hoi Liesje,
over de connectie schildklier (hashimoto) met duizeligheid: zie deze blogpost: http://blog.defouw.org/schildklier-en-duizeligheid/
Ook als je schildklierwaarden goed zijn (dat heet euthyroot), kan hashimoto allerlei klachten veroorzaken die je met hormonen bijslikken niet kunt wegnemen.
Zie bijv. dit citaat: "Als er sprake was van verhoogde antistoffen werden ook sterke afwijkingen gevonden van de verschilende type testen van het evenwicht".
Als je de ziekte van hashimoto / verhoogde antistoffen tegen de schildklier hebt, dan heb je vaak niet alleen last van een niet-goed functionerende schildklier, maar er gaat een heel scala aan andere klachten mee gepaard (hoofdpijn/migraine, duizeligheid, onstoken sinussen, oorpijn, nekpijn, hartritmestoornissen, maagdarmklachten, fibromyalgia, stemmingswisselingen, depressiviteit, angstgerelateerde klachten, duizeligheid, problemen met de suikerspiegel, vermoeidheid en ik ben vast nog het nodige vergeten). Die antistoffen beperken zich vaak niet alleen tot de schildklier.
En je hoofd zit ook niet ver bij je schildklier vandaan.
Uiteraard liggen problemen met de darmen ten grondslag aan ook deze autoimmuunproblemen.
Een kennis van mij die ook de ziekte van hashimoto heeft, die had twee jaar geleden ook nekklachten: zij zat tegen een beroerte aan en ze was een hele tijd uit de running daardoor.
Ikzelf heb pijn in mijn nek (ik denk dat het bij mij mijn lymfeklieren zijn die afvalstoffen afvoeren) als ik dingen eet waar ik allergisch voor ben.
Liesje heb je al gelezen in je onlangs aangeschafte boek?