Apocalyps/doemscenario

nope, ben er bewust uitgestapt lang geleden, maar bedankt voor het aanbod. Misschien link weer weghalen om trollen te weren? :unsure:
Doe ik. Realiseer ik mij nu pas. Thanks!
Moet jij hem ook ff verwijderen🤪
 
  • Leuk
Waarderingen: Luz

De Russische aanval op Oekraïne kan leiden tot een wereldwijde hongercrisis, waarschuwt VN-topman Antonio Guterres. Beide landen verbouwen 30 procent van alle tarwe in de wereld en 45 Afrikaanse en veel andere armste landen importeerden een groot deel daarvan, aldus Guterres. Hij kondigde een crisiseenheid aan voor voedsel, energie en financiën op het VN-hoofdkwartier in New York.
FN32t5vXoAAn6eq.jpg
 
ANP-72230513.jpg
Archieffoto Beeld © ANP
Over vier tot zes weken zijn de voorraden zonnebloemolie in Nederland op, zegt de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI). "Dit is een groot probleem voor heel veel mensen."



Nederlandse voedselbedrijven zijn naarstig op zoek naar alternatieven voor zonnebloemolie. De tekorten worden veroorzaakt door de oorlog in Oekraïne. Dat land is een grote producent van plantaardige olie.
 
Ik kreeg een filmpje doorgestuurd waarop te zien was dat mensen in een supermarkt elkaar zowat de hersenen insloegen om zonnebloemolie.
Wanneer zagen we dat ook? Met wc papier in het begin van cojona. Wat een sheeple.

Laats kwam ik een bekende tegen van de school van me zoontje en ze had wel 20 pakken meel bemachtigd en ze was zó blij! Want volgens haar was er bij geen enkele supermarkt nog tarwebloem te vinden. Man man man
 
Ik kreeg een filmpje doorgestuurd waarop te zien was dat mensen in een supermarkt elkaar zowat de hersenen insloegen om zonnebloemolie.
Wanneer zagen we dat ook? Met wc papier in het begin van cojona. Wat een sheeple.

Laats kwam ik een bekende tegen van de school van me zoontje en ze had wel 20 pakken meel bemachtigd en ze was zó blij! Want volgens haar was er bij geen enkele supermarkt nog tarwebloem te vinden. Man man man
En het werkt weer als een tierelier, zelfs mensen die normaal nooit zonnebloemolie kopen slaan ze nu in :ROFLMAO:
 
  • Haha
Waarderingen: Surv
Voedsel tekorten.
Gewoon aangekondigd op de WEF website.

Het WEF verteld iedereen gewoon hoe het is en toch blijft iedereen de agenda's volgen.
Het WEF heeft er nog nooit een geheim van gemaakt.
Natuurlijk moeten overheden gaan ingrijpen, zoals verwacht 🤮

Stukjes vertaalt:
- Meer mensen over de hele wereld zullen honger lijden als gevolg van de pandemie, de hoge brandstofprijzen en het conflict in Oekraïne.
- Rusland en Oekraïne zijn ook belangrijke producenten en leveranciers van meststoffen en hun grondstoffen.
- Bestaande logistieke problemen met het verplaatsen van graan en voedsel zullen waarschijnlijk verergeren.
- Verstoringen zullen de oogst van dit jaar verder onder druk zetten en leiden tot hogere voedselprijzen.

We zijn momenteel getuige van het begin van een wereldwijde voedselcrisis, aangedreven door de pandemie en de stijging van de brandstofprijzen en het conflict in Oekraïne.

In deze context is het dan ook logisch om te pleiten voor een onmiddellijk overheidsingrijpen in de markt.


Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.499
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan