Apocalyps/doemscenario

Waar maken ze die Danio's dan van, die er wel staan? :unsure:
Afgeroomde melk, magere verse kwark (29%) (melk), room (melk), suiker (10,3%), water, bosbes (4,6%), zwarte bes (3,1%), glucose-fructosestroop, verdikkingsmiddelen (gemodificeerd maïszetmeel, pectine, Johannesbroodpitmeel, guargom), gelatine, zuurteregelaars (natriumcitraat, citroenzuur), aroma, melkfermenten.


Raadpleeg altijd de verpakking voor de meest actuele ingrediënten en voedingswaarden.

..... Vasten is gezonder :LOL:
 
Afgeroomde melk, magere verse kwark (29%) (melk), room (melk), suiker (10,3%), water, bosbes (4,6%), zwarte bes (3,1%), glucose-fructosestroop, verdikkingsmiddelen (gemodificeerd maïszetmeel, pectine, Johannesbroodpitmeel, guargom), gelatine, zuurteregelaars (natriumcitraat, citroenzuur), aroma, melkfermenten.


Raadpleeg altijd de verpakking voor de meest actuele ingrediënten en voedingswaarden.

..... Vasten is gezonder :LOL:
Altijd weer lachen met die ingrediënten. Als ik de percentages optel kom ik op 47%. Dus 53% is een groot
1651939759466.png
 
  • Leuk
Waarderingen: gse
Afgeroomde melk, magere verse kwark (29%) (melk), room (melk), suiker (10,3%), water, bosbes (4,6%), zwarte bes (3,1%), glucose-fructosestroop, verdikkingsmiddelen (gemodificeerd maïszetmeel, pectine, Johannesbroodpitmeel, guargom), gelatine, zuurteregelaars (natriumcitraat, citroenzuur), aroma, melkfermenten.


Raadpleeg altijd de verpakking voor de meest actuele ingrediënten en voedingswaarden.

..... Vasten is gezonder :LOL:
Ja leuk... Afgeroomde melk en magere kwark... Maar dan wel room weer erbij toegevoegd... 🤡
 
  • Leuk
Waarderingen: gse
Afgeroomde melk, magere verse kwark (29%) (melk), room (melk), suiker (10,3%), water, bosbes (4,6%), zwarte bes (3,1%), glucose-fructosestroop, verdikkingsmiddelen (gemodificeerd maïszetmeel, pectine, Johannesbroodpitmeel, guargom), gelatine, zuurteregelaars (natriumcitraat, citroenzuur), aroma, melkfermenten.


Raadpleeg altijd de verpakking voor de meest actuele ingrediënten en voedingswaarden.

..... Vasten is gezonder :LOL:
:ROFLMAO::ROFLMAO: Thanks! Dus er is wel melk om te bewerken, maar niet als gewone melk te koop. Duidelijk!
 
  • Leuk
Waarderingen: gse
Interview met investeerder die geen problemen verwacht op de supplychain (dus geen echte langdurige ''food shortages''): het gaat me om wat hij aan het begin dat het fragment loopt, al zegt. Begint bewust niet aan het prille begin https://overcast.fm/+I6zFLBB08/01:40
Voor je het weet ben je te veel bezig met de angst voor voedseltekorten.
 
Exact. We gooien 40% aan voedsel standaard weg. De 'tekorten' zullen echt geen 40% bedragen, gewoon slimmer inkopen. Ik merk nu dat bijv. avocado's die ingevlogen moeten worden uit verre landen stervensduur aan het worden zijn. Mooi! Eet lokaal en regionaal. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen tot nu toe.

Mike
 
Exact. We gooien 40% aan voedsel standaard weg. De 'tekorten' zullen echt geen 40% bedragen, gewoon slimmer inkopen. Ik merk nu dat bijv. avocado's die ingevlogen moeten worden uit verre landen stervensduur aan het worden zijn. Mooi! Eet lokaal en regionaal. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen tot nu toe.

Mike
Ik woon in het avocadogebied van Europa, 90% komt van hier, nu is deze maand de oogst (van circa half oktober tot eind mei (waarvan de beste varieteit,de Hass, van begin het jaar tot eind deze maand) zo ongeveer beeindigd. Het hier worden die verkocht tss 1.5euro/kg tot nu 4.5euro/kg daar er nu weinig aanbod meer is. Prijs varieert ook sterk naargelang er veel wind is geweest of niet, want dan vallen er veel op de grond is is er ook veel aanbod. De kwaliteit van de Zuidamerikaanse advocados is brol in het kwadraat. Je merkt het verschil heel duidelijk.
 
  • Thanks
Waarderingen: gse
Dat gaat dan straks ook op voor bv kokos olie en andere tropische olie en olijfolie. Dat is toch ook geen lokaal product terwijl het zeer voedzaam is. Jammer. Voorraad inslaan dan maar.
 
Zelden zulke onzin gelezen.
Het is mei de koeien eten vers gras van de hoogste kwaliteit en geven daarom juist meer melk met een hoger gehalte aan vet en eiwit.
Maar iedereen begrijpt dit toch wel dat zoiets onzinnig is? Misschien ben ik achterlijk en snap ik de achterliggende gedachte hiervan niet om uitgebreid op in te gaan. Degenen die dit niet snappen zullen het nooit snappen of niet willen snappen of handelen gewoon uit gemakzucht.
 
Dat gaat dan straks ook op voor bv kokos olie en andere tropische olie en olijfolie. Dat is toch ook geen lokaal product terwijl het zeer voedzaam is. Jammer. Voorraad inslaan dan maar.
Ook olijfolie is hier van uitskende kwaliteit (verdial olijf) en situeert zich rond de 20euro voor 5l
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
De energieprijzen stuwden de inflatie op jaarbasis in Europa’s grootste economie naar 7,9% in mei, het hoogste niveau in bijna 50 jaar. De energieprijzen in het land stegen vorige maand met 38,3% jaar-op-jaar, terwijl de voedselprijzen een sprong van 11,1% maakten, zo blijkt uit gegevens van het federale bureau voor de statistiek (Destatis). Als gevolg daarvan is bijna de helft van de Duitse burgers gedwongen hun levensstijl te veranderen en te bezuinigen op hun uitgaven, zo melden de media, die opiniepeilingen citeren. Volgens een studie die INSA deze week voor de krant Bild heeft uitgevoerd, eet één op de zes Duitse burgers niet meer regelmatig vanwege de prijsstijgingen, en overweegt nog eens 13% de mogelijkheid om op voedsel te besparen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.773
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan