Apocalyps/doemscenario


Bekijk bijlage 9206
Meer paniek, heerlijk.

Het water stijgt,
Het water is op,
Het water is vies,
De natuur is tegen ons,
De wolven komen,
Dieren sterven uit,
De natuur is weg,
De natuur is heilig,

Paniek paniek paniek blijf in paniek

Alles om de mensen continue in de stress te houden
 
Nieuwsbrief van Leef Bewust Nederland gaat onder andere over preppen

https://ckarchive.com/b/e5uph7hxowx8

Uit de Nieuwsbrief:


Gifstoffen in blikvoer

In deze kritische tijd, waar angst regeert, is het logisch dat mensen graag voorbereid willen zijn, bijvoorbeeld op lege schappen in de supermarkt. Hoewel ik zelf niet echt een 'prepper' ben, hoor ik het zo af en toe wel om me heen.

Kelders die vol staan met blikvoer en ander houdbaar voedsel, om zo goed mogelijk voorbereid te zijn. Hoewel dit niet perse een onverstandig idee is, is ook blikvoer niet onbeperkt houdbaar. Meestal zijn deze tussen de 1-4 jaar goed om te bewaren. Als je er veel van hebt ingeslagen, komt er dus een moment dat je het toch op moet gaan eten.

In tijden van nood zou ik zeggen prima, maar in tijden met toegang tot ander voedsel, zeg ik resoluut NEE. Waarom niet?

Aan de binnenkant van conservenblikken worden coatings gebruikt die bisphenol-A (BPA) bevatten: dat is een xeno-oestrogeen dat in verband wordt gebracht met kanker, vruchtbaarheidsproblemen, diabetes en hart- en vaatziekten.

Tijdens een studie van de Harvard School of Public Health werd de hoeveelheid BPA gemeten in urine van proefpersonen die vijf dagen lang één kop soep uit blik of verse soep hadden gegeten. Er werd twintig keer meer BPA gevonden in de urine van proefpersonen die bliksoep hadden gegeten.

Wetenschapper dr. Jenny Carwile zei naar aanleiding van haar onderzoek: ‘We weten al een tijd dat het drinken van vloeistoffen uit bepaalde harde plastics de hoeveelheid BPA in het lichaam kan verhogen. Deze laatste studie laat zien dat ingeblikt eten een nog grotere zorg is.’

Stop hier dus direct mee, want het is echt schadelijk voor je gezondheid! Voor noodrantsoen is het prima om vis en vlees en wat bonen in te slaan, zeker als deze tot wel 5 jaar meegaat, maar er is nog een andere optie. Als je nou echt heel lang houdbaar voedsel wilt en een kant-en-klaar noodrantsoen zoekt, dan kan je bij diverse 'prepper sites' terecht.

Deze speciale lang houdbare noodrantsoenen zijn vaak compact, blijven tot wel 20 jaar goed en bevatten de belangrijkste voedingstoffen om te kunnen functioneren in noodsituaties. Zelf doe ik er niet aan omdat ik van mezelf weet dat ik met gemak 3 dagen kan vasten, of 2 weken op heel weinig voeding kan overleven.

Daarnaast is het hebben van (schoon) water belangrijker dan voeding. Je kan 1-2 maanden zonder eten, maar slechts 5-7 dagen zonder water. Zelf heb ik dus een goede waterfilter en 10 liter water in mijn kelder staan die ik elke 2 maanden ververs.
 
"In sommige Duitse supermarkten worden maximaal drie eenheden olie, meel en suiker per persoon verkocht, veel planken zijn leeg. In Italië zijn de prijzen voor pasta, meel en groenten gestegen omdat de levering van goedkope goederen onrendabel is geworden door stijgende benzineprijzen. In Spanje is het inkomen van vissers gehalveerd als gevolg van dure tankbeurten. In Griekenland heeft het gebrek aan brandstof en kunstmest geleid tot protesten van boeren wier gewassen alleen in hun onderhoud kunnen voorzien ": de sancties hebben effect"


Mike
 

Mike
Hier mag men blijkbaar maar 6l zonnebloemolie kopen. Mijn zus toen ze in Belgie was, in de AH, mocht slechts 2 pakken pasta nemen.
 

eieren bewaren in kalk​

In deze video vertel ik over hoe je verse eieren kunt bewaren voor een langere tijd.

Ik doe zelf een test om te kijken hoe lang eieren goed blijven, eigenlijk is het doel om gefermenteerde eieren te krijgen (high eggs). Na een half jaar zijn de eieren nog steeds goed. Ik bewaar ze gewoon in de kelder.
 
Ik dacht dat je eieren ook kon insmeren met olie om ze houdbaar te maken ... ? Weet iemand dat ? Je zou in dat geval dan olijfolie kunnen gebruiken.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.672
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan