekent dus dat deze vrouwen een gebrek hadden aan vetoplosbare vitamines wat op zich al voor een nauwer bekken zorgt, voeg daaraan toe teveel granen en fytinezuren wat de boel nog erger maakt en teveel koolhydraten erbovenop die voor dikkere babies zorgen en het mysterie van de moeizame bevallingen met hoog sterftecijfer is ontraadselt.

Nu heb ik wel een voorbeeld voor zei die nog eens met zulke verhalen komen aandraven om hun geloof te weerleggen dat bevallingen niet ongeassisteerd en zonder moeite kunnen verlopen. :wink:



bron


 
iklustvet een tijdje terug hadden we ook op het forum een discussie weet niet meer welke topic het staat dat het slecht zo zijn om korter dan 4 dagen ongesteld te zijn. Ik was voorheen met de pil en slecht eten ook een week mee bezig, hier had ik geen last van. Nu zonder pil en een klein jaartje wapf eten ben ik rond de 3 a 4 dagen nog ongesteld. Ik heb me er niet in verdiept maar zou deze korte periode niet normaler zijn??

Wie kan daar wat zinnigs over zegen.

 
Ik ben zelf nooit aan de pil geweest (ja vroeger eens een jaar maar dat is meer dan 12 jaar geleden.), de menstruatie die je hebt als je aan de pil bent is nep en heeft geen nut dus hoe lang dat duurt wil niet zo veel zeggen denk ik? Ik ben nu korter ongesteld maar op het zicht is het bloedverlies wel heviger, ik heb er alleen totaal geen last meer van, ook niet misselijk, moe, humeurig, niks meer en dat had ik vroeger wel allemaal heel duidelijk. Dus geen idee of het iets uitmaakt hoe lang je regels duren maar dat ik er geen last meer van heb lijkt me toch een duidelijke verbetering. Verder ben ik supervruchtbaar gebleken, dus alles werkt prima :wink:.

 
@ Dudink, ik lees juist over de Hunza vrouwen die erg gezond waren dat hun menstruatie slechts 2 dagen duurde, dus een kortere menstruatie die je zelf ook ervaart na een jaartje wappen lijkt me juist een goed teken te zijn.

 
iklustvet:
Quote:
Ik ben nu korter ongesteld maar op het zicht is het bloedverlies wel heviger,


dat heb ik eigenlijk ook, in het begin meer heviger bloedverlies en daarna neemt het sneller af. Andere symptomen heb ik hiervoor nooit last van gehad dus dat maakt geen verschil voor mij.

 
Wat ik me vandaag ineens herinnerde is dat ik voorheen altijd rond mijn eisprong een dag of 7 veel pijn had met borstvoeden, en tijdens mijn menstruatie ook. Dat duurde een week en dan ging het weer weg maar alles bij elkaar was ik wel elke maand een week of 2 met pijn aan het voeden. Gewoon een heel hevige gevoeligheid, echt niet prettig. Ik heb het wel wat beter gekregen met teunisbloemolie maar het ging nooit echt weg. Nu met WAPF Sinds een paar maanden totaal geen last meer van, ik voed pijnloos de hele maand. Stom hoe je zoiets gewoon vergeet als je er geen last meer van hebt.

 
Lekkerromig, goed om dit bevestigd te zien. Ik ervaar hetzelfde als jou kort, heftig maar nergens last van. Als ik meer tijd heb ga ik even uitzoeken waar deze discussie was ontstaan.

 
Ik heb ook geen pijn meer tijdens mn menstruatie,voorheen veel buikpijn.Altijd moest ik paracetamol slikken en in de weer met warme kruiken.Nu nooit meer.

 
Werden die mensen van de stammen ook oud? Het lichamelijke getel zegt natuurlijk veel over de gezondheid.

Misschien dat de stammen meer vet nodig hadden, omdat ze meer energieopslag nodig hadden. Er was volgens mij weinig koolydraatrijk voedsel beschikbaar dus ze slaan hun rervers op in vet. De planteneters hadden direct eten tot hun beschikking en hadden dan ook minder vetopslag. Je zou dan direct energie krijgen wanneer je eet. Als je lichter bent verspil je minder energie dus misscchien leef je dan ook langer?

Waarom eten ze volgens de chinese voedingsleer weinig vet? Of hadden ze deze leer bdeacht toen ze eenmaal al rijst aten?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.682
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan