Apocalyps/doemscenario

En nog denkt iedereen dat het nooit zal gebeuren..... Prepare for war
Mijn schoonvader lachte mij vierkant uit afgelopen weekend toen ik daar was. Hij zei in NL zal dit nooit gebeuren.

tja ultra schaap, dubbel gevaxxed en binnekort de griepprik en hij wil ook zeer graag de booster.. reddeloos verloren dus ja logisch dan denk je dat de overheid je bij een black-out ook wel zal redden 🥴
 
Leuk filmpje over aardappels lang bewaren. Nou ben ik geen aardappeleter maar misschien dat ik toch eens wat ga halen en zo opslaan voor 'jeweetmaarnooit'.
 
Mooi ding, ik heb gekozen voor een laserkachel, deze heeft een co2 meter voor de veiligheid. Je hebt er helaas niets aan als stroom uitvalt. Goed ventileren is belangrijk vooral voor bovenstaande kachel met zo’n kousje.
 
Ik heb uit nood maar een gaskachel gekocht. Toen ik weer centen had en de petroleum kachel wilde kopen was ie nergens meer verkrijgbaar en nu zie ik de link die Binc heeft geplaatst. Helaas ik moet het maar doen met deze, ik heb in elk geval een zooi aan van die gasbusjes bijbesteld. En dik aankleden, thermokleding enzo helpt ook vast wel goed. Anders kan ik nog van die potkachels maken.
 
Mooi ding, ik heb gekozen voor een laserkachel, deze heeft een co2 meter voor de veiligheid. Je hebt er helaas niets aan als stroom uitvalt. Goed ventileren is belangrijk vooral voor bovenstaande kachel met zo’n kousje.
En stroom is een probleem.......

Ga op zoek naar alternatief!....
 
De nieuwe houtkachel is op de bovenverdieping. De warmtepomp (lucht-water voor de vloerverwarming) kan daarmee wat lager (23 graden nu met de houtkachel, buiten 5 graden). De beneden verdieping (souterrain) kan ik in geval van een stroom probleem met deze nieuwe aanwinst verwarmen (met uiteraard een raam open voor de zuurstof). Hier in Zweden is de brandstof voldoende verkrijgbaar. Gas is hier volgens mij minder goed verkrijgbaar (of moet het nog vinden, want gasvulling voor de aansteker om de houtkachel mee aan te steken heb ik ook nog niet gevonden en nog niet rond gevraagd).
 
Mooi ding, ik heb gekozen voor een laserkachel, deze heeft een co2 meter voor de veiligheid. Je hebt er helaas niets aan als stroom uitvalt. Goed ventileren is belangrijk vooral voor bovenstaande kachel met zo’n kousje.
Hier ook een laser. Voor als de stroom uitvalt een kokskachel achter de hand. Dat is tegen die tijd vroeg genoeg. Ik durf alleen een kouskachel niet aan aangezien mijn woning te geïsoleerd is.
 
Ik heb uit nood maar een gaskachel gekocht. Toen ik weer centen had en de petroleum kachel wilde kopen was ie nergens meer verkrijgbaar en nu zie ik de link die Binc heeft geplaatst. Helaas ik moet het maar doen met deze, ik heb in elk geval een zooi aan van die gasbusjes bijbesteld. En dik aankleden, thermokleding enzo helpt ook vast wel goed. Anders kan ik nog van die potkachels maken.
Met terracotta potten en waxine lampjes kun je een kachel maken. Of met stenen. Er zijn ook van die gashaarden die je op tafel kan zetten met bio ethanol. Hier niet veel verwarming nodig. Op dit moment nog steeds geen verwarming aangehad. Wel een vest en een paar warme sloffen.
 
Zijn gaskachels echt zo slecht om binnen te gebruiken? Ik kreeg vandaag te horen dat het verstandig is om een koolmonoxide melder te plaatsen🙄 beetje overdreven toch? Iemand verstand van die dingen?
 
Zijn gaskachels echt zo slecht om binnen te gebruiken? Ik kreeg vandaag te horen dat het verstandig is om een koolmonoxide melder te plaatsen🙄 beetje overdreven toch? Iemand verstand van die dingen?
Dat is zeker niet dom om een co meter te hebben. In principe zou de kachel alleen co2 moeten produceren maar als tie om wat voor reden niet helemaal goed brand krijg je co en dat is wel een risico.

Verder wel een zachte dood maar niet waar je op zit te wachten
 
Oja en ik hoorde vandaag van iemand dat ze na Spanje nu ook in Marokko hebben gewaarschuwd voor stroomuitval.
Dat is zeker niet dom om een co meter te hebben. In principe zou de kachel alleen co2 moeten produceren maar als tie om wat voor reden niet helemaal goed brand krijg je co en dat is wel een risico.

Verder wel een zachte dood maar niet waar je op zit te wachten
nou ja altijd betere optie dan gedwongen de prik krijgen😆
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.608
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan