Aneurysma

simone

New member
Mijn vader is aan een aneurysma overleden en ik vraag me af of het voorkomen had kunnen zijn. Zijn er ook dingen dat je kunt doen om het te voorkomen of niet te krijgen. Men zegt dat het erfelijk is of kan zijn. Waar moet ik allemaal op letten of kan je er qua voeding iets aan doen? Wat leidt tot aneurysma?

Ben een beetje ongerust en wil toch wel onderzoek laten doen in het ziekenhuis.

 
Het is een uitzetting van de vaatwanden en hoge bloeddruk is een risicofactor. Logisch, want door de verhogde druk op de vaatwanden gaan deze uitzetten. Hoge bloeddruk heeft te maken met een vertraagde schildklierwerking. Dit kan weer te maken hebben met verhoogde cortisolwaarden die de schildklier onderdrukken. Het kan ook te maken hebben met een gebrekkige omzetting van het schildklierhormoon T4 naar T3 door de lever en de darmen.

Alles wat ik hier noem is hormonaal. De beste voeding voor de hormonen is verzadigd vet en cholesterol. Met hoge bloeddruk gaat vaak ook een verhoogd cholesterolgehalte gepaard en vaak ook een verhoogd gehalte aan triglyceriden. Dit betekent dat er ontstekingsprocessen gaande zijn, veroorzaakt door een te hoog glucosegehalte in het bloed.

De remedie vanuit een voedingsstandpunt is dan ook: meer verzadigd vet en cholesterol, minder suikers en koolhydraten. Het maakt gewoon niet uit welke medische conditie je op me afvuurt, het komt allemaal op hetzelfde neer: te veel suiker, te weinig vet.

Mike

 
Quote:
Researchers [...] found that people who took vitamin C supplements had ¨thickening of the carotid arteries¨ which makes sense because vitamin C builds collagen, the tough connective protein that keeps our body glued together. Thicker artery walls are less likely to burst in a stroke or aneurism.


Beating cancer with nutrition, Patrick Quillin, p. 176

Overigens zegt hetzelfde boek dat je minder vitamine c nodig hebt dan uit supplementen als je vitamine c uit fruit haalt bijv. (naast dat vitamine c supplementen, de synthetische varianten, dat die mineralenrovers zijn als ik het goed begrijp) en volgens Mike zit vitamine c ook in vlees overigens:

Quote:
1000 mg vitamine C per dag is gebleken effectief tegen maagkanker.

Daarentegen is een klein glas sinaasappelsap van maar 37 mg vitamine c genoeg om twee keer zo effectief te zijn voor hetzelfde doel.

Iets in sinaasappels is zelfs meer chemobeschermend dan vitamine c.


In: Beating Cancer with Nutrition, Patrick Quillin, p. 129.

Trouwens hetzelfde boek meldt op p. 177 dat vitamine c in 8 studies (dubbelblinde placebo gecontroleerd) voor 10.000 miligram (10 gram) per dag geen bijwerkingen heeft als dit supplement in deze hoeveelheden gebruikt wordt.

 
Vit. C zit in orgaanvlees, met name in bijnieren, lever en darmen. Dit is altijd de bron geweest van vit. C van de vroege mens, niet fruit. De concentratie is ook veel hoger in dierlijke vorm.

Mike

 
Mike, laat dat nou net de gerechten zijn die ik als kind vaak heb gegeten en nog steeds sporadisch eet. Tegenwoordig vinden mensen dat maar vies, alleen het idee al of de geur maar nee elke dag friet, frikandellen en fastfood Mc Donalds en de rest eten ze wel. Dan krijg je smaakvervlakking wat ik zo jammer vind.

Doordat Turkije jaren geleden in de EEG wou wouden ze bepaalde gerechten in het begin verbieden uit de Turkse keuken wat juist een verrijking is.Nee het zou te gevaarijk zijn en veel bacterieën en al die kwats. Dan denk ik dat de voorouders het altijd mis hebben gehad, wat een lachtertje.

Gegrilde darmen genaamd kokoreç is zeer populair en heerlijk en hersensoep, schedelsoep en penssoep is toch zo voedzaam en ook allemaal vol met dierlijke vetten. Zo vol dat als het ook maar iets afkoelt stolt het gewoon en oh zo lekker. Mijn favoriet.Sommige van deze gerechten zijn met orgaanvlees,pezen, zout, azijn en heel veel knoflook bereid.

Jaren geleden werkte ik ergens en toen had ik zo'n soep meegebracht, iedereen vroeg door de geur en hoe het eruit zag wat het was en toen ik dat zei zeiden de meesten iiiiih en wie luste het wel een Irakees en iemand uit Kazachstan. Blijkbaar eten zij het ook. Heb ik samen de soep met hen gedeeld.Leuke ervaring.

 
De man uit dit filmpje : dr. Flechas, zegt dat aneurisma komt door kopergebrek door gebrek aan een enzym bij 2min35

 
Hoe kan je een Aneurysma voorkomen ?

HIer weet ik geen oplossing op maar wel is er een oplossing om

het risico drastisch te verkleinen.

Je kan wel voorkomen dat deze kapot scheurt door de hartspier te gaan versterken.

De bult zal niet verdwijnen maar de hartspier zal versterken waardoor deze

niet zo snel zal gaan scheuren.

Een kennis van ons van destijds 50 jaar oud kreeg te horen van de arts dat zij niet zo lang

meer te leven had door een geconstateerde Aneurysma.

Door elke dag een klein glaasje miswijn te drinken

getrokken op rozemarijn is zij uiteindelijk 99 jaar geworden.

Zo is dit dit medicijn te maken:

Neem goede witte wijn Vine de Messe en daarna

rozemarijn (dit zijn kruiden takjes)

Deze 14 dagen in het donker in een fles miswijn laten trekken.

Elke dag even schudden. Na 14 dagen in donker weggezet te hebben

deze zeven en van de overgebleven miswijn elke avond 1 glas drinken.

Dit is met name goed voor de hartspier de aorta en maakt deze sterk.

Elke dag een klein glaasje drinken en de hartspier zal sterker worden en

daardoor niet zo gemakkelijk scheuren.

 
Ik zeg: dmso: maakt weefsels in het lichaam elastischer.

Maar goed, dan krijg je het volgende probleem: je meurt een uur in de wind.

Het voordeel is wel dat je dat zelf in elk geval dan niet ruikt.

 
Onlangs een massage gegeven aan een client (man, 50jr.) die bij mij kwam met klachten over stijve, pijnlijke benen handen.

Deze persoon is op 43 jarige leeftijd geopereerd aan een aneurysma en heeft daarnaast ook een nieuwe hartklep gekregen.

Ik observeerde en voelde heel veel vocht op diverse plaatsen van het lichaam (enkels, knieen, hals, nek, c7, onder ogen, bovenzijde hand). Heeft bovendien zichtbaar last van ontstoken tandvlees.

Hij werkt veel, heeft stress op persoonlijk niveau. Vaart voor een groot deel op wilskracht.

Ik probeer samenhang te vinden voor de relatie tussen zijn aandoening, het oedeem en de ontstekingen maar ik loop vast.

Is zijn cortisolgehalte hoog omdat het lichaam iets wil bestrijden?

Zorgen overactieve bijnieren voor een laag cortisolgehalte en heeft hij daarom oedeemvorming en ontstekingen?

 
Het enige probleem is stress. Als dat niet aangepakt wordt, is al het andere dweilen met de kraan open.

Veel werken is waarschijnlijk weglopen voor de omstandigheden. Op wilskracht werken is heeeeeeeeeeeeeel ver over de gezonde grenzen gaan, de natuur wordt genegeerd.

De relatie is dus duidelijk.

Zin insteek, massage is precies raak: hij heeft ontspanning nodig en wel wat meer dan een massagebehandeling, wat op zich dus heel goed is, maar niet genoeg. Het gaat om jarenlange gewoontes die doorbroken moeten worden en dat doe je door het te doen.

 
Ik maak me ernstig zorgen over IETS in mijn hoofd. Ik heb gezocht op aneurysma en denk dat ik hier kan aansluiten.
Als ik ga slapen lig ik eerst even op mijn linkerzij en voel dan teveel mijn hartslag. Vroeger mocht ik niet op mijn linkerzij liggen in een kinderkamp.
Dus ik draai op mijn rug. Maar tegenwoordig voel ik het heeeeel erg kloppen in mijn nek. Dat vind ik niet prettig. dus dan maar op rechterzijde = zowiezo mijn slaaphouding.
Ik ben de laatste tijd wat licht draaiierig. Soms wat meer, zodat ik me extra rustig houd en niet naar buiten ga (op de fiets), bang dat ik misschien val.
Vorig jaar liep ik op de markt en "viel heeel even weg" zo kort duurde dat dat ik me staande kon houden door iets vast te pakken. Maar toen was ik nog niet duizelig.
Een paar dagen geleden in bed lag ik inmiddels op mijn rechterzij en voelde mijn hoofd heel vervelend aan. alsof mijn bloed wegtrok of misschien steeg mijn bloed in mijn hoofd. Ik had geen pijn.
Ik dacht "zo ga je dus dood". Heel angstig.
Het duurde niet lang, ik ging extra diep doorademen, ik voelde dat ik niet echt ontspannen kon liggen maar ben tenslotte in slaap gevallen.
Mijn bloedruk is te hoog en ook mijn cholesterol aan de hoge kant.
Ik heb al eens eerder gezocht hoe ik te hoge bloeddruk moet aanpakken maar dan kom ik bij reguliere antwoorden terecht.
Mike noemt hierboven (27860) heel andere oorzaken.
Ik ben geen gestressed iemand, inmiddels geven bloedwaardes aan dat schildklier goed is( maar ik blijf wel thyroid slikken, B-12 was ook hoog, dus gestopt met tabletten.
Ik zie een verband met mijn darmproblemen.
Zal ik morgen wat over schrijven.
 
Voor je lichaam is vervuiling, straling en je zorgen maken ook stress.
Ben het met Gerard eens van dr stress uit en ga ontspannen. De meeste klachten zullen verminderen. Maar de wissel die je hebt getrokken op je bijnieren en schildklier moet je evengoed aanpakken die herstellen niet van rust alleen..
 
Liesje,

Hier een link naar wat bloeddruk verlagende kruiden.

https://www.optimalegezondheid.com/top-10-bloeddruk-verlagende-kruiden/

Je zou ook kunnen kijken naar een kruiden tinctuur. Inmiddels ben ik zelf overtuigd dat men teveel bezig is met het reinigen van de lever. Dat is natuurlijk helemaal niet verkeerd. Maar evengoed is het een goed idee om je nieren te reinigen. Daarvan kan je ook een hoge bloeddruk krijgen namelijk. Of een lage bloeddruk. Je nieren zuiveren je bloed. Wellicht heb je er iets aan.
 
hoi Liesje,

over de connectie schildklier (hashimoto) met duizeligheid: zie deze blogpost: http://blog.defouw.org/schildklier-en-duizeligheid/
Ook als je schildklierwaarden goed zijn (dat heet euthyroot), kan hashimoto allerlei klachten veroorzaken die je met hormonen bijslikken niet kunt wegnemen.
Zie bijv. dit citaat: "Als er sprake was van verhoogde antistoffen werden ook sterke afwijkingen gevonden van de verschilende type testen van het evenwicht".
Als je de ziekte van hashimoto / verhoogde antistoffen tegen de schildklier hebt, dan heb je vaak niet alleen last van een niet-goed functionerende schildklier, maar er gaat een heel scala aan andere klachten mee gepaard (hoofdpijn/migraine, duizeligheid, onstoken sinussen, oorpijn, nekpijn, hartritmestoornissen, maagdarmklachten, fibromyalgia, stemmingswisselingen, depressiviteit, angstgerelateerde klachten, duizeligheid, problemen met de suikerspiegel, vermoeidheid en ik ben vast nog het nodige vergeten). Die antistoffen beperken zich vaak niet alleen tot de schildklier.
En je hoofd zit ook niet ver bij je schildklier vandaan.
Uiteraard liggen problemen met de darmen ten grondslag aan ook deze autoimmuunproblemen.
Een kennis van mij die ook de ziekte van hashimoto heeft, die had twee jaar geleden ook nekklachten: zij zat tegen een beroerte aan en ze was een hele tijd uit de running daardoor.
Ikzelf heb pijn in mijn nek (ik denk dat het bij mij mijn lymfeklieren zijn die afvalstoffen afvoeren) als ik dingen eet waar ik allergisch voor ben.

Liesje heb je al gelezen in je onlangs aangeschafte boek?
 
Liesje

Wanneer is nou bij jou laatste keer bloed geprikt voor je schildklier? En sta je er dan ook op dat er antistoffen worden getest?
Want hier heb je geschreven dat dat toen wel geprikt is en de uitslag daarvan was alles behalve goed en antistoffen waren ook hoog. Recentelijk is het toch nog een keer nagekeken?


https://www.fatsforum.nl/forums/topic/over-de-schildklier/page/2/

 
http://waldorfsaladcottagefries.com/essential-oils-that-may-benefit-sufferers-of-hashimotos-thyroiditis/

Het is echt de moeite waard om hier naar te kijken ik ben lid van bepaalde groepen en hoor veel positieve verhalen over de oliën in het geval van bv hashimoto bij diverse personen

nog een link, https://nl.pinterest.com/pin/257408934925372332/?lp=true
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.692
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan